
Veel mooier dan klassieke raceauto’s wordt het niet snel. Of scoort de 33 Stradale hier toch het hoogst op de eye-candy schaal? Het hangt er helemaal vanaf in hoeverre techniek je ‘ding’ is.
Een dichte voor op de straat en een volbloed open-top racer voor op het circuit. Op Villa d’Este staan ze beiden. Beiden voorzien van een droom-v8. Atmosferisch, hoogtoerig, snerpend, kleine cilinderinhoud met veel vermogen.
Op het concours staan ze vooral stil. De mensen moeten de tijd hebben naar de Alfa’s te kijken. Naar de techniek van de Alfa Romeo 33/2 racer en de prachtige body van de 33 Stradale. Zelfs met bekleding, zachte stoelen en een dakje woog de Stradale slechts 700kg. Licht als een veertje, zeker voor de 270pk (bij 9600 tpm) 2 liter V8 achterin. De 33/2 zonder dak is zelfs bijna 150kg lichter.
UPDATE: de Alfa Romeo 33 is verkozen tot “Best of show”!





geinig dingetje, lijkt een beetje op een: nee laat maar :P
Fapfap @ die dichte. :D
Het eerste wat ik dacht was Renault Sport Spider… :)
@remon: Nu je ’t zegt…
Fitti katta wat zijn die dingen mooi,uit de tijd dat je een alfa met een ferrari kon verwarren ;)
Veel mooier dan dit wordt het echt niet! Wat een schoonheid!
Wat een pláátje is de 33 Stradale toch…
Wat een beauty van een wagen. (niet de meest briljante fotoserie overigens)
Zo jammer dat alfa niet meer zulke mooie auto’s produceert
Schitterend! onvoorstelbaar ook dat zo’n prachtige wagen met een V8 slechts 700 kg weegt uit een tijd waarin nog geen carbonfiber etc. werd gebruikt
Het geluid is fantastisch!
http://www.youtube.com/watch?v=VkYvy0ocMts
@audisucks: Dit geluid is toch mooier dan muziek
@Agera: idd een mooi geluid!
Wat een prachtige auto die Stradale. Toch wel een van de mooiste auto’s die Alfa ooit geproduceerd heeft.
Qua schoonheid komt de 8C hier niet eens bij in de buurt.