• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk hoe een Toyota meermaals een huis binnenrijdt

Auteur: ricardo, gepost 10 april 2013 om 19:02 – 67 Reacties

Kijk hoe een Toyota meermaals een huis binnenrijdt


Bizarre beelden, en een bestuurster die zegt dat het aan de auto lag.

Casus: drie tienermeisjes in een Toyota Highlander komen aanrijden in Suburbia. Ze stoppen voor een huis, claxonneren, en kachelen vervolgens de oprit op. Helemaal niets geks aan. Maar dan gaat het mis. Gruwelijk mis. Wat lijkt op een typisch geval van pedaalverwarring mondt uit in een heftige paniekaanvaring met de gevel.

Na de eerste crash rijdt ze achteruit, opnieuw vooruit, en ramt gewoon nogmaals de woning slash aanpalende garage. Hierna zet ze de auto wel weer met een sierlijke J-bocht op het asfalt, maar de ravage is dan al immens.

Nu komt het: op YouTube wordt de schuld doodleuk bij Toyota neergelegd. Dit staat in de omschrijving van de video:

Terror in our Toyota! Sure looks like the Electronic Throttle Control got stuck, huh? Another case of “UNINTENDED ACCELERATION?” She was only able to control the car with the PRNDL – 3 teenage girls in the car and just pulling into a neighbor’s driveway to pick-up during carpool! This could happen to you! The car was totalled, the home has sever damage, and a car inside the home was totaled out and another damaged.

Typisch een geval van OMG-schreeuwende, incompetente chauffeuses die een graantje willen meepikken van Toyota’s minder fijne verleden met gaspedalen (meestal lag dat aan de bestuurders, maar goed).

Bekijk de video en vertel ons: bij wie ligt de fout? (mirror)

Ook interessant!

  • Video: Camry doet Christijan Albers na
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • video
    Video: rennen, springen of blijven staan?

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, gaspedaal, highlander, Toyota, Video

Vorig bericht: « Familie Van Wijk heeft schijt aan EV-parkeerplekken
Volgend bericht: Billenkoek: politie ‘vergeet’ zomertijd trajectcontrole »

Lees Interacties

Reacties

  1. ariif zegt

    10 april 2013 om 19:04

    Kan je verwachten met 3 meisjes in een wagen

    Login om te reageren
  2. sulobb zegt

    10 april 2013 om 19:08

    Het ligt aan de bitches…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      10 april 2013 om 21:05

      Bizar.. Weer een reden om nooit een toojoootaa te kopen, levensgevaarlijke auto’s..

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        10 april 2013 om 23:59

        @flippert:

        Met jou achter het stuur is iedere auto levensgevaarlijk ;)

        Login om te reageren
  3. Forza zegt

    10 april 2013 om 19:08

    Ja, zo’n gaspedaal klemt wel…als je ‘m constant ingedrukt houdt.

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    10 april 2013 om 19:08

    Als die meiden hun hersens in hun slippie hadden gehad, dan belde ze elke 4 weken de dokter om te zeggen dat ze een hersenbloeding hebben
    Dus Vaggies kom er maar in, dit is je kans om je gram te halen…..

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      10 april 2013 om 19:19

      @jrk68: met alle plezier!
      Het ligt overigens niet aan de meiden, maar aan de ouders. Die zijn zo dom geweest om hun kroost in een Toyota te laten rijden, waarvan je weet dat er nogal eens pedaaltjes blijven hangen.

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        10 april 2013 om 19:30

        @melkkoe: Ja idd, dat wordt de conclusie denk ik :)

        Login om te reageren
  5. lemans96 zegt

    10 april 2013 om 19:09

    Niet erg geloofwaardig, deze claim. Waarom hebben enkel die yanks zgn. ‘last’ van?

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      10 april 2013 om 19:13

      @lemans96: omdat de yanks vooral automaatbakken rijden. gewoon ontkoppelen gaat dan niet.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        10 april 2013 om 19:43

        @melkkoe: Dan kun je de auto nog altijd in ‘neutral’ zetten maar ook dat doet ze niet.

        Als ik het zo zie, dan komt ze rustig remmend aanrijden, stuurt ze in en denkt ze vervolgens weer te remmen. Alleen heeft ze nu (het waarschijnlijk flink veel bredere) gaspedaal te pakken en WHam! De gevel in. Vol schrik ramt ze de selectiepook in ‘R’ en vergeet in al haar paniek haar voet van het pedaal te halen. Dit hele liedje doet ze vervolgens gewoon nog een keer.

        Login om te reageren
        • lohran zegt

          10 april 2013 om 19:53

          @lemans96: Rempedaal is meestal een stuk breder juist en het gaspedaal zit wat verder naar het schutbord.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            10 april 2013 om 21:29

            @lohran: Inderdaad, exact wat ik dacht. Onlangs eens even met een automaat gereden, en viel me op dat de rem veel breder was dan normaal, niet het gaspedaal.

            Login om te reageren
  6. kapiteinaudi zegt

    10 april 2013 om 19:12

    Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat het huis in fout is…

    Login om te reageren
    • mwoehaha zegt

      10 april 2013 om 19:33

      @kapiteinaudi: +1, Dat huis had daar nooit mogen staan.

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        10 april 2013 om 19:35

        @mwoehaha: Die staat in de weg ja…. :P

        Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      10 april 2013 om 19:40

      @kapiteinaudi: het huis kwam van rechts dus die heeft voorhang :-)

      Login om te reageren
      • rickvandeven zegt

        10 april 2013 om 19:47

        @Supra1981: maar hij kwam vanaf een uitrit en dan heb je geen voorrang meer

        Login om te reageren
      • sulobb zegt

        10 april 2013 om 20:06

        @Supra1981: Maar gaf geen richting aan xD

        Login om te reageren
  7. melkkoe zegt

    10 april 2013 om 19:12

    Denk toch echt dat het gaspedaal blijft hangen, ook in de achteruit blijft het gas er namelijk vol op.

    Ik heb zelf trouwens een toyota gehad waar het gaspedaal geen kuren vertoonde. Wie gelooft mij?

    Login om te reageren
  8. woot zegt

    10 april 2013 om 19:13

    Uit voorzorg hebben ze comments maar uitgeschakeld op youtube want anders werden ze flink belachelijk gemaakt.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 april 2013 om 21:30

      @woot: We kunnen alleen maar hopen dat ze bedolven wordt met prive-berichten.

      Login om te reageren
      • woot zegt

        11 april 2013 om 08:44

        @SimonMc: Goed idee, even zo’n heftige e-mailbomber downloaden ^^

        Login om te reageren
  9. ravi zegt

    10 april 2013 om 19:13

    In de VS is dit niet bepaald een grote auto natuurlijk, maar om gelijk 3 tieners in dit formaat auto te laten rijden..

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    10 april 2013 om 19:15

    (Zonder dat mijn toyo-fanboyisme de overhand krijgt) Ik geloof er niks van. Je ziet duidelijk dat ze gewoon kan afremmen. En daarna kan ze gewoon achteruit. Hoe ze die J-bocht maakt maakt het ook niet geloofwaardig. Gevalletje aandachtzoekerij, waarna daarna een sue zou moeten volgen, volgens mevr.

    Login om te reageren
  11. matthijsie zegt

    10 april 2013 om 19:16

    Of het is een set van een nieuwe film, of ze hebben echt kartonnen huizen in de VS.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      10 april 2013 om 19:46

      @matthijsie: huizen zijn daar vaak van hout hé, d

      Login om te reageren
  12. melkkoe zegt

    10 april 2013 om 19:24

    waarom zijn de toyota’s in de VS wel mooi? daar worden Highlanders, Tundra’s en Sequoias verkocht.

    En wat krijgen wij: de prius, auris, aygo en meer van die goedkope rommel. bah!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 april 2013 om 19:33

      @melkkoe:
      Tundra’s worden hier ook verkocht, alleen niet in grote aantallen.
      De rest is hier zeker niet te slijten. Logisch dus dat Toyota die hier niet voert.
      Nederland is nu eenmaal dol op zaadloze hokken, dat moet jij zelfs snappen….

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        10 april 2013 om 22:34

        @jrk68: zag vanmiddag nog een redelijk nieuwe Hilux rijden. Ondanks dat ik niks met dat soort auto’s heb heeft de Hilux me te pakken. De Sequoia ook trouwens.

        Login om te reageren
    • sulobb zegt

      10 april 2013 om 19:33

      @melkkoe: Eeeeuhh…maar kan je je ook inbeelden hoe groot die wagens zijn en dat ze niet echt op onze wegen en in onze straatjes passen… Stel je voor dat iedereen hier eens in die dikke Amerikaanse Toyota’s begint te rijden….OMG!

      Login om te reageren
      • wimbers zegt

        10 april 2013 om 20:28

        @sulobb: een highlander is niet groter dan een audi A6, alleen hoger… dat is met de meeste SUV’s zo. lengte gelijk, breedte gelijk, alleen 20 cm hoger.. en meteen vindt iedereen het een schandalig grote bak…

        Login om te reageren
        • tunefuldjmike zegt

          10 april 2013 om 20:58

          @wimbers: Tsja alleen als iedereen in Tundra’s gaat rijden hebben we toch echt een probleem

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            10 april 2013 om 22:36

            @tunefuldjmike: laat staan Sequoia’s. De Tundra is bijna een Smart naast de Sequoia.

            Login om te reageren
            • redbeams zegt

              11 april 2013 om 09:35

              @ej20g:

              Valt wel mee toch…de tundra komt misschien kleiner over vanwege de laadbak.

              Login om te reageren
              • ej20g zegt

                11 april 2013 om 17:14

                @redbeams: verhip! Je hebt nog gelijk ook. De wielbasis van de Regular Cab is met 3220 mm al 121 mm langer dan die van de Sequoia. Qua lengte is de Regular Cab ook al 119 mm langer dan de Sequoia. De Sequoia is ook maar 15 mm hoger dan de hoogste Tundra en vanaf 2011 ook altijd even breed. Het enige waarin de Sequoia de Tundra bij inhaalt is het gewicht dat bij het basismodel al 218 kg hoger ligt. Raar dat de Sequoia er zoveel groter uitziet in mij ogen.

              • redbeams zegt

                12 april 2013 om 00:49

                @ej20g:

                Denk optisch bedrog maar toch allebei best wel groot.
                Gewicht van de sequoia wist ik dan net weer niet.
                Weet dat de tundra ergens rond de 2600kg weegt.

        • sulobb zegt

          10 april 2013 om 23:44

          @wimbers: Ik had het niet alleen over de highlander…

          Login om te reageren
  13. Capibaro zegt

    10 april 2013 om 19:26

    Wel raar hoe de auto van achteruit naar vooruit schakelt heel snel met vol gas erop. Lijkt me een prestatie als die meid dat doet. Als ze dat kan heeft ze aardige voertuigbeheersing

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      11 april 2013 om 08:44

      @Capibaro:

      Hoezo, in een automaat kun je gewoon het gas erop houden en de pook van R naar D trekken. De koppeling/koppelomvormer zoekt het dan wel voor je uit (al lijkt het me niet echt lekker voor je bak)

      Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    10 april 2013 om 19:34

    Wat opvallend is is dat zo’n “unintendend acceleration” vooral bij vrouwen gebeurt. Je zou haast gaan denken dat het aan……neeeeee, zou het????

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      11 april 2013 om 08:33

      @Rick-dos: er zit geen bloed aan de muur iig…

      Login om te reageren
  15. vale46 zegt

    10 april 2013 om 19:52

    Duidelijk geval verwarring van de pedalen, net op het moment dat je de rem in zou trappen om te stoppen slaat hij op hol, vreemd hé!
    & de J-bocht is er gekomen omdat ze plots op de rem trapte, en dan gaat de hele boel aan het schuiven natuurlijk.

    Login om te reageren
  16. scalemaster zegt

    10 april 2013 om 19:56

    Dit is typisch een geval van “unintendend acceleration” .

    Je ziet dat op het moment dat ze de muur voor de 2e keer raken.Je ziet dat de voorwielen blijven draaien en ook als de bak in achteruit gezet wordt (het is een automaat ) zie je dat de gasklep open blijft staan.(de gasklep op de motor , niet het gaspedaal)

    Wanneer ze voor de 2e keer de bak in achteruit zetten schiet de auto weer de straat op en maakt bijna een 360* draai en doordat zij met de voorwielen tegen de stoeprand knallen, word door de klap de gasklep ”vrij gestoten”

    Toyota heeft in de afgelopen jaren bijna 5 miljoen auto’s uit voorzorg teruggeroepen.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      10 april 2013 om 20:18

      @scalemaster: Volgens mij wordt de auto na de j-turn eindelijk in neutraal gezet. Hij rijdt namelijk nog even acheruit en het klinkt dan alsof er lomp geschakeld wordt.

      Het zou inderdaad best kunnen dat het gas blijft hangen, maar het is toch bijzonder hoe lang het duurt voordat er het besef is om of op de rem te trappen, of de auto in neutraal te zetten, of te sturen, of de handrem aan te trekken, of de sleutel om te draaien.

      Login om te reageren
    • jolig zegt

      10 april 2013 om 20:19

      @scalemaster: Ook lijkt het gas nog niet te blijven hangen na de eerste keer de garage binnen te zijn gereden. De auto staat dan gewoon een paar seconden helemaal stil en je hoort ook niks.

      Login om te reageren
  17. mout zegt

    10 april 2013 om 20:02

    Een J-turn met voorwielaandrijving, die zie je niet vaak!

    Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    10 april 2013 om 20:09

    http://www.autoblog.nl/nieuws/video-circuit-instructeur-stuipen-op-t-lijf-jagen-doe-je-zo-57867

    Vast dochters van deze kwibus.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      10 april 2013 om 20:33

      @E34M5Touring: Ha ja die was mooi. Is waarschijnlijk gekomen omdat de pedalen niet recht voor het stuur staan, maar een beetje offset vanwege de wielbak (denk ik, nog nooit in zo’n auto gezeten, dus wie kan dit bevestigen?). Hij denkt in ieder geval dat hij remt, maar heeft de koppeling ingetrapt. Dat zou je meteen moeten merken, maar deze oude baas zit wat te vol met adrenaline.

      Login om te reageren
  19. scalemaster zegt

    10 april 2013 om 20:17

    Wat een baas die instructeur..

    Login om te reageren
  20. osmo zegt

    10 april 2013 om 20:26

    Als ze de wagen alleen nog maar kon controleren met de pool “PRNDL” waarom laat ze hem dan niet in de P of N staan???

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      10 april 2013 om 20:27

      @osmo: pool = pook

      Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      10 april 2013 om 21:01

      @osmo: vraag me af of je iedereen nog helder na kan denken nadat je een huis bent ingereden zou denk toch lichtelijk in paniek geweest zijn, in ieder geval zou ik met het apenlazarus geschrokken zijn.

      Login om te reageren
  21. dotternetta zegt

    10 april 2013 om 21:14

    Waarom stoppen ze nou? Die Toyota kon nog wel even doorgaan!

    Login om te reageren
  22. vwpolo16 zegt

    10 april 2013 om 21:43

    Hopelijk kan Toyota de data uitlezen en zien of het werkelijk aan de auto lag. Het artikel vermeldt: “op YouTube wordt de schuld doodleuk bij Toyota neergelegd”. Wel, autoblog legt doodleuk de schuld bij de bestuurders? Iemand is onschuldig (ook Toyota) totdat het tegendeel is bewezen lijkt mij.

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    10 april 2013 om 21:59

    Goh, en nét op het moment wanneer ze het rempedaal zou moeten indrukken, besluit de auto op hol te slagen zeg!

    Of hoe het leven toch vol zit met gigantische toevalligheden…

    Login om te reageren
  24. benzinehoofd zegt

    10 april 2013 om 22:04

    Rijd zelf automaat (zij het niet zoals deze dame) en vermoed dat
    – mevrouw zich eerst in het pedaal vergist;
    – de pook vervolgens in ‘R’ wordt geramd;
    – de ‘N’ in het tumult wordt ‘overgeslagen’ terwijl de voet op het gas blijft;
    – de pook dus in ‘D’ staat en de auto voor de tweede keer de garage in accelereert;
    – in paniek de ‘R’ weer wordt geselecteerd, nog altijd onder volgas; en
    – de auto tenslotte achterwaarts 270′ draait en tegen de stoeprand tot stilstand komt.

    Login om te reageren
  25. ej20g zegt

    10 april 2013 om 22:16

    Rijden is en blijft moeilijk hè… Oh en het ligt aan die tienermutsen.

    Login om te reageren
  26. erwh zegt

    10 april 2013 om 22:25

    Dit soort dingen kunnen alleen gebeuren door zeer incompetente bestuurders.

    Wat er ook fout gaat, je kan de auto altijd stilzetten door vol te remmen. Bij geen enkele auto heeft de motor meer vermogen dan de remmen, sterker nog vaak verschilt dit een factor 4. Probeer maar eens in je auto in z’n 1 te rijden bij 4000 toeren en dan terwijl je steeds harder gaat remmen (voor de test in dit geval even met je koppelingsvoet) gas bij geeft. Je zal merken dat het je zelfs bij vol gas lukt om harder te remmen dan de motor vermogen kan leveren.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      10 april 2013 om 22:45

      @erwh: helemaal gelijk. De enige auto’s waarbij de motor sterker is dan de remmen is bij auto’s met véél meer vermogen dan standaard waar wel nog steeds de standaard remmen onder zitten. Anders is het inderdaad simpelweg onmogelijk dat de auto door de remmen heen gaat.

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        10 april 2013 om 23:02

        @ej20g: bij auto’s met lage gearing trek je met gemak door de remmen heen. Al vermoed ik dat deze auto dat niet heeft.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          11 april 2013 om 08:26

          @melkkoe: dat zou ik niet weten. Maar zelfs als deze auto dat heeft zou die muts achter het stuur ’t knopje/hendeltje o.i.d. waarschijnlijk niet kunnen vinden.

          Login om te reageren
  27. vali1992nl zegt

    10 april 2013 om 23:21

    Niet sturen, niet remmen, geen handrem, niet de sleutel omdraaien?
    Hebben ze al maar 2 pedalen is het nog te moeilijk.

    Login om te reageren
    • pogostick zegt

      11 april 2013 om 17:55

      @vali1992nl: Precies. Heeft niks met een gaspedaal, sensor of wat dan ook te maken. Als mensen crashen op de snelweg met het argument ‘mijn gas bleef hangen’ vraag ik me ook altijd af waarom ze niet hebben geremd.

      Ahh well.

      Login om te reageren
  28. Scarface zegt

    10 april 2013 om 23:54

    Ik zie geen enkel moment remlichten branden en vermoed dus dat de bestuurder zelf loopt te kloten.

    Login om te reageren
  29. fep739 zegt

    11 april 2013 om 10:16

    http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64111_557248860962882_642414855_n.jpg

    Login om te reageren
  30. ropbp zegt

    11 april 2013 om 18:39

    Dit is toch typisch vrouwengedrag: gaat er iets fout, dan gaan we toch net zolang door tot we ons gelijk hebben (of het niet meer kunnen behalen, zoals hier).

    De oplossing: inpikken van rijbewijzen van vrouwen (als ze willen werken, gaan ze lekker op de fiets of met het OV, kinderen en boodschappen gewoon met de bakfiets). Het mooiste zou zijn als ze zich weer concentreren op het huisvrouwschap. Dat biedt iedereen zoveel meer duidelijkheid (eten op tafel als je thuiskomt uit je werk, je shirts gestreken, kids worden vermaakt en hoeven niet meer naar de BSO). Of kan er iemand een voordeel opnoemen van een werkende vrouw (los van de eventuele inkomsten)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North