• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koopje: Ferrari 250 GTO voor 290k eurie

Auteur: Alwood, gepost 6 augustus 2010 om 15:21 – 21 Reacties

Ferrari 250 GTO evo


Een aanbieding op een klassieker? Voorheen brachten die dingen bijna het vijftigvoudige op. Zit er dan soms een addertje onder het gras?

Helemaal ‘zuiver’ is deze 250 GTO dan ook niet. Om te beginnen is hij rechts gestuurd. Tenzij je in Groot-Brittanië, Australië, Japan of Nieuw-Zeeland woont toch een raar gezicht. Ten tweede: het is origineel geen 250 GTO. Hoewel helemaal volgens de specificaties van dat model nagebouwd, is deze auto zijn leven begonnen als Ferrari 330 GT.

De ombouw tot deze Ferrari 250 GTO Evocazione was klaar in 1993. Om hem zo authentiek mogelijk te krijgen is de auto voorzien van een nieuwe handgemaakte aluminium carrosserie en is het chassis door Ferrari zelf naar 250 GTO specificaties aangepast. Voorin ligt gewoon een 4.0 V12 met vijf versnellingsbak van Ferrari.

De auto is gebaseerd op de enige rechts gestuurde (race) 250 GTO gemaakt door Ferrari. Alle nummers kloppen, enkel de papieren gaan minder ver terug dan een origineel. Het is niet duidelijk of bij het bouwjaar dat van de 330GT vermeld staat of 1993. (bron: historics.co.uk)

Spatlapjes en sidepipes...

Schuinvoor

Ferrari 250 GTO dashboard

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Ferrari, gto, Klassiekers, replica

Vorig bericht: « Kies maar: BMW 5 Serie GT of Audi A7 Sportback
Volgend bericht: Variabel parkeertarief naar vraag en aanbod [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    6 augustus 2010 om 15:23

    Zelfs voor een replica zou ik het graag geven, en de 330GT is ook al niet mis hoor!

    Login om te reageren
  2. getl4id zegt

    6 augustus 2010 om 15:28

    ziet er goed uit jammer dat ie rechts gestuurd is

    Login om te reageren
  3. strating zegt

    6 augustus 2010 om 15:28

    Voor mijn gevoel klopt de lijn niet helemaal. Maar dat zal misschien wel door de hoek komen waar de foto is genomen. Vind de achterkant wat plomp en hoog.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      6 augustus 2010 om 15:32

      @strating: ik had ook al zo iets bij die laatste foto zal wel komen door dat het stuur verkeerd zit

      OT ik zou hem niet wille deze auto’s heb je alleen maar onderhoud aan

      Login om te reageren
    • Pallas zegt

      6 augustus 2010 om 15:57

      @strating: Meeeens het lijk alsof hij wat inelkaar gedrukt is, ligt niet aan de foto. Zonde van de 330.

      Login om te reageren
  4. heras zegt

    6 augustus 2010 om 15:36

    nou, ik vind het maar niks. liever een originele 330gt dan een karikatuur van een 250 gto. die kont heeft maar weinig met een 250 gto te maken.

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    6 augustus 2010 om 15:39

    Eerlijk is eerlijk het is een schitterende replica!!
    Als ik het geld had zou h’m kopen en dat rechtse stuur is met een beetje ombouw ook wel weer naar de linker kant te krijgen. Denk als je rondrijd dat alleen een échte kenner ziet dat het een nepper is :)

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      6 augustus 2010 om 15:58

      @VeniVidiVici:

      Login om te reageren
  6. Geert Schoots zegt

    6 augustus 2010 om 15:43

    Tsja, het is een replica maar ik moet zeggen dat ze wel enorm veel moeite hebben gedaan om het origineel te benaderen.

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 augustus 2010 om 15:48

    Goed gelukt zeg!
    Moet echt 2x kijken…

    Blijft veel geld, maar zo zie je wat ‘het verhaal achter de auto’ voor de prijjs doet…

    Login om te reageren
  8. JvT zegt

    6 augustus 2010 om 15:53

    Dat ding is lelijk als de nacht; lijkt wel een mislukte kitcar. Voor dat geld heb ik liever een DBS Volante.

    Login om te reageren
  9. midasracer zegt

    6 augustus 2010 om 15:54

    Dan kun je net zo goed een GTO nepper op basis van een Datsun kopen. Die dingen koop je voor rond de 25 mille. Net zo nep als deze, maar zien er volgens mij ook nog beter uit.

    Login om te reageren
  10. MissSingle zegt

    6 augustus 2010 om 15:58

    oh nee, niet mijn smaak. Al zou ik best wel eens willen weten hoe het is om aan de rechterkant achter het stuur te zitten

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    6 augustus 2010 om 16:12

    @ the-budel-guy: Aan moderne auto’s niet dan? Gooi je die weg als de olie ververst moet worden? :P

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      6 augustus 2010 om 22:30

      @Klassiekerrally: natuurlijk en als er stof op het dashboard zit ook gelijk weg met die auto

      ik bedoel dat oude Ferrari’s en ook andere oldtimers gewoon meer onderhoud aan zit

      Login om te reageren
  12. 911GT2 zegt

    6 augustus 2010 om 16:42

    Ik vind een 250 GTO niet zo mooi… die wielkasten zitten zo dicht achter de deuren en zijn naar mijn ogen te dik. De afgesneden achterkant kan me ook niet bekoeren. Dus 290K voor een replica, nee dank je!

    Login om te reageren
  13. xilver zegt

    6 augustus 2010 om 18:34

    Ik vind het ook niet echt een mooie Ferrari, voor die prijs kan je wel wat lekkerder vinden en als ik hem zou willen dan betaal ik liever meer om een echte te hebben ipv een replica.

    Login om te reageren
  14. VeniVidiVici zegt

    6 augustus 2010 om 18:53

    @ JvT:

    Haha ja precies ja ;)

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    6 augustus 2010 om 21:35

    Het stuur zit rechts… Vet minpunt! Dan zou ik voor dat geld zelf wel wat moois knutselen denk ik;)

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    6 augustus 2010 om 22:55

    @ the-budel-guy: Daar heb je wel gelijk in. Ik zie dat niet als een echt nadeel omdat ’t deel van mijn hobby is.

    Login om te reageren
  17. 620henk zegt

    8 augustus 2010 om 15:51

    het is een van de wijnige ferrari die mooi is

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North