![Ferrari cabrio-battle](https://static.autoblog.nl/images/wp2012/Ferrari-360-vs-California-01.jpg)
We hebben weer twee V8-snoepjes voor jullie vandaag. Met een dak dat naar beneden kan, want het is al bijna zomer, en, omdat ze zo lekker klinken, van Italiaanse makelij. Beide auto’s zijn echter niet meer standaard…
We beginnen met de 360, de V8-Ferrari uit het begin van deze eeuw. Hoewel we hem Challenge Stradale noemen is het er officieel geen, want dit model werd alleen als coupé gebouwd. Het is dus gewoon een 360 met CS-mods. Indien het vermogen standaard is gebleven perst deze 3.6 er 405 pk (@ 8.500 rpm) en 373 Nm uit.
De Japanners van Job Design deden niet alleen de bodykit en carbon inzetjes, ze legden er ook nog eens hele fraaie velgen onder, met een rode rand. En hoewel het design er dankzij twee nieuwe generaties (430 en 458) alweer wat gedateerd uit ziet, is het nog steeds een erg knappe auto. En een herriemaker, bovendien.
Ga je liever voor nieuw, dan heeft Platinum Motorsports een nette California in de aanbieding. De veredelaar zelf hoeven we niet meer voor te stellen: zij doen de dikste auto’s en hebben bovendien Kim Kardashian een 458 onder haar dikke kont geschoven.
Hun visie op de California is zwart, met veel contrasterende rode stiksels in het interieur, en een paar vloermatten die ze wel even schoon hadden mogen maken. Desondanks oogt de cabrio redelijk stoer zo. Welke van de twee doet jouw hart sneller kloppen? Kies maar!
Dan maar de Cali, die 360 is net een Matchbox-wagentje.
De california, want de 360 cs ziet eruit als een wanna be scuderia. En dat is lelijk. De california is echt.een auto die nergens anders op moet lijken
@bonkers: de scuderia is een wannabe cs
@dheep: Heeft f430 bumpers… Dus ja….
Wederom: beide… in de shredder!
Die California dan maar.
@vale46: Idd. Dan maar. Vind beide eigenlijk niet mooi zo. Liever een stock 360 CS dan.
@E34M5Touring: Ik dacht er ook zo over!
@vale46: Snap niet waarom je zo’n auto zou volhangen met Tupperware. Dat heeft een Ferrari niet nodig in mijn ogen. Ik zou mezelf redelijk onderscheidend vinden in een Ferrari (als in, die zie je niet bepaald in 20tallen op de Ikea parkeerplaats) Daar heb je geen 43inch 25j wielen voor nodig of een spoiler waar je je Fiat 500 op kunt parkeren.
@E34M5Touring: Een ander setje velgen, een lichtere uitlaat of een subtiel spoilerlipje vind ik nog wel kunnen. Maar deze 2 zijn niet mooi meer.
@vale46: Als het Performance parts zijn alla maar die spoiler rommel vind ik niks.
@E34M5Touring: Een klein carbon lipje op de koffer kan toch mooi zijn en een toegevoegde waard geven aan je Ferrari?
@vale46: nee
@vale46: Nee vind ik ook niet. Als dat nodig was had Ferrari het wel gedaan denk ik altijd maar. Net als met de 458 van laatst, hebben ze megaveel ontwikkeling in die bewegende flaps gestoken, plakt zo’n tunert er een spoilerlip onder waardoor die hele luchtstroom veranderd en je al die techniek weer teniet doet.
@E34M5Touring: Nu hebben we het over een splitter hé, geen spoilerlipje.
Subtiele aanpassingen vind ik nog wel kunnen, maar de meeste dingen kan je allemaal al personaliseren bij Ferrari zelf.
California
Hoeft die kl@te ketting tenminste niet meer om de 5k km’s vervangen te worden..
Op die 360 zitten 430 scuderia look al like spullen. Een 360cs heeft hele andere bumpers
ahja? Zal eens gluren..
De mensen die verantwoordelijk zijn voor die 360, mogen ze opruimen. De ruimte inschieten ofzo. Doe die cali maar dus.
Geen van beide, als het echt moet, dan de Cali.
De 360CS. Zonder enige twijfel. Die California is zo aardslelijk… En ik ben totaal geen fan van harde klapdaken. Dat is voor mensen die geen cabrio kunnen betalen voor naast hun coupé.
@Original_Arnoud: je uit nu wel een hele beperkte visie… California is top Ferrari, super GT!
Zo die 360 is een klassieke voetballers auto zeg!
wat is die 360 een gedrocht, daar naast vond ik hem in het originele jasje ook al niet mooi, doe mij de cali maar.
Ain’t so hard: CS!
California, zonder nadenken en zeker hoe deze er uit ziet!
Niet echt geslaagd.
Cali zonder enige twijfel
De 360 mogen ze wel (gratis) voor m’n deur neerzetten. Vervolgens als hobbyproject helemaal naar originele staat terugbrengen.
Doe mij de California!!