Het hele "GELEKT!"-gebeuren denkt u er zelf maar even bij.
Daar worden we inmiddels namelijk een beetje flauw van en we zijn ongetwijfeld niet de enigen. Desalniettemin staat de onthulling van de verse 3008 gepland voor een later tijdstip vandaag en toch kunnen we nu al voorzichtigjes een mening vormen over het front van de Fransman.
Onze bescheiden mening: de voorzijde is wel erg druk en massief. Gelukkig is Peugeot alweer een tijdje van de enorme muil afgestapt, maar deze snuit is gewoon een beetje veel. Wel zou deze nieuwe 3008 de 4008 (in Nederland niet leverbaar) in het gamma moeten vervangen, omdat er teveel overlap is tussen beide auto’s.
UPDATE: De 3008 is nu helemaal officieel en vanuit alle hoeken te bekijken. De Fransoos wordt leverbaar met drie benzinevarianten en vijf dieselvarianten. Instappen doe je met een 1.2 PureTech 130 benzine met een handgeschakelde zesbak. De 1.6 THP is met 165 pk en een zestraps automaat de snelste benzinevariant.
Dieselaars stappen in vanaf een 1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5 tot een pittige 2.0L BlueHDi 180 S&S met tevens een automaat met zes verzetten. De cross-over heeft een opgefrist en hoekig interieur gekregen met onder andere een 8-inch touchscreen. Techfans kunnen bij Peugeot terecht voor zowel Android Auto als Apple Carplay. De 3008 staat op het bekende EMP2-platform en weegt 1325 kilo. Met 520 liter bagageruimte kom je weinig tekort
Vooral de achterzijde van de 3008 is even wennen. De auto oogt vooral heel erg groot. De cross-over is dan ook 8 cm langer dan zijn voorganger. De vernieuwde 3008 zal tijdens de Autosalon van Parijs (oktober) voor het eerst te zien zijn.
Dank aan Nino voor het tippen!
29 reacties
Voor een finaal oordeel maar even wachten.
Wat dan wel weer klopt is dat die lijn die vanuit de voorbumper de koplamp bijna doorklieft visueel doorloopt tot aan de A-stijl, en alleen even wordt onderbroken door het buitenste stukje van de koplamp. Toch zijn er merken die dit eleganter oplossen, alleen wordt het daar wel weer duurder van…
Qua styling, tja, nooit echt een mooie auto gevonden, de 5008 juist weer wel.