• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Opel Astra Tourer of Renault Mégane Estate

Auteur: Dizono, gepost 11 juli 2016 om 12:00 – 95 Reacties

Megane-versus-astra


De strijd der betaalbare pakezels.

Mocht je de vorige keer nog kiezen uit twee sportieve limousines uit het topsegment, nu is de keuze een stuk laagdrempeliger. We zetten twee C-segmenters tegen elkaar, die beide nog niet heel lang in de Nederlandse showroom staan, in een carrosserievorm waar we in dit land maar geen genoeg van lijken te krijgen: de stationwagen.

Bij Opel heet de ruimste Astra volluit de Astra Sports Tourer. De hatchback kregen we eind vorig jaar al voorgeschoteld, op de Sports Tourer moesten we tot dit jaar wachten. Ook de Mégane Estate is nog relatief vers, de eerste officiële plaatjes dateren van februari, terwijl de auto sinds kort ook bij de dealers te vinden is.

Astra-versus-megane

Liters

We beginnen uiteraard met de voor deze twee auto’s belangrijkste troef: bagageruimte. Bij de Opel bedraagt die 540 liter, versus 521 liter in de Mégane. Met de achterbank plat is het overigens de Mégane die nipt wint: 1695 versus 1630 liter. Overigens is de Astra ook de grootste auto van de twee, met 4.7 meter bijna acht centimeter langer dan de Renault. Het is dan ook knap dat de Duitsers het gewicht van de auto relatief laag hebben weten te houden: 1188 kilo voor de Opel tegenover 1266 kilo voor de Renault. Scheelt toch weer in de wegenbelasting…

Motorisch zijn er verschillen en overeenkomsten. Renault levert de Mégane alleen met vierpitters (1.2 en 1.6), terwijl Opel de instapper een 1-liter driecilinder geeft. Deze is met 105 pk niet alleen nipt krachtiger dan de 1.2 van Renault (100 pk), maar ook sneller én zuiniger. Althans, volgens de fabrieksopgave tenminste.

Megane-versus-astra

Bijtelling

Aangezien beide auto’s in een populair leasesgement vallen, kijken we ook even naar de bijtelling. Bij Opel heb je de keuze uit de driecilinder benzine of de 1.6 CDTI met 110 of 136 pk tegen een bijtellingstarief van 21 procent. De Mégane valt alleen met dieselmotor in het gunstige bijtellingstarief, wel heb je de keuze uit 110 of 130 pk en zit je niet zoals bij Opel vast aan een handbak.


Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

21%-bijtelling, astra, estate, kies-maar, lease, megane, Opel, Renault, sports-tourer, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Leyat Hélica uit 1921 heeft schijt aan voetgangersveilighed
Volgend bericht: In deze steden betaal je het meest voor een autoverzekering »

Lees Interacties

Reacties

  1. dionijsb zegt

    11 juli 2016 om 12:01

    Vind de renault iig een stuk mooier..

    Login om te reageren
  2. e1000bmw zegt

    11 juli 2016 om 12:02

    De Megane. Because it’s not a German…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 juli 2016 om 12:03

      @e1000bmw523i: voor extra effect: It isn’t a German.

      Login om te reageren
      • dampu020 zegt

        11 juli 2016 om 12:19

        @e1000bmw523i: die opel is ook niet duits joh

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          11 juli 2016 om 14:08

          @dampu020: Het duurde ff voor het kwartje viel, maar: Touché! ;)

          Login om te reageren
    • Avir zegt

      11 juli 2016 om 21:33

      @e1000bmw523i: Duitsers houden niet van grappen

      Login om te reageren
  3. redbee5 zegt

    11 juli 2016 om 12:04

    Megane lekker zo’n gekke frans!

    Login om te reageren
  4. uselessguy zegt

    11 juli 2016 om 12:04

    Simpel, de renault. Renault gaat qua design voor het eerst in 30 jaar weer de goede kant op. Opel ben ik nooit fan van geweest, en het kan me nog steeds niet bekoren.

    Login om te reageren
  5. dinges7 zegt

    11 juli 2016 om 12:05

    Megane!!
    Astra lijkt op een lijkenwagen met dat glimmende lijntje.

    Login om te reageren
    • noreplacementfordisplacement zegt

      11 juli 2016 om 13:25

      @dinges7: Hoe dat er ooit doorheen is gekomen…echt niet te bevatten. Ik zou ook voor de Megane gaan!

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        11 juli 2016 om 22:26

        @noreplacementfordisplacement: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd, i’ll rest my case.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          11 juli 2016 om 22:27

          @406_v6: Die was dus als comment op @theyoungsaablover bedoeld…

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          11 juli 2016 om 23:38

          @406_v6: mijn Megane eco2 is nu 5 jaar en heeft er 144.k/km op staan… paar kleinigheden geen enkele keer onderhoud + reparatie boven de 500 euro en het rijdt uitstekend (voor een spaardiesel) en zelfs leuk. Opels… Tja de insignia die ik laatst reed voelt lomp, zwaar, traag en ouderwets ivt de Megane. Misschien maar eens de Astra proberen wie weet hebben ze bij Opel opeens het licht gezien en rijdt het ding niet als een bestelwagen.

          Login om te reageren
        • henkp1 zegt

          15 juli 2016 om 10:51

          @406_v6: haha grappig. Not. Die heeft wel zo’n ongelooflijk lange baard. Taalkundig is het leuk gevonden, feitelijk absoluut onjuist.

          Login om te reageren
  6. theyoungsaablover zegt

    11 juli 2016 om 12:06

    Onderweg Pech En Last.

    Oke doei

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      11 juli 2016 om 12:18

      @theyoungsaablover: Het lijkwagenlijntje doet hem ook weinig goeds.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      11 juli 2016 om 12:19

      @theyoungsaablover: En dát zeg je als SAAB-liefhebber…
      *fluister iets over 9-3 en de Vectra*

      Login om te reageren
      • theyoungsaablover zegt

        11 juli 2016 om 12:24

        @AutomotiveDesigner: opel deed het werk, Saab verfijnde het werk van opel

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          11 juli 2016 om 13:25

          @theyoungsaablover:

          Dan hadden ze zat te doen daar in Zweden…

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            11 juli 2016 om 13:50

            @jack_abarth: Exact de reden waarom GM ze eruit heeft geknikkerd.

            Login om te reageren
      • ptothem zegt

        11 juli 2016 om 13:37

        @AutomotiveDesigner: je kan idd beter fluisteren als je niet precies weet waar je het over hebt…

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          11 juli 2016 om 14:19

          @ptothem: Verklaar je nader.

          Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          11 juli 2016 om 14:25

          @ptothem: Liever geen verhaal ophouden over het GM2900 platform is een universeel platform en het nooit van Opel zelf is geweest. Geeft nog steeds niet het recht om moderne Škoda belachelijk maken terwijl je zelf in een nieuwe Volkswagen rijdt bijvoorbeeld. Getuigd niet van (voldoende) kennis.

          Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      11 juli 2016 om 12:24

      @theyoungsaablover: steeds andere abnormale bromgeluiden.
      Oke doei

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        11 juli 2016 om 12:28

        @bartteeuwen: Je moet er inderdaad van houden, maar echt brommen doet het niet…
        In de bossen:
        https://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8
        Op de dyno:
        https://www.youtube.com/watch?v=_y5jY76bqp4

        Login om te reageren
        • erro zegt

          11 juli 2016 om 13:42

          @e1000bmw523i: brom genoeg? https://m.youtube.com/watch?v=9j1ztdk1B6k

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            11 juli 2016 om 14:09

            @erro: Perfect!

            Login om te reageren
      • theyoungsaablover zegt

        11 juli 2016 om 12:32

        @bartteeuwen: als je het grappig bedoelde mag je het nog eens proberen van mij

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          11 juli 2016 om 12:34

          @theyoungsaablover: klopt hij was niet veel leuker dan jou grapje. Overigens geen haat hoor, ik vind zowel opel als saab prima auto’s. Doe mij maar een 900 turbo arrow ;)

          Login om te reageren
          • theyoungsaablover zegt

            11 juli 2016 om 12:38

            @bartteeuwen: gelukkig maar, dacht even dat je een klootzak was. Red arrow is een prima keuze! Lekker foute 90’s bak :)

            Login om te reageren
            • bartteeuwen zegt

              11 juli 2016 om 12:42

              @theyoungsaablover: staat er bij mij eentje in de buurt in perfecte staat. Een rode 900 turbo arrow. Het enige wat mist zijn lichtmetalen 3 spaaks naar mijn mening. Bij geen enkele auto mooi, behalve bij juist die saab. Nu zitten er “3-spaaks”-doppen op.

              Login om te reageren
  7. peug206 zegt

    11 juli 2016 om 12:06

    Megane. Maar dan komen er wel andere veren onder want ik ben geen fan van de scheepsvaart

    Login om te reageren
  8. rt10bin zegt

    11 juli 2016 om 12:06

    De Astra! Ik heb in mei een Sportstourer besteld. Kan niet wachten!

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      11 juli 2016 om 12:16

      @rt10bin: welke motor?

      Login om te reageren
      • rt10bin zegt

        11 juli 2016 om 12:24

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: 1.6 CDTI 81kW Innovation

        Login om te reageren
      • parttimeautospotter zegt

        11 juli 2016 om 12:44

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: geen vtec helaas

        Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      11 juli 2016 om 14:59

      @rt10bin: Ben benieuwd naar je bevindingen! Zelf aan het oriënteren voor een lease-slet en Astra Innovation (hatchback dan wel) is een serieuze overweging.

      Login om te reageren
  9. kars zegt

    11 juli 2016 om 12:07

    De Megane wat mij betreft.
    Overigens vind ik de Astra niet slecht, alleen de daklijn enorm lelijk. Doet me steeds denken aan de ‘bestel’-varianten met zo’n verhoogd dak van vroegah.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      11 juli 2016 om 12:26

      @kars: klopt. Tegen mijn zin in ogen de wielen ook erg klein. Zowel op foto als in het echt. Met 19 of 20 inch valt het wellicht mee. Buiten het uiterlijk (subjectief) is de nieuwe astra een verstandigere koop dan de oude astra. Door het veel lagere gewicht gaan de vaste lasten flink omlaag.

      Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    11 juli 2016 om 12:07

    De Astra voor mij, want het exterieur oogt net wat strakker, het interieur is net wat meer upmarket en de hatchback kwam verrassend goed uit de vergelijkende testen van het C-segment. Gaat het tussen hun grotere broertjes Insignia en Talisman, dan zou de Renault mijn eerste keus zijn.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      11 juli 2016 om 12:26

      @knipperlichtje: Sorry, wou graag je mening delen. Helaas is het interieur niet te zien op de persplaatjes.

      Login om te reageren
  11. vonklausenburg zegt

    11 juli 2016 om 12:09

    De Renault. Ziet er strakker en volwassener uit. Al zou ik voor hetzelfde geld (privé dus) een anders auto nemen. Voorkeur gaat uit naar een Merc W221 of W212 met een comfortabele V6.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      11 juli 2016 om 12:11

      @vonklausenburg: Totaal te vergelijken ook qua running costs en verzekering

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        11 juli 2016 om 12:30

        @Breinstein: Ik heb een Renault Megane gehad. Mijn huidige W211 is goedkoper in onderhoud en qua verbruik. Op jaarbasis scheelt het veel als ik alle kosten bij elkaar gooi. Het is een mythe dat je extreem veel geld kwijt bent.

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          11 juli 2016 om 12:41

          @vonklausenburg: Daarbij is een W211, zeker na de facelift, een ontzettend goed in elkaar geschroefde auto!

          Login om te reageren
        • e270cdi zegt

          11 juli 2016 om 12:44

          @vonklausenburg: welke uitvoering heb je?

          Login om te reageren
          • vonklausenburg zegt

            11 juli 2016 om 13:34

            @e270cdi: een 2009 E350 Avantgarde.

            Login om te reageren
            • e270cdi zegt

              11 juli 2016 om 13:48

              @vonklausenburg: Netjes! Hoe bevalt het? Ik heb ‘maar’ een 2005 E270 T avantgarde en ben er zeer tevreden over, ook al is het dit jaar een zeer kostbaar jaar qua onderhoud.

              Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              11 juli 2016 om 14:43

              @vonklausenburg: Grappig, ik heb de E 350 Avant. Coupé uit 2011.

              Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    11 juli 2016 om 12:09

    De Megane. Vind ik in elk aspect een mooiere auto. De nieuwe designtaal van Renault kan ik erg waarderen. Achterlichten vind ik fraai, koplampen evenmin met de grill. Mooi dat een aantal designaspecten van de RS01 terug te vinden zijn in de straatauto’s van Renault.

    Login om te reageren
  13. Breinstein zegt

    11 juli 2016 om 12:12

    Ondanks dat ik een zwak voor Opel heb vind ik de nieuwe Astra qua design een tegenvaller. Hoe graag ik hem mooi wil vinden zitten er teveel rare franjes aan wat hem lelijk maakt. Om die reden graag de Megane. Echter vraag ik me af of die auto na 5 jaar nog zo modern over komt of dat we dan uitgepoept raken op dit design.

    Login om te reageren
  14. baan zegt

    11 juli 2016 om 12:17

    De Astra. Ondergewaardeerd en de megane zie je al zo vaak….

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    11 juli 2016 om 12:17

    De Megane. Ik heb beide (hatchback versies) proefgereden maar er zit een volle klasse verschil in. De Astra voelt goedkoop en simpel aan (bijvoorbeeld qua infotainment) terwijl de Megane een premium gevoel geeft. Ook rijdt de Megane een stuk volwassener (stiller, comfortabeler).

    Login om te reageren
  16. freezzr zegt

    11 juli 2016 om 12:17

    Kan er niks aan doen maar Opel slaagt er elke keer weer in om een auto te designen die gebaseerd is op de, eveneens veel door Audi gehanteerde, SAAI-designtaal. Of ‘ie nou full-LED, een electrische achterklep of dubbele uitlaten heeft, hij blijft altijd binnen de verlangde SAAI-taal.

    De Mégane ziet er goed uit. Ik zou er niet in willen rijden, maar hij oogt prima. Behalve dat centrale display, dat oogt zelfs op deze low-res plaatje alsof het rechtstreeks uit de Aldi folder maand januari jaargang 2010 is getrokken…

    Login om te reageren
  17. dampu020 zegt

    11 juli 2016 om 12:20

    Astra is een lijkwagen

    Login om te reageren
  18. martinus zegt

    11 juli 2016 om 12:20

    Opels schijnen gemiddeld nogal vroeg naar de sloop te moeten..
    Dus de keuze is Duidelijk, natuurlijk gaat ieder weldenkend mens voor het DUTCH Design en elegantie van de Renault.

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    11 juli 2016 om 12:21

    Drie cilinder 102 pk. Ik stel me de teringherrie al voor bij 130km/h.

    Login om te reageren
  20. pickleweasel zegt

    11 juli 2016 om 12:21

    De Astra. Opel is zo underrated. Vind de nieuwe modellen van Opel ook mooi en rijden super

    Login om te reageren
  21. Ram-G-maN zegt

    11 juli 2016 om 12:22

    Bij zo’n C-segment stationwagen laat ik op het grootste dakraam aankomen. Heb je tóch nog het gevoel met een ruime praktische auto onderweg te zijn.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      11 juli 2016 om 21:18

      @AutomotiveDesigner:
      Dan moet het de Opel worden. Volgens de verkoper van Renault is het in iedere folder getoonde schuifdak van de Megane niet in Nederland leverbaar.

      En daarom valt de Megane voor mij af als nieuwe auto. Daarbij vind ik de voorkant niet mooi en zou van deze twee de Astra kiezen. En ik heb helemaal niets met Opel. Gelukkig kan ik in de echte wereld uit veel meer kiezen.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        14 juli 2016 om 13:07

        @sabrerator: Dat is ronduit dom van Renault Nederland. Ik denk dat ze hierop veel klanten kunnen verliezen.

        Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        15 juli 2016 om 10:56

        @sabrerator: Bij de introductie was de Mégane nog niet met open dak leverbaar, op een later moment wel. Dus je kan gerust een Mégane kiezen.

        Login om te reageren
  22. leaper035t zegt

    11 juli 2016 om 12:23

    BMW 3 Touring

    Login om te reageren
  23. oemplus zegt

    11 juli 2016 om 12:23

    Opel! Duitse degelijkheid.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 juli 2016 om 14:02

      @oemplus: dat bestaat al een tijdje niet meer.

      Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    11 juli 2016 om 12:24

    Ik maak geen keuze behalve de uiting van een ultieme bewondering voor beide fabrikanten!

    Zie hun illustere voorvaders resp de Kadett Caravan en de R12 Break; je was toen al blij met de
    rubberen mat in de bagage ruimte ! Een gierende vier-versnellingsbak en ruitenwissers met ‘een-snelheden ! Een voetpomp voor de ruitensproeier en een lawaai-ige kachel ventilator motor

    In beide huidige limousines wil en durf ik zo maar drie ton kilometers te rijden

    Login om te reageren
  25. terazino zegt

    11 juli 2016 om 12:24

    Voor mij geen Franse auto’s meer, ik ben genezen. Die Opel dan maar!

    Login om te reageren
  26. ds3thp zegt

    11 juli 2016 om 12:28

    Voor mij de Megane Estate GT alstublieft.
    Schijnt leuk te sturen met z’n 205pk en 4-wielbesturing

    Met een beetje lef van Renault misschien ook nog een RS versie?!

    Login om te reageren
  27. aadnus zegt

    11 juli 2016 om 12:34

    Opeltje natuurlijk. Die Renault valt bij de eerste drempel al uit elkaar!

    Login om te reageren
  28. Dutchdriftking zegt

    11 juli 2016 om 12:48

    Ik vind beiden prima keuzes, maar zou voor een Leon gaan.

    Login om te reageren
  29. hight96 zegt

    11 juli 2016 om 12:48

    Doe mij maar een Mazda 6 ?

    Login om te reageren
  30. allesmetturbo zegt

    11 juli 2016 om 12:49

    De opel.

    Login om te reageren
  31. arjontje zegt

    11 juli 2016 om 12:49

    Ik zou de Opel kiezen. Het interieur van Renault stelt zwaar teleur. Lijkt net een Koreaan van een aantal jaar terug.
    Plus die geweldige AGR stoelen in de Opel.
    Ken geen ander merk waar de stoelen zo goed zijn (in zijn klasse) en dat is met mijn 2,04m zeker geen overbodige luxe.

    Login om te reageren
  32. Jochempie zegt

    11 juli 2016 om 12:55

    De Renault. Voor de Opel is het leven te kort.

    Login om te reageren
  33. borrelnoot zegt

    11 juli 2016 om 13:02

    De Renault. Die Astra vind ik echt een inspiratieloze saaie baggerbak.

    Login om te reageren
  34. rufctr01 zegt

    11 juli 2016 om 13:13

    Dat is simpel: De Megane.
    Want Frans, niet saai en inmiddels erg betrouwbaar.

    Login om te reageren
  35. Carreza zegt

    11 juli 2016 om 13:15

    De nieuwe achterlichtunits van Renault die doorlopen tot aan het logo vind ik enorm overdreven. Bij de Astra stoor ik me dan weer aan de C-stijl.

    Toch maar de Astra dan, het interieur geeft de doorslag.

    Login om te reageren
  36. audiisthebest zegt

    11 juli 2016 om 13:21

    De Renault graag, die is prachtig. De Opel is niet lelijk maar gewoon saai

    Login om te reageren
  37. justmrjay zegt

    11 juli 2016 om 13:32

    Liever een Renault Talisman.

    Login om te reageren
  38. pinut187 zegt

    11 juli 2016 om 13:35

    Zou ze allebei nooit kiezen maar in dit geval de Renault dan maar. Hij is gewoon veel mooier.

    Login om te reageren
  39. db87 zegt

    11 juli 2016 om 13:35

    Opel Astra Tourer

    Login om te reageren
  40. cossiekiller zegt

    11 juli 2016 om 13:46

    De Renault because racecar!

    O wacht…

    Login om te reageren
  41. mercedesclk350 zegt

    11 juli 2016 om 13:58

    Ik zou de Renault nemen, al is het alleen vanwege de multimediasystemen. Alles digitaal, gigantisch touchscreen, en hoe cool is het dat de sfeerverlichting van kleur verandert bij het instellen van de besturingsmodus. Hij is mooier, gedurfder, en ik gun Renault de kans om bovenaan te staan in dit segment, want die lui zijn goed bezig op meerdere gronden.

    Login om te reageren
  42. Treff zegt

    11 juli 2016 om 14:18

    Dan ga ik voor de Renault Megane ??

    Login om te reageren
  43. Alex_79 zegt

    11 juli 2016 om 15:03

    De Renault, gewoon omdat ie er veel beter uitziet.

    Login om te reageren
  44. miezemiez zegt

    11 juli 2016 om 15:03

    Wanneer krijgt Renault het nou eens voor elkaar om dat bekende premium *oempf* dichtslaande deurgeluid van VAG ook toe te passen? Het enige wat ik mis van een Fransoos…

    Login om te reageren
  45. chuut zegt

    11 juli 2016 om 15:05

    Opel Astra Sportstourer

    want….

    Wait for it, wait for it..

    Ik heb hem zelf ook :-)

    Badum tssss!!!

    Mijn voornaamste reden was mijn ervaring met de vorige Megane. Deze zag er op het ook mooi uit, maar onderhuids viel deze kwa afwerking erg tegen.

    Login om te reageren
  46. phaeton zegt

    11 juli 2016 om 15:47

    @dizono effe mierenneuken… Vol uit = voluit, met enkele L

    Login om te reageren
  47. Orichy zegt

    11 juli 2016 om 16:06

    Geen Renault meer voor mij, past niet bij mij, te korte stoelen en daarbij heeft die Megane een tranentrekkend gezicht, wat ik foeilelijk vind.
    En in de Opel’s die ik tot op heden gereden heb, daar zat tot nu toe geen verkeerde tussen, wel allemaal gemiddeld, maar nooit slecht.
    Dus voor mij de Opel Astra, hoewel die ook niet geweldig oogt.
    Eigenlijk zou het een Ford Focus, of nog handiger, een Ford Grand C-Max worden.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      11 juli 2016 om 19:19

      @Orichy: je bent opvallend genoeg de eerste die begint over het zitcomfort, maar ik deel je mening. Bij mijn werkgever hebben we twee Mégane’s als algemene leaseauto (dus door twintig verschillende gebruikers bereden dan wel mishandeld) en technisch gezien houden ze dit bewonderenswaardig goed vol. Alleen dat zitcomfort… Ik kan er maar niet aan wennen, en dat geldt voor veel meer van mijn collega’s.

      Deze nieuwe generatie hebben we nog niet binnen, maar ik mag hopen dat hier het belangrijkste verbeterpunt te constateren is.

      Overigens hadden wij vóór de Mégane’s zowel een Astra als een Peugeot 308, waarbij de Duitser veruit favoriet was bij vrijwel elke collega.

      Ook nu zou ik zelf toch kiezen voor de Opel.

      Login om te reageren
  48. flik2punt0 zegt

    11 juli 2016 om 17:12

    De Mégane als ik echt moest kiezen maar liever de fiat tipo sw!

    Login om te reageren
  49. audijob zegt

    11 juli 2016 om 18:35

    Doe mij maar een SEAT Leon ST FR

    Login om te reageren
  50. trekhaak zegt

    11 juli 2016 om 18:46

    De opel, mooie wagen. Ook zeer tevreden over mijn astra, goede auto.

    Login om te reageren
  51. Lucb zegt

    11 juli 2016 om 20:30

    De Megane mag dan een spannender design hebben, bij het interieur slaan ze wat mij betreft de plank mis. Vind het dashbord mega lelijk en verre van volwassen uitzien. Kijkend naar de Astra is het gewoon een nette wagen en het interieur vind ik heel net uitzien.

    Login om te reageren
  52. henkp1 zegt

    15 juli 2016 om 11:00

    Zonder twijfel de Mégane! Erg mooie auto, uitmuntend weggedrag en betrouwbaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North