• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Knotsgekke Palladium krijgt ‘digitaal logboek’

Auteur: willeme, gepost 9 april 2021 om 07:58 – 10 Reacties

Palladium

De bizar gestileerde Aznom Palladium krijgt een bijzonder digitaal logboek. Revolutionair voor zo’n gevaarte.

Af en toe lijkt de autoindustrie wel een beetje op de wereld zoals deze 65 miljoen jaar geleden was. In het krijt-tijdperk waren de dinosauriërs groot, groter, grootst. Juist deze diertjes wisten zich niet aan te passen aan de nieuwe omstandigheden waardoor alle grote dieren het níet wisten te overleven.

Nu, heel veel jaar later, is het qua auto’s een beetje hetzelfde. In plaats van een laatste maal de jaren ’60 recreëren met lichte sportwagens, zijn de laatste der mohikanen grote SUV’s. En veel grotere dan deze Aznom Palladium worden ze niet. En volgens Aznom zijn dit soort SUV’s enorm gewild.

Palladium

MHG Systems

Voor de Palladium werken de Italianen samen met MHG Systems Italia. Dat is een IT-bedrijf dat als toeleverancier fungeert voor diverse automerken. Wat ze gemaakt hebben is een ‘Remote Service Unit’ met een nieuw type Wheeliot. Dat is een soort kastje dat je kunt zien als een digitaal logboek.

Palladium

Het maakt niet uit waar je bent, overal ter wereld kun je inloggen en precies zien wat er aan de hand is met jouw Aznom Palladium. Niet alleen kun je de locatie, snelheid en motortoerental zien, ook wanneer je auto weer naar de garage moet voor onderhoud. Maar het gaat verder dan dat, je kunt namelijk op afstand ook de elektrische onderdelen aansturen. Je kunt de airco, radio en zelfs de koelkast uitzetten. Of aanzetten als blijkt dat je de Palladium uit uitgeleend aan je maîtresse.

Palladium uitzetten

Of de motor ook uit te zetten is in geval van diefstal wordt niet vermeld, maar zal toch wel moeten kunnen, nietwaar? Anders kun je via het device altijd volgen waar het dievengilde jouw Palladium mee naartoe neemt. Als laatste houdt het apparaatje bij wat je rijstijl is. Handig bij het doorverkopen, als je een keurige bestuurder bent, althans. Nu hopen we dat Palladium weet dat veel automerken al verregaande smartphone-applicaties hebben voor hun auto.

Palladium

Mocht je vergeten zijn wat dit gekke ding ook al weer is, een kleine samenvatting. De Aznom Palladium is een project van een Italiaanse coachbuilder. In technisch opzicht is het een stokoud apparaat: het gevaarte staat op het platform van de RAM 1500. De Hemi V8 is opgevoerd naar 710 pk. Opmerkelijk, de auto voldoet aan de Emissie E6d-uitstootnormen.

Prijzen zijn nog niet bekend. Er gaan slechts 10 exemplaren van dit apparaat gebouwd worden.

Ook interessant!

  • Aznom Palladium
    Bizarre Aznom Palladium klaar voor uitlevering
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • Video - RUF Slantnose convertible krijgt een wasbeurt
  • Video - bus krijgt auto op bezoek

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

aznom

Vorig bericht: « Binnenkort kun je wonen in een Bentley
Volgend bericht: Tiguan Black Rino is lager dan de ‘R’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    9 april 2021 om 08:50

    Oei! Wat een Gedrocht! En technisch al volledig achterhaald.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      9 april 2021 om 09:41

      @Charles Taycan 4S: voldoet aan de laatste emissie eisen dus in dat opzicht niet achterhaald.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        9 april 2021 om 10:33

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
  2. ghengiskhan zegt

    9 april 2021 om 08:58

    Motor uitzetten igv diefstal? Welke diefstal?
    Tenzij…Maar nee, het lijkt me verdomd onhandig om als dief blind te zijn.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    9 april 2021 om 09:27

    Zijn die locatie gegevens openbaar? Zou handig zijn om oogbalschade te voorkomen.

    Login om te reageren
  4. MarcoM zegt

    9 april 2021 om 09:39

    Wat is er toch mis met de designers tegenwoordig, er zijn nog maar weinig merken die echt baanbrekend zijn.

    Login om te reageren
  5. Hubert zegt

    9 april 2021 om 10:29

    Niet zo moeilijk doen over de looks.
    Er worden er maar 10 gemaakt!

    Login om te reageren
  6. v10m5 zegt

    9 april 2021 om 10:59

    Kun je ook inloggen en op afstand het uiterlijk aanpassen?

    Login om te reageren
  7. MartijnGizmo zegt

    9 april 2021 om 17:35

    Vroeger droeg iedereen deze in het rood.

    Login om te reageren
  8. Bernadette zegt

    9 april 2021 om 22:30

    Smaken verschillen, maar dit is gewoon géén smaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North