• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kinderzitjes in Rusland nog niet verplicht

Auteur: Dennis, gepost 9 september 2008 om 19:45 – 36 Reacties

Russisch kinderzitje


Vroeger nam men het niet zo nauw met de veiligheid van kinderen in de auto. Veel kleine kinderen zaten, hingen, lagen of stuiterden vrijelijk over de achterbank met alle risico’s van dien. Dat is tegenwoordig gelukkig wel anders. In 2006 werden de regels voor het vervoeren van kinderen nog eens extra aangescherpt. Zover zijn ze in Rusland nog niet.

Bij het zien van de eerste foto valt het misschien niet direct op dat er een klein kind op de hoedenplank van de Opel Corsa ligt. Bedenk dan dat we hier in Nederland campagnes voeren dat een paraplu op de hoedenplank in het geval van een lichte aanrijding verandert in een levensgevaarlijk projectiel. Sterker nog, even leek het erop dat er een verbod zou komen op troep in de auto, maar dat bleek later overdreven.

Wat zou er met dit kind gebeuren op het moment dat de auto betrokken raakt in een stevige kop staart botsing. Ik ben zelf een vader van een klein kereltje en ik kan je vertellen, dat je dat als ouder liever niet wilt weten. Ik vind dit dan ook tamelijk bizar. Een ongeluk schuilt immers in een heel klein hoekje en het hoeft niet eens je eigen schuld te zijn, maar je zou het jezelf echt nooit vergeven. (via: englishrussia)

Russisch kinderzitje

Russisch kinderzitje

Ook interessant!

  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done
  • Rookverbod in auto met kinderen, aldus kinderartsen
    Rookverbod in auto met kinderen, aldus kinderartsen
  • Nederlanders met drugs op achter het stuur neemt toe
    Niet bang voor een ongeluk als je in de auto zit
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

kinderen, rusland, Verkeer

Vorig bericht: « Hyundai Matrix facelift – nog steeds hondslelijk
Volgend bericht: Logisch: smart half zo lang, dus parkeren voor half geld »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnnyt-jet zegt

    9 september 2008 om 19:46

    vader en moeder in de gordels , voor de airbags en de kinderen tussen de voorstoelen…ze zitten toch achterin ? Gevangenis straf zal op zijn plaats zijn …..

    Login om te reageren
  2. AutoInformatief zegt

    9 september 2008 om 19:50

    Lijkt me inderdaad niet al te gezond voor dat kind mocht er een aanrijding komen zo. Nu vraag ik me toch af, denken die mensen nu dat ze goed bezig zijn met die kleine? Een beetje nadenkend mens zal toch wel snappen dat dit niet geheel veilig is.

    Login om te reageren
  3. Timmah zegt

    9 september 2008 om 19:54

    @ Autoinformatief ,

    Nadenken, in Rusland?? Het is en blijft kermisvolk.

    Login om te reageren
  4. René zegt

    9 september 2008 om 19:58

    Vroeger? Je zit nog hele volksstammen rijden met de kids los in de auto, met of zonder kinderzitje…..

    Login om te reageren
  5. DafMaf zegt

    9 september 2008 om 20:12

    Met alles wat we nu weten is het een wonder dat ik leef en geboren ben. Moeders die door rookten en dronken tijdens de zwangerschap, iedereen in huis roken, zes keer op en neer naar Duitsland zonder gordels achterin of kinderzitjes, DDT op het fruit, kattenstront in de zandbak, op schoot bij die oom die na het paardjerijden altijd een rood hoofd had, bruin bier op zondag voor de kinderen, friet gebakken in ossenwit, reuzel met suiker op brood…

    Ik heb vast zo’n weerstand opgebouwd dat ik 100 word.

    Login om te reageren
  6. lappidot zegt

    9 september 2008 om 20:13

    Volkomen onverantwoord !
    Ik ben het er volkomen mee eens !
    Maar …………
    Waar zaten wij het liefst in de kever van ons ouders ?
    En toen we meereden met oma en opa ?
    En toen we van zee terug kwamen en die laatste pannenkoek was er te veel aan ? Stonden wij dan ook niet vooraan tussen mamma’s benen met een plastiek zak binnen handbereik ?

    Login om te reageren
  7. classic red zegt

    9 september 2008 om 20:20

    Kinderen worden ook wel eens aangereden wanneer ze te voet zijn. Of vallen van de trap. Daarom pleit ik al jaren voor een algehele helmplicht voor iedereen onder de 18 jaar. Want vergeet niet: in en om het huis verongelukken jaarlijks meer mensen dan in het verkeer. Bovendien bereid ik een rechtzaak voor tegen mijn ouders. De gevaren waaraan ze mij hebben blootgesteld. Ik mcht zelfs af en toe sturen bij mijn vader op schoot. De psychopaat.

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    9 september 2008 om 20:24

    @classic red: You go get ‘em!

    Login om te reageren
  9. Rene zegt

    9 september 2008 om 20:31

    Mijn opa heeft zichzelf voor de trein gegooid en dat overleefd, betekent niet dat het gezond is om jezelf voor de trein te gooien….. Wat een onzin zeg…..

    Login om te reageren
  10. C70T5 zegt

    9 september 2008 om 20:56

    russen zat, eentje meer of minder….

    wat een rotgrap. ff serieus…dit kan natuurlijk niet.

    Login om te reageren
  11. Joejojo zegt

    9 september 2008 om 21:19

    Ik kan jullie verzekeren dat dit ook in Roemenie het geval is. Sterker nog: Kind zit bij moeder op schoot voorin en de airbag kan niet uitgezet worden met een sleutel…………….

    Er zijn op dit moment campagnes over het ook achterin dragen van een gordel voor bv kinderen, maar hier moet men eerst voelen…..is mijn idee.

    Kheb zelf ook een klein kereltje van anderhalf en soms hebben we strijd als ie in z’n stoel moet. Maar toegeven om hem als een stuiterbal op de achterbank te laten zitten, dat nooit!

    Login om te reageren
  12. René zegt

    9 september 2008 om 21:20

    He, toch nog iemand met hersenen!

    Login om te reageren
  13. Fortuna zegt

    9 september 2008 om 21:25

    Die ouders zouden het zichzelf niet kwalijk nemen, ze zouden de ander de schuld geven. Zo gaat dat nu eenmaal.

    @ Timmah
    Racist!

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    9 september 2008 om 21:41

    Niet om ’t goed te praten, maar dit was 35 à 40 jaar geleden hier in het vooruitstrevende West Europa heel normaal. En ik leef nog! ;)

    Maar ik zou m’n kinderen nu niet meer zo vervoeren… Het verkeer is in 35 à 40 jaar ook wel een ietsiepietsie drukker geworden.

    Login om te reageren
  15. V8 Vantage zegt

    9 september 2008 om 21:54

    Als je als Rus een best nette Corsa kunt betalen, dan kan er toch ook nog wel een kinderstoeltje af? Kennelijk heeft het toch met cultuur te maken.

    Login om te reageren
  16. Flu zegt

    9 september 2008 om 21:59

    Bizar. Trouwens bij een flinke remactie zal het kind al van de hoedenplank vliegen, daar is niet eens een ongeluk voor nodig…

    Login om te reageren
  17. AutoInformatief zegt

    9 september 2008 om 22:14

    Vroegah was het inderdaad zo dat het met de huidige regeltjes niet zo nauw genomen werd. Maar vroegah haalde de auto’s niet de snelheden wat ze nu doen (onze althans niet) en toen was het ook stukken rustiger op de weg.

    Ik weet in ieder geval dat mijn aankomende kind netjes ingesnoerd zit in een stoeltje. Op de hoedeplank heb ik dat moordwapen van een paraplu al liggen!

    Login om te reageren
  18. ivan zegt

    9 september 2008 om 22:52

    @Timmah
    jij bent zeker de slimste thuis? Ik kan al uit je reactie afleiden dat je nooit verder dan 100km van huis bent geweest, en je bent waarschijnlijk nog eens een 15 jarige internet tough guy.

    Kom eens terug als je wat ouder bent.

    Dit fenomeen heb ik al duizend maal gezien, dit gebeurt overal. Zelfs België en Nederland.

    Login om te reageren
  19. RRRobert zegt

    9 september 2008 om 23:37

    Mijn ouders propten ons, kinderen vroeger met z’n drieën op de achterbank van een Golfje type 1, Daarbij was het ook niet ongewoon dat m’n jongste zusje op een lange (terug)reis op de hoedenplank te slapen werd gelegd…

    Recentelijk stonden de tollenaars van de regiopolitie Gelderland-ZO weer de gemeentelijke tekorten aan te vullen door bij ons scholencomplex om de hoek de ouders van alle losvervoerde kinderen op de bon te slingeren…

    Daar zit dus vijfentwintig jaar tussen. Zolang zal het in Rusland minimaal ook nog wel gaan duren, denk ik zo.

    Login om te reageren
  20. MrSelected zegt

    10 september 2008 om 00:26

    Wat is dat toch? Die drang iedereen alles op te leggen?

    Laat die russen dat lekker doen zoals wij dat hier vroeger ook deden. Je kan het kenbaar maken dat het gevaarlijk is, maar het verplicht stellen van kinderstoeltjes en daar ook gewoon voor gaan schrijven is je reinste betutteling. Je weet dat het gevaarlijk is, het is verder je eigen keuze of je het doet ja of nee..

    Login om te reageren
  21. RUS zegt

    10 september 2008 om 00:55

    Timmah,

    Kermisvolk? Jij durft wel achter je computertje. Sletje.

    Login om te reageren
  22. Job zegt

    10 september 2008 om 00:59

    Hindoestanen en turken scoren het hoogst met dit verhaal op de nederlandse wegen. Meestal zie ik een koppie van die koters tussen de voorstoelen inzitten, en dan haal ik ze in… jahoooorrrrrr blanken zie ik dit haast niet doen (fact!)

    Login om te reageren
  23. Simon zegt

    10 september 2008 om 07:48

    @MrSelected: Geloof het of niet, maar er lopen verschrikkelijk veel simpele mensen rond die totaal geen idee hebben dat dit levensgevaarlijk is. Die weten echt niet beter doordat ze bijvoorbeeld zelf ook nooit in een kinderstoeltje zaten. Dat kun je je misschien niet voorstellen, maar het is echt zo. Dit soort simpele zielen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Zo’n klein kind heeft immers geen idee, maar de ouders zouden beter moeten weten. Zo niet, dan helpen we ze een handje met duidelijke regels. Dat is absoluut geen betutteling.

    Login om te reageren
  24. Rene zegt

    10 september 2008 om 07:49

    @RRRobert en MrSelected: wat maakt het ook uit. Als er iets gebeurt, en daar is niet zo heel veel voor nodig, dan is het de schuld van de ouders. Kind voor de rest van het leven gehadicapt of zelfs dood. Schouders ophalen en verder gaan, probleem van de ouders. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Vroeger was niet alles beter en dat blijkt wel want toen zaten er geen gordels achterin de auto. Was dat beter dan nu? Ik vind dat er veel te weinig bekeuringen worden uitgeschreven hiervoor. Alles moet en kan door de huidige techniek veiliger, Daar geen gebruik van maken is ongelooflijk dom. Mijn vriend, nou ja….not natuurlijk, Koos Spee vertelde daar onlangs iets leuks over. Mensen die hun gordel niet dragen want als ze te water zouden raken ‘dan zouden ze niet snel genoeg uit hun gordel komen en verdrinken. De kans op verdrinken maken ze alleen maar groter. Een auto die het water raakt krijgt een flinke klap. Zonder gordel is de kans groter dat je bewusteloos raakt door die klap en daardoor is de kans op overleven wel erg klein geworden. Allemaal onzin natuurlijk. Van mij mogen hier boetes op komen te staan van 1000 euro. Het is onverantwoord gedrag en dat dient niet getolereerd te worden.

    En Job, het doet pijn om het te zeggen, maar je hebt wel gelijk…….

    Login om te reageren
  25. Timmah zegt

    10 september 2008 om 08:24

    @ al die russen hier voor mij,

    oh wat zijn jullie snel op je p*k getrapt , drink nog eens van je wodka en kalmeer een beetje…..

    Login om te reageren
  26. LaTiNo156 zegt

    10 september 2008 om 09:25

    Ach, het ruimt lekker op. Er zijn toch al teveel mensen op aarde. En dit soort debielen ben ik ook liever vanaf.

    Login om te reageren
  27. Rene zegt

    10 september 2008 om 09:53

    Alleen zijn deze debielen kinderen……. die overleven een aanrijding niet. De echte debielen, de ouders, wel hoor want die dragen vast wel hun gordel……..

    Login om te reageren
  28. Incognito zegt

    10 september 2008 om 11:55

    Hey, al dat gelul over vroegah toen je poep nog met een lange oe schreef. Ik blijf graag bij het heden, hoe moet dit straks met al die dikke kinderen. Die kunnen niet achterin die corsa.

    Login om te reageren
  29. Vader die van zijn kinderen houdt. zegt

    10 september 2008 om 11:59

    Komt veel te vaak in Nederland voor. Bekeuren heeft geen zin. Worden die mafkezen toch alleen maar agressief van. Is voor hen weer een bewijs dat de staat alleen maar plukt en niets terug geeft. Ik weet een veel betere beloning: kinderen afnemen, ze hielden er toch al niet van en bespaart die kinderen een slechte jeugd en een toekomstig strafblad.

    Login om te reageren
  30. Rene zegt

    10 september 2008 om 13:18

    Dat is inderdaad een hele goede oplossing. Als je van je kinderen houdt dan bescherm je ze voor zover dat mogelijk is. Mooi gezegd Vader die van zijn kinderen houdt!

    Groeten,
    Ook een vader die van zijn kinderen houdt!

    Login om te reageren
  31. Vader die van zijn kinderen houdt zegt

    10 september 2008 om 14:13

    Vanmorgen las ik een berichtje in de krant dat een man was betrapt op een snelheidsovertreding. Hij reed slechts 125 km/h te hard binnen de bebouwde kom. Ik hoop niet dat de bewuste persoon plannen heeft om zich voort te planten. Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijk figuur de verantwoordelijkheid over kinderen moet dragen.

    Vast en zeker had hij geen autogordel om…

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    10 september 2008 om 17:44

    @Conny Breukhoven ..

    kinderzitjes hebben alleen maar mietjes voortgebracht ..

    Login om te reageren
  33. Vader die van zijn kinderen houdt zegt

    11 september 2008 om 13:33

    @Lincoln: Juist ja, voor types die dat soort onzin roepen hebben we die betuttelende regels uitgevonden..

    Login om te reageren
  34. Mark zegt

    11 september 2008 om 16:53

    Onlangs reden wij (mijn vriendin en ik) vanuit Den Helder over de N9 richting Alkmaar toen wij voor ons een Opel Astra zagen rijden waar, tot onze verbazing, ook een kind op de achterbank aan het stuiteren was. Vervolgens klom het uiteindelijk op de hoedenplank en ging het daar rustig liggen slapen. Ondertussen zaten de chauffeur en passagier druk met elkaar in discussie (of gesprek) en leken niets in de gaten te hebben.

    Lijkt mij toch erg onverstandig als je dat toelaat. Maar schijnbaar is het niet belangrijk genoeg?!

    Login om te reageren
  35. Wouter zegt

    11 september 2008 om 20:51

    Dat noem ik opzettelijke doodslag of op z’n minst poging tot moord…

    Login om te reageren
  36. Saab 9-3 1.8t zegt

    14 oktober 2008 om 13:13

    Redelijk zelf-destructief volkje die Russen. Blijkt maar weer eens.
    Lost vanzelf op dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North