• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop dan: Toyota GR Yaris kost zo’n 60.000 euro

Auteur: RubenPriest, gepost 5 maart 2020 om 09:44 – 63 Reacties

Koop dan: Toyota GR Yaris kost zo'n 60.000 euro

Waarom kopen? Nou, de kans is groot dat je anders te laat bent om in aanmerking te komen voor de Toyota GR Yaris.

Gekke auto’s bouwen, dat doen ze gelukkig nog steeds bij Toyota. De GR Yaris is daar het perfecte voorbeeld van. Om even je geheugen op te frissen. Deze hot hatch levert 261 pk uit een 1.6 driecilinder turbomotor. Het koppel bedraagt 360 Nm. De motor is gekoppeld een handbak met zes verzetten.

GR Yaris

Techniek

De Toyota GR Yaris sprint in slechts 5,2 seconden naar de honderd. De topsnelheid ligt op 230 km/u. Het gewicht van 1.280 kg is fors te noemen voor het type auto, maar daar staat tegenover dat deze hot hatch beschikt over vierwielaandrijving. In de Sport-modus stuurt de auto 70 procent van het vermogen naar de achterwielen. Een echte rallyauto voor op de openbare weg.

Achterkant

Voorlopige prijs

De marktintroductie is in de tweede helft van dit jaar. Het is echter vanaf vandaag mogelijk om een GR Yaris te reserveren. Hoeveel exemplaren er naar Nederland komen is niet duidelijk. De Japanse autofabrikant spreekt over ‘wie het eerst kom, wie het eerst maalt’. Belangrijk om te weten is dat de definitieve prijs nog steeds niet bekend is. Toyota heeft een indicatie bekendgemaakt en stelt dat de GR Yaris zo’n 60.000 euro gaat kosten, inclusief BTW en BPM.

Motor

Reserveren

Pas in de tweede helft van dit jaar kan Toyota de officiële prijs melden van de GR Yaris. Het reserveren van de auto gaat via een online formulier. Vervolgens krijg je een offerte van Toyota. Op deze offerte dien je binnen 10 werkdagen akkoord te geven om de reservering officieel te maken.

Velg

Het is niet zo dat de GR Yaris in een extreem beperkte oplage wordt gemaakt. Sterker nog, Toyota moet er minimaal 25.000 maken om met de volgende generatie Yaris WRC deel te kunnen nemen aan WRC-rally’s. Van die 25k komen er dus een onbeperkt aantal naar Nederland.

Interieur

Ook interessant!

  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!
  • Heftige GR Yaris
    Heftige GR Yaris met meer vermogen op komst
  • Video - Toyota GR Yaris legt Land Rover op z'n dak

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, GR-Yaris, Toyota, yaris

Vorig bericht: « Genesis G80 is een chique verschijning
Volgend bericht: Dit doet ABT met de Cupra Ateca Limited Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. denx zegt

    5 maart 2020 om 09:51

    60K voor een snelle Yaris….. ?!?!?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      5 maart 2020 om 09:54

      @denx: Als je ‘t alleen als ‘snelle Yaris’ ziet moet je er snel aan voorbij lopen.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      5 maart 2020 om 10:02

      @denx: Voor wat extra drama moet je klagen over een driecilinder Yaris voor 60.000k

      Login om te reageren
    • geenidee zegt

      5 maart 2020 om 13:48

      @denx: nee 60k voor een trage kale premium auto houdt wel steek :D

      Login om te reageren
  2. Visje66 zegt

    5 maart 2020 om 09:54

    Ga weg man, wie koopt dat nou voor 60.000 euro…. Bij de buren 25.000 euro zeker?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 maart 2020 om 11:01

      60K is te veel, maar heb je bij de buren een snelle 4wd hatchback voor 25K? Die ook wat extra vermogen naar de achterwielen kan sturen, ik betwijfel het.

      Login om te reageren
    • nofxke zegt

      5 maart 2020 om 12:12

      @Visje66: in duitsland vanaf 32000 ?

      Login om te reageren
    • domi zegt

      5 maart 2020 om 12:12

      36.600euro om exact te zijn :)

      Login om te reageren
    • tttijn zegt

      5 maart 2020 om 12:19

      @Visje66: haha idd zeg wat een grap.

      Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      6 maart 2020 om 20:58

      38k dus iets duurder dan een megane RS, voor 60k koop je in belgie een rs3 met wat opties.

      Login om te reageren
  3. reactief zegt

    5 maart 2020 om 09:56

    Een hoop geld. En ik heb het niet liggen…. Maar wat wordt ik ontzettend hebberig van deze auto!

    Hopelijk zijn er veel mafkezen in NL / Europa die hem aanschaffen en neemt de aandacht daarna snel af, zodat de afschrijving goed zijn werk doet. :) Dan kan ik er eentje aanschaffen over 2/3 jaartjes :)

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 maart 2020 om 18:32

      @reactief: weinig kans. Deze wordt meer waard.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        6 maart 2020 om 15:15

        Ik ben bang dat je gelijk hebt. Zou ook terecht zijn. Maar ik hou ijdele hoop :)

        Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    5 maart 2020 om 09:58

    Heilige stierenpoep, wat een prijs is t geworden!

    Login om te reageren
  5. resulutionNL zegt

    5 maart 2020 om 10:03

    Zo dan! Dat is precies €40k teveel.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 maart 2020 om 20:02

      @VWTouran75: moet je in Duitsland gaan wonen

      Login om te reageren
  6. focusrs1 zegt

    5 maart 2020 om 10:04

    Heb hem vanochtend al gereserveerd.
    Wel een beetje jammer dat de Toyota dealer niets van een optioneel sper en de tien spaaks velgen met Michelin 4s banden weet..

    Login om te reageren
    • z4rickss zegt

      5 maart 2020 om 10:13

      @focusrs1: jij snapt em.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      5 maart 2020 om 10:20

      Gefeliciteerd met je aankoop! Zien we je ook dan spoedig op Autoblog met Mijn Auto rubriek?

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      5 maart 2020 om 10:48

      Mooi man, toffe aankoop! Ik neem aan dat de dealer nog even achter die wielen het het sper aan gaat?

      Login om te reageren
    • basman147 zegt

      5 maart 2020 om 10:53

      Dat zijn ze gewoon niet gewend, de meeste bezoekers in een Toyota showroom willen alleen maar weten of er 2 elektrische fietsen op de fietsendrager kunnen.

      Login om te reageren
    • toyotavenray zegt

      5 maart 2020 om 12:49

      @focusrs1: proficiat met je aankoop. Als je het performance pack erop hebt krijg je achter een torsen diff en voor een torsen sperdiff. De wielen zitten daar ook bij.

      Login om te reageren
    • tge2 zegt

      5 maart 2020 om 13:45

      @focusrs1: Briljante aanschaf! Ik verwacht nog steeds een Yaris meeting later dit jaar!

      Login om te reageren
  7. str8six zegt

    5 maart 2020 om 10:06

    Alleen in NL kan dit…

    Login om te reageren
  8. willeme zegt

    5 maart 2020 om 10:10

    Het is geen koopje, maar zó veel is het ook weer niet. Het is een zeer bijzondere auto. Een soort moderne Escort RS Cosworth, Lancia Delta Integrale of Impreza WRX STI. Dit aparaat is zó afwijkend van de reguliere Yaris, dat je niet kunt zeggen ’65 mille voor een Yaris!!! Pffff’. Kijk, 65 mille voor een Audi S1 is gekkenwerk. Dat is letterlijk 65 mille voor een Skoda Fabia met de kraag omhoog en meer luxe en power. Deze Yaris heeft een zeer ingenieus 4WD-systeem. Een unieke motor, specifiek voor deze auto. Sowieso zijn de meeste onderdelen aan deze auto uniek voor de Yaris GR. Stiekem vind ik het eigenlijk enigszins meevallen. Ik kan mij niet voorstellen dat Toyota er heel erg veel winst op maakt, gezien de unieke techniek en de prijs van de vorige Yaris GR, die minder exotisch was qua techniek.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      5 maart 2020 om 10:18

      @willeme: Het feit dat je populistisch een Audi moet afzeiken met Skoda-kul om deze Yaris te verantwoorden zegt mij genoeg. Of had dan de Sport Quattro S1 E2 ook genoemd bij het rijtje iconen.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        5 maart 2020 om 10:33

        @eklasse: Ik zal het voor je toelichten. De Audi en Skoda staan op hetzelfde platform en delen alle techniek. Daar kan ik weinig aan veranderen. Ik vind de A1 absoluut een geslaagde auto (zeker de huidige generatie), maar je hebt nu eenmaal minder exotische techniek die deze Yaris wel heeft. De S1 krijgt gewoon weer een Haldex koppeling, de Toyota heeft geen passief maar een actief systeem. Ze hebben zelfs de snelle versie van de Yaris GR een aparte carrosserie meegegeven! Ook is de motor uniek. Geen teruggetunede Corolla motor ofzo, gewoon een apart, lichtgewicht en bijzondere motor.

        De Audi Ur-Quattro S1 is geen hatchback natuurlijk en werd slechts in zeer beperkte oplage verkocht. De andere hatchbacks waren iets beter verkrijgbaar én bijzonder. Anders kon ik beter de Lancia Delta S4 en Ford RS200 benoemen.

        De vergelijking met de Audi mag je populisitisch vinden, maar het is op papier de auto die er simpelweg het meeste op lijkt qua specs (vermogen, koppel, AWD, B-segment, prijs). Mocht ik er naast zitten, sta ik uiteraard open voor geschikter vergelijkingsmateriaal.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      5 maart 2020 om 12:19

      @Willeme: daarnaast is het ook niet geheel onbelangrijk om in het achterhoofd te houden dat die 60.000 euro een Nederlandse prijs is, en dat daar dus heel wat pretbelasting op zit. In het VK heeft de GR Yaris een vanafprijs van 29,995 pond, omgerekend net geen 35.000 euro. Ik zou daarom nog wel een stapje verder willen gaan en het een koopje willen noemen.

      Login om te reageren
    • appeltaartislekker zegt

      5 maart 2020 om 22:55

      @willeme: de overheid maakt de meeste winst op deze auto

      Login om te reageren
  9. eklasse zegt

    5 maart 2020 om 10:11

    Knap als je dit verkiest boven een Supra die er in de showroom naast staat.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 maart 2020 om 10:15

      Inderdaad, voor hetzelfde geld rij je in een Supra. Nu ben ik behoorlijk gecharmeerd van deze Yaris en vind ik de Supra niet heel fraai, maar ik kan me voorstellen dat veel kopers in dat geval voor de Supra kiezen ipv de Yaris.

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        5 maart 2020 om 10:37

        Deze yaris rijdt rondjes om die 4 cilinder supra!
        Er staan filmpjes op YouTube waarmee ze de supra helemaal zoek rijden en al helemaal met een vochtig wegdek (Nederland dus).

        Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    5 maart 2020 om 10:38

    Wel goed om het imago van de Yaris op te poetsen, want dat is echt een bejaarden mobiel.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      5 maart 2020 om 10:56

      @thomasthomas: de nieuwe niet meer

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      5 maart 2020 om 12:07

      @thomasthomas: ik ben zeer tevreden met mijn 1.8ts met 133 pk ? en nee ik ben nog niet bejaard

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2020 om 10:40

    Hij is leuk, en eerlijk gezegd valt het gewicht mij ook wel mee. 1.280kg voor een B-segment hot hatch met vierwielaandrijving is gewoon dikke prima.

    Login om te reageren
  12. RiKe zegt

    5 maart 2020 om 11:10

    Is het niet wat vroeg voor een 1 april grap? Die prijs kan toch niet serieus zijn voor een Yaris…? Oh wacht… Nederlandse belastingen…

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      5 maart 2020 om 11:19

      Voor een opgevoerde Yaris zou het een grap zijn, maar voor een 4wd rallykanon met een unieke koets, een nieuwe motor, een speciaal ontwikkeld onderstel en een one-off transmissie is het eigenlijk een schijntje. Heerlijk dat ze dit durven, hopelijk volgen meer merken met homologatie-specials.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        5 maart 2020 om 12:17

        @basman147: Ik vind het ook gaaf dat ze het durven en gewoon doen. En vind het dan ook oprecht jammer dat het geen succes gaat worden in Nederland omdat hij fiscaal vermoord wordt door onze belastingen

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          5 maart 2020 om 12:43

          Of het een succes wordt hangt er een beetje vanaf hoe je het bekijkt. Ze gingen er sowieso geen duizenden of zelfs honderden van verkopen in Nederland, en als je op zoek bent naar een “omologato”, en volgens mij is daar best een markt voor, is er geen alternatief. De Impreza is pas echt duur en zwaar verouderd, Ford en Mitsubishi hebben ook niks op het moment (over Lancia heb ik het al niet eens meer?), de RS3 en de A45 zijn een heel stuk duurder en een M135, S3, A35, Golf R zijn rap en competent maar niet echt spannend. Ik denk dat veel mensen gaan twijfelen tussen deze auto en een Alpine of een Megane RS Trophy als een pretauto voor erbij.

          Login om te reageren
          • RiKe zegt

            5 maart 2020 om 15:06

            @basman147: Ben ik niet met je eens. Een auto is pas echt duur als hij in alle landen duur is. Deze auto’s die jij noemt zijn in onze buurlanden voor een VEEL betere prijs te krijgen (de Subaru bijv. voor nog geen 40.000 nieuw, hier 100.000). Dus nee de auto is niet duur, onze idiote belastingen maken ze extreem duur

            Login om te reageren
      • rd1991 zegt

        5 maart 2020 om 12:21

        @basman147: dat is het dus. Maarja, toevallig heet die dan Yaris. Hadden ze hem anders genoemd was er niemand die er ook maar iets van zou zeggen.

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          5 maart 2020 om 12:54

          Waarschijnlijk leggen ze dik geld toe op dit project, nu kunnen ze dit als marketingkosten opvoeren bij de normale Yaris?.

          Login om te reageren
          • RiKe zegt

            5 maart 2020 om 15:07

            @basman147: Als ze er met 60.000 geld op toe zouden leggen dan had hij in de buurlanden ook een stuk duurder moeten zijn. In Duitsland is hij al voor net iets meer als €33.000 te krijgen. Dus onze belastingen zijn weer de doodsteek voor verkoop in ons land

            Login om te reageren
  13. willemveenstra zegt

    5 maart 2020 om 11:18

    Prijs in duitsland voor een kale is 33200 euro. En uitverkocht is ook een fabeltje. Toyota moet 25000 verkopen om een rally homologatie te krijgen. Dus zo n vaart zal het niet lopen dat ze snel uitverkocht zijn.
    60.000 euro is een indicatie prijs en is te hoog. Prijs zal ongeveer rond de 50.000 euro liggen met trackpack en convenience pack incl bpm/co2 tax.

    Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      6 maart 2020 om 07:50

      @willemveenstra: interessant maar hoe kom je aan deze wijsheid? Dat is een enorm verschil!

      Login om te reageren
  14. 20klepper zegt

    5 maart 2020 om 11:30

    In geen 60 miljoen jaar!

    Login om te reageren
  15. ericc zegt

    5 maart 2020 om 11:37

    Voor die prijs koop je in België een M3 van 3 jaar oud met nog geen 90 000 km op de klok! Bij AMG of RS heb ik nog niet gekeken.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      5 maart 2020 om 11:59

      Oja, het eeuwige kansloze oud met nieuw vergelijken…

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      5 maart 2020 om 12:23

      @ericc: je kan er ook n ferrari of rolls royce voor kopen

      Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      6 maart 2020 om 07:52

      @ericc: en in 1970 kocht je er een huis voor, wat is je punt?

      Login om te reageren
  16. balboni zegt

    5 maart 2020 om 11:55

    Geweldig bommetje dit!

    Login om te reageren
  17. rens4 zegt

    5 maart 2020 om 11:57

    60k voor een 3 cilinder.. waar gaan we naar toe??

    Login om te reageren
  18. willemveenstra zegt

    5 maart 2020 om 12:02

    Lezen 33200 duitsland. Auto is zeer netjes geprijsd. Tja Nederland en belastingen.

    Login om te reageren
  19. baklava zegt

    5 maart 2020 om 12:27

    Bommetje, maar 60k….oef

    Login om te reageren
  20. tge2 zegt

    5 maart 2020 om 13:51

    Prachtig wagentje! Ik zou hem best willen, maar ik ben nog te tevreden met de GRMN. (Die stiekem misschien nóg wel specialer is, wegens de nog beperktere productieaantallen. :-) )

    Login om te reageren
  21. frank2b zegt

    5 maart 2020 om 16:18

    Hm. Ik kies dan liever voor die Polestar 2 voor dat geld…..

    Login om te reageren
  22. powerslides zegt

    5 maart 2020 om 16:27

    Die klote Co2 Belasting en BPM zorgen ervoor dat wij geen leuke bommetjes kunnen kopen tegen fatsoenlijke
    prijzen

    Login om te reageren
  23. maotje zegt

    5 maart 2020 om 16:49

    60 k voor een yaris. En bijna heel nederland zeiken dat een ev niet te betalen is voor de gemiddelde nederlander. ??

    Login om te reageren
    • degrotemuis zegt

      6 maart 2020 om 06:53

      @maotje Voor het modale Nederlandse gezin gaat het intussen hard naar ‘alle nieuwe auto’s zijn niet te betalen’. Zelfs een Kia Picanto kost al zowat 15k. Beetje leuk aangeklede Ford Focus 35k. Daar had je niet eens zo heel lang geleden een Focus ST voor.

      Net over de 30k voor deze Yaris is wel een prima prijsje. Jammer dat de belastingen hier ervoor zorgen dat de prijs bijna verdubbelt. Zal wel een gevalletje Mustang worden: veel te zien bij de buren, hier een witte raaf.

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        6 maart 2020 om 09:51

        @degrotemuis: klopt inderdaad. Alle nieuwe auto’s zijn zwaar overpriced. De gevolgen hiervan worden vanzelf zichtbaar. Meer import en lagere verkoopcijfers van nieuwe auto’s waardoor merkdealers in financiele problemen komen nu ze net 10 jr geleden de crisis hebben gehad. En er dus zullen omvallen. De tweedehandsmarkt zal vast nog wel redelijk draaien.

        Login om te reageren
  24. basman147 zegt

    5 maart 2020 om 18:31

    @RiKe; Aan de hoogte van de belastingen kunnen we pas bij de volgende verkiezingen iets aan doen (ook al verwacht ik het niet). Op dit moment zijn ze wat ze zijn maar ze zijn ook voor alle auto’s gelijk. Dus mijn definitie van te duur is simpelweg de prijs in vergelijking met de concurrentie, en dan valt het nog best wel mee (vind ik). Een Mégane RS Trophy is ook gewoon 60000 in NL, en een Civic Type R 62500. Die zijn groter en hebben meer vermogen, maar geen vierwiel-aandrijving, dus of ze in de praktijk sneller zijn?

    Login om te reageren
  25. steelfighter zegt

    6 maart 2020 om 06:33

    Ach ja, als je deze koopt sponsor je een koper van tesla, taycan, golf e, etc….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North