• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt Triumph weer terug?

Auteur: Wouter, gepost 11 oktober 2007 om 00:10 – 27 Reacties

Verlaagd sportonderstel


Het is zo’n gerucht dat elke keer weer boven komt drijven. BMW zou na de successtory met MINI overwegen om nog een oud Engels merk leven in te blazen. Overigens hadden ze met Rover al een vierde merk, maar dat avontuur pakte niet helemaal goed uit.

Volgens AutoExpress zou BMW met Triumph een upmarket tweezits roadster willen lanceren die meer premium is dan een MX-5. Bovendien zou Triumph kunnen fungeren als een soort testmerk waar BMW nieuwe “lichtgewicht” technologieën kan uittesten alvorens ze in de meer mainstream markt toe te passen. Daarbij wordt verwezen naar Audi’s samenwerkingsverband met KTM waar Audi ook kan experimenteren met nieuwe technologie. Toch klinkt het mij nog niet heel logisch in de oren, immers BMW heeft met de Z4 al een roadster in huis, dus wat de rol van Triumph moet worden is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ook interessant!

  • 600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
    600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, triumph, z4

Vorig bericht: « DGB verneukt auto’s, maar dan ook echt goed
Volgend bericht: Spyker: 8 ton winst 2006 blijkt 1,3 miljoen verlies [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mc PaRtS zegt

    11 oktober 2007 om 00:14

    nee not nada nothing

    Login om te reageren
  2. tweaker zegt

    11 oktober 2007 om 00:14

    sexyyyyyyyyyyyyyyyy :p

    en auto mag er ook wel zijn

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    11 oktober 2007 om 00:15

    Oh nee he…
    Wanneer kappen ze nou eens met het reanimeren van dooie merken?

    Login om te reageren
  4. Haroddin zegt

    11 oktober 2007 om 00:21

    Voor mij beide op de foto graag ;)

    Login om te reageren
  5. autogekkk zegt

    11 oktober 2007 om 00:28

    Misschien moeten ze Syker reanimeren van de reanimatie.

    Login om te reageren
  6. Negativan zegt

    11 oktober 2007 om 00:33

    Wauw wat een vooruitzicht weer.
    Waarschijnlijk hebben ze nog een berg Z3 (lees compact) onderdelen liggen.
    Kan niet wachten.

    Login om te reageren
  7. Hans Zwijnenburg zegt

    11 oktober 2007 om 00:37

    Ik vind het nog niet zo’n slecht idee.
    Triumph is een naam met history en met de motorfietsen van Triumph is het ook gelukt dus waarom niet met de Auto’s.
    De huidige Z4 kan goed als basis fugeren en dan de motoren van de Mini One, Cooper en Cooper S er in.
    En als de prijs goed is gaan ze volgens mijn als zoete broodjes over de toonbank.

    Hans.

    Login om te reageren
  8. Armada zegt

    11 oktober 2007 om 07:07

    Soms is het beter om een merk wat niet meer bestaat door te laten gaan met niet meer te bestaan. Soms wordt de historische waarde van een merk aardig wat schade aangedaan. (ik ga er echter niet vanuit dat BMW het zover zal laten komen)

    Login om te reageren
  9. ML zegt

    11 oktober 2007 om 08:15

    Een upmarket lichtgewicht tweezitter,.. dat klinkt heel erg Triumph.
    Bovendien is de reincarnatie van de mini is ook zeer succesvol. Laatmaar komen dus.

    Login om te reageren
  10. JLJ zegt

    11 oktober 2007 om 09:17

    Ik ben het volmondig met Klassiekerrally eens. Laat Triumph s.v.p rusten in vrede.

    Bij BMW is trouwens zelf plaats voor een eventueel model onder de Z4, daar zal hun image niet onder lijden. Integendeel, Een Z2 zou een mooie aansluiting zijn op de 1-serie.

    @ML
    De Mini is nooit gereincarneerd, maar simpel voortgezet, niet te vergelijken met deze situatie dus.

    Login om te reageren
  11. jurrian zegt

    11 oktober 2007 om 09:18

    Ik geloof dat ze Triumph willen gaan gebruiken als hun voorwielaangedreven merk dat tussen mini en bmw komt te hangen, dus niet alleen voor een roadster

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    11 oktober 2007 om 10:29

    Als iemand Britse merken kan laten herleven met behoud van karakter dan is het BMW wel. Wat ze met Range Rover, Mini en Rolls Royce hebben gedaan kan mij alleen maar heel erg positief stemmen, laat die Triumph dus maar komen!

    Login om te reageren
  13. Juppe zegt

    11 oktober 2007 om 12:38

    Lijkt me een leuke combi, BMW en Triumph. Hopelijk wel achterwiel aangedreven, zoals de MX-5. Triumph is met z’n motoren ook goed bezig, kijk bijvoorbeeld naar de Daytona 675. Echt een topper! Doe zoiets ook met auto’s!

    Die meid mag de knoopjes wel ff los doen, net als de Triumph. Lekker zomers :)

    Login om te reageren
  14. ralf zegt

    11 oktober 2007 om 12:55

    Lijkt me echt super gaaf als ze dat gaan doen!!! En ben het met Bramzel eens dat BMW dat als een van de besten kan. Maar hoop inderdaad ook op een achterwiel aangedreven karretje die super licht is van gewicht, met een pittig motortje en dan word het vast een succes. groeten

    Login om te reageren
  15. Rossi zegt

    11 oktober 2007 om 13:05

    Ga Marcos een nieuw leven inblazen, niet Triumph…

    Login om te reageren
  16. de sjonnies zegt

    11 oktober 2007 om 14:24

    Een Triumph als premium roadster neerzetten boven de MX5?
    Maar een MX5 is BETROUWBAAR, iets wat ons vroeger met TR6’en ook wel rederlijk lukte als je er maar genoeg Lucas onderdelen vanaf sloopte.
    Maar Triumph als premium merk? Sorry te veel ellende meegemaaakt met die hokken en te veel te vaak Tr’s langs de kant van de weg moeten duwen
    Buiten mijn vooroordelen denk ik niet dat een ‘shake rattle en roll’ roadster in deze airbag & ABS tijd nog past.
    Dus restaureer je oude TR6, pas ‘em aan zodat ‘ie redelijk betrouwbaar is en laat Triumph in het land der legendes.

    Login om te reageren
  17. Jan C. zegt

    11 oktober 2007 om 17:00

    “al een vierde merk” ja en een vijfde ook, MG… Overigens hebben ze nog wel meer merknamen van Rover overgenomen… Waarom het merk dat bij iedereen beelden van Top Gear’s May’s zeilboot en onbetrouwbaarheid oproept?

    Login om te reageren
  18. Raptor zegt

    11 oktober 2007 om 17:16

    nieuwe spitfire! kan niet wachten

    Login om te reageren
  19. coup zegt

    11 oktober 2007 om 19:36

    BMW moet dat zeker doen!! Ik wil een nieuwe Triumph Dolomite Sprint met techniek van BMW!!

    Login om te reageren
  20. super seven zegt

    11 oktober 2007 om 22:16

    GT6 in een nieuw jasje lijkt me wel wat
    In Egeland noemde men de Dolomite Sprint de Bee eM dubbeljoe killer
    zelf een Dolomite gehad een Spitfire 1500 nu nog een Spitfire mkIII.
    De betroubaarheid was die van een auto zoals je die mag verwachten van een auto uit de jaren 60.Het probleem was dat men die techniek in 1980 nog vrijwel onveranderd aan de man probeerde te brengen.Spitfires verdienen veel meer lof

    Login om te reageren
  21. Juppe zegt

    11 oktober 2007 om 22:49

    @Coup en S7
    Das waar idd, die Dolomite Sprint was ik alweer ff vergeten! Eerste (productie) 16V! Echt een tof ding, enkele nokkenas, waarbij elke nok 2 kleppen bedient :) Bijbehorende betrouwbaarheid natuurlijk!

    Login om te reageren
  22. Orichinals zegt

    11 oktober 2007 om 22:54

    TR6, Dolomite, Spitfire, engelse klassiekers, die allen opnieuw uitgevoerd mogen worden, wel met de huidige staat der techniek, maar met de zelfde historische uitgangspunten uit het verleden, met de verbeterde betrouwbaarheid die BMW toe kan voegen, zal het een succes worden. Dus laat BMW zijn best erop doen, dan kunnen wij er straks lekker van genieten.

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    11 oktober 2007 om 22:59

    @Juppe: ehm eerste productie 16v? Guess again… dat was 1914 en het merk was….. Bugatti (de type 13)

    Login om te reageren
  24. super seven zegt

    11 oktober 2007 om 23:16

    @woody
    We bedoelen natuurlijk massa productie
    een aantal kopbouten van de dolomite sprint staan ivm de compacte bouw niet haaks op het short blok dat geeft bij opwarmen en afkoelen zijdelinkse friktie wat dan weer gevolgen heeft voor de levensduur van de koppakking. jammer jammer jammer

    Login om te reageren
  25. Juppe zegt

    12 oktober 2007 om 00:10

    @wooooody
    Die waren er idd vroeg bij, maar daar zijn er toch maar een paar van gebouwd? Specifiek voor de race? Correct me if i’m wrong

    Overigens bestond de 4-kleps techniek al in de 19e eeuw, en ook in de oorlog werd het veel in vliegtuigen toegepast. Maar toch behoort Triumph een deel van de eer toe :)

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    12 oktober 2007 om 07:33

    @Juppe: het is idd de eerste MASS production (dus hoge aantallen) 16v. Bugatti heeft van geen enkele type veel auto’s gebouwd…. in ieder geval is het wel een “standaard motor” in een serie productie…. Maar wel een hele leuke auto die Dolomite sprint (kwijlde als jochie bij de Britisch Leyland dealer van een een exemplaar).

    Login om te reageren
  27. swa zegt

    12 oktober 2007 om 17:10

    ik zou er is graag mee rijden wel niet met de auto ‘dubbelzinnig’

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North