• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk hoe een batterij supercars de 320 km/u-grens slecht

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 juni 2014 om 09:56 – 21 Reacties

336 kilometer per uur in een Lambo


Gewoon op een recht stuk landingsbaan. Who needs Nardo?

Het leukste aan een supercar is hem vlijmscherp door bochten sturen, je optimale rem- en instuurpunten bepalen, de auto gecontroleerd onder je voelen glijden en je uiteindelijk één voelen met je peperdure speeltje. Maar dat neemt niet weg dat het ook iets magisch heeft om de motor op de top van zijn kunnen te laten loeien en te kijken hoe hard je auto nou eigenlijk kan.

Met de huidige generatie supercars is dit iets dat welhaast onmogelijk is, omdat je in no-time immense snelheden op de klok hebt staan, en vervolgens langzaam maar gestaag verder richting de geluidsbarrière kruipt. Het probleem is dat hier eigenlijk nooit voldoende asfalt voor beschikbaar is, tenzij je het misschien midden in de nacht op een kaarsrecht stuk meerbaans Autobahn probeert.

In het Engelse Brunthingthorpe werd vorige maand het Vmax 200-evenement gehouden, waarbij menig (dichtgetapete) auto de 200 mijl per uur (~320 km/u) aantikte en er bij ons weten niemand zijn rempunt miste. Evo was aanwezig en monteerde het geheel in een aardige video, die je hieronder kunt bekijken. Het leukste van de uitslag? Al het nieuwerwetse spul kreeg klop van een (met respect) bejaarde Zweed: de Koenigsegg CCX:

Koenigsegg CCX – 211 mph
Porsche 911 (996) GT2 by 9Excellence – 210 mph
McLaren P1 – 209 mph
RUF CTR3 – 207 mph
Audi R8 Twin-turbo – 205 mph
Lamborghini Aventador Roadster – 204 mph

Trouwens, die teller van de Aventador wijkt nauwelijks af, precies zoals de trend al deed vermoeden.

Ook interessant!

  • Video: daarom kijk je over je schouders
  • Video: daarom kijk je over je schouder
  • Video: onderstuur is slecht voor de velgen
  • Video: waarom je niet moet snapchatten met 160 km/u

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

acceleratie, maximumsnelheid, sound, Supercars, Video

Vorig bericht: « Hoe nieuw wordt de nieuwe Opel Corsa?
Volgend bericht: Vrijspraak Belgische Volvo-hardrijder wegens auto v/d zaak »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisjuh95 zegt

    4 juni 2014 om 10:03

    Die Porsche staat volgens mij ook nog eens op NL kenteken.

    Login om te reageren
  2. rs_1989 zegt

    4 juni 2014 om 10:04

    Waarvoor dient die ducttape?

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      4 juni 2014 om 10:06

      @rs_1989: Maakt de auto meer gestroomlijnd.

      Login om te reageren
      • biohazardracer zegt

        4 juni 2014 om 10:20

        @fejjie: Ik zie het bij Dragtimes ook weleens maar dan alleen voor de naden, dit lijkt mij erg overdreven, lijkt mij eerder om steenslagschade te voorkomen ofzo aangezien het geen nieuw asfalt is wat daar ligt.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          4 juni 2014 om 13:39

          @biohazardracer: Is toch echt om de luchtweerstand te verminderen… elk beetje kan helpen (denken ze vaak).

          Login om te reageren
          • biohazardracer zegt

            4 juni 2014 om 13:53

            @406_v6: ja maar daar zal zoveel tape niet aan bijdragen, is eerder nutteloze gewichts toename dan verbetering van de luchtweerstand.

            Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      4 juni 2014 om 10:23

      @rs_1989: Vieze start/landingsbaan. Was waarschijnlijk een voorwaarde voor het uitlenen, zodat de auto niet met steenslag wordt teruggegeven..

      Login om te reageren
    • MARS zegt

      4 juni 2014 om 11:27

      @rs_1989: Dat is MacGyver!

      Login om te reageren
  3. WFR22 zegt

    4 juni 2014 om 10:08

    Zijn er dan ook kromme stukken landingsbaan?

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      4 juni 2014 om 10:49

      @WFR22:

      Login om te reageren
  4. reggie-boy_rood zegt

    4 juni 2014 om 10:26

    Waarom is die Aventador ingewikkeld met wikkelfolie?

    Login om te reageren
  5. Design_Driven zegt

    4 juni 2014 om 10:31

    Ben ik de enige die de titel niet helemaal snapt? Slecht? Slacht wellicht?

    Ik woon al ff niet meer in NL maar dacht niet dat mijn Nederlands al zo snel afgegleden is dat ik autoblog al niet meer kan volgen.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      4 juni 2014 om 10:39

      @sketcher:

      Dit klopt gewoon hoor.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      4 juni 2014 om 10:42

      http://vandale.nl/opzoeken?pattern=slechten&lang=nn

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 juni 2014 om 11:07

      @sketcher: slechten, er ging gelijk een lichtje branden. Autoblog bedankt voor het onderhouden van mijn Nederlandse woordenschat. .

      Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    4 juni 2014 om 10:32

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. freddydevadder zegt

    4 juni 2014 om 12:14

    Kijk eens hoe een batterij supercars de 320km/h grens slecht.

    Wat een zin,en dan zijn het net de nederlanders die altijd de vlamingen op de vingers tikken dat zij veel beter nederlans spreken/schrijven.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      4 juni 2014 om 13:18

      @freddydevadder: Ik ben de laatste die zal ontkennen dat er regelmatig iets aan te merken valt op het taalgebruik of de spelling hier op de site. Maar er is niets mis met die titel hoor.

      Nu we het toch over taal hebben, misschien moet je je eigen commentaar nog even nalezen ;-)

      Login om te reageren
  8. mout zegt

    4 juni 2014 om 16:54

    ’t Gaat lekker hier, als de meeste reacties over de titel gaan – waar ook nog eens nix miz may is.

    Login om te reageren
  9. kilum zegt

    4 juni 2014 om 19:05

    Leuk evenement. Lijkt me niet verkeerd om aan mee te doen. Als je zo’n auto in je bezit hebt (of meerdere) dan zijn dit toch wel het soort evenementen waar je ze voor koopt. Samen met de ring dan.

    Login om te reageren
  10. stayinyourlane zegt

    4 juni 2014 om 22:08

    Lekker titeltje sir_smokedalot

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North