• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Knap! Geflitst worden op de A6 met 237 km/u

Auteur: ricardo, gepost 5 september 2011 om 15:50 – 85 Reacties

Flitscontrole

De A6 bij Lelystad leent zich prima voor eens stukje rechterpedaaldrukken mits het er niet te druk is. De flitshelden van de politie dachten daar ook zo over en stonden afgelopen zaterdag dan ook paraat met hun apparatuur om even 927 automobilisten op de spreekwoordelijke bon te slingeren. Ka-Ching!

Eén automobilist viel wel heel erg op en wist de overige verkeerscrimineeltjes af te troeven door op de foto gezet te worden met 237 km/u (merk + model onbekend). Jammer, had hij iets harder gereden dan was de beste bestuurder niet geflitst en kwam zijn of haar rijbewijs niet in gevaar, aangezien de vaak gebruikte mobiele flitskastjes van het merk Gatso niet werken boven de 250 km/u (deze theorie testen is op eigen risico).

De overige buit van de dag: achttien personen reden harder dan 160 km/u en voor de drie figuren die met een snelheid van 170 km/u werden geklokt is het extra zuur, die mogen ook nog even hun rijbewijs inleveren. Thans zijn wij verheugd dat de Nederlandse snelweg weer is gezuiverd van deze verkeerscriminelen. Goed werk, slaapkoppen!

Ook interessant!

  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Video: politieachtervolging 200 km/u+ voor spookvoertuig
    Video: politieachtervolging 200 km/u+ vanwege spookvoertuig
  • M2 CS-rijder vliegt met 256 km/u voorbij de politie
  • vol gas
    Hier werd in Nederland het vaakst geflitst in 2021

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, politie, snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Niet voor McLaren-fans: Merdad toont de Mehron GT
Volgend bericht: Rijtest en video: AC Schnitzer BMW 650i Cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. flutterby zegt

    5 september 2011 om 15:54

    Is het tegenwoordig bij geflitst bij 50 te hard ook rijbewijs inleveren?:o

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      5 september 2011 om 16:10

      @flutterby: Dat was altijd al de regel. 2x de snelheid (60km/u in 30 km zone) of 50 km te snel (170km/u bij 120)

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      5 september 2011 om 16:13

      @flutterby: Ja, vriend van me was laatst gepakt met 51 km te hard staande gehouden, rijbewijs kwijt, iedereen dacht dat ’t 10 dagen was maar ook dat is tegenwoordig 2 maanden kwijt. (1e keer)

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 september 2011 om 16:17

        @kaasboerin: Er zit een verschil in flitsen en staande gehouden worden.

        Gelukkig heb je met een werkgevers verklaring de eerste keer je rijbewijs binnen notime weer terug.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          5 september 2011 om 16:20

          @flutterby: De gozer waarover ik sprak, is nu bezig met justitie, misschien krijg hij hem vervroegd terug, het is dan ook een militair (aka ambtenaar) die elke dag z’n auto nodig heeft voor woon-werk vervoer. Hoor ’t nog wel. :)

          Login om te reageren
        • bobb zegt

          5 september 2011 om 16:28

          @flutterby: Wat nu als je zelf werkgever bent, werknemersverklaring? Lijkt wel dat het rijbewijs wordt ingenomen mensen pas realiseren dat het wat meer moeite gaat kosten om op de werkplek te komen.

          Login om te reageren
        • bigcar zegt

          5 september 2011 om 17:16

          @flutterby: waarom krijg je met een werkgeversverklaring rijbewijs terug..??

          Mag ik daar meer info over?

          Login om te reageren
          • piebepost zegt

            5 september 2011 om 18:54

            @bigcar: Tuurlijk: http://bit.ly/rntHY9

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              5 september 2011 om 19:45

              @piebepost: tanks, beetje flauw, maar wel leuk gedaan trouwens +1

              Login om te reageren
            • DennisS65B40 zegt

              6 september 2011 om 14:51

              @piebepost: hahaha hoe cool!!! [geen idee hoe je dat doet maar hij is wel heel erg grappig!!!!!]

              Login om te reageren
              • DennisS65B40 zegt

                6 september 2011 om 14:52

                @audir8v10: oh http://lmgtfy.com/ :-))))

          • bobb zegt

            5 september 2011 om 18:55

            @bigcar: Vermoedelijk omdat ze het zielig vinden dat je ontslagen wordt omdat je je rijbewijs kwijt bent. Is dit trouwens een standaardformulier of voldoet een handgeschreven vodje?

            Login om te reageren
          • flutterby zegt

            5 september 2011 om 21:49

            @bigcar: Sommige mensen kunnen hun werk niet uitvoeren zonder rijbewijs. Wie gaat dat vergoeden als een taxi/bus/vrachtwagen chauffeur 2 maanden niet kan werken omdat die een keer te hard reed? Vandaar.

            Natuurlijk geld dit een tweede keer niet…

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              5 september 2011 om 22:34

              @flutterby: ok, dank

              Login om te reageren
            • SyriX zegt

              7 september 2011 om 00:26

              @flutterby: Dan moet je lijkt me, niet met 170 over de snelweg razen. Wat mij betreft mag plisie het dan ook houden, eerst stoer 170 rijden en dan huilen dat je rijbewijs voor je werk nodig hebt, altijd -1 voor dat soort mensen.

              Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    5 september 2011 om 15:56

    Ik kan uit eigen ervaring melden dat je niet bang hoeft te zijn voor je rijbewijs als je niet staande bent gehouden. Hooguit mag je flink de knip trekken. Ben zelf ook eens met 183km/u op de foto geweest en heb behalve een flinke prent niets gehoord.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      5 september 2011 om 16:52

      @Jesper: hoe lang geleden was dat? Normaal ontvang je een formulier waarop je moet aangeven wie op dat moment de bestuurder was. Anders is de eigenaar van de auto verantwoordelijk.

      Login om te reageren
      • Jesper zegt

        5 september 2011 om 20:03

        @audir8v10: Ongeveer een jaartje terug. En ik heb dat formulier ook gehad. Kwestie van niets invoeren bij de bestuurder en retour sturen. Geld betalen en je hoort niets meer ;)

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          6 september 2011 om 14:29

          @Jesper: oh ok! Mooi dat je dan niet hoefde voor te komen maar waarschijnlijk heeft de persoon op wiens naam de auto tenaam stond gesteld, een aantekening. ACAM [All Cops Are Moneyhungrytaxemployeesthatpretendtogiveashtaboutsafety]

          Login om te reageren
  3. BestwelMichel zegt

    5 september 2011 om 15:58

    hoe willen ze gaan bewijzen wie er op dat moment reed??

    Login om te reageren
    • rsnhakan zegt

      5 september 2011 om 16:02

      @BestwelMichel: het lijkt me toch volkomen normaal dat als de auto op jouw naam staat, jij verantwoordelijk bent?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 september 2011 om 16:07

        @rsnhakan: Ja inderdaad, en als je zelf niet reed dat weet je wel wie het wel is, lijkt me…

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          5 september 2011 om 16:20

          @flutterby: Dat hoef je niet te melden, je hebt zwijgrecht, dus je rijbewijs is niet in gevaar, een hoge boete kun je wel verwachten!

          Login om te reageren
          • DennisS65B40 zegt

            5 september 2011 om 16:54

            @911GT2: als je niet doorgeeft wie er wel reed en jij bent de eigenaar van de auto, dan ben jij degene die er voor verantwoordelijk is. Het verschoningsrecht gaat hier niet voor op.

            Login om te reageren
            • Stefje zegt

              5 september 2011 om 16:58

              @audir8v10:
              Wat je wel kan doen is de acceptgiro contant betalen bij het postkantoor (anoniem dus!!) en dan zeggen dat je niet weet wie de bestuurder is en wie er reed. De boete is betaald en de praktijk leert dat je dan zonder kleerscheuren verder kan.

              Login om te reageren
              • DennisS65B40 zegt

                5 september 2011 om 17:02

                @Stefje: wat je ook kan doen is, iemand anders laten tekenen ervoor die normaal gesproken nooit te hard rijdt. Zoals je oma bijv. Heb ik van een “vriend” gehoord ;-)

              • flutterby zegt

                5 september 2011 om 21:53

                @Stefje: Huh? Nee ik weet niet wie er in mijn auto reed, maar gelukkig stond die weer voor mijn deur… met de sleutel erin! Ow ja en die brief van die boete? die is ook betaald, maar wie dat gedaan heeft… geen idee…

                En het grappig is dat het waarschijnlijk nog werkt ook ;P

  4. SpeedfreakR zegt

    5 september 2011 om 16:02

    Volgens mij als je 100 te hard rijdt op een foto moet je toch even langs komen op het bureau om je te verklaren dacht ik.

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      5 september 2011 om 21:07

      @SpeedfreakR: klopt, maar als je niet toegeeft is er niets aan de hand zolang je maar wel betaald. Maar 99% van de mensen geeft tijdens het voorkomen wel toe gereden te hebben..

      Login om te reageren
  5. schellekens006 zegt

    5 september 2011 om 16:13

    rijbewijs ben je niet kwijt als je geflitst bent alleen bij staande houding. En vanaf sinds juni zelfs tot 2 maanden. En ik kan het weten met 57kmh te hard ;)

    Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    5 september 2011 om 16:16

    Blijf gewoon lekker maximaal 30 km/h te hard rijden (als de situatie dat toelaat), kost je geen punten en geen rijbewijs. (op in 30 zones na dan) Als je flink wil rossen ga dan de autobahn op.

    Login om te reageren
    • anuspraeternaturalis zegt

      5 september 2011 om 16:42

      @kaasboerin: Op de snelweg is het zelfs tot 40km/h.

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      5 september 2011 om 17:58

      @kaasboerin: Precies. Boven de 150 moet je sowieso te vaak in de remmen, 140-150 kan nog lekker zonder al te vaak echt te moeten remmen, gas loslaten is dan al genoeg.

      Login om te reageren
      • anuspraeternaturalis zegt

        6 september 2011 om 07:23

        @RoT___: Gas loslaten is bij 200km/h al genoeg, kwestie van inzicht hebben.

        Login om te reageren
  7. rrickk zegt

    5 september 2011 om 16:21

    slechte zaak, ik vind niet dat het rijbewijs mag worden ingenomen als nie BEWEZEN kan worden wie er reed!!!

    Login om te reageren
    • Aquios zegt

      5 september 2011 om 16:35

      @rrickk: Dat gebeurd ook helemaal niet om precies de reden die je zelf al omschrijft. Er kan niet bewezen worden wie er reedt. Dus bij flitsen boven de 50 krijg je een ontzettend hoge boete maar zal je rijbewijs niet ingenomen worden.

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        5 september 2011 om 16:59

        In Duitsland krijg je zo’n mooie foto opgestuurd waarmee je kan aantonen wie er reed op dat moment! Mijn vader was ook geflitst (al was dat iets van 10km/h te snel op een provinciale weg) en je zag hem mooi niet-handsfree bellen. Niks over gelezen in die brief :P

        Login om te reageren
  8. rrickk zegt

    5 september 2011 om 16:22

    oh laat maar ik heb hem al door alleen als je staande wordt gehouden XD

    Login om te reageren
    • Aquios zegt

      5 september 2011 om 16:36

      @rrickk: En uiteraard lees ik deze reactie pas nadat ik een reactie plaats bij je vorige post ;)

      Login om te reageren
  9. GH zegt

    5 september 2011 om 16:30

    En waar is de rechercheur nou?

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      5 september 2011 om 16:57

      @GH: Het mag duidelijk zijn dat rechercheurs véél spannender werk hebben dan zich met dit soort capriolen bezig te houden..

      Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    5 september 2011 om 16:34

    iedereen probeert nu toch sneller te rijden dan een kogel ??

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    5 september 2011 om 16:49

    kijk! nuttig nieuws, gewoon 250+ rijden, ik vertrouw op de info van AB.. :lol:

    Login om te reageren
  12. Dev zegt

    5 september 2011 om 16:54

    Nou ja ik wil eigenlijk wel eens weten onder welke omstandigheden en welke auto dit mee gebeurd is. Als het veilig en verantwoord heeft gekund heb ik er eigenlijk niet zoveel op tegen.

    Login om te reageren
  13. sdk16420 zegt

    5 september 2011 om 17:01

    Haha, da’s lekker, bijna al die Duitse auto’s zijn begrensd op 250 km/h

    Login om te reageren
  14. Mpower zegt

    5 september 2011 om 17:11

    Dat die dingen niet boven de 250 werken is onzin! En ik kan het weten.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      5 september 2011 om 17:30

      @Mpower: vertel eens meer.. :)

      Login om te reageren
      • Mpower zegt

        5 september 2011 om 18:08

        @dennisr: Klusje voor chauffeursbedrijf X, moesten een aantal auto’s van Amsterdam naar Utrecht rijden. Eerste auto zag flitser staan en melde het aan diegene die nog in a’dam waren en of voor breukelen. Wij stonden nog geparkeerd en besloten het nummberbord eraf te halen en kijken hoe hard je moet rijden om niet geflitst te worden. eerste auto reed ongeveer 200, 2e 250 en ik op de teller 290 hij bleef flitsen boete uiteraard nooit gehad!

        Login om te reageren
        • The_12oach zegt

          5 september 2011 om 18:30

          @Mpower: ze kunnen nog steeds blijven flitsen maar of de auto nog goed helder zichtbaar is op de foto is nog maar de vraag.

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          5 september 2011 om 18:50

          @Mpower: idd wat The 12oach zegt, maar ok.. dan is het misschien toch het proberen niet waard, bedankt voor je info ;)

          Login om te reageren
  15. MLTB zegt

    5 september 2011 om 17:19

    Iemand die ik ken ook geflitst met 210 km/h waar je 100 mag. Zat er keurig een formulier bij de brief van het CJIB waar hij moest ondertekenen dat hij de bestuurder was.
    Was half jaar ( of zelfs jaar? ) rijbewijs kwijt + €940 boete.
    Klote haha!

    Login om te reageren
    • anuspraeternaturalis zegt

      6 september 2011 om 07:25

      @MLTB: Je bent ook dom als je dat papiertje tekent. Haha.

      Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    5 september 2011 om 17:27

    wat een armoedig tyfus beroep heb je dan ..

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      5 september 2011 om 17:35

      @lincoln: Jij hebt echt iets tegen ambtenaren hè?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        5 september 2011 om 17:39

        @gerard1710: ja gaat me toch niet vertellen dat je hem geen gelijk geeft in dit geval..

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 september 2011 om 17:44

        @gerard1710:

        nee hoor .. gewoon tegen elke leugenaar ..

        Login om te reageren
  17. 135i zegt

    5 september 2011 om 17:56

    Haha, vind 160 & 170 nog best meevallen :P Word je rijbewijs ook ingevoerd als je 50km/h te hard rijdt en je word geflitst?
    Weet iemand zeker of je echt boven de 250km/h niet geflitst word?

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      5 september 2011 om 18:28

      @135i: nummerplaat afplakken gedeeltelijk voor de zekerheid en dan vol ervoor gaan. Wat let je :P Wil het ook wel weten.

      En heb mezelf op dat stuk ook al regelmatig betrapt op zwaar illegale snelheden. Maar eigenlijk nooit een flitser gezien en nog nooit een boete ervoor op de mat.

      Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    5 september 2011 om 17:56

    @ricardo , dankje voor voor vermelding op regel :)

    Login om te reageren
  19. ts46 zegt

    5 september 2011 om 18:09

    snap de titel niet helemaal, iedereen die weleens op de A6 heeft gereden weet dat 237 km/h op dat stuk nogal gemakkelijk te doen is..

    Login om te reageren
  20. raphael zegt

    5 september 2011 om 18:28

    Ok de helft hier zegt dat je staande gehouden moet worden om je rijbewijs kwijt te raken en de andere helft zegt dat het niet uit maakt. Wat is het nouw?

    Iemand die het echt weet, met een bronvermelding bij voorkeur.

    Login om te reageren
  21. terazino zegt

    5 september 2011 om 18:36

    dat je met een werkgevers verklaring je rijbewijs terugkrijgt na zo’n overtreding is natuurlijk belachelijk. als je voor je werk afhankelijk bent van een rijbewijs ben je een sukkel dat je het af laat pakken door zo’n domme overtreding.

    Login om te reageren
  22. Nv zegt

    5 september 2011 om 18:38

    Blijkbaar kan je een flitspaal ontsnappen als je sneller rijdt dan 273 km/h
    http://www.youtube.com/watch?v=ph-qv4gYAE8

    Login om te reageren
  23. lemster zegt

    5 september 2011 om 18:43

    Blij dat ik daar op vrijdag langsreed want met de motor rij je dit echt zonder problemen.

    Overigens is de regel dat je bij een overschrijding van minimaal 50 kmh je rijbewijs kwijt bent en bij dubbele snelheden je vervoersmiddel ook (moet je terugkopen).

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      5 september 2011 om 18:54

      @lemster: wat kost dat dan ? dat terug kopen ? vind het belachelijke regels dat sowieso..

      Login om te reageren
    • bobb zegt

      5 september 2011 om 18:56

      @lemster: Wie stelt de dagwaarde dan vast?

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      5 september 2011 om 21:44

      @lemster: zeker in Amerika. echt niet dat ze dat in Nederland doen.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 september 2011 om 22:00

        @maxx1: Ik heb een Veyron ingenomen zien worden omdat die 160+ reed waar 80 mocht. Heeft ook op autoblog gestaan… Niet alleen in the US of A.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          6 september 2011 om 19:25

          @flutterby: ja ingenomen wordt je auto wel ja. maar je hoeft niet te betalen om hem terug te krijgen. na enkele dagen mag je hem weer ophalen ;)

          Login om te reageren
  24. bohica zegt

    5 september 2011 om 19:12

    Bij flitsen kunnen ze niks doen.
    Je krijgt een formulier thuis met de vraag of je wil aangeven wie reed.
    Vul je dit niet in dan houden ze de eigenaar van de auto in de gaten verder niet.

    Login om te reageren
  25. gregorius zegt

    5 september 2011 om 19:21

    Waarom heeft niemand het over het kromme van de NL regelgeving. 927 harder dan 120 en maar 17 harder dan 160. Dan blijkt het dus dat er zeer veel mensen van mening waren dat 120 – 160 km/h op dit traject dus zeer goed mogelijk was.
    Het is duidelijk dat de KLPD (of de niet-juten maar ambtenaren met speciale functie, of wat voor rotnaam mr Rechercheur vorige keer mee kwam) duidelijk dus NIET bezig was met het bevorderen van de veiligheid, maar gewoon het belachelijk maken van de wel-inschattende mens. “Gij zult zich aan de regels houden en we tollereren in NL niet mensen die zelf kunnen nadenken en inschatten; wij zullen iedereen die deze overtredingen maakt GOED op de bon slingeren. Een oogje dichtdoen voor deze belachelijke regel kan niet: regels zijn regels in dit land”.
    Ja, die man die 237 rijdt, stom. De 910 mensen die iets wilden opschieten op dit ellenlange rechte stuk, goed overzichtelijke, rustige snelweg en goed hebben ingeschat die kunnen nu mooi een bon betalen. Prijs jezelf heren politie; goed werk weer! Goed voor de (schijn)veiligheid!

    Login om te reageren
    • Woestijnridder zegt

      5 september 2011 om 19:57

      @gregorius: En daaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaan we weer met kritiek op de regels in dit land.

      Kijk, als je auto wilt rijden dan weet je dat er aan dat “spelletje” regels verbonden zijn. Volg je de regels niet dan loop je het risico dat het geld gaat kosten. En toch zitten er zo veel af te geven op dit systeem.

      Een metafoor: stel je speelt met vrienden/familie een spelletje Monopoly (of poker om wat moderner te doen) en jij volgt de regels niet, wat zou er dan gebeuren? Iedereen moedigt je aan vooral zo door te gaan? Iedereen kwaad op je omdat je vals speelt? Ga je zeggen dat de regels niet deugen? Ik zou zeggen: probeer dat eens in een casino en dan praten we verder.
      Of ga tijdens een voetbalwedstrijd lekker met de bal in je handen naar het doel van de tegenstander rennen en dan gooi je de bal in het doel! “Ja, die regels bevallen met niet, dit is toch veel fijner want ik vind dat het zo wel kan”. Nou, dan snap je het dus niet.
      In het verkeer leven we blijkbaar met een andere moraal en of het nu om veiligheid gaat of niet (dat is mooi meegenomen) maar het gaat om het onderliggende principe: net zo belangrijk is dat als er regels worden gesteld, deze moeten worden gehandhaafd: puur vanuit het principe dat je de regels simpelweg moet naleven want het is nogal zuur voor de andere deelnemers aan het verkeer die zich wel aan de regels houden, dat de overtreders niet gepakt worden. Zie het pokerspelletje.

      Dus als je te hard rijdt, dan weet je dat en moet je niet piepen en zeker niet zeiken dat “de regeltjes niet deugen”.
      Oh ja: 927 bestuurders zijn op de bon geslingerd maar hoeveel auto’s zijn er in totaal gepasseerd? Die 927 personen nemen een risico en wat zij vinden is totaal niet van belang maar wat ze doen wel. Autorijden is geen democratie en geen debat maar gewoon de regels volgen.

      Oogje dicht doen? Dat doe je maar als je slaapt. Als jouw auto wordt gestolen dan wil je toch ook dat er werk van wordt gemaakt? “Sorry meneer, we knijpen nu even een oogje dicht”.
      Kortom: waar regels zijn, moeten deze worden gehandhaafd. Dat zie je overal en dat blijkt nodig te zijn aangezien er altijd figuren zijn die het beter weten en dat gaat ten koste van anderen. Of dat nu in het verkeer is, met poker of voetbal. Principe is hetzelfde.

      Opvallend is dan dat juist de personen die de regels handhaven, altijd de gebeten hond zijn en WIE doet er nu eigenlijk wat fout? Als je met voetballen de tegenstander een dubbele beenbreuk schopt dan krijg je een rode kaart en uiteraard zag de scheidsrechter het dan niet goed……

      Slaap lekker verder.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        5 september 2011 om 20:15

        @Woestijnridder: Er zijn alleen uitzonderingen. Als namelijk iedereen in het pokerspel besluit dat de regels niet toereikend zijn! Om nog eens een sport te pakken: golf. Als jij met je speelmaatje afspreekt om geen strafslag te rekenen als je bal in het water ligt, waarom niet? Zo lang je de andere spelers maar niet tot last bent, en dat is in mijn ogen de aller-aller-ALLER belangrijkste regel! Je moet iedereen in zijn waarde laten. Daarom heb ik ook liever dat de bumperklevers en mensen die je zowat aan de kant duwen als je er langs wil een dikke boete geeft (zoals een Porsche 911 Carrera 4S gisterochtend die maar bleef duwen terwijl ik met 140 aan het inhalen was). Als je harder wil rijden? Prima, maar dan eigen risico.

        Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        6 september 2011 om 00:18

        @Woestijnridder: eerste volwassen opmerking dit topic. Schijnbaar is het stoer om te zeggen dat politie graaiers zijn en verder niets te doen hebben.

        Regels zijn er om aan te houden, dat mensen dit niet doen heeft vaker met leeftijd en/of hersencapaciteit te maken…..

        komt u maar!

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      5 september 2011 om 22:07

      @gregorius: Ik reed gister lekker ontspannen met een gangetje van 140-150 waar je 120 mocht, zat ff op mn telefoon te kijken of er nog flitsers zijn (just incase). Opeens zie ik een auto met een behoorlijke vaart voorbij komen, KLPD in een v50 (geen sirene). 15-20km verder op dezelfde weg kwamen ze me nog een keer voorbij toen ik op 150 aan het cruisen terwijl ik iemand inhaal… opeens een blauwe lamp in mijn achterspiegel… ik rustig aan de kant.. en dezelfde volvo kwam weer voorbij… volgens mij deden ze een oogje voor me dicht. Gelukkig want alles bij elkaar zou een duur geintje worden plus 2 puntjes op mn rijbewijs.

      Login om te reageren
  26. bmw1m zegt

    5 september 2011 om 19:25

    Ik begreep dat als je 50 te hard rijd en je word staande gehouden, dan moet jij je rijbewijs inleveren.
    Word je geflist, dan moet je deze acceptgiro gewoon betalen en dan is het afgerond.

    Login om te reageren
  27. tstile zegt

    5 september 2011 om 20:14

    Met 237 kan je wel wat verwachten ja.

    Erger is dat het gros van de 927 andere geflitste automobilisten waarschijnlijk geen enkel gevaar vormden voor de verkeersveiligheid.

    Wel mogen ze 15% meer aftikken!

    Login om te reageren
  28. anakiet zegt

    5 september 2011 om 20:40

    Smeris rijdt daar zelf ook te hard. Draai je de snelweg op: denk je “kut smeris voor me ” kan je gewoon de hele weg (Almere-Lelystad) tegen de 140 door kachelen…..

    Login om te reageren
  29. quincy zegt

    5 september 2011 om 21:59

    Hoe laat werd er geflitst? Een deel A6 is nu 130 km/u na 19.00u… Scheelt toch al 10 km/u ;)

    Login om te reageren
  30. KamerOlifant zegt

    5 september 2011 om 22:00

    Ach, wat zullen we zeggen.

    Ja, die meneer met 237 km/h is eigenlijk wel een klein beetje debiel. Zoniet compleet gestoord.

    Verder ben ik het met het gros eens, je kan hier best wat harder rijden.
    En waarempel! Dat vindt de politiek ook! Want dames en heren, wat hebben onze lieve leiders gedaan? Juist, zij hebben ons een hand gereikt door de snelheid tussen bepaalde tijden te verhogen.

    Nee, inderdaad niet naar de 160. Want wat doet dan 10% van de automobilisten? Juist, die gaat 180 of harder rijden.

    En ja, dat is gevaarlijk, wat 40% van de weggebruikers houdt zich niet aan de maximum snelheid maar zit hier rustig 10 tot 20 km/h onder.

    Dus nee heren pubers, we kunnen niet compleet losgaan op dit mooie, lange, rechte stuk weg.

    Ja, het leent zich ervoor. Nee, overdag moet je er niet harder dan 160 rijden. En nee, ’s nachts kan het ook niet, want alhoewel het leeg is. Een lief klein schattig hertje schat jouw snelheid niet in. En reken maar dat die daar in het prachtige Flevolandschap rondhupsen.

    Oh en nee zeker niet. Ik ben geen moraalridder.

    Maar ieder mens zou eens wat meer verantwoording moeten nemen.
    Ik klaag niet als ik een boete krijg, tot grote ergernis van mijn vriendin. Ik lach erom, eigen schuld dikke bult.

    Excessieve bedragen? Nog nooit gehad, want ik houd de verantwoording dicht bij mijzelf. En daar “beloont” het CJIB je voor door lagere boetes te geven bij lagere overtredingen.

    Login om te reageren
  31. ts46 zegt

    5 september 2011 om 23:50

    In dat gedeelte van de Flevopolders lopen minder hertjes dan jij denkt hoor. Herten hebben het namelijk niet zo op stukken aardappelland van 40 hectare..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 september 2011 om 08:11

      Klopt. Hertjes begeven zich liever in de grote steden. Oud-Zuid bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
  32. ferrari zegt

    6 september 2011 om 08:27

    de camera ziet en maakt ook bij 320km/h een foto van je maar de camera moet er 2 maken en pas bij die snelheid lukt dat niet meer. de eerste foto is al ver weg en de tweede is al buiten beeld. oude flitskasten hadden idd een bereik tot 250km/h, de moderne gaan al tot 320km/h en een traject controle moet je nog veel harder gaan dan 320km/h.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      6 september 2011 om 09:47

      @ferrari: En als de nummerplaat herkenbaar is, heb je ’t nog steeds zitten. De exacte snelheid hoeft echt niet gekend zijn om de rechter te laten beslissen bij “sneller dan 320”.

      Login om te reageren
  33. richardaudi zegt

    6 september 2011 om 09:51

    weet iemand ook de hmp want ik reed zaterdag ook op A6 met motort en dat was harder dan 237…(252) hoop geen post uit leeuwarden te krijgen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North