• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg nu ook al in financiële moeilijkheden?

Auteur: evo, gepost 15 augustus 2007 om 21:35 – 24 Reacties

Troubles?


De digitale inkt van het artikel over Zweden, waar aan het eind Spyker nog even wordt aangehaald, is nauwelijks opgedroogd en er komt ons een bericht onder ogen dat het ook bij Koenigsegg niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Althans, dit beweert het Zweeds economisch magazine Realtid.

Als mijn Italiaans mij even niet in de steek laat, zou Koenigsegg een bedrag van €240.000 moeten betalen aan een schuldeiser. Koenigsegg zou dit oplossen door middel van een aandelenemissie. Echter, investeerders zouden hun handjes er nu vanaf houden. (via: autoblog.it)

Het zal toch niet zo zijn dat Koenigsegg Spyker achterna gaat? Officiële berichtgeving ontbreekt momenteel, maar we houden jullie uiteraard op de hoogte van verdere ontwikkelingen!

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ccx, koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Ferrari Dino spyshots
Volgend bericht: Freie Fahrt bestaat 75 jaar! »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwF zegt

    15 augustus 2007 om 21:40

    hehe alleen maar geruchten.

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    15 augustus 2007 om 21:41

    Dat zou doodzonde zijn. Koenigsegg maakt compleet idiote auto’s die toch zweedse degelijkheid uitstralen. Ik heb er stiekem een zwak voor, en ik hoop dat het goedkomt met ze!

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    15 augustus 2007 om 21:42

    Toch vreemd als je weet dat een Koenigsegg makkelijk 5x zoveel kost…

    Login om te reageren
  4. jochem zegt

    15 augustus 2007 om 21:53

    mij maakt het niks uit, als het dan maar word overgekocht en dat ze dan die deuren houden :P

    Login om te reageren
  5. Jochen zegt

    15 augustus 2007 om 21:59

    Een kleine crediteur in vergelijking met de debiteuren die je hebt.
    Raar bedrag ook om een emissie voor uit te schrijven, dat is toch vaak pas bij 6 digits.

    Login om te reageren
  6. f430 zegt

    15 augustus 2007 om 22:03

    dat zou eigenlijk wel heel jammer zijn…

    Login om te reageren
  7. Jordd zegt

    15 augustus 2007 om 22:17

    kunnen Koeningsegg en Spyker niet samen gaan? :P

    Login om te reageren
  8. V6-4Motion zegt

    15 augustus 2007 om 22:20

    €240.000? meer niet? daar gaat zelf een bedrijf als Koenigsegg niet van over de kop. Als je ff na gaat wat een zo’n wagen kost…

    Login om te reageren
  9. belangeloos advies zegt

    15 augustus 2007 om 22:20

    Geachte heer Michiel Mol c.s.,

    Indien u graag geld blijft investeren in een minder renderende autofabrikant, dan is Koenigsegg wellicht een mooie opportunity?

    Login om te reageren
  10. joep zegt

    15 augustus 2007 om 22:31

    laten we hopen van niet…

    Login om te reageren
  11. JH zegt

    15 augustus 2007 om 22:48

    Het was sowieso al dubieus hoe de fabriek in vlammen opging en alle mallen daardoor kapot waren en paar jaar geleden…

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    15 augustus 2007 om 23:03

    Ik zou ’t echt jammer vinden. Ik heb veel respect voor iemand die z’n droom waar maakt zonder een naam uit ’t verleden af te stoffen en zonder te willen profiteren van een heritage die niet van hem is.
    Daarom heb ik minder moeite met een teloorgang van Spyker.
    Bovendien vind ik de Spykers aartslelijke kitschbakken en de Koenigsegg boeiend, maar dat is een kwestie van smaak.
    Verder vind ik het een pluspunt dat Koenigsegg z’n eigen motor heeft ontwikkeld.
    Hopelijk wordt de soep dus niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend…

    Login om te reageren
  13. the real stig! zegt

    15 augustus 2007 om 23:19

    tzou wel zonde zijn moest zo’n mooi automerk als koenigsegg over de kop gaan voor het “luttele” bedrag van €240.000

    Login om te reageren
  14. Dink zegt

    15 augustus 2007 om 23:29

    De K’egg is DE supercar van het moment: met durf en passie neergezet.

    Hij klinkt ook zo waanzinnig!

    Login om te reageren
  15. Etince2CV zegt

    15 augustus 2007 om 23:57

    TER ore of ONDER ogen , TER OGE is drie keer mis !

    -EDIT: Dit blijft onder vier oren, hè …. :P –

    Kunnen ze niet gaan samnwerken , die Spyker en dat Koenigsegg , een CCR met W12 achterin en het schakelmechaniek etc. van de Zeewoldenaar ?

    Spykeregg of toch een Easteregg ? Dan maar Koenigspyker…

    Login om te reageren
  16. marruk zegt

    16 augustus 2007 om 01:01

    Dat meen je toch niet voor 2,4 ton?
    Lijkt mij niet.
    Voor een CCX betaal je een tonnetje of 7,5
    als ik het goed heb, haal daar dan even lekker
    die 2,4 ton van je nettowinst vanaf?
    Probleem opgelost, al denk ik niet dat het waar is.
    Maar waar rook is, is vuur.

    En de opmerking van Belangeloos Advies
    vind ik wel een goede trouwens :D

    Login om te reageren
  17. CCX zegt

    16 augustus 2007 om 09:38

    Neee

    Login om te reageren
  18. db zegt

    16 augustus 2007 om 13:38

    het gebeurd blijkbaar vaker met kleine fabrikanten die hun wagens dan nog in zeer beperkte aantallen verkopen.
    hoeveel koenigsegg’s rijden er eigenlijk rond?

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    16 augustus 2007 om 16:38

    Je ziet. Er dromen veel mensen om hun eigen supercar op de markt te brengen,
    maar wat doe je als deze fabrikanten bankroet gaan?
    Daar sta je dan met je peperdure bolide en geen mens kan je aan reserveonderdelen helpen!
    Minder exclusief maar onderhoud verzekerd: koop een Ferrari of Lamborghini en je kan met een gerust hart gaan slapen.

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    16 augustus 2007 om 17:29

    jammer .. heb heel veel respect voor k,egg .. zowiezo de enige supercar die ik kan deren.

    Login om te reageren
  21. Steven zegt

    16 augustus 2007 om 17:49

    2,4 ton lijkt me heel weinig voor een merk dat auto’s maakt van 7 ton. maarja je hebt twee schuld eisers nodig om iets faillet te verklaren.

    Login om te reageren
  22. Arthur zegt

    17 augustus 2007 om 00:11

    als dat waar is is dat heel jammer want ik vind die deuren zoo moooi vooral de manier hoe ze open gaan (ps en de rest van het design ook):p

    Login om te reageren
  23. Lars zegt

    21 augustus 2007 om 18:41

    Het blijft jammer hoe makkelijk de pers oude berichten van elkaar blijft overnemen en ondertussen bij iedere vertaling een beetje aanpast. Ondertussen verkoopt het merk meer dan ooit en de productie gaat ook goed.

    Zoals bij geen enkele andere ONAFHANKELIJKE sportwagen fabrikant is het een enorme vetpot, maar het bedrijf gaat zoals altijd rustig verder met het ontwikkelen en verkopen van de meest extreme sportwagen die je er bestaat.

    Login om te reageren
  24. klaas zegt

    28 augustus 2008 om 13:35

    Marktonderzoek…truukjes…zijn het…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North