
We hebben afgelopen week uitgebreid kennis kunnen maken met de LaFerrari FXX K en de Aston Martin DB10. Tijd om eens een kijkje te nemen naar twee speciale uitvoeringen/photoshops.
De FXX K is qua prestaties bruter dan welke Ferrari dan ook. Ga maar na: 1050 pk, V12, KERS, een rondetijd van 1 minuut en 14 seconden op het circuit van Fiorano. We kunnen het onszelf niet voorstellen, maar er blijken mensen te zijn die dakloos het circuit op willen, zodat ze de wind in hun haren kunnen voelen én die V12 nog beter horen. Evren Milano ontwierp namelijk een Spider-variant, die er natuurlijk nooit gaat komen, maar dromen mag.
De komst van de zeer gelimiteerde Aston Martin DB10 was een grotere verrassing, want er waren maar weinig aanwijzingen voor een nieuwe Aston. Die kwam er wel en we kunnen ‘m in 2015 uitgebreid bewonderen in de nieuwe Bond-film: Spectre. Echt praktisch is zo’n Bond-bolide natuurlijk niet, maar daar heeft Theophilus Chin wel een oplossing voor: maak er een Shooting Brake van.
De kans dat één van deze twee auto’s daadwerkelijk in productie genomen wordt is natuurlijk klein, maar welke van de twee zou jij wel terug willen zien op het circuit of de openbare weg?
Ondanks dat ik niet veel heb met deze Ferrari FXX K en dan snel doorverkopen en de auto’s kopen die ik echt wil :)
@rangerover: de vraag is welke je het liefst op het circuit of de openbare weg zou zien.. Niet welke je wil hebben
Db10 voor mij, geen twijfel over mogelijk. Ik vind de FXX K niet zo om eerlijk te zijn.
Shooting natuurlijk!
Ik kan niet kiezen..
Ik vind ze allebei prachtig, maar denk toch de italiaan
Geen van beide
Doe dan de Ferrari maar. Compleet onzinnig, maar daarom juist erg vet!
Hoort eigenlijk meer bij Lamborghini zo’n auto.
Db10 shooting break is wel erg lekker!
Verschrikkelijk zo’n shooting brake. Wat een verkrachting van een prachtige lijn. De DB10 is in orignele uitvoering prachtig, maar zo als shooting brake…. brrrr… Wat een gedrocht.
Ik ben echt geen Ferrari liefhebben (iig niet wat er na 1990 gemaakt is), maar die spider is 100x beter dan zo’n afgrijselijke shooting brake.
@derx: de DB10 heeft sowieso geen mooie lijn.
De AM veel mooier design en ontwerp. Of wacht, toch de V12 van Ferrari. Of toch…
Shooting brake
De Laffe moet gewoon een coupé zijn want als je dat geluid hoort met een open kap krijg je kippenvel dat nooit meer weg gaat en dat is geen gezicht.
De DB10 had gewoon een shooting brake moeten zijn dan had ‘ie nog onderscheidende waarde gehad. Nu is het nog steeds wel een mooie auto maar lijkt ‘ie op een GTA creatie met wat AM en Jaaaaaag elementen. Wel leuk dat ‘ie alleen voor de bondfilm gemaakt wordt maar verder word ik er niet zo warm van als zou moeten bij een dergelijke auto.
Als het een shooting brake was kon je tenminste fatsoenlijk je jachtgeweer achterin leggen.
Die DB10 blijft er voor mij uitzien als een Hyundai concept car dus doe mij maar de FXX K
Moet elke keer aan een F50 denken bij het zien van de FXX K kont. In dit geval ga ik toch voor de AM.
Ik ben helemaal voor schietende remmen…
Cholera of tbc? Nee danku, ik ben tevreden met een griepje.
Even iets anders: de jongens (en misschien ook een paar meisjes) bij AM hebben een ontwikkelingsafdeling waar ze nog geheimen kunnen bewaren! Eerst dit jaar de Lagonda, en nu de DB10, beide als donderslag bij heldere hemel! Chapeau!
DB10 Shooting altijd 1
Beide… in de shredder van de lokale sloperij.
Shooting BRAAK – wat een niet kloppend geheel… De FXX K dan maar!