• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoen

Auteur: JordyS, gepost 28 december 2014 om 17:10 – 13 Reacties

Afbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoenAfbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoenAfbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoenAfbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoenAfbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoenAfbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoenAfbeelding Klassieke Corvette met Nederlands tintje kost 7 miljoen

Chevrolet Corvette SR-2
Je kunt ‘m binnenkort aan je verzameling toevoegen: de eerste racewagen uit de stal van Corvette.

We hebben het over de Chevrolet Corvette SR-2, een bolide uit 1956. Dat is bijzonder, want er werden er slechts drie van gemaakt en dit is ook nog eens de allereerste. Dat is helaas ook terug te zien in de prijs, want ‘Corvette Mike‘ verwacht er zo’n 7 miljoen dollar mee op te halen.

De SR-2 kwam uit de koker van Harley Earl en Zora Arkus-Duntov, twee absolute Corvette-iconen. De eerste was voor Earl’s zoon Jerry, de tweede voor zijn assistent Bill Mitchell en de derde voor Harlow Curtice, de grote baas van GM. Porsche en Ferrari werden er nog niet mee verslagen, maar we hoeven niemand te vertellen dat Chevrolet en Corvette inmiddels een indrukwekkende erelijst hebben opgebouwd in de autosport.

Uiteindelijk belandde dit exemplaar bij Jim Jeffords, die net als Arkus-Duntov zijn handtekening achterliet op het (Nederlandse?) vlaggetje op de vin. De bolide is volledig gerestaureerd en mocht je geen 7 miljoen dollar op zak hebben, dan kun je ‘m tussen 12 en 14 januari alsnog in het echt aanschouwen. Dan is de auto namelijk te zien bij de Scottsdale Sport & Classic Autocars.

Ook interessant!

  • Iemand betaalde 3,2 miljoen euro voor een doodgewone Corvette
    Iemand betaalde 3,2 miljoen euro voor een doodgewone Corvette
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, Klassiekers, occasion, Racing

Vorig bericht: « Ferrari 360-rijder organiseert ongeplande straatbarbecue
Volgend bericht: De winnaars en de verliezers van een lagere olieprijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    28 december 2014 om 17:14

    Hoewel hij prima bij mijn nickname past vind ik het toch ietwat prijzig..

    Login om te reageren
  2. gearhead zegt

    28 december 2014 om 17:29

    Rijtest graag!

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    28 december 2014 om 17:34

    Liever een gewone. Hier rij je toch nauwelijks mee uit angst dat er wat mee gebeurt. Zou sowieso niet snel een one-off oid kopen. Dit zijn meer ivesteringsobjecten, haalt voor mij de lol er compleet uit. Met een gewone zul je eerder lekker gaan cruisen denk ik. Daar is zo’n ding toch voor.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 december 2014 om 17:48

      @E34M5Touring: Amen.

      Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      29 december 2014 om 10:46

      @E34M5Touring: koop je die er toch bij en dan een beetje oppimpen dat ie er hetzelfde uitziet

      Login om te reageren
  4. fortuna zegt

    28 december 2014 om 17:38

    spijtig van alle graffiti

    Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    28 december 2014 om 17:41

    Volgens mij staan er ook handtekeningen op het dashboard

    Login om te reageren
  6. Senne zegt

    28 december 2014 om 18:20

    Doe maar een “gewone” uit ’56.
    Van de rest van het geld laat je een leuk huis zetten met een grote / goedgevulde garage….

    Login om te reageren
  7. bofkont zegt

    28 december 2014 om 19:29

    Brrrr absoluut geen schoonheid dit.
    Deed ferrari toch echt beter in die dagen.

    Login om te reageren
  8. badboys zegt

    28 december 2014 om 19:40

    7 miljoen voor dit ben benieuwd welke gek dat wil betalen.

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    28 december 2014 om 20:20

    @JordyS: “De eerste was voor Earl’s zoon Jerry, de tweede voor zijn assistent Bill Mitchell en de tweede voor Harlow Curtice“.
    Geen wonder dat die Amerikanen de begroting niet rond krijgen… ;)

    Login om te reageren
  10. stephanotis zegt

    28 december 2014 om 20:57

    “er werden er slechts drie van gemaakt en dit is ook nog eens de allereerste.”

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    28 december 2014 om 23:00

    Als een 250 GTO meer dan 20 miljoen opbrengt, valt dot best mee, eigenlijk. Het is wel de eerste raceuitboering van de Corvette.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North