In Japan wordt met jaloerse blikken gekeken naar het succes van de Tata Nano in India en dus worden vandaag op de Delhi autoshow de nodige conceptcars onthuld die de Nano van zijn troon moeten gaan stoten. Honda heeft daarom de New Small Concept meegenomen.
Honda heeft al aangekondigd dat een productieversie van deze auto in 2011 op de markt zal komen in India en Thailand en dat R&D teams uit die landen ook een grote rol zullen spelen bij de ontwikkeling. Onder de motorkap komt een 1.2 liter benzinemotor te liggen. Persoonlijk zou ik het helemaal niet vervelend vinden als dit model naar Europa zou komen als opvolger van de Honda Jazz. (via: paultan.org)
ik las eerst: “honda new smell concept” :P dit ziet er beter uit als een nano.
die achterkant? volgens mij was de inspiratie op en hebben ze een auto tegen een muur gekwakt langs achteren om dan die vorm over te nemen naar dit model..
Achterlichten lijken een beetje op de lichten van de nieuwe CR-Z. Breng maar hier heen! In elk geval een stuk frisser dan een Fox.
Dit ziet er vooral veel duurder uit dan een Nano en heeft slechts 2 deuren. Een productieversie zal waarschijnlijk heel anders zijn.
@Peter:
zoals gewoonlijk bij een kontzept.
Guitig en gewaagd, ik zeg: doen!
@C6_R: je neemt me de woorden uit de mond. het is alleen wel een concept, voor een productie model moet je er even stootlijsten, wieldoppen, ongetint glas, suffe stoelbekleding en kleinere remmen bij bedenken, anders gaat er niet 1 nano gekilled worden, dan moet je eerder aan fiats 500 denken.
@ Peter
Hij heeft wel degelijk 4 deuren, alleen is de deurhandle weg gewerkt in het glas zoals bij een 147
@3rNsT: Inderdaad, ik had niet alle foto’s bekeken en te snel geconcludeerd.
In het echt:
Mijne maat zei daarjust dat de nieuwe Seat ibiza uit was hij toonde me enkele foto’s maar had het nog niet door dat het een Honda was. Hij ziet er allesins niet slecht uit.
Hij is wel dik maar niet mooi vind ik. Hij is overdreven rond en die schuine lijn over zijkant kan me ook niet echt bekoren. In dit geval hoop ik dat het productiemodel niet op het concept lijkt, al ziet het er stukken beter uit dan de Tata Nano..
Als je een concurrent van de Nano wilt zijn, dan moet je vooral goedkoop en no-nonsense zijn. Vooral niet te veel geld investeren (in oa design). Dat gaat tot nu toe al verkeerd. Ik denk eigenlijk dat bij een productiemodel weinig leuks meer zal zijn te vinden.
Beetje plat maken, uitrekken, achterwiel aandrijving geven, het 2.0 blok erin en hem Integra Type-R noemen.
Kom op zeg, Honda het merk dat de beste F1 blokken eind ’80 begin ’90 maakte en dan komen ze met dit!
Ze maakte de NSX en de CRX, niet de beste auto’s ooit maar toch wel voorlopers op een hoop auto’s die later kwamen.
Ze blijven hangen in hun eind ’90 stand of komen met slechte ideen.
Laats die concept, dat is toch geweldig, daar moeten ze een straat versie van bouwen gewoon weer een Honda die kan concureren met de “instap” Ferrari.
Er is toch niks meer om van Honda te houden?
Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit, maar Honda’s MOET je altijd in het echt zien, helaas omdat het dan vaak tegenvalt…
Ziet er best leuk uit. Lekker neusje maar die wielkasten voor mogen ze wat mij betreft nog even aanpassen. Het lijkt wel of dat ze op het laatste moment zoiets hadden van het past niet, nou dan laten we de wielkasten maar lekker straight. Iemand al opgevallen dat ook Honda hier de C-stijl van een Europese auto kopieert?
Voor de kruimeldief zullen we maar zeggen…boekhouders in de notedop (waarna ze overstappen op een A4 Audi…)
Inderdaad wel een uckie, maar wel een hele leuke :D
Dit karretje heeft absoluut een ‘WOW-factor’. Toen ik hem zag dacht ik meteen; ja, hier zou ik geinterresseerd in kunnen zijn. In deze trim.
Het enige wat er nu nog rest is er een retegaaf 1.0 3-cil. Turbo motortje in te proppen! 120pk in <800kg o.i.d. :D
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/03/video-daihatsu-rally-actie#post-33227
Toen ik die neus zag dacht ik; die ken ik ergens van..!
Uiteindelijk komt het vooral door de belichting, kleur van de auto enzo.. verder valt het nog wel mee
Vooralsnog is er geen enkele concurrent opgestaan voor de Nano. De prototypes van Toyota en Honda zijn eerder een concurrent van Dacia, qua prijs, prestaties en comfort.
De Nano zit hier nog ver onder.
*ughughSEATughugh*
Hoorde ik iets
@Kuukske:
Je kunt ook gewoon zeggen dattie op een seat lijkt hoor..
leuk wagentje, ziet er absoluut niet goedkoop uit…
Materia achterkant, anyone?
Mooi autootje, maar één minpuntje; de achterkant ziet eruit alsof je er zo een doodskist in kunt schuiven.
Ziet er strak uit.. zoals ruben00 al zegt, niet goedkoop, maar deze biedt waarschijnlijk wél de veiligheid om naar europa of amerika te komen, een tata nano niet.. dus.. :P
Ik zeg niet doen!
De voorkant en zijkant gaat nog wel, maar de achterkant daarentegen.
ik zeg nieuwe jazz,
ik zeg maken die hap, en laat die grill een inspiratie zijn voor andere modellen in de reeks.