• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Ferrari 599 GTO of SA Aperta

Auteur: ricardo, gepost 3 januari 2012 om 11:07 – 90 Reacties

Cabrio versus geen cabrio

Onderhuids hebben ze dezelfde handgemaakte knetter-V12 met 670 pk & 620 Nm aan koppel liggen, maar qua uiterlijk zijn er geen 599-versies die meer van elkaar kunnen verschillen dan deze (veel meer zijn er ook niet, maar toch). Cabrio versus hardcore wegracer, welke kiest u?

De 599 GTO is in feite de straatversie van de 599XX en met een Vmax van 335 km/u en een nul-naar-honderd sprintgetal van 3.4 een fijn speelkameraadje, zo kunnen we ons voorstellen. Nóg exclusiever wordt het met dat marketingmodelletje van Ferrari. Ter gelegenheid van Pininfarina’s 80ste verjaardag werd de SA Aperta gemaakt. Tachtig 599’s met met een los dak –en tal van andere aanpassingen– waren het gevolg.

En dan nu de gewetensvraag: welke van de twee parkeren we het liefst in één van onze ruim bemeten garages?

Kiest!

Met dank aan Jerrik voor de upload!

Ook interessant!

  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

599, 599-gto, combo, Ferrari, Gespot, gto, kies-maar, rood, sa-aperta

Vorig bericht: « Hij bestaat! De Rolls Royce van Junction Produce
Volgend bericht: Belgische journalist overlijdt na Ariel Atom-crash [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mert zegt

    3 januari 2012 om 11:10

    Zonder twijfel de GTO ! Wat een wagen blijft dat ook .

    Login om te reageren
  2. focusrs zegt

    3 januari 2012 om 11:13

    SA Aperta

    Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    3 januari 2012 om 11:15

    599 GTO!!
    Ik heb het nooit echt gehad met de SA Aperta, de naam alleen al…

    Login om te reageren
  4. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    3 januari 2012 om 11:15

    Allebei. Een Ferrari zet je nooit alleen neer..

    Login om te reageren
  5. Forza zegt

    3 januari 2012 om 11:15

    De GTO. Alleen al vanwege de naam.

    Login om te reageren
  6. Barnato zegt

    3 januari 2012 om 11:16

    SA Aperta Veel exclusiever en je kunt meer genieten van het geluid .

    Login om te reageren
  7. Mbaas zegt

    3 januari 2012 om 11:17

    Maakt me geen zak uit welke van de twee, in de goede zin.

    Login om te reageren
  8. jzaero zegt

    3 januari 2012 om 11:18

    Met de GTO velgen kies ik de Aperta. Waarom? Omdat je nog lekkerder van het geluid kan genieten. Wat een zalig geluid komt er uit die V12 !!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=YOeovUY_Gjg

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 januari 2012 om 11:34

      @jzaero: Dat, en er zijn er maar 80 van. Zeer duidelijke keuze lijkt mij.

      Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      3 januari 2012 om 18:09

      @jzaero: ?? Dus je kiest de Aperta vanwege zijn sound, en dan plaats je een filmpje met een heerlijk klinkende GTO.. Ik kan je vertellen, de GTO klinkt significant lekkerder dan een Aperta :D

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        4 januari 2012 om 09:34

        @Ferdinand1: http://www.youtube.com/watch?v=mCPk3oRdUV4

        Vanaf 5:00 en 8:00, ik snap dat de GTO niet hetzelfde klinkt, er is echter ook niet een filmpje waar die goed van buitenaf vol optrekt! Vandaar dat ik de GTO als voorbeeld nam, overigens klinkt ie van binnen met open dak beter dan de GTO hoor ;).

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        4 januari 2012 om 09:34

        @Ferdinand1: Ook op 2:15

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          4 januari 2012 om 20:36

          @jzaero: mwa, dan draai ik de raampjes van de GTO wel even open ;) . Sorry maar vind de GTO echt beter klinken… Maar ieder zijn mening natuurlijk!

          http://www.youtube.com/watch?v=cV-O4RWcSHM

          Login om te reageren
  9. dpiedro zegt

    3 januari 2012 om 11:21

    doe mij toch ook maar de GTO

    Login om te reageren
  10. The360box zegt

    3 januari 2012 om 11:22

    GTO, omdat die cabrio variant helemaal verneukt is met die plasic ogend dakframe.

    Login om te reageren
  11. Rohrl-fan zegt

    3 januari 2012 om 11:23

    Doe mij de Aperta maar. ;-)

    De GTO is misschien wel puurder en zal nog net dat beetje extra feedback geven als je echt op de limiet gaat rijden, maar de Aperta geeft meer voldoening op andere momenten en laat je dankzij het open dakje ook meer genieten van het fraaie geluid van die heerlijke V12 als het weer het toelaat.

    Login om te reageren
  12. gschoots zegt

    3 januari 2012 om 11:24

    GTO, misschien iets minder exclusief maar door de naam nu al een klassieker… gewoon voor het gevoel spreek ik de GTO ook altijd volledig uit “Gran Turismo Omologato”. Dat klinkt toch een stuk leuker dan SA Aperta? !

    Login om te reageren
  13. jordy14 zegt

    3 januari 2012 om 11:25

    Doe mij de GTO maar. In nederland is het toch nooit goed weer. Kijk maar naar buiten, geen cabrioweer

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      3 januari 2012 om 11:38

      @jordy14: als je zoiets rijd dan kan je het vast ook wwl veroorloven om in de winter lekker in Zuid Frankrijk te zitten

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        3 januari 2012 om 11:43

        @jzaero: Volgens mij ligt daar ook gewoon sneeuw?

        Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        3 januari 2012 om 11:47

        @jzaero: Maar hij zegt in een van onze ruim gemeten garages. Ik heb geen garage in Zuid-frankrijk jammer genoeg. En ik denk jij ook niet.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 januari 2012 om 11:52

          @jordy14: Heb jij wel eens in een Cabrio gezeten?

          Login om te reageren
          • jordy14 zegt

            3 januari 2012 om 11:54

            @kaasboerin: ja een corvette stingray waar het dak vanaf kan, hoezo?

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              3 januari 2012 om 11:59

              @jordy14: Wat versta jij in godsnaam onder ‘cabrioweer’ dan? Een cabrio is juist met 30 graden niet te harden met die hete zon op je dakpan. Je kan vaak genoeg met open dak rijden hier in NL, met de zijramen omhoog merk je amper wat van ’t weer mits het niet regent.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                3 januari 2012 om 12:10

                @kaasboerin: Klopt, 14-15 graden is al prima weer om open te rijden. Het gaat er niet om dat je verbrand bij het rijden, het gaat om de rijervaring dat je unlimited air boven je hebt en de vrijheid die je om je heen hebt.

                @meneersander: Volgens weerberichten is het daar nu 14-15 graden, zonnetje, prima weer om langs het strand met wat warme lucht uit de airco te rijden. Niet het optimale cabrioweer, maar prima te doen.

            • jzaero zegt

              3 januari 2012 om 12:11

              @jordy14: Correctie, 450.000 euro.

              Login om te reageren
              • jordy14 zegt

                3 januari 2012 om 12:40

                @jzaero: wat nou correctie 450.000, ik heb niks over geld gezegd dus waarom zeg je nou tegen mij correctie?

              • jzaero zegt

                3 januari 2012 om 14:23

                @jordy14: Ben je nou zo kort of wat? Lees eens verder dan je neus lang is en kijk naar de reactie hieronder, daar heb ik 350.000 euro genoemd en deze auto (599 GTO) kost 450.000. Bovendien, nog even een extra reactie op je vorige reactie, ik hoef geen garage in Zuid-Frankrijk te hebben, je kan immers met een auto RIJDEN.

              • jordy14 zegt

                3 januari 2012 om 12:41

                @jzaero: Hoezo correctie 450.000 ik heb niks over geld gezegd?

        • jzaero zegt

          3 januari 2012 om 12:08

          @jordy14: Heb jij dan wel 350.000 euro plus een klap reserves klaar liggen om zo’n auto te kopen dan? Think again. Ik zeg toch ook niet dat ik een garage heb? Ik heb überhaupt geen garage, maar ik zeg dat als je dit geld hebt, dat je ook wel naar het zuiden kan gaan of welk willekeurig warm land dan ook.

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      3 januari 2012 om 12:25

      @jordy14: wist je dat in Nederland relatief de meeste cabrio’s rijden? Juist vanwege het weer. In de zuidelijke landen is het gewoon te warm! NL is perfect voor een cabrio.

      Login om te reageren
  14. astonfreak zegt

    3 januari 2012 om 11:33

    SA Aperta en dan verkopen, en dan koop ik een ouwe die nog orgineel is, graag een 365 gtb/4 daytona!! ik moet denk wel wat bijleggen.

    Login om te reageren
  15. Barnato zegt

    3 januari 2012 om 11:39

    http://www.evo.co.uk/videos/supercarvideos/276061/video_ferrari_sa_aperta_v_550_barchetta.html

    Login om te reageren
    • Hirondelle zegt

      3 januari 2012 om 18:16

      @Barnato: Die Aperta is echt een beauty en zoals de man van Evo terecht zegt, zullen de eigenaren ervan er heel graag mee rijden. Heel erg sportief maar niet zo bruut als de GTO.
      Ik zou voor de Aperta gaan.

      Login om te reageren
  16. ascari15 zegt

    3 januari 2012 om 11:40

    Sowieso de GTO, maar van de SA zou ik zeker geen spijt hebben.

    Login om te reageren
  17. Nico94 zegt

    3 januari 2012 om 11:43

    Het liefst gewoon allebei, maar als het dan toch moet de GTO. Die ziet er gewoon veel beter uit!

    Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    3 januari 2012 om 11:50

    Ik kies voor de SA Aperta. Zelfde vermogen. Maar de mogelijkheid om met open dak te rijden. Gaaf voor in de zomer, genieten van het geluid in de zon. En als die trager mocht zijn.. I don’t care. Een Aperta is mij snel zat. En hij is exclusiever! Simpele keuze! ;)

    Login om te reageren
  19. Megakix zegt

    3 januari 2012 om 11:51

    De GTO = mooier, maar de Aperta is meer fun ! Dus…eeehm…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 januari 2012 om 11:55

      @Megakix: Kijk eens hoe mooi deze wagen is met open dak.. Prachtig:
      )

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        3 januari 2012 om 12:02

        @kaasboerin: yep, ziet er natuurlijk erg goed uit…hoewel een coupévorm mij meer laat genieten. Overigens ben ik eruit, het wordt de Aperta !

        Login om te reageren
      • agera zegt

        3 januari 2012 om 12:54

        @kaasboerin: Klopt een van de mooie cabrio’s

        Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    3 januari 2012 om 11:54

    Zo’n Aperta is over een jaartje of 40 nog wat waard, waar de GTO eigenlijk nog meer een marketing model is aangezien de letters GTO helemaal geen betekenis hebben. Gehomologeerd? Voor wat? De Champions League?

    Login om te reageren
  21. Nv zegt

    3 januari 2012 om 12:06

    Moeilijke keuze, maar voor er iedere dag mee te rijden, denk ik dat de sa Aperta veel confortabeler is, drm de SA aperta.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      3 januari 2012 om 12:07

      @Nv: Mja maar voor een comfortabele everyday-ride ga je niet bij Ferrari shoppen ;-)

      Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    3 januari 2012 om 12:06

    Moeilijke keus… Volgens mij is die Aperta met de Gto velgen echt wel een prachtige wagen.. En hij is natuurlijk een stuk exclusiever.. maar toch… Dat stoffen kapje stoort me…

    Login om te reageren
    • Hirondelle zegt

      3 januari 2012 om 18:18

      @Dimglor: Dat stoffen kapje… Tja, ik denk dat iemand die zo een wagen heeft alleen maar die wagen gebruikt als het weer het toelaat. Zonder het kapje is het wel een onwaarschijnlijk mooie wagen, niet ?

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        3 januari 2012 om 22:11

        @Hirondelle: Mja dan ben je weer beperkt met je wagen… Alhoewel je dat met de 599 Gto ook bent.. Want die schijnt niet te rijden zijn in de regen…
        Toch maar de Aperta.. is inderdaad de mooiste!

        Login om te reageren
  23. Lucb zegt

    3 januari 2012 om 12:11

    De GTO, als ik nog meer van het geluid wil genieten doe ik de ramen wel open.

    Login om te reageren
  24. porsche911turbo2 zegt

    3 januari 2012 om 12:11

    De SA Aperta met de velgen van de 599 gto, en dan wit me blauwe streep en oranje met blauw leer #geillll

    Login om te reageren
  25. jrmpower24 zegt

    3 januari 2012 om 12:24

    GTO!!! die SA Aperta is een stuk minder lekker.

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 januari 2012 om 12:26

    GTO. Normaal zal ik altijd de open variant kiezen maarrrr ben groot fan van de GTO…

    Login om te reageren
  27. dunhozzie zegt

    3 januari 2012 om 12:28

    GTO, ik heb niets met cabrio’s

    Login om te reageren
  28. euro95 zegt

    3 januari 2012 om 12:30

    Ik zou alleen de cabrio willen hebben alleen dan met schietstoel ;) Oftewel, doe mij maar 1 exemplaartje hardcore straatracert!

    Login om te reageren
  29. kaasboerin zegt

    3 januari 2012 om 12:34

    Een Griekse ambtenaar zou ook voor de GTO gaan…… :lol:

    Login om te reageren
  30. theblackdude zegt

    3 januari 2012 om 12:37

    GTO just look at it!!

    Login om te reageren
  31. E34M5Touring zegt

    3 januari 2012 om 12:38

    Ik vind de hele 599 lijn niet zo mooi. Zou zeker niet mijn keuze zijn als het ooit een Ferrari wordt.

    Login om te reageren
  32. lambo4all zegt

    3 januari 2012 om 12:48

    de ferrari 599 GTO, wat een heerlijke wagen is dat! ben niet zo’n fan van carbio’s.

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      3 januari 2012 om 12:54

      @lambo4all: Ik ben wel een cabrio fan en heb enkele behoefte om een circuit auto te bezitten. Smaken verschillen. :)

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        3 januari 2012 om 15:36

        @tinnemans: gelukkig verschillen de smaken! hoewel ik niet moet zeggen dat ik geen carbio fan ben, maar als ik een cabrio koop in die prijsklasse zal ik geen ferrari of lambo nemen. dan ga ik voor de Conti GTC, lekker confortabel en snel genoeg.

        Login om te reageren
  33. agera zegt

    3 januari 2012 om 12:52

    Absoluut de Ferrari 599 GTO

    Login om te reageren
  34. maffioso zegt

    3 januari 2012 om 12:53

    Als ik dan toch moet kiezen dan maar de GTO. Die vindt ik toch net wat dikker, hoewel ik de SA Aperta toch ook een bloedjemooie auto vindt

    Login om te reageren
  35. xilver zegt

    3 januari 2012 om 13:03

    Voor mij toch ook de Aperta, dat ding heeft er een hardtop bijgekregen dus heb je twee in 1.

    Login om te reageren
  36. jaapiyo zegt

    3 januari 2012 om 13:06

    GTO.

    Login om te reageren
  37. birdboy zegt

    3 januari 2012 om 13:07

    De Aperta. Verschil in snelheid merk je niet, en open genieten van zo een V12 is toch wel het ultieme genot.

    Login om te reageren
  38. syliaca zegt

    3 januari 2012 om 13:11

    De GTO maar dat is logisch :P

    Login om te reageren
  39. bass zegt

    3 januari 2012 om 13:11

    De gto

    Login om te reageren
  40. ErikkNL zegt

    3 januari 2012 om 13:11

    SA aperta. Past meer bij het gr karakter van de 599. Voor het knalwerk zou ik op termijn de 458 scuderia nemen. Dan heb je het beste van beide werelden.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      3 januari 2012 om 14:10

      @ErikkNL: GT karakter

      Login om te reageren
  41. nissangtr zegt

    3 januari 2012 om 13:31

    Maakt mij niets uit,ik kan ze toch niet betalen.

    Login om te reageren
  42. fant zegt

    3 januari 2012 om 13:54

    Aperta, maar het liefst niet met die zilveren accenten… Kunnen die niet zwart, of gewoon rood? :D

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      3 januari 2012 om 14:55

      @fant: Moet kunnen normaal gezien. Het exemplaar dat Evo getest heeft had die zilverkleurige accenten namelijk in een donkere look. Zeer knap!

      Het lijkt me dan ook logisch dat andere kleuren ook tot de mogelijkheden behoren. (Zo lang je maar betaalt…)

      Login om te reageren
      • fant zegt

        3 januari 2012 om 15:08

        @Rohrl-fan: Precies, zolang je genoeg geld neerlegt kan alles. Als niet bij Ferrari zelf, dan wel ergens anders :P

        Login om te reageren
  43. Alexke zegt

    3 januari 2012 om 15:17

    GTO… is toch net iets bruuter

    Login om te reageren
  44. raoulkroes zegt

    3 januari 2012 om 15:18

    599 GTO voor mij!!

    Login om te reageren
  45. spykerboy zegt

    3 januari 2012 om 15:22

    GTO. puur omdat ik geen cabrio moet!

    Login om te reageren
  46. maxx1 zegt

    3 januari 2012 om 17:03

    10000% de GTO, damn wat een prachtbak is dat zeg.

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      3 januari 2012 om 17:04

      @maxx1: SA Aperta heeft vrouwlijke trekjes.

      Login om te reageren
  47. spotu2 zegt

    3 januari 2012 om 17:15

    De GTO ziet er toch wat beter uit, maar als je de zilvere accenten zwart maakt denk ik toch dat hij er goed uit ziet, en dan heb je ook nog een open dak en snel is ie!
    PS:mijn 100ste reactie!

    Login om te reageren
  48. larsyboy1997 zegt

    3 januari 2012 om 17:15

    doe mij de GTO maar

    Login om te reageren
  49. Thijs1005 zegt

    3 januari 2012 om 17:34

    GTO

    Login om te reageren
  50. Ferdinand1 zegt

    3 januari 2012 om 18:13

    De GTO.
    1. een 599 hoort niet open te zijn.
    2. GTO is sneller
    3. GTO klinkt beter

    Login om te reageren
  51. renesf zegt

    3 januari 2012 om 19:43

    Zeker de GTO. Beide erg mooi. Maar hou niet van cabrio’s.

    Login om te reageren
  52. norge zegt

    3 januari 2012 om 19:51

    GTO Een gaybrio die aperta heet ?

    Login om te reageren
  53. boomhauwer zegt

    3 januari 2012 om 20:08

    Gto! Aparte is zinloos, je mag er niet harder mee dan 130 met het dak gesloten

    Login om te reageren
  54. boomhauwer zegt

    3 januari 2012 om 20:09

    Aperta… Autocorrect is overijverig

    Login om te reageren
  55. topless zegt

    3 januari 2012 om 20:28

    Aangezien hier steeds wordt geroepen dat cabrio’s gay zijn en Autobloggers hun hetero-zijn denken te moeten bewijzen m.b.v. hun auto, neemt toch niemand de Aperta. En daarom offer ik me wel op.

    Login om te reageren
  56. love4sportcars zegt

    3 januari 2012 om 23:01

    SA!

    Login om te reageren
  57. ferrarithijs zegt

    4 januari 2012 om 15:07

    Aperta!!!

    Login om te reageren
  58. ferrari458italia zegt

    14 februari 2012 om 12:17

    Ik denk de 599 GTO.

    Login om te reageren
  59. bbroek zegt

    4 maart 2012 om 13:21

    GTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North