Wacht nog even met wegklikken, want de magie begint bij het interieur.
De Bulgaarse interieur-goeroe heeft zich flink uitgeleefd op deze dikke 750i [E38]. Onder de kap ligt nog steeds een 5.4 liter V12 à 326 pk en 490 Nm. 0-100 km/u duurt 6,6 tellen, de top is afgeregeld op 250 km/u. Het gewicht van deze mastodont ligt op bijna 2.000 kg.
Om dat allemaal op de weg te houden heeft Vilner een bescheiden spoilertje op de kofferklep gemonteerd, velgspul is van Z-Performance en meet 19 inch. Het interieur heeft een volledige make-over gekregen met leer en alcantara. Bovendien zit de heerlijke oldskool autotelefoon nog gewoon in de armsteun.
Het beestje heeft 145.000 km gelopen. Motor, differentieel, airco en remmen zijn allemaal weer netjes op punt gezet, riemen en filters zijn fris vervangen. Naar verluidt is deze 7-serie bovendien met opties afgeladen. Hebberig geworden? Hossel 23.000 euro bij elkaar en clique.
52 reacties
Standaard vind ik het een lekkere auto
Deze 7 Reihe heeft een ontzettend mooie lage en lange neus, de dubbele ronde koplampen en de mooie nieren. Én één van de mooiste interieurs ooit gemaakt, zeker het lichte interieur met crèmekleurig leer en subtiel houtwerk vind ik schitterend. Én nog een echte BMW cockpit voor je snufferd met heel veel ouderwetse displaytjes die over alles en nog wat informatie geven. Stukken mooier dan die grote schermen die tegenwoordig in auto’s zitten, en ook in deze verpestte Siebener.
Een nieuwe Volkswagen Golf is vééééél luxer…
Rijdt vééééél comfortabeler…
Biedt véééééél meer ruimte…
Loopt véééééél mooier dan zo’n twaalpitter…
En maakt veel, heel vééééél meer indruk bij je puistige matties op de parkeerplaats van de Mac…
In een golf rijdt iedere gek rond dit is een klassieke