• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt er een Jaguar XFR-S? [550 pk]

Auteur: robbie, gepost 2 februari 2012 om 22:11 – 25 Reacties

Jaguar XFR Italian Racing Red


Zo’n Jaguar XFR met 510 pk is natuurlijk leuk en aardig, maar auto’s als de nieuwe BMW M5 en Mercedes E63 AMG rijden er natuurlijk lachend rondjes omheen. Jaguar denkt er dus hard over na om de XF wat meer vermogen te geven.

En gelukkig weten ze in Engeland precies hoe ze meer vermogen uit de 5.0 V8 met supercharger kunnen peuteren. Diezelfde motor ligt namelijk ook al in de XKR-S en daar levert dat blok 550 pk. De geruchten dat Jaguar dat blok ook in de XF zou willen lepelen gingen al langer en nu schijnt er dus serieus werk van gemaakt te worden.

Zou het geen leuke verrassing zijn als deze auto straks in Genève staat? Dan is die Jaguar XF Sportbrake ook gelijk wat makkelijker te verteren. En als Jaguar dan toch bezig is met die 550 pk sterke motoren dan kunnen ze hem ook gelijk wel in de XJ proppen. Of niet soms? (via: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, xf, xfr-s

Vorig bericht: « Nieuw vervoer voor Fernando Alonso en Felipe Massa
Volgend bericht: Youngman doet miljardenbod op resten van Saab [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenf1lm zegt

    2 februari 2012 om 22:14

    De motor mogen ze er van mij in ieder geval in lepelen,
    alleen denk ik niet dat smurfblauw net zo goed staat op een XF als een XKR-S

    Login om te reageren
  2. kickass zegt

    2 februari 2012 om 22:16

    Ik zou het erg leuk vinden als ze hem zouden maken :)

    Login om te reageren
  3. mclarenmercedes zegt

    2 februari 2012 om 22:19

    Lijkt me wel vet, maar hoop dan wel dat Jaguar de klasse behoudt door niet alles te gaan strippen wat meer weegt dan 5 gram

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      2 februari 2012 om 22:59

      @mclarenmercedes: Zoals de motor, de banden en het chassis?

      Login om te reageren
      • mclarenmercedes zegt

        3 februari 2012 om 10:13

        @syliaca: Je snapt wat ik bedoel

        Login om te reageren
        • syliaca zegt

          3 februari 2012 om 19:18

          @mclarenmercedes: Je hebt gelijk, ik houd m’n mond ;)

          Login om te reageren
  4. Punk zegt

    2 februari 2012 om 22:20

    M5 blijft ongetwijfeld de king in deze klasse!

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      2 februari 2012 om 22:25

      @Punk:

      Behalve als t om geluid gaat…iets met active sound ofzo…

      Login om te reageren
    • SDM zegt

      2 februari 2012 om 23:42

      @Punk: Wel even de radio in je M5 aanzetten voordat je wegrijdt, anders hoor je het “motorgeluid” niet…

      Login om te reageren
  5. akrapovic zegt

    2 februari 2012 om 22:23

    Doen!! Alleen de spoiler van de xkr-s achterwege laten. Die mogen de petjes over 15 jaar zelf kopen

    Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    2 februari 2012 om 22:29

    Geweldig nieuws dit! Jaguar gaat gewoon gehakt maken van dat duitse premiumspul, is het niet in de nabije toekomst, dan wel in de verre toekomst, let maar op mijn woorden;) o en wat de xj betreft, die auto is zwaarder dus dat blok boren ze maar uit naar 580/600pk oid;)

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2012 om 22:29

    Fantastische auto! Heb wel eens met een XFR gereden en is meesterlijk… Een echte alleskunner: je kan er in alle comfort mee naar Zuid Frankrijk of er gruwelijk de hooligan mee uithangen. En oh ja, het is een van de mooiste auto’s ooit qua exterieur en DE mooiste auto qua interieur… Yup, doemijdiemaar!

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    2 februari 2012 om 22:38

    Ik durf het aan. Ik wil deze meer dan een nieuwe M5. Gewoon omdat ie er zo mooi uitziet en zo bruut klinkt. Maar vooral omdat ik de nieuwe M5 (dare i say it) te saai vind ogen. De test van de originele XF-R bij Top Gear heb ik vaak teruggekeken.

    Login om te reageren
  9. vale46 zegt

    2 februari 2012 om 22:55

    Jouw reactie in combinatie met de nickname vat alles mooi samen. Een Uber-jag is van harte welkom!

    Maar ik heb een pessimistische vraag, is dat verschil tussen 500&550 nu echt zo groot?
    Banden roken doet ‘ie als de beste, en brullen als een echte Jaguar moet je hem ook niet leren(dat beest kan toch brullen hé?) Anyway, dikke sound, goed uiterlijk en veel te veel power op die achterwielen!

    Login om te reageren
  10. syliaca zegt

    2 februari 2012 om 22:58

    Seems good to me.

    Login om te reageren
  11. spylegion zegt

    2 februari 2012 om 23:27

    I drive djehhhk…
    And it eats every last one of you Germans…

    Login om te reageren
  12. kippetje zegt

    2 februari 2012 om 23:32

    Met die facelift lichten is het echt een mooie auto geworden.
    Nog een mooie spire exhaust erop en gaan. <3

    Login om te reageren
  13. theblackdude zegt

    3 februari 2012 om 00:11

    bring it on jag, dit prachtige merk mag vaker met dit soort dikke bakken komen.

    Login om te reageren
  14. honeyhanger zegt

    3 februari 2012 om 00:56

    Audi RS6 FTW!!

    Login om te reageren
  15. christian85 zegt

    3 februari 2012 om 07:54

    Leuk………errrrruugggg leuk, maar niet in het rood

    Login om te reageren
  16. bempi zegt

    3 februari 2012 om 12:52

    Als je toch bezig bent kies dan liever voor een XRST. \Die overtreft BMW en Mercedes dan b.v. met 620 pk.
    Wat heb je er nou aan om een heel nieuw concept te ontwikkelen dat gelijkwaardig is ?
    Of je zet er een turbootje extra bij en je bent goedkoper uit.

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      3 februari 2012 om 12:53

      @bempi:

      Bedoel dus ipv een XFRS een XFRST. En de T mag jezelf invullen ( Turbo ? ).

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        3 februari 2012 om 14:10

        @bempi: Dus een Supercharger én een turbo. Is dat niet een beetje veel van het goede?

        Login om te reageren
  17. mgmgb zegt

    3 februari 2012 om 14:11

    Wat een geweldige auto. Zo’n exterieur, interieur, geluid én performance, dat is toch gewoon een instant classic?

    Login om te reageren
  18. janklaassen zegt

    4 februari 2012 om 23:32

    De RS6 blijft baas.

    Slooft zich niet uit, maar weet dat hij alles en iedereen eruit rijdt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North