• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: getunede Ferrari 360 CS Spider vs California

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 mei 2012 om 21:45 – 30 Reacties

Ferrari cabrio-battle


We hebben weer twee V8-snoepjes voor jullie vandaag. Met een dak dat naar beneden kan, want het is al bijna zomer, en, omdat ze zo lekker klinken, van Italiaanse makelij. Beide auto’s zijn echter niet meer standaard…

We beginnen met de 360, de V8-Ferrari uit het begin van deze eeuw. Hoewel we hem Challenge Stradale noemen is het er officieel geen, want dit model werd alleen als coupé gebouwd. Het is dus gewoon een 360 met CS-mods. Indien het vermogen standaard is gebleven perst deze 3.6 er 405 pk (@ 8.500 rpm) en 373 Nm uit.

De Japanners van Job Design deden niet alleen de bodykit en carbon inzetjes, ze legden er ook nog eens hele fraaie velgen onder, met een rode rand. En hoewel het design er dankzij twee nieuwe generaties (430 en 458) alweer wat gedateerd uit ziet, is het nog steeds een erg knappe auto. En een herriemaker, bovendien.

Ga je liever voor nieuw, dan heeft Platinum Motorsports een nette California in de aanbieding. De veredelaar zelf hoeven we niet meer voor te stellen: zij doen de dikste auto’s en hebben bovendien Kim Kardashian een 458 onder haar dikke kont geschoven.

Hun visie op de California is zwart, met veel contrasterende rode stiksels in het interieur, en een paar vloermatten die ze wel even schoon hadden mogen maken. Desondanks oogt de cabrio redelijk stoer zo. Welke van de twee doet jouw hart sneller kloppen? Kies maar!

Ook interessant!

  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke
  • Dit is de goedkoopste Ferrari 360 van Marktplaats
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 360 Modena

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

360, Cabrio, california, challenge-stradale, Ferrari, job-design, platinum-motorsports, rood, spider, tuning, zwart

Vorig bericht: « Senner maakt een Nissan Juke-R light
Volgend bericht: Carroll Shelby (89) overleden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Justawheelchairguy zegt

    11 mei 2012 om 21:46

    Dan maar de Cali, die 360 is net een Matchbox-wagentje.

    Login om te reageren
  2. bonkers zegt

    11 mei 2012 om 21:47

    De california, want de 360 cs ziet eruit als een wanna be scuderia. En dat is lelijk. De california is echt.een auto die nergens anders op moet lijken

    Login om te reageren
    • dheep zegt

      11 mei 2012 om 22:59

      @bonkers: de scuderia is een wannabe cs

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        12 mei 2012 om 08:30

        @dheep: Heeft f430 bumpers… Dus ja….

        Login om te reageren
  3. benzinehoofd zegt

    11 mei 2012 om 21:51

    Wederom: beide… in de shredder!

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    11 mei 2012 om 21:53

    Die California dan maar.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 mei 2012 om 21:56

      @vale46: Idd. Dan maar. Vind beide eigenlijk niet mooi zo. Liever een stock 360 CS dan.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        11 mei 2012 om 22:19

        @E34M5Touring: Ik dacht er ook zo over!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          11 mei 2012 om 22:29

          @vale46: Snap niet waarom je zo’n auto zou volhangen met Tupperware. Dat heeft een Ferrari niet nodig in mijn ogen. Ik zou mezelf redelijk onderscheidend vinden in een Ferrari (als in, die zie je niet bepaald in 20tallen op de Ikea parkeerplaats) Daar heb je geen 43inch 25j wielen voor nodig of een spoiler waar je je Fiat 500 op kunt parkeren.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            11 mei 2012 om 22:40

            @E34M5Touring: Een ander setje velgen, een lichtere uitlaat of een subtiel spoilerlipje vind ik nog wel kunnen. Maar deze 2 zijn niet mooi meer.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              11 mei 2012 om 22:44

              @vale46: Als het Performance parts zijn alla maar die spoiler rommel vind ik niks.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                11 mei 2012 om 23:09

                @E34M5Touring: Een klein carbon lipje op de koffer kan toch mooi zijn en een toegevoegde waard geven aan je Ferrari?

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                11 mei 2012 om 23:11

                @vale46: nee

              • E34M5Touring zegt

                11 mei 2012 om 23:25

                @vale46: Nee vind ik ook niet. Als dat nodig was had Ferrari het wel gedaan denk ik altijd maar. Net als met de 458 van laatst, hebben ze megaveel ontwikkeling in die bewegende flaps gestoken, plakt zo’n tunert er een spoilerlip onder waardoor die hele luchtstroom veranderd en je al die techniek weer teniet doet.

              • vale46 zegt

                12 mei 2012 om 10:17

                @E34M5Touring: Nu hebben we het over een splitter hé, geen spoilerlipje.
                Subtiele aanpassingen vind ik nog wel kunnen, maar de meeste dingen kan je allemaal al personaliseren bij Ferrari zelf.

  5. spylegion zegt

    11 mei 2012 om 21:55

    California
    Hoeft die kl@te ketting tenminste niet meer om de 5k km’s vervangen te worden..

    Login om te reageren
  6. RuVi zegt

    11 mei 2012 om 22:04

    Op die 360 zitten 430 scuderia look al like spullen. Een 360cs heeft hele andere bumpers

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      11 mei 2012 om 22:25

      ahja? Zal eens gluren..

      Login om te reageren
  7. renesf zegt

    11 mei 2012 om 22:18

    De mensen die verantwoordelijk zijn voor die 360, mogen ze opruimen. De ruimte inschieten ofzo. Doe die cali maar dus.

    Login om te reageren
  8. syliaca zegt

    11 mei 2012 om 23:19

    Geen van beide, als het echt moet, dan de Cali.

    Login om te reageren
  9. Arnoud zegt

    11 mei 2012 om 23:38

    De 360CS. Zonder enige twijfel. Die California is zo aardslelijk… En ik ben totaal geen fan van harde klapdaken. Dat is voor mensen die geen cabrio kunnen betalen voor naast hun coupé.

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      12 mei 2012 om 18:44

      @Original_Arnoud: je uit nu wel een hele beperkte visie… California is top Ferrari, super GT!

      Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    12 mei 2012 om 00:17

    Zo die 360 is een klassieke voetballers auto zeg!

    Login om te reageren
  11. MrSkyline zegt

    12 mei 2012 om 01:24

    wat is die 360 een gedrocht, daar naast vond ik hem in het originele jasje ook al niet mooi, doe mij de cali maar.

    Login om te reageren
  12. thewillempiej zegt

    12 mei 2012 om 09:00

    Ain’t so hard: CS!

    Login om te reageren
  13. xilver zegt

    12 mei 2012 om 09:12

    California, zonder nadenken en zeker hoe deze er uit ziet!

    Login om te reageren
  14. jordy14 zegt

    12 mei 2012 om 12:31

    Niet echt geslaagd.

    Login om te reageren
  15. badsaying zegt

    12 mei 2012 om 14:54

    Cali zonder enige twijfel

    Login om te reageren
  16. VantageR zegt

    12 mei 2012 om 16:55

    De 360 mogen ze wel (gratis) voor m’n deur neerzetten. Vervolgens als hobbyproject helemaal naar originele staat terugbrengen.

    Login om te reageren
  17. cesarestevao zegt

    13 mei 2012 om 17:34

    Doe mij de California!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North