• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk hoe een Belgische Focus totaal kapot gereden wordt

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 oktober 2014 om 08:01 – 141 Reacties

Brace yourself....


De 25-jarige bestuurster overleefde de klapper wonder boven wonder.

Er is een reden waarom je tijdens de rijles geleerd wordt nooit meer dan één rijstrook per keer te wisselen, en ik verbaas me elke keer weer over mensen die bij het oprijden van een snelweg dermate veel haast hebben dat ze nog voor de blokmarkering een ruk naar links maken, om vervolgens direct naar de meest linkse rijstrook te zeilen. Een dikke boete voor dat soort dwazen graag, want ook dat gaat wel eens mis.

In de volgende video, afkomstig van de dashcam van een Poolse trucker, zien we een blauwe Ford Focus van de eerste generatie een dergelijke beweging maken. Mevrouw bedacht zich kennelijk op dat moment dat ze de afslag moest hebben en gooit zonder even na te denken haar stuur om naar rechts, tussen de daar rijdende trucks door. Met desastreuze gevolgen, want op de afrit staat het verkeer stil.

De dame, door de Belgische media geïdentificeerd als Jasmien Claeys (25) uit Kalken, kwam levend uit haar verruïneerde Focus, maar heeft nog wel een flink revalidatietraject af te leggen.

De video bekijk je op autojunk.

Video

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • gebruikte Focus ST Wagon
    Gebruikte Focus ST Wagon de ideale AB allrounder?
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, crash, dashcam, focus, Ford, Video

Vorig bericht: « Mercedes CLS 350 in Swarovski glitterjurk te koop?
Volgend bericht: Zoetekauw: Mercedes S63 White Sugar Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. ardonjr zegt

    15 oktober 2014 om 08:08

    De vrachtwagen die de auto voor de tweede keer aantikt rijdt in mijn ogen nog irritant lang door. Hij vlamt bovenop een auto en voor mijn gevoel sleurt hij deze zeker een paar meter mee . Vervolgens duurt het vrij lang voordat meneer een plekje heeft gevonden. Persoonlijk had ik toch gewoon boven op de rem gestampt en met de vrachtwagen de rijbaan afgeschermd. Maar goed.. ik ben dan ook geen vrachtwagen chauffeur.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      15 oktober 2014 om 09:22

      @ardonjr: 44Ton met een snelheid van rond de 80km/h zet je niet in een paar meter stil. Hoe hard je ook op die rem stampt.

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        15 oktober 2014 om 11:02

        @E34M5Touring: Onzin.. je ziet toch dat hij in het begin veel meer vertraagd? Hij lijkt zelfs uit te rollen later in plaats van bij te remmen.

        Login om te reageren
        • 6cylinder zegt

          15 oktober 2014 om 11:13

          @ardonjr: Ja die chauffeur is expres nog even door gereden omdat hij het zo’n mooi schurend geluid vond.
          Wtf denk je nou…?

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          15 oktober 2014 om 11:27

          @ardonjr: ok man. Wist niet dat je verkeersongeval technicus was. Knap wat je allemaal uit 10sec video kunt halen. Zeker vanuit die positie. Maar goed. Jij bent dan ook een expert.

          Login om te reageren
          • ardonjr zegt

            15 oktober 2014 om 11:36

            @E34M5Touring: Sorry maar als je de video kijkt zie je dat toch gewoon? Dit heeft niets met expert zijn te maken.

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              15 oktober 2014 om 12:14

              @ardonjr: dan zie je ook dat ie aangereden wordt van vanachter…

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              15 oktober 2014 om 12:33

              @ardonjr: je ziet toch niet wat er achter hem gebeurt? Misschien wordt ie wel aangereden. Je trekt conclusies op basis van 1 camerapunt en 10sec actie.

              Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              15 oktober 2014 om 12:59

              @ardonjr: Je rijdt net een auto in complete puin met misschien slechte gevolgen voor de bestuurd(st)er, je rijdt in een vrachtwagen van 40 t met al een lange remweg. Dan bezinkt de situatie je heel even, en dan geef je misschien nog even gas en/of rol je door, en dan nog remmen. Dat is niet in 10 sec gefixt. Wees blij dat hij überhaupt stopt.

              Login om te reageren
            • tinustussengas237 zegt

              15 oktober 2014 om 14:48

              @ardonjr:
              Chauffeur doet het perfect, de auto is al weggeschoven van zn truck dus er bestaat geen noodzaak meer maximaal te remmen. Rustig en beheerst naar de kant sturen is in dit geval het beste. Hij kan op dat moment ook de schade aan zijn truck niet inschatten. Maximaal remmen is dan ook niet op zn plaats

              Login om te reageren
              • MrSkyline zegt

                15 oktober 2014 om 22:14

                @tinustussengas237: Idd, en dan kan het ook nog eens zo zijn dat er ander verkeer achterop komt, om een 2e ongeluk te voorkomen moet die truck aan de kant, anders zit er straks een andere auto achterop.

        • Esprit_de_Flandre zegt

          15 oktober 2014 om 12:10

          @ardonjr: Voor de Focus was het toch al te laat. Dan kan je beter zorgen dat er niet nog iemand achterop je vrachtwagen rijdt door te hard te remmen…

          Login om te reageren
          • powerofdreams zegt

            15 oktober 2014 om 20:18

            @Esprit_de_Flandre: Misschien sleur je de resten van die Focus (met mogelijk mevrouw daar nog in/tussen) met je achteras mee. Dus vol remmen, tot stilstand, is het enige juiste wat je kunt doen. Het argument van de achterliggers is hier ondergeschikt aan. Mits ze voldoende afstand hebben aangehouden kunnen ze namelijk veilig tot stilstand komen.

            Login om te reageren
    • SDM zegt

      15 oktober 2014 om 09:49

      @ardonjr: aan jouw reactie valt te zien dat je geen chauffeur bent of veel rij ervaring hebt. Een geladen vrachtwagen heeft een gigantisch gewicht, als die met 90kmh rijd dan krijg je dat met geen mogelijkheid “snel” afgeremd. Vraag maar aan je natuurkunde leraar hoe dat werkt, iets met massa en snelheid. In mijn ogen kon de chauffeur onmogelijk veel anders doen dan wat hij deed.

      Login om te reageren
      • retetikker zegt

        15 oktober 2014 om 13:42

        @SDM: Een natuurkundeleraar zal je vertellen dat hoewel de kinetische energie inderdaad evenredig toeneemt met de massa, de (stationaire)wrijving van de rollende wielen ook evenredig toeneemt (door het toenemen van de normaal-kracht). Hierdoor kunnen de remmen een grotere kracht op het asfalt uitoefenen voordat de banden gaan glijden/blokkeren en dat je in theorie dus de remweg van een auto kan benaderen (invloed van zaken als ophanging verwaarloosd) . Als je even googelt op bv. “Scania brakes” en je realiseert dat de eventuele trailer ook remmen heeft, dan zal dit in de praktijk ook aardig moeten lukken.

        http://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY

        Zelf denk ik dat hier de Focus in de linker baan gestoten wordt en de chauffeur besloot om eerst een veilige plek te zoeken om daar vervolgens te stoppen…

        Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        15 oktober 2014 om 15:54

        @SDM:
        “Maar goed.. ik ben dan ook geen vrachtwagen chauffeur.”

        Scherp!

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      15 oktober 2014 om 09:52

      @ardonjr: ja idd je bent geen chauffeur. Heb je überhaupt wel een rijbewijs?

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        15 oktober 2014 om 10:57

        @rolov: Volwassen die reacties hier. Ik contstateer alleen dat de chauffeur in het begin veel harder remt (en zijn snelheid dus duidelijk veel vlotter afneemt) dan later .. Hij lijkt mij niet continu vol op de rem te trappen. That’s all.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          15 oktober 2014 om 13:11

          @ardonjr: je komt idd heel volwassenen over.

          Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          15 oktober 2014 om 16:00

          @ardonjr: Nog een keer bekeken. Wat waarschijnlijk gebeurt is dat de trucker remt en de vrachtwagen achter hem er weer vol op botst. Ik moet het met je eens zijn dat als dat niet de situatie is dat dit heel raar is verlopen.

          Login om te reageren
    • jibbe zegt

      15 oktober 2014 om 10:24

      @ardonjr: de chauffeur van de dashcam truck werd nog eens vanachter aan gereden van daar de lange remweg.

      Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      15 oktober 2014 om 10:36

      @ardonjr: ik ben geen vrachtwagenchauffeur, maar afhankelijk van de lading denk ik dat zo’n ding ook hele rare dingen kan doen als je ineens een noodstop moet maken. Waarom zou hij z’n leven behoorlijk in de waagschaal moeten stellen omdat zij bewust dit risico aangaat?

      Daarbij, die eerste impact aan de zijkant deed pijn, maar daarna maakt het denk ik voor het letsel weinig meer uit of hij na een meter stil staat of nog 100m doorrijdt.

      De chauffeur kan je hier in mijn ogen niks verwijten.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 oktober 2014 om 10:43

      @ardonjr:
      Heb je ook kunnen zien wat er achter de filmende vrachtwagen rijdt?
      Als de man in zijn ankers gaat, heb je zo een kettingbotsing van jewelste.
      Kudo’s voor deze chauffeur.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        15 oktober 2014 om 12:07

        @desjonnies: inderdaad, en je kan gewoon zien dat ie aangereden wordt van vanachter nadat ie de vrachtwagen op de middenrijstrook aantikte.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      15 oktober 2014 om 10:52

      @ardonjr: Ik moet zeggen dat ik je mening deel (blijkbaar als een van de weinigen) en ja, ik heb verstand van natuurkunde en traagheid van massa. Als je ziet hoe snel de grootste vertraging (direct na de klap natuurlijk) is, en hoe lang de vrachtauto na het harde afremmen nog met bijna dezelfde snelheid ‘uitrolt’ ga je je afvragen of hij nog wel echt vertraagde na de klap. Ik kan me helemaal voorstellen dat de chauffeur aan de grond genageld stond en na zijn eerste remreactie nog even heeft moeten verwerken wtf er nou eigenlijk zojuist gebeurde, alvorens zijn vrachtwagen helemaal stil te zetten.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        15 oktober 2014 om 13:05

        @Gulli:

        Fijn !

        Ben jij dus 1 van die mafketels die plotseling met 120 vol in zijn ankers gaat als er zoiets voor hem gebeurt omdat ‘ie schrikt. ?

        De vrachtwagen chauffeur reageert SUPER , hij ontwijkt de Focus door de combinatie iets naar links te sturen, wetende dat hij de wagen die hem inhaalt schampt en vervolgens haalt hij in alle RUST de snelheid uit het achterop komende verkeer en voorkomt daarmee mogelijk een ramp van 40 carambolerende luxe wagens en vrachtwagens

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          15 oktober 2014 om 13:43

          @desjonnies: Nee

          Login om te reageren
        • powerofdreams zegt

          15 oktober 2014 om 20:05

          @desjonnies: Dat hij naar links stuurt lijkt me alleen maar een schrikreactie omdat die aanrijding rechts van hem gebeurt. Zo ‘gecontroleerd’ ziet dat er niet uit.

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        15 oktober 2014 om 17:00

        @Gulli: Weet je wat ik als eerste doe wanneer ik iets voor mij zie gebeuren? Uiteraard trap ik op mijn rem, maar dan gelijk erna kijk ik eerst in mijn spiegel om te kijken hoeveel ruimte ik heb om hard af te remmen voordat de ander bovenop mij klapt. Zie ik hem te weinig snelheid wegremmen, dan laat ik mijn rem los om zoveel mogelijk ruimte te benutten. Vaak genoeg in de file gehad dat ik mijn auto tot een metertje van mijn voorligger aan toe liet afremmen omdat de ander wel akelig snel op mijn kofferbak af kwam. Kon hem ook 2 autolengtes eerder stilzetten, maar dan had degene achter mij misschien niet hard genoeg geremd.

        Wellicht dat de chauffeur ook zo dacht. Wanneer de wagen al weggedrukt is (waarschijnlijk is de Focus na de botsing naar een andere strook weggeschoten), is er geen noodzaak om hard af te remmen. Des te meer kans op een kettingbotsing ontstaat wanneer de vrachtwagen hard blijft afremmen.

        Login om te reageren
        • newguy92 zegt

          15 oktober 2014 om 21:07

          @jzaero: veel tijd om te reageren op de eerste klap had de chauffeur niet, chauffeur zit verder naar links dan de camera hangt. De trailer voor hem neemt aardi wat zicht weg. Dat ie naar links stuurt is eerder een schrik reactie.

          Login om te reageren
    • Onehp zegt

      15 oktober 2014 om 11:42

      @ardonjr: begrijpelijke reactie maar als je goed kijkt, dan zie je dat de filmende vrachtwagen eerst de vrachtwagen in de linker rijbaan aantikt, en dat ie een seconde erna van achter wordt aangereden! Dus “eventjes” stilstaan was geen optie!

      Login om te reageren
  2. kicknl zegt

    15 oktober 2014 om 08:14

    Allemachtig… Idd een wonder dat ze het heeft overleefd. Was denk ik ook lastig te zien..

    Login om te reageren
    • FredT zegt

      15 oktober 2014 om 09:20

      @kicknl: Het verbaasd mij ook dat ze die klap overleefde.Ik ken die afrit heel goed (afrit R4 richting Zelzate komende van de E40 richting Oostende).Ik zei het al vaker tegen vrienden ; “op deze afrit wil je niet stilstaan”.Wat verder op deze afrit volgen 3 gevaarlijke bochten waar al veel ongevallen gebeurd zijn.

      Login om te reageren
      • fillderst zegt

        15 oktober 2014 om 10:59

        @FredT: U hebt het over een afrit die 30 km verder ligt jongeman. Je moet die afrit wel heel goed kennen…

        (Je kan het zelfs op de borden lezen)

        Login om te reageren
        • FredT zegt

          15 oktober 2014 om 12:43

          @fillderst: je hebt gelijk, ik had het verkeerd gezien

          Login om te reageren
        • tombe zegt

          15 oktober 2014 om 20:46

          @fillderst: yep, afrit Aalter richting kust. Dagelijkse kost, en zelfs al is die trut niet van de streek, staat kilometers op voorhand aangeduid op de matrix schermen. Laat dit een lesje zijn om altijd tijdelijk je afrit te nemen

          Login om te reageren
          • drijver zegt

            16 oktober 2014 om 00:01

            @tombe:
            tijdelijk: ` tij – de – lijk
            1voor beperkte tijd: een tijdelijke baan ;
            2vergankelijk, werelds;
            het tijdelijke met het eeuwige verwisselen of het tijdelijke zegenen
            sterven
            Ik snap uw zin niet.

            Login om te reageren
  3. Michiel1 zegt

    15 oktober 2014 om 08:14

    Geen medelijden met zo iemand (omdat ze nog leeft).
    Brengt iedereen in gevaar op de weg, en ik gok dat ze vast wel meer bijna ongelukken of ongelukken veroorzaakt heeft met dr achterlijk gedrag!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      15 oktober 2014 om 08:40

      @Michiel1: Wat een bizarre reactie. Ga je schamen.

      Login om te reageren
      • bullzeyersn zegt

        15 oktober 2014 om 08:58

        @pomoek: netjes is t niet, maar gelijk heeft hij wel

        Login om te reageren
      • awesome zegt

        15 oktober 2014 om 09:04

        @pomoek: hoezo? Hij zegt wat iedereen hier stiekem denkt.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          15 oktober 2014 om 09:17

          @awesome:
          Maar dat is het verschil tussen een beschaafd en onbeschaafd persoon.
          Je weet wanneer je je gedachten voor je moet houden.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            15 oktober 2014 om 09:34

            @Hubert: beschaafde mensen gebruiken hun mond en onbeschaafde mensen geweld. Wat zou het een zootje worden als iedereen de waarheid inslikt op het moment dat er doden of gewonden zijn! Het mag gezegd worden dat dit haar eigen domme schuld is, en het had ook gezegd mogen worden als ze eraan gestorven was. Medelijden met de familie heb ik dan nog wel.

            Login om te reageren
          • Michiel1 zegt

            15 oktober 2014 om 11:34

            @Hubert: dus ik ben niet beschaafd omdat ik hier zeg wat jij denkt?

            Login om te reageren
            • Hubert zegt

              15 oktober 2014 om 11:42

              @Michiel1:
              Dat is jouw conclusie.

              Maar de strekking van mijn reactie lijkt mij meer dan duidelijk.

              Login om te reageren
      • Michiel1 zegt

        15 oktober 2014 om 11:34

        @pomoek: misschien kort door de bocht maar ze brengt iedereen in gevaar door haar gedrag..
        En wat is er zo bizar aan? Zij doet hier een soort poging tot zelfmoord.
        Daarnaast, nu stond er een vrachtwagen waar ze opklapte, wat als er nu een gezin met 5 kinderen in een antieke Zafira stond en die morsdood waren?

        Je weet zelf ook best dat je het diep van binnen helemaal met mijn eerste reactie eens bent!

        Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          15 oktober 2014 om 16:02

          @Michiel1: “poging tot zelfmoord” ga je mond spoelen.
          Dit deed ze natuurlijk expres, of niet?
          Het is haar eigen schuld maar expres deed ze het niet. Het is gewoon heel onoverzichtelijk. Ik snap haar manoeuvre, we missen allemaal wel eens een afslag, maar het is heel dom geweest.

          Login om te reageren
          • tombe zegt

            15 oktober 2014 om 20:52

            @mercedesclk350: van 3de naar afrit in vol verkeer en waar het kilometers ver aangeduid staat FILE AFRIT AALTER. Niet expres, misschien, maar compleet idioot en roekeloos. Da’s gokken en verliezen EN spelen met andermans leven(s), mooie zaak de stomme trut. Nam ze een afrit verder en deed ze ommekeer…

            Login om te reageren
          • drijver zegt

            16 oktober 2014 om 00:03

            @mercedesclk350: Als ik een afslag mis, dan pak ik de volgende. Ik torpedeer mijzelf niet over meerdere rijbanen in een onoverzichtelijke situatie.

            Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              16 oktober 2014 om 00:12

              @drijver: @tombe: dat is precies wat ik zeg, het is niet slim wat zij heeft gedaan hier en het is ook zeker haar schuld.

              Login om te reageren
      • tinustussengas237 zegt

        15 oktober 2014 om 13:26

        @pomoek:
        Gun het niemand om levensgevaarlijk gewond te raken maar deze mevrouw heeft het volledig aan zichzelf te danken! Het enige wat ik haar goed zie doen is zich te pletter rijden tegen een vrachtwagen. Kun je je voorstellen wat de gevolgen zouden zijn als er, bijvoorbeeld, een andere Ford Focus met gezinnetje had gestaan? Eigenlijk zien we een potentiële moordenaar zichzelf vakkundig uitschakelen, geen medelijden!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          15 oktober 2014 om 13:35

          @tinustussengas237:

          heb je het over dat leuke gezin met die spelende kinderen in een andere Ford Focus die er niet staat .. maar er wel had kunnen staan ..

          heb je het over dat gezin ??

          dat zou idd heeeeeeeel erg zijn ..
          echt .. RIP en respect enzo ..

          Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      15 oktober 2014 om 08:56

      @pomoek: geen totaal bizarre reactie, misschien wat kort door de bocht, dat wel. De achterliggende gedachte erbij is meer ‘een hekel hebben aan’ een persoon die zulk soort weggedrag vertoont. Nu klapt ze op een vrachtwagen, maar stel er stond een auto (gestrand) stil met kinderen erin…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 oktober 2014 om 09:24

        @Barryyy:

        “spelende kinderen” altijd “spelende kinderen” ..

        gewoon “kinderen” is niet krokodillentranenwaardig ..
        die stinken en zijn vervelend ..

        Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          15 oktober 2014 om 10:09

          @lincoln: shit…. mijn reactie mist nu de ‘drama-factor’… Please forgive me!

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 oktober 2014 om 09:02

      @Michiel1:

      wat is een “bijna ongeluk” ??
      is dat hetzelfde als helemaal geen ongeluk ..

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        15 oktober 2014 om 09:19

        @lincoln:
        Yep, en we hadden bijna gewonnen van IJsland.

        Login om te reageren
      • Michiel1 zegt

        15 oktober 2014 om 11:36

        @lincoln: je kent het wel, vol in de ankers, kloppend hart en vol adrenaline omdat je weet dat je net het geluk had geen aanrijding te hebben? Zoiets bedoel ik met bijna ongeluk;)

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        15 oktober 2014 om 12:13

        @lincoln: Dat zijn de dingen die 90% van de hedendaagse nieuwsuitzendingen vullen. Alles samengeschraapt van het interweb…

        Login om te reageren
    • pimmp zegt

      15 oktober 2014 om 09:12

      @michiel1: Zo dus als dat jou dochter was geweest had je precies het zelfde in het ziekenhuis gezegd ipv van ik ben blij dat je het hebt overleeft?

      Login om te reageren
    • scorer zegt

      15 oktober 2014 om 10:29

      @Michiel1: Klopt Michiel, als de juffrouw op een normale manier de afrit had genomen, had ze de file kunnen opmerken, maar als de juffrouw een russische rijstijl blijft hanteren zal het nog niet de laatste keer zijn dat ze een doefke meemaakt…

      Login om te reageren
    • stamp zegt

      15 oktober 2014 om 12:24

      Deze actie ziet er bruut asociaal uit, eindigd ook nog eens in rampspoed,.

      ….maar als ik eerlijk ben, heb ik zoiets (zonder de rampspoed aan ’t eind), ook wel eens meegemaakt. Te lang links gereden om op ’t laatste moment (door een geblokt door een langzaam inhalende vrachtwagen) en dan bijna de afrit missen.

      Login om te reageren
  4. rcolt zegt

    15 oktober 2014 om 08:15

    Goeiemorgen wat een klapper! Die vrouw mag zich gelukkig prijzen dat ze nog leeft, heb kleinere ongevallen minder goed zien aflopen

    Login om te reageren
    • noachristoffel zegt

      15 oktober 2014 om 22:19

      @rcolt: zo gelukkig zal ze niet meer leven

      Login om te reageren
  5. gertjan2012 zegt

    15 oktober 2014 om 08:17

    1-2-3 kom er maar in met de belgen grappen….

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      15 oktober 2014 om 09:18

      @gertjan2012: Nou vooruit, omdat je zo aandringt.

      Weet je waarom een Belg altijd een flesje Maggi in de auto meeneemt?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        15 oktober 2014 om 10:28

        @moveyourmind: Voor de flauwe bochten?

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          15 oktober 2014 om 11:34

          @Gulli: Kende je hem al???

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            15 oktober 2014 om 11:35

            @moveyourmind: kwestie van deductie ;)

            Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        15 oktober 2014 om 16:05

        @moveyourmind: Oh ik kende m alleen met een potje zout. Maggi kan ook.

        Login om te reageren
  6. TimD zegt

    15 oktober 2014 om 08:18

    Keer op keer blijf ik mij verbazen over de klap… Jeetje dat deze vrouw dit heeft overleeft is echt een wonder… Ik denk nu wel even 2x na voor ik van links naar rechts ga… Ook deze situatie maak ik dagelijks mee..

    Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      15 oktober 2014 om 08:52

      @timd: mijn rijke fantasie en jouw schrijftaal geven mij nare beelden in mijn hoofd…

      Login om te reageren
      • TimD zegt

        15 oktober 2014 om 09:57

        @barryyy: uhhh…. Misschien moeten we samen hulp zoeken ?

        Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      20 oktober 2014 om 20:09

      @TimD: Ze klapt met haar rechter voorkant tegen de vrachtwagen en wordt daarna aan de passagierskant aangereden. Dat is te overleven.

      Login om te reageren
  7. C6_R zegt

    15 oktober 2014 om 08:20

    Op het moment dat ze het gaatje gevonden had voelde ze zich waarschijnlijk heel even de slimste opperbaas van dat stuk snelweg. Heel eventjes maar…

    Login om te reageren
  8. trigger565 zegt

    15 oktober 2014 om 08:22

    Lijkt me de afrit Aalst, daar staat elke dag een file op de afrit…Doe geen domme dingen als je de baan niet kent.

    Login om te reageren
    • endofline zegt

      15 oktober 2014 om 09:23

      @trigger565: Nee is de afrit Aalter. Heel beruchte afrit.

      Bijna elk jaar is er hier een zwaar ongeval en bijna wekelijks blikschade. Al ruim 10 jaar is hier 2x per dag een file van een kilometer om de afrit te kunnen nemen. De heraanleg van de kruising na de afrit blijft maar aanslepen. Dit soort maneuvers zie je daar met regelmaat. Veel chauffeurs zien de file niet aankomen. Er is een brug voor de afrit die het zicht ontneemt en meestal twee rijen trucks. Ze denken “oh nog 800 m” Ik kan nog invoegen….

      Deze dame heeft veel geluk na haar heel zware inschattingsfout .

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        15 oktober 2014 om 09:31

        @endofline: De Belgische wegbeheerder verzuipt kennelijk graag kalveren?

        Lijkt mij dat je, als dit waar is, toch in ieder geval met een tijdelijke oplossing komt (elektronische signaleringsboren/voertuig van RWS dat vooraf waarschuwt op de vluchtstrook/rechter rijstrook afkruisen)

        Login om te reageren
        • Fidenza zegt

          15 oktober 2014 om 10:05

          @sir_smokalot: dat staat daar ook….

          Login om te reageren
        • opabrutus zegt

          15 oktober 2014 om 16:37

          @sir_smokalot: welkom in België, waar de prioriteiten wel ergens anders liggen dan de verkeersveiligheid te vergroten. Waar ze wel liggen zou ik overigens ook niet weten.

          Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        15 oktober 2014 om 11:46

        @endofline: Er rijden ook veel vrachtwagens… Waar is deze snelweg precies? Lijkt mij een drukke vrachtroute.

        Dat er zoveel vrachtwagens rijden is een extra reden om dit soort manoeuvres niet te maken, ze belemmeren al het zicht en ze komen best hard aan als je ze raakt/geraakt wordt. Als je de afslag moet hebben ga je van te voren naar de uiterst rechtse baan voorsorteren en dan neem je de afslag.

        Login om te reageren
  9. whooter zegt

    15 oktober 2014 om 08:23

    Niet Aalst, wel Aalter (tussen Gent en Oostende) – afrit die ook vaak gebruikt wordt via de expresweg om naar Knokke te rijden.

    Login om te reageren
  10. freddythedegoe zegt

    15 oktober 2014 om 08:26

    Klapperrrrr van de week!!

    Login om te reageren
  11. thmsnl zegt

    15 oktober 2014 om 08:28

    Nondeju, wat een klapper zeg..

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    15 oktober 2014 om 08:29

    Ben nog blijer dat de camera vrachtwagen haar niet heeft doodgereden daarna; zou een behoorlijke shock voor m zijn.
    Overigens wel goed dat ie dus een camera heeft; anders zou ie nog zomaar een deel van de schuld in zn sloffen geschoven krijgen ook!
    Maar wat ben je dom en levensmoe als je zo van de snelweg probeert af te komen.

    Login om te reageren
  13. ukbob zegt

    15 oktober 2014 om 08:29

    Zeer dwaze actie inderdaad en toch zie je het maar al te vaak gebeuren…

    Het feit dat deze mevrouw de klapper heeft overleefd is trouwens wel een mooi voorbeeld van hoe veiligheid van auto’s zich ontwikkeld heeft!

    Login om te reageren
  14. c-ad zegt

    15 oktober 2014 om 08:34

    De manier waarop ze in België rijles krijgen, verbaast dit mij niks.

    Login om te reageren
    • whooter zegt

      15 oktober 2014 om 08:44

      @c-ad: Vertel?

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        15 oktober 2014 om 09:23

        @whooter: Les van je ouders in plaats van verplicht bij een rijschool. Als je zakt ben je verplicht om een aantal uur les te volgen bij een rijschool.

        Login om te reageren
        • bastiaangt zegt

          15 oktober 2014 om 17:59

          @Jipp: Jup, ideaal is dat niet. Aan de andere kant… Nederland… Altijdgeslaagd.nl… Moet ik doorgaan? Ik durf als Nederlander in ieder geval niet glashard te beweren dat wij beter rijden als Belgen. En dan druk ik het nog zacht uit.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            15 oktober 2014 om 21:41

            @bastiaangt: Bij die sites gaat het om theorie examens waar veel mis is. Ik durf te wedden dat een Nederlander die zakt voor zijn examen in Nederland wel slaagt in belgie of bijvoorbeeld Frankrijk.

            Ik heb zelfs wel eens het idee gehad dat wanneer je je theorie de eerste keer hebt behaald, je wel een perfecte rit bij je praktijk examen moet rijden wil je slagen…

            Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      15 oktober 2014 om 09:16

      @c-ad: rijles? Je krijgt daar toch je rijbewijs bij een pot nutella?

      Login om te reageren
    • Fidenza zegt

      15 oktober 2014 om 10:10

      @c-ad: Nederlanders kunnen ook niet rijden.

      Login om te reageren
      • tombe zegt

        15 oktober 2014 om 20:54

        @Fidenza: ervaring telt

        Login om te reageren
  15. Lustigson zegt

    15 oktober 2014 om 08:37

    Holy shit! Dat is écht een fikse klapper.

    Login om te reageren
  16. R32LJ zegt

    15 oktober 2014 om 08:48

    Een google search van haar naam bracht mij op de volgende artikel:

    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLWPO_20110116_002

    Zij heeft het hier over mensen die hun rijstijl niet aanpassen, te lezen in de eerste reactie.

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      15 oktober 2014 om 09:06

      @R32LJ: Hoewel het hetzelfde onderwerp betreft wil dit natuurlijk niet zeggen dat dit DE Jasmien Claeys is.

      Indien dit wel dezelfde persoon is ben ik benieuwd hoe ze ná dit ongeval spreekt over dit soort reacties.

      Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        15 oktober 2014 om 09:07

        @FlighTom: ik bedoel natuurlijk; ‘hoe ze spreekt over dit soort acties’.

        Login om te reageren
      • R32LJ zegt

        15 oktober 2014 om 09:31

        @FlighTom: Je hebt helemaal gelijk alleen aangezien zij uit Kalken komt, en de bovenstaand artikel waar ze commentaar op gaf ook in Kalken plaatsvond, nam ik aan dat er niet twee mensen met dezelfde naam in een dorp van 5457 mensen wonen…

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 oktober 2014 om 09:24

      @R32LJ: Bizar….

      Login om te reageren
  17. utr1984 zegt

    15 oktober 2014 om 08:48

    Een inschattingsfout. Kan jou en mij ook gebeuren. Gelukkig leeft ze nog.

    Login om te reageren
    • svdl zegt

      15 oktober 2014 om 09:12

      @utr1984: Een inschattingsfoutje? Ze schiet op het allerlaatste moment van de derde baan naar een afslag? vlak voor iemand op de 2e baan en vlak achter iemand op de eerste baan langs. Keek jij een ander filmpje dan mij? Want dit is geen inschattingsfoutje te nemen maar gewoon een zelfmoordpoging!

      PS, gelukkig leeft ze idd nog!

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 oktober 2014 om 09:25

      @utr1984: Nee, dit kan mij niet gebeuren, omdat ik nooit en te nimmer blind tussen een paar vrachtwagens door zeil naar een strook waarvan ik niet weet wat me daar te wachten staat.

      Dan maar een afslag missen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        15 oktober 2014 om 09:34

        @sir_smokalot:

        LOL .. klik nog eens op dat linkje van @R32LJ ..
        tis bijna de goden verzoeken ..

        Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      15 oktober 2014 om 10:53

      @utr1984: ja zo zie ik het ook, niet extreem aso. Wel veel pech. En inderdaad niet netjes. Maar miss was ze de afslag vergeten, met al de vrachtwagens is het ook lastig te zien. Zoals meerdere hier zeggen, die afritten in Belgie zijn levensgevaarlijk. Dus ook reden om maar een afslag verder te pakken. Ik vind het altijd zo zwaar geoordeeld als je niet alle feiten weet. Plus we doen allemaal wel eens wat onbewust of bewust asociaal alleen meestal hebben we geluk.

      Login om te reageren
      • utr1984 zegt

        15 oktober 2014 om 12:51

        @rovadepo: exact. Vanachter de pc/foon is het makkelijk oordelen. Maar iedereen doet wel eens iets wat mss niet slim was.

        Login om te reageren
  18. 850t5r zegt

    15 oktober 2014 om 08:54

    Wawah! Maar Gertje wat is dan verkeersinzicht? Nou Samson iets waar veel mensen een gebrek aan hebben… Geen medelijden mee, dit is de prijs die je betaald voor je domheid…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      15 oktober 2014 om 09:28

      @850t5r: betaalt… met een t

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      15 oktober 2014 om 17:21

      @850t5r: Mwaaahhh Gerrrtje, meneer de burgermeester is wel een goeien bestuurder hè. Die goat nie zomoar van links noar rechts, allenig als zulle zijnen zakken kan vullen.

      Login om te reageren
  19. gerrelekker zegt

    15 oktober 2014 om 08:58

    Kleine nuance toch: je ziet heel de tijd de filmende vrachtwagen ingehaald worden door andere vrachtwagens. Als autobestuurder zit je dus heel de tijd met muur van vrachtwagens aan je richterzijde, meestal kilometers voor de afrit. Veel keuze heb je dan niet meer, maar je verwacht geen lange file op een afrit….

    Login om te reageren
    • endofline zegt

      15 oktober 2014 om 09:26

      @gerrelekker: Klopt. Ik neem deze afrit regelmatig. Veel chauffeurs verwachten niet dat hij vol staat. Ze zien enkel een rij trucks en de afrit start net na een brug die ook het zicht ontneemt. Dus pas de laatste 800 m kan je de afrit zien.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 oktober 2014 om 10:14

      @gerrelekker:

      Je hebt altijd een keuze.

      En die keuze is gedisciplineerd eerder in alle rust naar rechts te gaan en AFSTAND te houden. En achter de camera wagen te rijden ipv hem af te snijden.

      Dit soort acties kan ik niet begrijpen, 2 seconden proberen te winnen om dan maanden te moeten revalideren.

      Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      15 oktober 2014 om 10:39

      @gerrelekker: je hebt altijd de keuze. Ik heb een auto waarmee ik makkelijk tussen een paar vrachtwagens kan schieten door wat gas te geven, maar ik ga eigenlijk altijd op voorhand al rechts zitten als ik weet dat een situatie als dit kan ontstaan. En anders mis je de afrit maar, heb ik ook wel een paar keer gedaan. Ik zeg niet dat ik nooit verrast zou kunnen worden door een rij stilstaande auto’s, maar zo bont als dit zal ik het niet snel maken.

      Login om te reageren
  20. LJ zegt

    15 oktober 2014 om 08:59

    Wow echt mazzel dat ze nog leeft!

    Login om te reageren
  21. FB_100002177943068 zegt

    15 oktober 2014 om 09:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 oktober 2014 om 09:08

      @bas_bzb:

      hoezo ??

      die vrouw gaat op zeker weer een Focus kopen ..
      en niet alleen omdat haar ouwe nu kapot is ..

      Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    15 oktober 2014 om 09:06

    flink schrikken voor alle partijen ..
    zoals @utr1984 zegt .. gewoon een inschattingsfoutje .. nix meer nix minder ..

    respect voor de 1st gen Focus ..

    Login om te reageren
  23. piquet1986 zegt

    15 oktober 2014 om 09:41

    Als ze nou achter die witte vrachtwagen was blijven hangen en had gekeken of de uitvoegstrook leeg was, had ze nu niet in de shit gezeten. Er was ruimte zat om nog uit te voegen, of eventueel door te rijden.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 oktober 2014 om 09:45

      @piquet1986:

      bij “als” moest ik al lachen ..
      thanks dude ..

      Login om te reageren
      • piquet1986 zegt

        15 oktober 2014 om 09:52

        @lincoln: ghehe, ja iknow, iknow, maar ik probeer me voor te stellen wanneer ik met een gekke kronkel in mn hoofd zo actie uithaal, of ik dan ook zo doorgeknalt was op de uitvoegstrook

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          15 oktober 2014 om 09:57

          @piquet1986:

          je weet het niet .. je weet het gewoon niet ..
          je zat niet in die situatie ..

          en bewegende deeltjes botsen nu eenmaal een keer ..
          onaccepteerbaar voor de mensheid maar het is toch echt zo ..

          Login om te reageren
  24. joost1990_2 zegt

    15 oktober 2014 om 09:44

    Zie hier het nut van netjes achteraan aansluiten in de rij. Wel een geluk dat ze het overleefd heeft, al vraag ik me af op welke manier ze het leven voort moet zetten…

    Login om te reageren
  25. erwh zegt

    15 oktober 2014 om 09:56

    Ze maakt een inschattingsfout, maar zo’n muur van vrachtwagens maakt het ook wel zeer lastig om vooruit te kijken. Zelfs al was ze eerder tussen de vrachtauto’s op de rechterbaan gaan rijden, dan nog kan dit gebeuren. Zeker als zo’n “professional” gaat bumperkleven als je probeert wat afstand te nemen om beter zicht te krijgen.

    Login om te reageren
  26. volvod5 zegt

    15 oktober 2014 om 10:38

    Ik zie het regelmatig gebeuren dat mensen dit soort acties uithalen. Meestal gaat het goed omdat er geen verkeer staat op de uitvoegstrook. Maar dat het goed fout kan gaan bewijst dit filmpje maar weer. Het is natuurlijk makkelijk de vrachtwagenchauffeurs de schuld te geven, maar in dit geval kon de chauffeur hier niets aan doen. Maar aangezien meer dan de helft van de reageerders nog op de fiets naar school gaat, kun je dergelijke reacties verwachten. Als je al wat langer op de weg zit, weet je uit ervaring dat je ver vooruit moet kijken. Ik heb ook wel eens een afslag laten gaan omdat in het rijtje willen aansluiten niet mogelijk was. Liever keren en terug rijden dan 40 ton in je achterbak.

    Login om te reageren
  27. Onehp zegt

    15 oktober 2014 om 11:56

    AFSTAND HOUDEN

    De rest wat hier aangehaald wordt is bijzaak, zelfs al reed ze heel de tijd op de rechter rijstrook aan de correcte snelheid, als ze te dicht op de truck zat en wat laat naar rechts was gegaan was het ook gebeurd!

    Dus, altijd afstand houden, en zoals we hier zien, VOORAL bij het wisselen van rijstroken.

    Iedere keer dat ik in België rijdt stoor ik het meest aan dat anderen geen afstand houden en als ik dat dan wel doe, dat er bijna altijd iemand is die nog eens extra laat weten door zeer dichtbij op mijn achterbumper te rijden op de autosnelweg. Maar als de weg dan voor me vrij komt kunnen ze niet met me mee en zijn ze zelf stopklos door niet naar rechts te gaan voor diegene die achter hun rijden. Maar dat ze zelf iets vekeerd doen bestaat zeker niet in hun leefwereld.

    Hoogdringend dat de politie optreedt tegen te weinig afstand houden, de voornaamste oorzaak van filevorming, door accordeon effecten en zoals hier jammer genoeg, ongevallen.

    Login om te reageren
    • proost zegt

      15 oktober 2014 om 13:07

      @Onehp: Teveel ratten die elk gaatje benutten om er tussen te wringen. 1 of 2 maakt niet uit, maar als je misbruikt wordt door een 20tal wagens die er lekker tussen komen gewrongen omdat ze zo nog een paar auto’s eerder in de file komen te staan. Je zou voor minder iets gaan dichter op elkaar rijden.

      Maar ik geef je gelijk, met een goed overzicht en beginnende harmonicafile in de ochtendspits is het precies een kermis zo, overal flikkerende remlichten. Een variabele maximumsnelheid waar iedereen zich aan houdt zou een oplossing kunnen zijn (dit werkt écht goed naar mijn mening op andere snelwegen).

      Login om te reageren
    • ramon zegt

      15 oktober 2014 om 13:53

      @Onehp: Stoor jij je daar alleen in België aan dan? Nou kom ik daar niet vaak, maar volgens mij is het hier in Nederland geen haar beter. Ik zie hier op de weg misschien 15 procent van de automobilisten, die een beetje afstand houden (over het algemeen nog te weinig) en de rest zit gewoon keihard te bumperkleven. Hartstikke gevaarlijk en waarschijnlijk nummer 1 oorzaak van files. Dat, en lompe inhaalacties van mensen die niet goed kijken, of gewoon schijt er aan hebben en naar links sturen. Maar dan denk ik weer, als mensen nou eens wat meer afstand zouden houden, dan is er voor die lompe inhaalactie weer net wat meer ruimte en is die dus minder lomp. Wat weer minder er voor zorgt, dat iedereen op de rem moet.

      Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    15 oktober 2014 om 12:15

    f.u.c.k

    Deed ik vroeger vaak…

    Login om te reageren
    • cvierc zegt

      15 oktober 2014 om 12:43

      @Esprit_de_Flandre: Een rijstrook induiken met 120 waar iedereen stil staat?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        15 oktober 2014 om 12:51

        @cvierc: Nee, met 120 tussen vrachtwagens laveren om een afrit te bereiken…

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          15 oktober 2014 om 13:29

          @Esprit_de_Flandre:
          Leuk…
          Wanneer kunnen we jouw filmpje verwachten?

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            16 oktober 2014 om 12:24

            @Hubert: Als ik ooit nog eens zin heb om een auto te kopen…

            Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 oktober 2014 om 13:36

      @Esprit_de_Flandre:

      vroeger was alles beter ..

      Login om te reageren
  29. jaapiyo zegt

    15 oktober 2014 om 13:46

    Tsja het is een beetje lomp gedrag maar kom wie heeft nou echt nooit iets soortgelijks gedaan. Meestal komen mensen gelukkig weg met dit soort moves, wat hier ook gebeurd was als ze 1 seconde eerder of later was geweest met van baan veranderen (want dan had ze nog terug kunnen gaan respectievelijk de truck wel op kunnen merken voordat ze van rijbaan zou veranderen).

    Er is gewoon een klein risico elke keer als je in een auto stapt dat het door toedoen van een moment van je eigen stomiteit of die van een ander fout gaat. Ik denk dat je meer kans hebt dat het niet fout gaat als je daar niet naief je ogen voor sluit door te denken ‘mij kan niks gebeuren want ik doe heel voorzichtig en ik heb veel meer skillz dan die gekkies die brokken maken’.

    Login om te reageren
  30. cthijs zegt

    15 oktober 2014 om 15:46

    Waarschijnlijk had ze de vrachtwagen ook niet gezien als ze achter de vrachtauto had gereden en dan normaal naar rechts gegaan was.gezien de drukte zal de afstand tussen de auto’s wat minder worden en als je dan achter zo’n brede vrachtwagen zit dan kun je de rechtse uitrijstrook niet goed zien omdat het stuur in de focus links zit du ik denk dat dit zo’n pechongelukje is ,op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.moet er niet aan denken dat dit je vriendin of zo is.

    Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      15 oktober 2014 om 21:10

      @cthijs: uitvoegstrook is imo vrij lang. als ze gewoon achter de vrachtwagen was blijven rijden en meteen de uitvoegstrook had gebruikt, dan had het haar een ritje ambu gescheeld.

      Login om te reageren
  31. steelfighter zegt

    15 oktober 2014 om 18:58

    Gelukkig had die eerste vrachtwagen waarop ze botste een achtervanger, ze moeten dat echt verplichten, ik zie zat vrachtwagens op
    de weg die dat niet hebben als je daarachter klapt wordt je lekker onthoofd

    Login om te reageren
  32. powerofdreams zegt

    15 oktober 2014 om 20:46

    Ze zeggen dat de Focus een goeie wegligging heeft, maar hier kun je dat wel heel letterlijk nemen.

    Login om te reageren
  33. newguy92 zegt

    15 oktober 2014 om 21:00

    Afgelopen jaar vaak mee geweest met een maat op nachtritten in België. gebeurt echt bij elke afrit wel dat ze je nog snel even voorbij schieten en hem naar rechts pleuren.

    Mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer en denken zo minuten te winnen( wat in werkelijkheid misschien 5 secondes zijn). Blijf even achter een vrachtwagen rijden als je weet dat je er over 1 a 2km afmoet.dan maar even 1km 80 rijden ipv een ritje in de ambu

    Login om te reageren
  34. drijver zegt

    16 oktober 2014 om 00:16

    Arme focus, rest in pieces

    Login om te reageren
  35. 4244cc zegt

    21 oktober 2014 om 17:55

    ze moet zich meer ‘focus’ sen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North