• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk mee hoe 2 Subaru’s knap aan een Ringcrash ontsnappen

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 augustus 2014 om 12:11 – 48 Reacties

Suddenly, a wild Impreza appears


Hoe deze mannen geen schade hebben gereden is ons een absoluut raadsel. Holy shitballs, dat scheelde echt he-le-maal niks.

We kijken mee met een clubje Subarufanaten die hun Pimpreza’s aan het uitlaten zijn op de Nordschleife. Midden tijdens de snelle ronde stokt het verkeer voor ze plosteling, en ze zitten te dicht bij elkaar om nog te remmen; uitwijken kan alleen via het gladde gras. Geen situatie waarin je je ooit wilt bevinden:

Kudos. Laten we het nu eens bekijken vanuit de zwarte Impreza die in het eerste filmpje langszij komt zetten:

We zien hier wat voor risico’s er kleven aan het rijden in groepjes, bumper aan bumper. Als het ergens fout gaat kan je niet meer reageren. We gokken dat de heren later die avond een flink offer aan de Ringgoden hebben gebracht, omdat deze hun auto’s hebben gespaard. (via Bridge 2 Gantry)

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Video: Subaru rijdt door rood, gaat mis
  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

dashcam, impreza, nurburgring, onboard, Subaru, Video, wrx

Vorig bericht: « Mitsubishi Outlander PHEV – 15% bijtelling
Volgend bericht: Nu ook supercharged motor in de SRT Viper? »

Lees Interacties

Reacties

  1. TDI-goeroe zegt

    20 augustus 2014 om 12:18

    well, that escalated quickly….

    Login om te reageren
  2. Brutus zegt

    20 augustus 2014 om 12:23

    Fokkin’ hellll.. That we’re lokky!

    Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    20 augustus 2014 om 12:23

    Hoogst waarschijnlijk de fout van een wielertoerist met bierbuik en geschoren benen.

    Login om te reageren
  4. Robinveerman42 zegt

    20 augustus 2014 om 12:24

    “Wow, didn’t we do well, fuck me!”

    Login om te reageren
    • Robinveerman42 zegt

      20 augustus 2014 om 12:24

      @robinveerman42: fok*

      Login om te reageren
    • martijnh zegt

      20 augustus 2014 om 14:11

      @Robinveerman42: We hebben allemaal oren, maar alsnog bedankt voor de quote hoor..

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        20 augustus 2014 om 14:34

        @martijnh: fok mijn oren seg

        Login om te reageren
      • Robinveerman42 zegt

        20 augustus 2014 om 20:11

        @martijnh: geen dank hoor

        Login om te reageren
  5. lamborgfan zegt

    20 augustus 2014 om 12:28

    Aha, dit is dus die betrouwbaarheid waar Subaru eigenaren het dus steeds over hebben! “Impressed”…

    Login om te reageren
  6. Jantje_555 zegt

    20 augustus 2014 om 12:32

    enkel met een Subaru is dit mogelijk, wat een “fokking hell godlike machines”

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      20 augustus 2014 om 12:39

      @Jantje_555:
      Heeft daar nix mee te maken.
      Subaru is Japans voor beschermengel !

      Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    20 augustus 2014 om 12:38

    Zal in die zwarte wel een luchtje hebben gehangen na dat incident.

    Login om te reageren
  8. parker zegt

    20 augustus 2014 om 13:14

    Stelletje kneuzen vragen erom met dat debiele treintjerijden op een circuit als de NBR

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    20 augustus 2014 om 13:23

    Goede saveactie!

    Maar wat is die vette classic ernaast op de topicfoto? Ziet er erg mooi uit!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      20 augustus 2014 om 16:59

      @toyotafortuner:

      of een Chevrolet Chevelle of een Ford Falcon.
      Kan het niet goed zien.

      Kan je wel vertellen dat de Ford Falcon de basis was van de Ford Mustang.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        20 augustus 2014 om 17:13

        @desjonnies:
        Denk eerder Chevrolet Nova 1st gen (61-65)

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          20 augustus 2014 om 17:27

          @RazorHead:

          Je was me voor.
          In het tweede filmpje is de neus duidelijk te zien.
          Een detail, die eerste generatie heette Chevy II (by Chevrolet).
          Dit lijkt een ’64 te zijn.

          Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        20 augustus 2014 om 23:52

        @desjonnies: dat de Falcon aan de basis stond van de Mustang wist ik al, maar toch bedankt. Natuurlijk ook bedankt aan de andere reply’ers!

        Ik zou het zelf niet zo snel doen: Met mijn American Classics de Ring aandoen. Ik zou eerder een cruiser zijn. Gewoon een zondagmiddagje langs de Zeeweg ofzo.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          21 augustus 2014 om 00:22

          @toyotafortuner:

          Een volwaardige Trans Am versie van een Mustang, Javelin, Camaro of ‘Cuda zou ik toch best wel eens over de ‘Ring willen jagen.

          Of meerijden met de Australische Touring Car Masters, een klasse speciaal voor V8 touring car geweld van voor 1976.
          Met Holdens, Fords, Chevys, en Chryslers toch een erg fijne klasse.

          Hier een onboard vanaf zo’n vette Trans Am Boss 302.
          http://youtu.be/9v6YHir2hvQ

          Login om te reageren
          • RazorHead zegt

            21 augustus 2014 om 17:34

            @carmasterr:
            Mijn Nova ging ook als een malle. Volledig modern onderstel (tubular arms, wilwood brakes, etc). Uiteindelijk retro 4puntsgordels gekocht die echt te cool leken op de originele bench. Een keer echt eens mee gaan hoeken in de ardennen en mijn maatje met z’n 200sx moest alles uit de kast halen om mij bij te houden. Héérlijke auto ! Alleen die roest …

            Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    20 augustus 2014 om 13:28

    Die marshall is levensmoe door vóór de vangrail te gaan staan??? Hij had geluk dat dit incident net ver genoeg weg gebeurde. Dichterbij en die zwarte had hem overdwars weggemaaid. Krijg je in Carmageddon een splatter bonus voor…

    Login om te reageren
  11. kilum zegt

    20 augustus 2014 om 13:32

    Die rode is wel echt bloedsnel. Die rijd minder goede lijnen over het circuit dan die blauwe maar rijd toch bij hem weg. En inderdaad bij die zwarte zullen ze wel even onderbroekje moeten wisselen na deze actie.

    Login om te reageren
  12. yorick zegt

    20 augustus 2014 om 13:35

    Die pwrsoon in de e30 heeft zich ook wel de pleuris geschrokken

    Login om te reageren
    • parker zegt

      20 augustus 2014 om 13:49

      @yorick: heeft?

      Login om te reageren
    • jerone zegt

      20 augustus 2014 om 14:09

      @yorick: Ik heb het nu een aantal keer teruggekeken maar lijkt er op dat juist die BMW onredelijk hard in de ankers gaat plots, hij had meer ruimte om af te bouwen; auto’s achter hem hadden dat niet vertraging door reactietijd. Neemt niet weg dat ie inderdaad waarschijnlijk best geschrokken zal zijn.

      Login om te reageren
  13. raul88 zegt

    20 augustus 2014 om 13:58

    Ze rijden bijna een klassieker en E30 in de puinpoeier met hun idioot gedrag.
    Wie gaat er nu zo kort op elkaar en zo roekeloos over de Ring?

    Dat je een Japanner rijdt wil nog niet zeggen dat je je moet gedragen als volledig debiele kamikazepiloten. Sayounara bitches!

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 augustus 2014 om 14:47

      @raul88: wat ik zie is dat de bestuurder van de E30 bij het zien van de gele vlag een paar honderd meter verderop onnodig hard in de ankers gaat. Hij doet dat ook nog eens vlak na een onoverzichtelijke bocht met auto’s achter hem die op het punt staan om in te halen. De meeste (vriendengroepen) op de Nordschleiffe rijden zo achter elkaar aan en daar is niks mis mee. Ik ben het met je eens dat meer afstand tussen elkaar beter zou zijn, al zit de zwarte Subaru zeker niet dicht op het blauwe exemplaar. De veroorzaker is hier toch echt de bestuurder van de E30, of anders (maar dat kun je niet zien en dus ook niet zeker weten) de auto vóór de E30.

      Login om te reageren
      • raul88 zegt

        20 augustus 2014 om 15:34

        @ej20g: Ben het met je eens dat ook de E30 bestuurder van de E30 hier niet vrijuit gaat, maar vind de onderlinge afstand tussen de rode en blauw Sub echt heel onverantwoord. Ik ben zelf ook al meerdere malen met een groep naar de Nordschleiffe geweest, maar ik ben denk ik zuiniger op mijn auto (en mijn leven op zich ook wel :p) dan deze heren.

        Er is daar nu eenmaal veel onderling verschil tussen de auto’s en snelheden, dat moet je mijns inziens altijd in je achterhoofd houden i.p.v. als een Siamese(lees Japanse) tweeling met 200 per uur door een onoverzichtelijke bocht knallen ;-)

        Login om te reageren
        • raul88 zegt

          20 augustus 2014 om 15:34

          @raul88: 2x E30 zie ik nu, ga meteen koffie halen

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          20 augustus 2014 om 15:43

          @raul88: eens. De ruimte tussen de blauwe en de rode is aan de kleine kant. Maar het is redelijk normaal daar om zo te rijden, vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik zeker veel meer ruimte houden, ook omdat ik net als jou erg zuinig ben op mijn auto. Of het in treintjes rijden op deze afstand nou goed is of niet laat ik even in het midden:)

          Login om te reageren
  14. TDI-goeroe zegt

    20 augustus 2014 om 14:03

    met ABS was die zwarte zo de vangrail in geplempt…goeie actie!

    Login om te reageren
  15. jiltjes zegt

    20 augustus 2014 om 14:07

    Hahaha, geweldig filmpje!!

    Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    20 augustus 2014 om 14:29

    Ik hoef dr niet heen, zie teveel van dit soort filmpjes. Ben met een club op Spa geweest en dankzij enorme uitloopstukken heb ik nog steeds een complete auto. Dat vind ik persoonlijk fijner. Die blauwe Scooby houd hem goed onder controle, knap stuur en remwerk.

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      20 augustus 2014 om 21:16

      @E34M5Touring: En toch mis je wat imo. Dat achter elkaar rijden en je eigen zicht belemmeren is wat dwaas want de eerste kan wel nog tijdig en relatief veilig tot stilstand komen. Er zijn inderdaad weinig uitloopstroken/ zandbakken. Deel van de kick zeker?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 augustus 2014 om 21:27

        @bogey: Hoor ik vaker. Ik heb geen drang om daar te moeten rijden. De kans dat je daar schade rijdt is wel iets groter dan op bijv. Spa (tenzij je Boonen heet). Bovendien krijg je een baan als Spa sneller door waardoor je op een gegeven moment steeds sneller gaat. Voordat je de NBR goed genoeg kent om is flink te gaan skelteren, grote kans dat je dan al een keer schade hebt gehad. Neemt voor mij de fun er een beetje uit. Kan me voorstellen dat men er helemaal gek van is hoor, de reputatie alleen al. Mijn ding is het niet.

        Login om te reageren
        • bogey zegt

          20 augustus 2014 om 22:42

          @E34M5Touring: Het zal sowieso iets linker zijn. Maar zoals je al aangeeft, je hebt het kortere circuit sneller door, je gaat al vlug steeds sneller rijden en denken dat je het kan … ook gevaar dus. Het is kwestie van jezelf/ voertuig niet te overschatten, te beheersen en veel info op te doen. O.a. door youtube fillmpjes/les en PS (Gran Turismo) helpt ook echt wel.
          Verder volgens velen een ‘saaie’ auto huren zoals de GTI, heb je ongelofelijke grip en remmen. Wat mij betreft tonnen rijplezier en dus een dag om nooit te vergeten.

          Login om te reageren
  17. hans75 zegt

    20 augustus 2014 om 14:37

    meer geluk dan wijsheid.. de volgende keer beter ;-)

    Login om te reageren
  18. Alfarobert zegt

    20 augustus 2014 om 16:15

    Alle Subaru’s zijn Engelsen,die willen elkaar inhalen als ze de kans krijgen.Zoiets heet racen,daar kwamen ze voor naar de Ring.Daarom rijden ze ook kort op elkaar.Zwarte heeft mooi mazzel gehad dat hij weer gewoon naar huis kan rijden en z’n Skoobie nog heeft.

    Login om te reageren
  19. ablogjunk zegt

    20 augustus 2014 om 16:41

    Misschien had Wouter ook een rondje moeten doen op de ring en was daardoor de review niet zo saai geweest. Ik geef toe dat de nieuwe subaru nou niet meer zoveel fun lijkt te zijn als de vorige generaties. Maar de maatstaaf, niet prieeeemeeeuum = geen porno = slechte beoordeling.

    Login om te reageren
  20. c-ad zegt

    20 augustus 2014 om 16:47

    Fockinell!

    Login om te reageren
  21. spotter-4 zegt

    20 augustus 2014 om 17:55

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204616394870057&set=p.10204616394870057&type=1&theater

    de auto’s van de video’s staan op de achtergrond…

    Login om te reageren
  22. TimD zegt

    20 augustus 2014 om 19:27

    En dat komt dus allemaal door die oude vieze rot Amerikaan, gelijk afschieten !!!!!!!!!

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 augustus 2014 om 02:03

      @TimD:

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Login om te reageren
  23. Sracerr zegt

    20 augustus 2014 om 19:28

    Was inderdaad een RUK revieuw van Wouter. Zag dat mijn nogal eerdere kritische comment niet was geplaatst. haha. Gewoon beestachtige goede wagens dit.

    Login om te reageren
  24. Sracerr zegt

    20 augustus 2014 om 19:28

    beestachtig

    Login om te reageren
  25. gtwillem zegt

    20 augustus 2014 om 20:43

    Heb ik een keer meemegemaakt in een A8 2.5 TDI (180pk sterke voortrekker met automaat) achter een SLK230 Kompressor en 993 Targa (was in 2000, toen het nog veeeel rustiger was op de NBR). Zit altijd een flinke portie geluk bij… Sindsdien trek ik na de 4 versnelling niet nog steeds vol door. Ook al rijd je nog zo goed, er rijdt altijd meer rond!

    Login om te reageren
  26. MrSkyline zegt

    20 augustus 2014 om 22:48

    prima wegligging, je kan zeggen van de impreza wat je wilt, maar het zijn verdomd goede bakkies.

    Login om te reageren
  27. civicfk3 zegt

    21 augustus 2014 om 17:53

    Dat 2de filmpje vanaf 1:13 tot 1:16, die blauwe sub laat net op tijd zijn remmen los om bij te sturen :o Ze hebben wel skills maar zo dicht op elkaar rijden met die snelheden is te absurd. Ik ben er nu een aantal keer met de motor overheen gegaan maar het aantal engelsen en vooral engelse jongeren van onder de 25 neemt daar sterk toe in de weekenden. Die lui rijden in opgefokte mini cooper S’jes in treintjes en het enige waar ze oog voor hebben zijn ronde tijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North