• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Trevita – fijngeslepen tot perfectie

Auteur: Alwood, gepost 10 september 2009 om 23:01 – 37 Reacties

Afbeelding Koenigsegg Trevita – fijngeslepen tot perfectieAfbeelding Koenigsegg Trevita – fijngeslepen tot perfectieAfbeelding Koenigsegg Trevita – fijngeslepen tot perfectieAfbeelding Koenigsegg Trevita – fijngeslepen tot perfectie

Sprankelend Heldere Trevita
Terwijl de hele wereld zich continue om ditjes en datjes druk maakt, er eindeloos op los teased en vooral veel praatjes heeft, maakt Koenigsegg gewoon nieuwe auto’s.

Die nieuwe auto’s krijgen we vervolgens ook gewoon te zien als ze klaar zijn. Er wordt niet kinderachtig gedaan en belangrijke details worden netjes uitgelicht.

Koenigsegg had het een beetje gezien met al die standaard carbon auto’s. Alles wordt er grijs en zwart en saai door. Aanwezig in overvloed en weinig onderscheidend. Zelfs als je een prachtige afwerking van de panelen levert, zoals de Zweden dat doen, gaat de tint toch vervelen. Om die reden zijn ze de kelder in Ängelholm ingedoken en hebben ze het onmogelijke mogelijk gemaakt. Koenigsegg heeft de carosserie-panelen op een manier weten te construeren zodat het diamant-zilver wordt (The Koenigsegg Proprietary Diamond Weave). Het schijnt niet makkelijk te zijn, dus maken ze maar drie van deze juwelen. De Trevita wordt daarmee met afstand het meest bijzondere model van het Zweedse merk. Trevita betekent in het Zweeds “drie witten”.

De Trevita’s zullen volgestopt worden met alles wat Koenigsegg in huis heeft. Er wordt een dubbele carbon spoiler gemonteerd en de auto krijgt een “full performance treatment”. Dat betekent dezelfde 1018pk’s als de CCXR.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

ccx, koenigsegg, Supercars, trevita

Vorig bericht: « Nog een speciaaltje: Bentley Continental Series 51
Volgend bericht: Mobiele operators enthousiast over eCall ‘zwarte doos’ systeem »

Lees Interacties

Reacties

  1. Willem vd Velde zegt

    10 september 2009 om 23:07

    Gaaf! Net als alle Koenigsegg’s trouwens. Helaas buiten mijn financieel bereik, jackpot weer niet gewonnen vandaag :-(

    Login om te reageren
  2. R1k zegt

    10 september 2009 om 23:09

    Koenigsegg is gewoon een merk die zich alleen met de absolute top bezig houdt, wat weinig andere autobedrijven doen. Respect daarvoor.

    Login om te reageren
  3. R1k zegt

    10 september 2009 om 23:10

    Die reclame van de BMW X1 onder een auto als deze vind ik ironisch. Vergelijk materiaal, sure.

    Login om te reageren
  4. MrSkyline zegt

    10 september 2009 om 23:10

    daar lust ik er wel een van, ziet er mooi uit dat zilverachtige carbon.
    Hoe lang voor andere fabrikanten deze grap jatten?
    Mooie bad ass uitstraling met die zwarte accenten.

    Login om te reageren
  5. Ferdinand1 zegt

    10 september 2009 om 23:11

    Zooo! Dat is wel appart. Leuke naam ook, “Trevita”. Alleen klinkt het wel lullig als je Zweeds bent. Stel dat Spyker zoiets doet: Spyker twee-groenen ofzo… Ach, maakt ook niks uit. Heel lekker apparaat!

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    10 september 2009 om 23:18

    Apart beest.

    Login om te reageren
  7. roan zegt

    10 september 2009 om 23:21

    die velgen, mag ik de foto als eerste mee naar de bosjes…

    maar, kun je carbon niet gewoon verven

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 september 2009 om 23:40

      @roan: Absoluut, carbon is gewoon te verven.Maar wat koenigsegg hier lijkt gedaan te hebben, is het carbonnen weefstructuur zelf een kleur gegeven te hebben!

      Normaal gezien zie je ofwel de typische grijsachtige carbonkleur, ofwel een kleur erbovenop waardoor je de carbonstructuur niet meer ziet.

      Login om te reageren
  8. ColinZ3 zegt

    10 september 2009 om 23:56

    mensen.. na het zien van deze foto’s denk ik dat maar naar bed ga en ga dromen over deze fantastische auto.. slaap lekker allemaal, mij gaat het nu wel lukken!!

    Login om te reageren
  9. dutchfire zegt

    11 september 2009 om 00:17

    ik voel me opeens heel lekker van binnen na deze picas :D

    Login om te reageren
  10. bmw x1=wrak zegt

    11 september 2009 om 00:23

    dit word een veyron-killer jongens…let maar op

    Login om te reageren
  11. wow zegt

    11 september 2009 om 00:30

    Kan hen maar niet mooi vinden
    Dikke bagger bak is het om te zien

    Login om te reageren
  12. smeck zegt

    11 september 2009 om 00:34

    ik wacht met ongeduld op de eerste wallpaper size afbeeldingen….

    Login om te reageren
  13. smeck zegt

    11 september 2009 om 00:40

    nvm…staan gewoon op de site van koenigsegg zelf :)

    Login om te reageren
  14. AH Sprite zegt

    11 september 2009 om 01:01

    Wow.. Koenigsegg heeft qua design de boel een tandje hoger gezet, dit ziet er super uit. Ik vind de wielen echt subliem. Volgens mij vind meneer Pagani dit nieuws niet zo leuk :P

    Login om te reageren
  15. Benz zegt

    11 september 2009 om 01:45

    Dit is nou een voorbeeld van Absolute Klasse!!!
    Wow, wat een auto….

    Login om te reageren
  16. Jimmie zegt

    11 september 2009 om 03:13

    Wat een onzin, gewoon grijze fibers in de matrijs pleuren en klaar is kees.

    Nou heb je het wel probleem dat die waarschijnlijk minder sterk zijn en wellicht dat daar de moeilijkheid in zat. Aan de andere kant hoeven dit soort uiterlijke paneel delen natuurlijk niet keihard te zijn…

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    11 september 2009 om 08:33

    De deuren van een koenigsegg, die zijn zo vet en origineel. zit nog steeds te wachten op een VW petjesgolf ombouw kit.

    Login om te reageren
  18. Ralph zegt

    11 september 2009 om 08:40

    Wat een kanon!!!

    @Jimmie.: Gewoon? Het is een multi-laags lay-up… enkel de buitenste is ‘silver carbon’ voor esthetiek!

    Maar ja carbon is ook zo gewoontjes, dat je ff.

    Login om te reageren
  19. KlassiekeKliko zegt

    11 september 2009 om 09:59

    Prachtig ding, mag van mij allemaal nog wel wat strakker her en der (lees: spoiler), maar wat een plaatje. En dan te bedenken dat deze mannen straks het stuur bij SAAB overnemen. Dan kunnen we weer heel wat “quirkyness” verwachten in auto’s die voor ons normale stervelingen ook bereikbaar zijn.

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    11 september 2009 om 09:59

    Zie hier! De allergaafste auto op de McLaren F1 na:P Beetje jammer van die lelijke spoiler, maarja, er moet natuurlijk altijd iets te klagen zijn he;)

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2009 om 10:05

    @Ralph: is heus niet zo speciaal hoor, dat buitenste laagje waar je zo geil over doet.

    Silver Hexcel Texalium Panel / Sheet 12″x12″x.015″. This material is often referred to as silver carbon fiber. This panel has a 2×2 Twill weave pattern, which is the most commonly used weave pattern in the automotive industry. Our panels are constructed using high quality materials from reputable manufactures across the world.

    1 rol van dit spul 50inch*100yard (zo’n 90m) kost een kleine $1500, gewoon op internet.

    Login om te reageren
  22. Buyck zegt

    11 september 2009 om 10:06

    Het kroonjuweel van wat een sportwagen moet zijn! Exclusief, mysterieus en bovenal een bloedstollend beest!!!
    Als je met deze auto door de straten rijd is het gevoel niet te beschrijven.

    Login om te reageren
  23. Gnermo zegt

    11 september 2009 om 10:07

    Ziet iemand het putje in de verf, eerste plaatje onder het rechter achterlicht? Slechte zaak Koenigsegg :P

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      11 september 2009 om 10:39

      @Gnermo: Denk dat ze gewoon de wax niet goed uitgepoetst hebben.

      OT: Heerlijke auto. Prachtig model, nog betere prestaties. Absoluut een dikke concurrent voor de Veyron, Pagani, en andere supercars.

      Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    11 september 2009 om 10:08

    “Terwijl de hele wereld zich continue om ditjes en datjes druk maakt, er eindeloos op los teased en vooral veel praatjes heeft, maakt Koenigsegg gewoon nieuwe auto’s.”

    “Die nieuwe auto’s krijgen we vervolgens ook gewoon te zien als ze klaar zijn.”

    O? Ik neem aan dat we dan ook nog plaatjes gaan zien van de nieuwe auto? Want dit ding kennen we nu wel. Dit teasen is dan ook achterlijk.

    Login om te reageren
  25. Eric zegt

    11 september 2009 om 11:13

    Beter dan dat Canadees gedrocht van gisteren!

    Login om te reageren
  26. sarcast zegt

    11 september 2009 om 12:06

    Wat is daar nieuw aan? vette bak hoor maar ziet er uit als een verder geëvolueerde versie van de CCX

    Login om te reageren
  27. jasperbosss zegt

    11 september 2009 om 12:49

    lijkt wel zon doorzichtige usb kabel haha

    Login om te reageren
  28. #Lennard zegt

    11 september 2009 om 13:15

    Zilver carbon is toch niet zo heel speciaal?
    Maar evengoed erg spectaculair

    Login om te reageren
  29. Patrick zegt

    11 september 2009 om 13:38

    Petje af voor die Zweden! Is wat anders dan dat gedroch Spyker!

    Login om te reageren
  30. Pim zegt

    11 september 2009 om 17:34

    ‘Continu’ schrijf je (in het Nederlands) zonder e, geachte moderator..
    OT, lijkt me deze wagen een prettige verschijning op je oprit.

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    11 september 2009 om 18:30

    Een exotische verschijning + monsterprestaties =

    Dé supercar! :D

    Login om te reageren
  32. Wouterman! zegt

    11 september 2009 om 21:19

    Hell yeah!! Ik ben niet zo’n fan van het Koeningsegggg-design (niet de uitstraling van een Brit, niet de bezieling van een Italiaan; ik zal maar niet zeggen: ikea-achtig), maar dit vind ik bijzonder netjes gedaan. Enneh… het zal wel goed rijden he, schijnen ze daar vrij goed in te zijn ;-)

    Login om te reageren
  33. F355GTB zegt

    11 september 2009 om 23:48

    Super-bak natuurlijk. Alleen is dit al een bekend model… En ik vind een Amerikaanse V8 wel een beetje jammer voor zo’n exclusieve auto (met exclusief prijskaartje). Voor dat geld zou ik toch voor de V12-sound gaan…

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      12 september 2009 om 12:54

      @F355GTB: Het geluid nog nooit gehoord in een filmpje? Want daarover mag je echt NIET klagen volgens mij;)

      Login om te reageren
  34. Jeroen zegt

    12 september 2009 om 12:58

    Erg interesant … ruim 1.000 pk onder de kap.
    Heb ik meteen zoiets: zet deze bak maar is naast de Veyron ;)

    Ben wel benieuwd wat voor soort motor er in de KOENIGSEGG ligt. Veyron heeft een W16 en weegt nogal veel ;)
    Deze heeft dan misschien een dubbel geblazen V12 en weegt mogelijk wat minder dan de über Volkswagen-Audi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North