• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koningsblauwe Maserati met superpower

Auteur: Alwood, gepost 24 juli 2011 om 12:58 – 33 Reacties

Maserati GranTurismo power
Niet langer hoef je anoniem achter Porsches aan te rijden. Slap a supercharger on it! Felblauw en voorzien van 590 rubberverslindende peekaa’s gaat deze Maserati Granturismo het gevecht aan met de Aston Martin’s V12 Vantage van deze wereld.

De Italianen zelf zijn helaas nog steeds niet op het idee gekomen. Zij schoppen het niet verder dan een Granturismo S of MC Stradale. Met 450pk een fabelachtige auto maar niet zo snel als sommigen wensen. Daarom voegt DMC een supercharger toe voor een extra 150pk. Tel dat op bij het vermogen van een standaard GranTurismo (440pk) en je komt uit op in totaal 590pk.

Naast de motor vergeet DMC ook het onderstel en uiterlijk niet. Nieuwe sportveren, bredere wielen. De spoilers zorgen voor wat extra downforce, de gaten in de motorkap geven net wat extra koeling. Kan je met je 590pk bij 7300 toeren en 472Nm bij 5400 toeren tenminste ook de bocht om.

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, dmc, granturismo, granturismo-s, Maserati, tuning

Vorig bericht: « Manthey Porsche GT3, RS 4.0 avant la lettre
Volgend bericht: Reminder: Top Gear S17E05, 21:00, BBC2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. hema36 zegt

    24 juli 2011 om 13:02

    ziet er wel ziekk uit!

    alleen die kleur had wel anders gekund.

    en waarom staat er peekaa’s?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      24 juli 2011 om 13:03

      @hema36: omdat het er heeeeel veel zijn, ofzo :s

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      24 juli 2011 om 13:04

      @hema36: er staat peekaa omdat dat hip is 8) denk ik.. :) ik vind het wel leuk…

      Login om te reageren
      • jaguarsaab zegt

        24 juli 2011 om 13:05

        @dennisr: hahaha zo kan ik het ook haapee (horse power)

        Login om te reageren
        • trigger565 zegt

          24 juli 2011 om 13:18

          @jaguarsaab: ik zou dan opteren voor eeejtch peee

          Login om te reageren
          • deVia zegt

            24 juli 2011 om 13:27

            @trigger565: haha had me laughing there!

            ik vind het wel wat maar niet echt chique, wel wat lelijke trekjes van de standaard GT opgelost, zoals uitlaten, velgen en achterspoiler!

            Login om te reageren
          • jaguarsaab zegt

            24 juli 2011 om 14:54

            @trigger565: kan ook!!:D

            Login om te reageren
  2. jaguarsaab zegt

    24 juli 2011 om 13:04

    prachtige wagen!

    Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    24 juli 2011 om 13:05

    mooie bak, aleen die sideskirt is niet zo mooi.. kleurtje wel :D

    Login om te reageren
    • jaguarsaab zegt

      24 juli 2011 om 13:06

      @dennisr: krijg je ervan als je gaat tunen he :P

      Login om te reageren
  4. stefan82 zegt

    24 juli 2011 om 13:08

    Gaaf, ben benieuwd naar het geluid.

    Klopt dat koppelcijfer trouwens bij deze auto? Lijkt wat laag voor een auto met 590pk en een supercharger.

    Login om te reageren
  5. bpc zegt

    24 juli 2011 om 13:13

    DMC ? delorean motor company ;)

    ot: meestal zeg ik bij auto’s als de gran turismo afblijven en specifiek van het uiterlijk ! , maar my god dit ziet er goed uit :o

    Login om te reageren
  6. stefan82 zegt

    24 juli 2011 om 13:14

    Upgrade op basis van Gran Turismo S is het lijkt me, 440 pk heeft die in tegenstelling tot de 405 van de gewone GT. Koppel van een S is standaard al 490. Als je daar de koppeltoename bij optelt denk ik dat deze 572 Nm heeft.

    Login om te reageren
  7. massarati zegt

    24 juli 2011 om 13:18

    Hij wordt wat ordi maar verder wel lekker.

    Login om te reageren
  8. raoulkroes zegt

    24 juli 2011 om 13:19

    Prachtige kleur!!!

    Login om te reageren
  9. rechercheur zegt

    24 juli 2011 om 13:22

    Zou Maserati zelf niet in staat zijn om er meer dan 450 pk uit te peuteren, of zouden ze dat niet mogen ivm concurrentie met Ferrari … !?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 juli 2011 om 13:26

      @rechercheur:

      yep .. dat trek je eventueel nog wel uit een kettingzaagmotor ..
      tis dan ook meer een garantie en/of esmissie kwestie ..

      Login om te reageren
    • norge zegt

      24 juli 2011 om 16:58

      @rechercheur: zelf kunnen ze het niet en Ferrari wil het niet voor ze doen.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        24 juli 2011 om 19:00

        @norge:

        Zucht, je snapt het ook niet hé …. ik ga het ook niet uitleggen, want dan zul je het waarschijnlijk nog steeds niet begrijpen!

        Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    24 juli 2011 om 13:28

    wel blauw hoor ..

    ik weet het niet helemaal ..
    want dit ding heeft toch wel het formaat van een jaren 70 USA coupe ..

    Login om te reageren
  11. tvr1974 zegt

    24 juli 2011 om 13:29

    T/m de 3200GT was Maserati het merk met de BI-TURBO’s. Het wordt idd tijd dat ze die techniek weer in een modern jasje stoppen maar aangezien ze moeten shoppen bij Ferrari en daar dus op gewacht moet worden zie ik die techniek pas weer naar boven komen bij introductie van de “instapper”. Aangezien Alfa al bezig is met TI motoren, zal het denk ik niet heel lang meer duren voor dat ze deze techniek ook op de V6/V8 motoren introduceren.. Net als bij BMW nu de M5 turbo’s heeft en de M1 natuurlijk ook kunnen we dit ook weer voor de M3 verwachten en dus ook van de Maserati concurrent die daarop moet verschijnen. Reken dus op een 3.2 V6 biturbo met ca 400-450 pk.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 juli 2011 om 13:35

      @tvr1974:

      tja .. Maserati Bi-turbo ..
      ik heb op 1 of andere manier een hele nare associatie met die letter combinatie ..

      had waarschijnlijk anders geweest als ik er nooit 1 gekocht had ..

      Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    24 juli 2011 om 13:33

    590 pk en slechts 472 nm? Er klopt iets niet… het is immers geen motorfiets..

    Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      24 juli 2011 om 14:20

      @Jochempie: 490+82=572, klein foutje in persbericht.

      Login om te reageren
  13. The360box zegt

    24 juli 2011 om 13:46

    Een V12 van de MC12 is ook geen gek idee.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 juli 2011 om 17:05

      @The360box: die kan inderdaad ‘meelullen’ met de zware jongens…maar het blijft meer een Le Mans auto voor…eeehm…Le Mans ?? ;-)

      Login om te reageren
  14. fant zegt

    24 juli 2011 om 14:04

    Kijk, lekker! Normaal niet zo’n groot fan van de granturismo (jaja, stenig me maar), maar dit is wel heel erg dik :D

    Login om te reageren
  15. jaguarsaab zegt

    24 juli 2011 om 14:56

    een smurven blauwe maserati!!daar kan je toch wel mee smurven

    Login om te reageren
  16. brinky zegt

    24 juli 2011 om 15:59

    Wat mooie wagen is dit, lekkere kleur blauw.

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    24 juli 2011 om 17:42

    Heb inderdaad het vermogen wat beperkt gevonden bij de Maser. En een compressortje lost veel op. Hulde dus voor deze denkwijze…ik overweeg dit (op termijn) ook uit te gaan voeren.

    Login om te reageren
  18. vincenzo zegt

    24 juli 2011 om 17:47

    Lijkt me duidelijk waarom niet…zo is het net een duitse hoerensloep die je standaard in het buurland kunt kopen. De tjoeners moeten de Italianen lekker met rust laten, kunnen ze heus zelf wel.

    Login om te reageren
  19. tvr1974 zegt

    24 juli 2011 om 20:49

    @Lincoln.

    Net als jij heb ik er eentje gehad.. Ik lees uit jouw “opmerking” dat het niet zo goed bevallen is?
    Waarschijnlijk heb ik dan hele andere ervaringen dan jij, ik had een Maserati Racing met paar kleine aanpassingen, o.a. een RVS uitlaat en een andere afstelling van het motormanagement. Met 320 pk (en dat voor een auto uit 1991! een M3 had destijds 200-238 pk, en een 190E 2.5 Evolution 235Pk, en een S2 Quattro 230pk). Vrijwel niets kwam in de buurt van deze auto maar het was dan ook wel een “listige” auto. Vol gas in 4e versnelling op nat wegdek bij +100km/u gaf gewoon nog wiel spin..

    Ik heb er in 3 jaar ruim 50.000 km meegereden en eigenlijk geen enkel probleem mee gehad op een lekke band na. Wel had ie elke 5000 km een kleine beurt en elke 10.000 een grote beurt, wat telkens weer een aanslag was op mijn begroting.. Nu bijna 20 jaar later zou ik zo weer een Maserati kopen als ik m prijstechnisch genoeg interresant vindt. Ik ben destijds diesel gaan rijden omdat ik van 15 naar 50 dkm per jaar ging maar nu zijn het er weer minder dan 15, dus ik zeg kom maar op met die opvolger van de Ghibli….

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    24 juli 2011 om 23:56

    Kijk! Zo doe je dat! Ziet er redelijk goed uit, maar vooral: gaat als de brandweer! Dat het dan een blauwe brandweer is neem ik er graag bij, ik wil hem wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North