• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Korpschef wil snelheidsbegrenzer in alle auto’s

Auteur: Dennis, gepost 22 april 2010 om 14:36 – 148 Reacties

Bert Wijbenga

Wat is dat toch voor bijzondere band of noem het een voorliefde die de korpschefs van de politieregio Flevoland koesteren voor snelheidsbegrenzers? Veel Duitse auto’s hebben al jaren een begrenzer op 250 km/u, maar dat is niet wat hier door de hooggeplaatste politie heren wordt bedoeld.

In 2005 pleitte de toenmalige Flevoland korpschef Pier Eringa in dagblad Trouw al voor een snelheidsbegrenzer. Flitsbekeuringen zouden volgens hem een imagokiller zijn voor de politie (joh!?). Het zou simpelweg technisch onmogelijk gemaakt moeten worden om te hard te rijden.

De huidige korpschef van Flevoland Bert Wijbenga, laat het ballonnetje nu opnieuw op. Hij pleit ervoor dat alle technieken worden onderzocht om het onmogelijk te maken te hard te rijden. Daarbij denkt hij in het bijzonder aan een snelheidsbegrenzer op 150 km/u.

Volgens mij kun je het ook op z’n Belgisch doen door gewoon het asfalt niet te onderhouden.

Het is natuurlijk prima dat een korpschef zich druk maakt over de verkeersveiligheid in zijn regio. Het is immers een onderdeel van zijn verantwoordelijkheid om wegpiraten aan te pakken. Wat ik wel opvallend vind (of misschien juist wel daardoor) is dat dit soort geluiden opnieuw uit Flevoland komen. De provincie met de minste kilometers weg en bovendien de provincie waar ieder jaar traditioneel de minste verkeersdoden vallen. (via: bnr)

Ook interessant!

  • Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
    Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
  • Video: Politie beukt gestolen auto in de sloot
    Video: Politie beukt gestolen auto in de sloot
  • 2.500.000 kilo zout
    Politie bekeurt auto's met besneeuwde voorruit
  • Politie en FIOD
    Politie en FIOD nemen dikke auto's in beslag

Nieuwste artikelen

  • Dikste Porsche Cayman ter wereld staat gewoon te koop op Marktplaats
  • Gespot – De gloednieuwe GLC aan de lader in 010
  • Volvo verzint bijzondere reden voor nieuwigheidje
  • Dit verandert er in 2026 voor de zakelijke rijder
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Eindstand sloopregeling: 81 duizend transacties
Volgend bericht: Huatai B21 en B11 in Peking »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche zegt

    22 april 2010 om 14:40

    lol, zie je al een Lambo ingehaald worden door een IQ?

    Login om te reageren
  2. Potje zegt

    22 april 2010 om 14:43

    hmm bummer als je een keer in Dtl bent

    Login om te reageren
  3. GTR zegt

    22 april 2010 om 14:44

    Op donderen met zo’n plan, hou het gewoon zoals het is. Meer controles is ook goed, maar niet begrenzen op 150. Ik weet niet waarom haha, maar bloed komt onder mijn nagels vandaan als ik zulke plannen hoor.

    Login om te reageren
  4. Stijn zegt

    22 april 2010 om 14:44

    Ja, de Belgische regering (toen we er nog een hadden) pakt zoiets slimmer aan; een dikke wagen kopen kost minder als in Nederland maar snel kan je op de lapdekens van wegen niet rijden, wil je vlammen doe dat dan in Duitsland is de boodschap.

    Login om te reageren
  5. frank zegt

    22 april 2010 om 14:48

    Met een limiet op 150 kun je in elk geval nooit meer gepakt worden op “meer dan 30 te hard”. Overigens binnen de bebouwde kom waar het het gevaarlijkste is weer wel. Je kunt ook iedereen verplichten een Panda 0.9l te kopen, die kan vast gewoon niet harder dan 150?

    Login om te reageren
  6. RickB zegt

    22 april 2010 om 14:49

    ALLE?
    Dus ook in ALLE politie, ambulance, VIP vervoer, etc. auto’s!
    En ik zie NOG meer reden om uit dit takke land te vertrekken, dan maar naar Belgie!

    Login om te reageren
  7. John zegt

    22 april 2010 om 14:49

    Deze man wil blijkbaar ook een trap in z`n kruis..
    Wat een uitspraken weer zeg, poeh poeh… Als je van het flitsimago afwil zijn er andere opties te bedenken..
    Mensen kunnen niet te hard rijden als er geen snelheidslimiet is, das ook een optie natuurlijk..

    Login om te reageren
  8. Vivian zegt

    22 april 2010 om 14:50

    WTF?!? nog een reden om te verhuizen….

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    22 april 2010 om 14:51

    Korpschef? Dat is toch iemand die van belastinggeld gaat uit eten?

    Login om te reageren
  10. Moerk zegt

    22 april 2010 om 14:52

    Aan bovenstaande reacties:

    VERHUIS DAN!!

    :-)

    Login om te reageren
    • girls_VS_cars zegt

      22 april 2010 om 15:37

      @Moerk: Als je even je ogen open doet, dan snap ik de reacties van deze mensen wel. In veel opzichten mogen we ook niet klagen. Maar denk dat het hier in dit land ook niet allemaal op orde is.. zou het niet? ;)

      Login om te reageren
  11. Niels zegt

    22 april 2010 om 14:53

    150? Wat is dat nu weer voor arbitraire snelheid?

    En wat lost dat op? Je kan nog steeds in de bebouwde kom veel te hard rijden; de plek waar hoge snelheid het meeste gevaar oplevert dunkt mij.

    En waarom? Omdat ze lui zijn!

    Login om te reageren
  12. R. zegt

    22 april 2010 om 14:53

    @ frank: de lichtste Panda wordt inmiddels met 69 pk 1.2 liter geleverd waarmee 165 km/u mogelijk is. Ook de Panda zou dan dus begrensd moeten worden volgens deze korpschef.

    Login om te reageren
  13. MrJones zegt

    22 april 2010 om 14:54

    Betaal je 1,8 miljoen voor een veyron, heb je er nog niks aan.. Maar dit gaat er nooit komen..

    Login om te reageren
    • TWJ zegt

      22 april 2010 om 15:04

      @MrJones:
      Denk jij nou echt dat mensen met een Veyron ook maar dicht in de buurt van de topsnelheid komen op openbare weg?

      Nee… en de enkeling die wel zo debiel is die horen ze zijn leven lang z’n rijbewijs af te pakken.

      Login om te reageren
      • ron zegt

        22 april 2010 om 15:16

        @TWJ: Ik heb het idee dat jij een enorme wijsneus bent. Net of mr. jones serieus is, net of iemand echt serieus reageerd op deze waanzin.

        Login om te reageren
      • MrJones zegt

        22 april 2010 om 17:58

        @TWJ: Kerel luister dan, ik bedoel niet de topsnelheid maar over het algemeen. ik had net zo goed een SLR als voorbeeld kunnen nemen. Ik bedoelde meer aante duiden dat je zoveel geld betaald voor de prestatie van een auto en dan komt er een idioot die zegt dat alle auto’s op 150 km/h gelimiteerd moet worden.

        Login om te reageren
  14. Het lelijke eendje zegt

    22 april 2010 om 14:55

    Domme ezel.
    Ik wil zelf kiezen hoe hard ik in mijne lambo rijd!

    Login om te reageren
    • De Fiets zegt

      22 april 2010 om 16:03

      @Het lelijke eendje: kop er af!

      Login om te reageren
  15. dark knight zegt

    22 april 2010 om 14:56

    deze winter reed ik ook 280 op de belgische autostrades. geen probleem hoor, je vliegt gewoon over de putten

    Login om te reageren
  16. The Judge zegt

    22 april 2010 om 14:57

    Waarom niet, In Japan worden auto’s al jaren op 180 kmh begrenst. 150 is had zat op de openbare weg voor 90% van de inwoners van NL. Voor de rest die harder wil kan de gemiddelde tuner de begrenzing er zo weer afhalen (net als in Japan)

    Login om te reageren
  17. RM zegt

    22 april 2010 om 14:57

    Tip van de week: Verhuis net over de grens en neem een auto (bijvoorbeeld) op belgisch kenteken zonder begrenzer en je rijdt harder als iedereen in Nederland rondt met weinig kans op boetes! Want ik mag toch aannemen dat de flitspalen en lasercontroles dan verdwijnen?!

    Login om te reageren
  18. 911GT2 zegt

    22 april 2010 om 14:58

    Haha gun die gast ook zijn 15 secconds of fame… tot op heden nog nooit van deze kerel gehoord, en na dit bericht ook maar weer snel vergeten, klinkt me niet als iemand die ik zou willen spreken.
    Als ik te hard rijdt en gepakt wordt prima, dan een boete, maar dan moet je me wel eerst pakken en dat is hun werk. Dat ze dat niet lukt is hun probleem…

    Login om te reageren
  19. robert1 zegt

    22 april 2010 om 15:00

    is die man gek ?? nederland woord nog gekker dan het al was je kunt better gaan fietsen

    Login om te reageren
  20. TSI-tje zegt

    22 april 2010 om 15:01

    Laten we nog wat verder gaan met betuttelen van de burgers.
    Dat zo’n malloot het tot korpschef heeft weten te schoppen… dat zegt genoeg over de eisen binnen de top van onze politiemacht. (De rellen in HvH mede in oogschouw)
    Ontneem de burgers al hun verantwoording en laat de staat alles regelen, nog even en we wonen in het Rusland van de jaren 50. Dan zijn wij straks de ‘Gast-arbeiders’ in landen als Turkije, Marokko, Polen en Rusland.

    Login om te reageren
  21. CarAddict zegt

    22 april 2010 om 15:01

    hmm…vandaag op het nieuws: de meeste ongelukken gebeuren binnen de 50 km zones…..daar kan je nu dus nog steeds 3x de toegestane snelheid rijden, zinloze maatregel dus. Op de snelweg een keer het gas in trappen kan relatief weinig kwaad, doet men dit echter binnen de bebouwde kom dan is het veel gevaarlijker

    Login om te reageren
  22. TWJ zegt

    22 april 2010 om 15:03

    Opzicht is dat toch geen slecht idee jongens?
    In Japan zijn alle auto’s.. ook Ferrari’s etc begrensd op 155mph… en dat is volgens mij 250km/h… toch?
    Permanent.

    Login om te reageren
    • rider zegt

      22 april 2010 om 16:22

      @TWJ: niet helemaal waar. in japan zijn alleen de (domestice) auto’s voor de thuismarkt op 180km/h begrensd. auto’s die buiten de landsgrenzen worden gebouwd en daar verkocht, dus ook ferrari, rijden zonder begrenzing! een nissan gt-r is made in japan, dus 180km/h, een lambo of ferrari worden ingevoerd vanuit italie en rijden zonder begrenzer. een mercedes weer niet want die heeft een fabriek in japan staan speciaal voor de japanse markt. net zoals VW en bmw en ford en nog een hele hand vol merken. al die modellen zijn dus begrensd.

      Login om te reageren
  23. Huin zegt

    22 april 2010 om 15:07

    Plannen om risico te voorkomen vind ik op zichzelf altijd een beetje riskant.
    Lijkt me trouwens stug dat er héél veel ongelukken zijn bij 150+km/u, volgens mij kunnen ze beter een vangrail voor al die bomen op 80-wegen zetten, scheelt aanzienlijk meer slachtoffers.

    Login om te reageren
  24. Timmie zegt

    22 april 2010 om 15:07

    Nou, dan ben ik eerder voor superboetes. Ik ben trouwens ook radicaal tegen snelheidsduivels. Die moeten maar naar Duitsland gaan. Zulke mensen hebben gewoon lak aan de regels. Nou, als zij de regels van de staat uitspuwen, wou de staat HEN moeten uitspuwen!

    Login om te reageren
  25. Rossi zegt

    22 april 2010 om 15:09

    Denk dat het een geniaal idee is! Wie rijdt er nu 150? Dat is al ruim 30km te hard!!! Alleen gekken willen harder, die zichzelf vervolgens om een boom vouwen…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      22 april 2010 om 15:15

      @Rossi:
      http://www.kombijdepolitie.nl/Pages/default.aspx

      misschien wat voor jou;)

      Login om te reageren
      • Rossi zegt

        22 april 2010 om 15:30

        @Rob: Nee dankje! ;-) Niets voor mij! Heb een hekel aan die blauwe flikkers, maar dit is een goed idee. 150 is meer dan zat als de max 120 is…

        Kan dat tuig met de petjes (sjonnies en politie) ook niet meer zo hard.

        Login om te reageren
    • ron zegt

      22 april 2010 om 15:29

      @Rossi: thanks rob, misschien is deze ook wel interessant: http://www.vso-lesmateriaal.nl/…/Werkblad%20Bejaardenverzorger.pdf

      Login om te reageren
  26. Lan_Evo zegt

    22 april 2010 om 15:10


    Dit lost het wel op. ;)

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      22 april 2010 om 23:24

      @Lan_Evo: Dat is precies wat ik ook wou gaan posten. Doet wonderen op alles wat uit Japan komt.

      Login om te reageren
  27. Birambi zegt

    22 april 2010 om 15:14

    Nu nog een ingebouwde GPS en een oog-scanner die bepaalt wie de bestuurder is en voila; de geile droom van Big Brother NL is werkelijkheid geworden! Maar on-topic, we kunnen met z’n allen collectief gaan ‘janken’, maar dit zal (hoe bizar het ook klinkt) ooit werkelijkheid worden. Nu misschien nog sc-fi, maar gezien de bemoeizucht van NL overheid, helaas werkelijkheid in wording…

    Login om te reageren
  28. Daniel073 zegt

    22 april 2010 om 15:15

    @ TWJ
    volgens mij is het 180km/h weet ik nog te herinneren uit topgear :P

    Login om te reageren
  29. paulusrx7 zegt

    22 april 2010 om 15:15

    flikker maar lekker op smerige homo vuile kaffer

    Login om te reageren
  30. Johan-SV zegt

    22 april 2010 om 15:15

    ja en dan komt er weer een gat in de begroting omdat er te minder (hoge) boetes uitgedeelt worden
    dus laat iedereen te hard rijden anders moeten ze ergens anders het geld vandaan halen uit de bpm of benzinetax…

    Login om te reageren
  31. skier zegt

    22 april 2010 om 15:16

    Jahoor, daag. Als ik harder wil rijden als 150 dan doe ik dat gewoon. Ik zal dat namelijk alleen doen wanneer het veilig genoeg is, dus zeg maar een nagenoeg lege snelweg. Als ik dan een boete krijg, prima… maar op mijn auto geen begrenzer aangezien ik ook vaak in duitsland rij.

    Login om te reageren
  32. spykerboy zegt

    22 april 2010 om 15:17

    haha wilt die gozer een begrenzer in zijn leeftijd ook zodat ie niet ouder word dan dit jaar? dit vind ik echt compleet idioot, dus als je naar duitsland zou gaan zou je niet harder kunnen en dus zit je overal waar je harder kunt nogsteeds met die klote nederlandse wetgeving, en plus waarom zou je dan nog track days organiseren? zal niemand heengaan kost ook weer extra geld…. mmhmm die flevo’ers zijn niet bepaald slim zo te zien…

    Login om te reageren
  33. Lambert Fransz zegt

    22 april 2010 om 15:17

    Nog duurder om dit toe te passen dan dat kilometerheffingkastje lijkt me. En ze verdienen er uiteindelijk niet eens iets aan, want dan is het.. doei snelheidsboetes. Dus dan zullen ze die belasting wel weer ergens anders vandaan moeten halen? Reden voor een nieuwe belachelijke wet.

    Login om te reageren
  34. Laurens zegt

    22 april 2010 om 15:18

    Alcoholslot lijkt me zinvoller qua dodenreductie.

    Snelheidsbekeuringen handhaven betaalt zichzelf, als de overheid dat eens Europees aanbesteedt…

    Login om te reageren
  35. Dennis the Menace zegt

    22 april 2010 om 15:20

    Ja ach, laten ze eerst zorgen dat de boel bij de Pliesie een beetje op order hebben …..

    Login om te reageren
  36. floryn zegt

    22 april 2010 om 15:22

    T is wel een provincie waar je bij uitstek lekker hard kunt rijden, omdat het zo rustig is. Daar zal hij wel wakker van liggen, ik gelukkig niet. Hou op met die snelheidsbeperkingen buiten de bebouwde kom. Kijk als er een aanrijding is of iemand een aanvaardbare snelheid hanteerde. Zo niet krijgt hij natuurlijk een flinke straf. Mensen kunnen veel beter zelf bedenken hoe hard ze ergens kunnen. Laat de politie waarschuwingsbordjes plaatsen als het ergens glad of anderszins gevaarlijk is. De politie moet het volk dienen niet andersom!

    Login om te reageren
  37. El Tonno zegt

    22 april 2010 om 15:23

    Uiteraard mogen alle smeris wagens dan wel gewoon 200km/u. We meten immers altijd met 2 maten!!

    Login om te reageren
  38. Jeanmarie zegt

    22 april 2010 om 15:27

    “Flitsbekeuringen zouden volgens hem een imagokiller zijn voor de politie (joh!?).”

    Denkt deze beste meneer dan dat iedereen zich ineens aan de snelheid gaat houden ondanks dat nog steeds de mogelijkheid bestaat om minstens 30 km/uur te hard te rijden? Of stopt de politie dan gewoon met flitsen? Beredeneren was waarschijnlijk niet z’n beste vak op de middelbare school….

    Login om te reageren
  39. floryn zegt

    22 april 2010 om 15:28

    @ Niels

    correcte redenering!

    Login om te reageren
  40. ardonjr zegt

    22 april 2010 om 15:29

    @El Tonno,
    Wel vet als ook de politie wagens op 150 worden begrenst. Dan komt het dus aan op stuurmanskunst ipv brute kracht..
    Dan wil ik wel wedstrijdje houden hoor.
    Laat dan maar zien op meneer de politie agent goed heeft opgelet tijdens zijn rijcursus.. :p

    Login om te reageren
  41. seat_leonwtcc zegt

    22 april 2010 om 15:32

    jaha.. lekker handig zo’n begrenzer… en als je dan een keer naar het buitenland gaat, zoals Duitsland bijvoorbeeld??? rij je daar met je begrenzertje.. heel handig zo’n idee

    Login om te reageren
  42. ron zegt

    22 april 2010 om 15:33

    http://www.vso-lesmateriaal.nl/Vakantiebaantjes/Werkblad%20Bejaardenverzorger.pdf

    Login om te reageren
  43. Jantje_555 zegt

    22 april 2010 om 15:33

    dan hebben agenten helemaal niets meer te doen dan enkel patat te eten

    Login om te reageren
  44. Mr. V8 zegt

    22 april 2010 om 15:33

    Ik wil ook wel eens wat…

    Login om te reageren
  45. Bas zegt

    22 april 2010 om 15:42

    ja…en voor het alcoholprobleem op te lossen halen we gewoon alle alcohol uit alle drankjes.

    @korpschef:
    Probleem is dat je ook mensen gaat aanpakken die niks fout doen.
    Dat lijkt me argument genoeg om geen maatregelen te nemen tegen mensen die zichzelf WEL aan de snelheid houden.

    Het is alsof je wordt beloond voor postief gedrag….maar dan wel zoals het de Hollander betaamt: bij goed gedrag krijg je ook een negatieve beloning.

    …een straf dus.

    Login om te reageren
  46. eed zegt

    22 april 2010 om 15:42

    150 door de bebouwde kom is nog steeds te hard.

    Het enige wat je moet begrenzen zijn de opstoppingen.
    Als iedereen door kan rijden hoef je niet zo hard te blazen.

    Login om te reageren
  47. Hardleers zegt

    22 april 2010 om 15:44

    En yes! nog meer vrijheidsbeperking en betutteling vanuit de overheid. Gaat de goede weg op. Als ik hard wilt kunnen rijden, dan wil ik dat kunnen, punt uit. Dit alles in goed fatsoen en als het mogelijk is. Zo vaak is het toch niet mogelijk in dit overvolle land. En voor iedereen vind dat het best kan en hard zat is… Op welke snelheid vallen de meeste verkeersslachtoffers? Dat is heus niet 150km+.

    Login om te reageren
  48. bozewolf zegt

    22 april 2010 om 15:44

    En iedereen die weigert wordt een un-person en moet een heropvoedingscursus volgen…

    Login om te reageren
  49. Matthijs zegt

    22 april 2010 om 15:48

    Wat een onzinnig idee. Net alsof er zoveel ongelukken gerelateerd zijn aan hardrijden. Snap niet dat men altijd naar snelheid begint te wijzen. Begin maar eens die lui aan te pakken die bijvoorbeeld de krant lezen, sms’sen, bellen, film kijken, of andere zaken die niets met autorijden te maken hebben en bumperkleven of algeheel associaal gedrag vertonen.

    Oh wacht… dat kan niet met een simpel kastje… laat dan maar zitten…

    Stelletje luie honden.

    Login om te reageren
  50. Markus zegt

    22 april 2010 om 15:51

    Gelukkig is het maar een korpschef en niet iemand die echt wat te zeggen heeft :)

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      22 april 2010 om 16:58

      @Markus: 22 April 2010 om 15:48

      Eigenlijk heb je ZOOOOWWW gelijk he!!
      Ik stem voor jou!! :p

      Login om te reageren
  51. PietKachelhout zegt

    22 april 2010 om 15:54

    Hoeveel verkeersdoden gaat dit schelen? Dat is volgens mij de belangrijkste vraag.

    Login om te reageren
  52. Autogek zegt

    22 april 2010 om 15:56

    Op 150 km/u begrenzen zie ik niet echt helpen. 100 a 120 op een 80 weg, 70 in de bebouwde kom of 50 in een 30-zone hou je er niet mee tegen. En 150 op een 120km weg is ook nog steeds te hard.

    Gewoon veel meer controles en veel zwaardere boetes voor elke opvolgende bekeuring ( eerst 50, dan 500, dan 5000, dan rijbewijs kwijt en weer helemaal opnieuw beginnen met lessen).

    Maar hier ben ik natuurlijk alleen als enige voor op AB. ;)

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      22 april 2010 om 16:14

      @Autogek: Nee hoor, vind ik best een goed plan. Recidivisten gewoon keihard aanpakken. Vooral met bebouwde kom hardrijders en drankrijders. Met name die laatste. Twee keer gesnapt met flinke borrel op achter het stuur? Rijbewijs jaar invorderen of opnieuw halen ofzo.

      Login om te reageren
  53. 250+ zegt

    22 april 2010 om 15:57

    Ik zeg dat is niet aan een politiekorpschef, maar aan de tweede kamer. Anders kunnen we er net zo goed meteen een politiestaat van maken. Tja, bij gebrek aan beter moeten we het toch helaas doen met deze vorm van democratie ben ik bang, waarin de onze vrijheid ver is te zoeken. Het is inderdaad heel verstandig om de vrijheid die we nog hebben af te bakenen met dit soort dwaze ideeen.

    Ga boeven vangen…

    Login om te reageren
  54. Laus zegt

    22 april 2010 om 15:58

    Dat zou er nog eens bijkomen. Die man moet gewoon niet overal op willen miereneuken. Of je nou 120 of 150 kachelt. Poehpoeh wat erg zeg. Eigenlijk best wel heel zielig als je je met dat soort zaken bezig moet houden van subsidiegeld.

    Login om te reageren
  55. De Fiets zegt

    22 april 2010 om 16:02

    Ik vind dit een heel goed idee maar jullie zouden van mij niets anders verwachten denk ik zo. Limiteer dan ook meteen het vermogen fors en je zorgt er voor dat er miljoenen tonnen CO2 niet in de atmosfeer terecht komen. Echt een prima idee!

    Login om te reageren
  56. Wits zegt

    22 april 2010 om 16:10

    Dan weet ik niet waar ze dat begrotings tekort mee gaan terugbrengen. Als iedereen met een beetje interessante auto zeg + EUR. 60.000 ervoor kiest een auto van zeg EUR. 40.000 aan te schaffen omdat het toch niet spannend mag zijn dan loopt de schatkist een hoop BPM en BTW mis. Daar komt de slurptax, wegenbelasting en belasting op brandstof nog bij. Ik denk dat we dan echt financieel naar de k. gaan.

    Login om te reageren
  57. Danny zegt

    22 april 2010 om 16:10

    Opvallend dat iedereen zo ontzettend negatief reageert. Nu al zijn vrijwel alle auto’s (zoals gesteld) al begrensd op 250. Niet door de overheid, maar de fabrikant. Half NL rijdt
    ’s winters op winterbanden, waardoor ze zichzelf een snelheidsbegrenzing oplegging. Het klopt mijn inziens dat dit niet heel veel doden zal schelen, maar laten we allemaal eens reëel na blijven denken: waarom zou je in NL harder rijden dan 150?

    Login om te reageren
  58. jack_abarth zegt

    22 april 2010 om 16:12

    Ik roep het al jaren over Friesland, maar bij deze ook voortaan over Flevoland:

    Hek eromheen, grond afsteken, en weg laten drijven.
    Problem Solved

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      22 april 2010 om 16:15

      @jack_abarth: Hop, nog even naar de chinese auto thread om de chinezen de grond in te boren en dat is je generalisatie oefening voor vandaag ook weer af…

      Login om te reageren
  59. Frans Meeuwissen zegt

    22 april 2010 om 16:24

    Die vent is gek !!!! rijdt zeker nog op een varken in de polder.
    Zeker ook zo een die protest aandient tegen circuits e.d..
    Laat hem boeven en crimmi’s gaan vangen, daar zijn ze te bang voor alleen maar neusele over snelle auto’s

    Login om te reageren
  60. John zegt

    22 april 2010 om 16:26

    Laten snelheidsboetes gaan werken als je te zacht rijdt! Kijken hoe de files er dan uitzien ;)
    @bozewolf, die chineese wagens slaan toch ook gewoonweg nergens op!

    Login om te reageren
  61. midasracer zegt

    22 april 2010 om 16:26

    Hieruit blijkt opnieuw dat je niet vanwege je intelligentie bij de politie wordt aangenomen. En zelfs met zo’n grote holle ruimte onder het schedeldak kun je blijkbaar prima doorstromen naar een hoge funktie. Dat biedt perspektieven voor de eenstrepers op straat.
    Om het nog maar eens te zeggen, snelheid is niet de oorzaak van ongelukken. Het is de man achter het stuur die niet oplet of geen rekening houdt met zijn medeweggebruikers. De meeste ongelukken vinden op kleine landweggetjes plaats waar mensen zich dood rijden na een nachtje stappen. 80 km/h is genoeg om door een boom verpletterd te worden. Tientallen fietsers worden per jaar vermorzeld door afslaande vrachtwagens met een snelheid van ten hoogste 30km/h. Enz enz.

    Login om te reageren
  62. jack_abarth zegt

    22 april 2010 om 16:28

    @Bozewolf,

    Is het niet vervelend om altijd alles serieus op te pakken?

    Login om te reageren
  63. jack_abarth zegt

    22 april 2010 om 16:29

    @Bozewolf,

    Lol, je komt uit Leeuwarden, vandaar :D

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      22 april 2010 om 17:37

      @jack_abarth: Represent ^_^

      Login om te reageren
  64. timo zegt

    22 april 2010 om 16:30

    -_- Amerika here I come…

    Login om te reageren
    • De Fiets zegt

      22 april 2010 om 16:35

      @timo: en daar krijg je 10 jaar cel als je 50 km te hard rijdt. is dat wat je wil?

      Login om te reageren
  65. AMV8Bart zegt

    22 april 2010 om 16:30

    Jeumig! Als dit zo word kan je supercars wel uit het straatbeeld denken.
    Er is toch niks fijner dan in je Aston lekker over de weggetjes heen te knallen met 200?
    Geef me eens ongelijk.

    Login om te reageren
  66. ivanadrive zegt

    22 april 2010 om 16:31

    Ik heb nog maar zelden iemand sneller zien rijden dan 160. 150 is wat te laag, maar 180 zie ik wel nog zitten. Meer dan dat is eigenlijk onverantwoord, tenzij op een verlaten stuk autosnelweg (en waar vind je dat nog?), want het snelheidsverschil met andere(, onoplettende) weggebruikers is gewoon te groot. Duitsland is andere koek, daar weet je als weggebruiker dat er een laagvlieger kan langskomen op onbegrensde stukken.

    Login om te reageren
  67. CarWasher zegt

    22 april 2010 om 16:31

    Gelukkig wordt ons land geregeerd door de meest onmogelijk domme mensen

    lukt ze werkelijk niet om criminelen te pakken,..

    als ze dan ook nog eens de gewone mens aanpakke

    gaat echt te ver.. denk ff, wat als je in Duitsland bent, of mischien op tt assen een rondje met je auto rijd…

    Login om te reageren
  68. CSL zegt

    22 april 2010 om 16:33

    Netals de brommers zeker. Niet harder dan 45 kunnen…..
    wat een gelul zegggg

    Login om te reageren
  69. Stief3 zegt

    22 april 2010 om 16:35

    Je kunt in Nederland toch niet harder dan 150km/h rijden. Tenzij het 12 uur s’nachts is.. Nederlanders worden behandeld als debielen. Gelukkig hebben wij onze fantastische regering nog om ons te helpen en te ‘leiden’

    Login om te reageren
  70. lincoln zegt

    22 april 2010 om 16:39

    death to freedom ..

    Login om te reageren
  71. kadett zegt

    22 april 2010 om 16:43

    Wat een geneuzel, maar weer verder met echt autonieuws…

    Login om te reageren
  72. Lotus-Omega zegt

    22 april 2010 om 16:44

    is ongetwijfel heel makelijk weer te omzeilen of uit te schakelen…

    Login om te reageren
    • m5 zegt

      22 april 2010 om 16:59

      iedereen 700pk 0-150kmh in 2sec

      Login om te reageren
  73. Archiebald zegt

    22 april 2010 om 17:01

    Ze kunnen toch ook met sensoren gaan werken? Rijd je de snelweg op, klik, je auto gaat max 130, rijd je een prov. weg op, klik, je auto gaat max 90, binnen de bebouwde kom, klik, max 50…..

    Niet dat ik hoop dat er zoiets komt hoor… maar hou wel van die gekke ideeen :P

    Login om te reageren
  74. Ed zegt

    22 april 2010 om 17:03

    en wat nou als ik in het buitenland het gas wil intrappen, huh? die vent is gek.

    Login om te reageren
  75. majinstar zegt

    22 april 2010 om 17:03

    Die man pleit voor zijn eigen doodvonnis

    Login om te reageren
  76. Brum zegt

    22 april 2010 om 17:08

    Vet! Stel je nou eens voor dat dit ingevoerd wordt. Dan krijg je auto’s die daar op ontworpen worden; van nul naar honderdvijftig km/u in 2,3 sec om vervolgens een versnellinkje extra te schakelen waarbij je nog slechts 1200 o/min maakt. Ik zie de lol er wel van in!

    Login om te reageren
  77. Entwicklung88 zegt

    22 april 2010 om 17:11

    Complete onzin van deze meneer. Zie meer in de aanpak van bozewolf, recidivisten straffen door hun auto’s te begrenzen, alcoholsloten aan te brengen en wat dan ook. De schatkist blijft op die manier ook een beetje gevuld.

    Login om te reageren
  78. JeroenTPC zegt

    22 april 2010 om 17:13

    POLITIESTAAT NL

    Niet dat ik in NL vaak harder rijd dan 150, maar wat een dictatoriale brainfreeze van deze idioot! Ga eens hooligans vangen gek.

    Login om te reageren
  79. Ed zegt

    22 april 2010 om 17:18

    Ik ruik een spruitjeslucht, oh wacht het is Nederland…

    Login om te reageren
  80. jag zegt

    22 april 2010 om 17:30

    jaja weer zn agentje die het wilt verpesten voor auto liefhebbers als wij. maakt mij niet wijs dat die gast in zijn vrije tijd nooit eens harder dan 150 rijd voor zijn lol. op bokken moet die gast.:-(

    Login om te reageren
  81. Ikke_ferrari zegt

    22 april 2010 om 17:31

    Dat ie ophoepeld…

    Login om te reageren
  82. Rick-dos zegt

    22 april 2010 om 17:35

    Apart hoor. Zo’n plan dat niet met gejuich en applaus hier op Autoblog onthaald wordt…

    Login om te reageren
  83. mikkiej zegt

    22 april 2010 om 17:55

    ik ben het er volledig mee eens met deze korpschef.
    130 zou ook kunnen. 120 is het maximale in nederland. en dan 10km/h extra voor een vlotte inhaalactie.

    ohh, voor iedereen die mij nu volledig de grond in wil boren omdat ik dit meen wat ik zeg, bedenk wel het volgende : dit zal een hoop levens redden… wie weet ooit wel die van je moeder, of vrouw… of kind…

    zo, noem me nu nog maar een spelbreker.
    btw, ik heb een alfa 164. dus geen liefhebber ben ik ook bij deze niet meer te noemen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 april 2010 om 18:02

      @mikkiej:
      en hoeveel is een “hoop” dan ??
      en hoeveel % slachtoffers vallen er bijv. onder de 80 km/u ??

      misschien wel je kind/vrouw of moeder ..

      Login om te reageren
  84. Spakenburger zegt

    22 april 2010 om 18:01

    Opgesodemietert met die vent, ik rijd wekelijks wel een keer harder dan 150 en om dat nu onveilig te vinden op een totaal lege snelweg? Kijk als het nou druk is, vind ik het onverantwoord om harder dan 150 te rijden.
    En met mijn vectra v6 zit je zo op die snelheid.

    Login om te reageren
  85. maartenooms zegt

    22 april 2010 om 18:06

    dit komt er nooit door in Nederland, de overheid is veel te blij met mensen die te hard rijden.

    Login om te reageren
  86. i-love-suv zegt

    22 april 2010 om 18:06

    Volgens mij vallen de meeste doden en gewonden op de provinciale wegen of in de stad (fietsers en voetgangers).Daar is 150 km/u toch wel erg hard. Misschien begrenzen op 80 km/u ? Ook goed voor het milieu !!.NEE DUS MAFKEES

    Login om te reageren
  87. Ponrow zegt

    22 april 2010 om 18:12

    haha i lol’d… veel succes daar in nederlandxD

    Login om te reageren
  88. NLBUURMAN zegt

    22 april 2010 om 18:30

    ach gut, weer zo’n politieagent die in het nieuws wil… ik wil ook wel een begrenzer op alle auto’s, ik dacht minimaal 4000 rpm voor overschakelen, kom ik nu ook in de krant?

    Login om te reageren
  89. Bob zegt

    22 april 2010 om 18:45

    Wanneer wordt de wettelijke maximumsnelheid eigenlijk weer eens opgevoerd, de laatste keer was in 1988! Evt flexibel op bepaalde trajecten.

    Login om te reageren
  90. Dimglor zegt

    22 april 2010 om 18:53

    Ja logisch… De wagen limiteren op 150… Dan rij je toch nog te rap op de autosnelweg en dan kan je natuurlijk ook nog altijd veel te rap rijden op de zone 30-50-70-90….. Dus niet echt logisch… Dit idee mag al worden afgeschaft ;)

    Login om te reageren
  91. HDM zegt

    22 april 2010 om 19:15

    Dit is een simpele herhaling van wat er eerder gebeurt is. Is iedereen vergeten dat iemand in de EU-raad al eerder pleitte voor max 160km/h?

    Het lost het probleem echt niet op, zeker weten. Ik ben wel eens benieuwd wat voor ondersteunend bewijs ze hebben voor dit soort onzin.

    Login om te reageren
  92. audiA6 zegt

    22 april 2010 om 19:24

    150 wahahahhaha ik zeg doen (heb namelijk een duits kenteken op mijn A6je en kan ik lekker met 250 over de snelweg terijl jullie met 150 door rijden.

    nee ik vind toch dat dit idee onhaalbaar is want als je nou harder wil rijden in het buitenland.

    dit idee is dus gewoon ONHAALBAAR

    Login om te reageren
  93. 206xsblack zegt

    22 april 2010 om 19:26

    misschien zijn ze zelf bang op hoge snelheden . en zou die er komen dan maar een chip tuning dan rijden we nog zuiniger ook nog :P

    Login om te reageren
  94. bmwm5 zegt

    22 april 2010 om 19:51

    Nederland op z’n aller smalst!!!

    Gooi die snlehied nu GVd eens omhoog. Standaard op de linkersbaan 150 km/h rijden! Klaar.

    Login om te reageren
  95. Eric zegt

    22 april 2010 om 19:55

    Ik pleit voor meer hersenen bij politiemensen. In België kennen ze ook veel van hard werkende mensen klo… met snelheidscontroles, maar in Brussel zijn er veel buurten waar ze nog niet durven doorrijden tijdens hun ronde.

    Login om te reageren
  96. Quivis zegt

    22 april 2010 om 20:03

    Dus nooit meer mn rijdbewijs kwijt hahahaha ;)

    Login om te reageren
  97. Benz.. zegt

    22 april 2010 om 20:09

    Alsof zo’n simpele ziel dat voor elkaar zou krijgen…
    En Ambulances of politieauto’s dan?

    Gewoon stoerdoenerij om met z’n smoelwerk op het internet te verschijnen.

    Login om te reageren
  98. Cantago zegt

    22 april 2010 om 20:20

    FORGET IT! Dat ding sloop ik er dus de eerste minuut uit he! Ik wil verdomme zelf kunnen bepalen hoe hard ik ga! Want wat moet ik anders in Duitsland? Levensgevaarlijk om daar 150 te rijden met een BMW M3 oid! (= te traag;))

    Login om te reageren
  99. Keaven zegt

    22 april 2010 om 20:22

    Leuk bedacht. Wij wonen dicht bij de Duitse grens en rijden vrij vaak op de autobahn. En dan kunnen we dus niet harder dan 150 meer?

    Login om te reageren
  100. Avenger zegt

    22 april 2010 om 20:24

    Ik zie eigenlijk maar een paar oplossingen.
    De eerste is een veel te laat geplaatste abortus op deze man.
    De tweede is een veel te vroege euthanasie op deze man.
    De derde is emigreren naar Roemenië. Of Duitsland,VS…

    OT: 150 kmh max, leuk als er een Duitser met een leuke (lees snelle) auto langskomt rijden met 280… Waar blijft de politie dan? Of mogen die dan wel harder, krijg dan toch lekker de ……….

    Login om te reageren
  101. w0o0dy zegt

    22 april 2010 om 20:42

    En vervolgens zie je bij Driebergen (KLPD-HQ) een Politie-v50 achteruit de oprit van de A12 afrijden… vrijwel zeker omdat ze iets hebben laten liggen en te beroerd zijn om terug te rijden…. Geen geintje, gisterenochtend rond 7:50…. meteen ontslaan dat soort tuig, want ik zie niet in hoe iemand die dat durft te flikken in staat is de orde en veiligheid in Nl te handhaven of bevorderen.

    Deze korpschef rijdt waarschijnlijk een Prius en baalt dat ie uitgelachen wordt… geen weldenkend mens zou met een voorstel komen dat NIETS bijdraagt aan de veiligheid, veel geld kost EN de vrijheid van de bevolking onnodig aan banden legt… het aantal overtredingen boven 150 is verwaarloosbaar en het overgrote deel van de serieuze ongelukken vindt plaats in de bebouwde kom of op b-wegen. Demotie voor deze sufferd, unfit for the job.

    Login om te reageren
  102. Qaz zegt

    22 april 2010 om 20:51

    Ik ben er 100% voor! In zijn achteruit!

    Login om te reageren
  103. YaSo zegt

    22 april 2010 om 22:33

    Donder op man! als iedereen nou min. 270 gaat rijden, krijgt niemand meer een flitsbekeuring, dit is toch een veel betere oplossing

    Login om te reageren
  104. Osca zegt

    22 april 2010 om 23:19

    mot hij een ei op zn kop? :P

    Login om te reageren
  105. bennyb zegt

    23 april 2010 om 00:05

    een goed idee, om sneller dan 150 te rijden op de openbare moet toch een beetje achterlijk zijn. en als ik bovenstaande reacties zie, dan lopen er hier veel rond (natuurlijk mag je het de kleine kinderen met hun fietsje niet kwalijk nemen, zij weten nog niet beter)

    Login om te reageren
  106. Pier zegt

    23 april 2010 om 01:30

    Oioioi, en weer een uitbreiding van “Big Brother is watching you” als dit ingevoerd gaat worden. Ben toch al van plan om dit land te verlaten dus mocht het zo ver komen dan zal het wel zo zijn. In NL zijn ze al 15 jaar de weg compleet kwijt. En wij allen gewoon grof blijven doorbetalen. Laten we eens lekker met z’n allen burgerlijk ongehoorzaam zijn!!! :D

    Login om te reageren
  107. Klassiekerrally zegt

    23 april 2010 om 01:33

    Betutteling ten top. Dát zouden ze eindelijk eens moeten verbieden! Of is dat ook weer betuttelend?
    Mijn Morris mag begrensd worden, net als mijn toekomstige Lotus Elise. Op 250 km/u. Dat halen ze standaard toch al niet.
    Elk ander idee mag rechtstreeks de prullebak in.

    Login om te reageren
  108. lincoln zegt

    23 april 2010 om 06:16

    wel een slim idee als je in aanmerking wil komen voor de “nationale communistische mongool award” ..

    voor zo,n zot hoef je niet te remmen ..
    daar is hard rijden echt niet voor nodig ..

    Login om te reageren
  109. BaRa zegt

    23 april 2010 om 06:21

    Tjongejonge, de intelligentie moet hier weer wijken voor testosteron en het “raak net aan mijn vrijheid”-gevoel. Jouw vrijheid eindigt waar die van anderen begint. Als je door te hoge snelheid een ongeval veroorzaakt, ben je je duidelijk niet bewust van je eigen verantwoordelijkheid. En te oordelen naar de reacties hier, zijn er voldoende mensen met een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. Voer dus maar lekker in, zo’n snelheidsbegrenzer, maar dan gelimiteerd tot 120. Om te beginnen. Reduceer het daarna gradueel tot 90. Het zal de gemiddelde trajectsnelheid nauwelijks negatief beïnvloeden, maar heeft een positief effect op harmonicafiles, reduceert uitstoot en lawaai, en verlaagt het stressniveau van de bestuurder. Alleen maar voordelen. Dat het ego van een paar straatjochies daarbij moet sneuvelen: so be it.

    Login om te reageren
  110. Martijn zegt

    23 april 2010 om 08:45

    Grootste bullshit ooit!
    En dit gaan ze toch nooit bereiken…geen enkele autofabrikant gaat hiermee akkoord!!

    Login om te reageren
  111. Esco zegt

    23 april 2010 om 08:56

    Met een begrensde Spyker over de Flevopolders rijden. Ziek hoor!!

    Login om te reageren
  112. Henk_he zegt

    23 april 2010 om 09:02

    Ik heb niet alle 128 bovenstaande reacties gelezen, dus wellicht dat iemand me voor is geweest. Desalnietemin kop ik ‘m toch even in:
    “Met 150km/u kun je ook jezelf en iemand anders doodrijden…”

    Login om te reageren
  113. Wolftuning zegt

    23 april 2010 om 09:39

    De politie willen alleen die snelheidsbegrenzer zodat ze ons bij kunnen houden met die slome bakken van ze…

    Login om te reageren
  114. L-Fred zegt

    23 april 2010 om 09:42

    Dit is wel erg klein denken, als je dit alleen in NL wilt invoeren, maar de beste man mag natuurlijk dromen.

    Login om te reageren
  115. Vossie zegt

    23 april 2010 om 10:06

    Het principe is nog niet eens zo heel raar. De manier waarop de GTR is begrensd vind ik eigenlijk een heel goede: een GPS systeem dat de auto begrenst zoland deze niet op een circuit rijdt.

    De opmerkingen in de trant dat begrenzen zonde is van je dure (lees snelle) bolide zijn nogal zwak. Waar kun je in NL uberhaput 250 of 300 rijden zonder een hele hoop andere mensen in gevaar te brengen?

    Login om te reageren
  116. primramessar zegt

    23 april 2010 om 10:27

    Ik sluit me aan bij BaRa

    Login om te reageren
  117. wimbers zegt

    23 april 2010 om 11:03

    als het dan kan worden uitgeschakeld aan de grens (gps gebaseerde begrenzer) dan zou het nog kunnen.

    in het algemeen:

    stop de F*&%^cking betutteling!
    hoe minder je mensen zelf verantwoordelijk laat zijn, hoe minder verantwooredlijk ze zich voelen (dus onverschillig.

    is dat wat men wil: een onverschillige samenleving?

    Login om te reageren
  118. knotty zegt

    23 april 2010 om 11:17

    hahahahaha… ja
    alsof de regering een van de meest geweldige manieren om geld af te troggelen buiten werking zal stellen…
    rot op.. dit komt er nooit door.
    trouwens. ik rij regelmatig in duitsland waar snelheden boven de 150km/u wel mogelijk zijn. en daar gaat deze meneer mij echt niet vertellen hoe hard ik mag of moet rijden

    Login om te reageren
  119. mc zegt

    23 april 2010 om 11:26

    150+ rijden is echt niet gevaarlijk, mits het op een rustige snelweg is. Maar waar ze van mij mogen gaan flitsen is bij scholen, winkelcentra ed. Daar waar het druk is, maar nee, ze zetten de flitspalen het liefst achter een boom langs een rustige weg..

    Login om te reageren
  120. maschoemaker zegt

    23 april 2010 om 11:35

    Ahum
    * ruikt neocommunist *

    Login om te reageren
  121. Roderick zegt

    23 april 2010 om 12:28

    Begrijp mij goed ik ben normaliter de laatste die zulke ideeën zal aanmoedigen, maar ik vind dit geen eens een heel slecht idee! Indien het plan verder uitgewerkt wordt zou het zowaar een oplossing kunnen zijn voor vele problemen!
    Als alle auto’s (en uitzonderingen kunnen gemaakt worden voor ambulance, politie, regering etc) worden voorzien van GPS gekoppeld aan een snelheidsbegrenzer, kan je heel simpel een max snelheid instellen voor binnen-buiten bebouwde kom en snel-autowegen. Tevens zou deze GPS ingezet kunnen worden bij het bestrijden van files met name de “golf” files. De politie kan zich volledig concentreren op het echte politiewerk. Uiteraard zijn de boetes een flinke bron van inkomsten voor de schatkist en zal dit geld dus elders gehaald moeten worden. Indien de zeer kostbare files gedeeltelijk verholpen kunnen worden (minder ongelukken en ’t anticiperen op files d.m.v GPS+snelheidslimiet) lijkt mij dit een win-win situatie!
    Ga wel naar Duitsland als ik hard wil rijden!

    Login om te reageren
  122. Ed zegt

    23 april 2010 om 12:42

    @ wimbers

    Ja, immers rijke, onafhankelijke mensen is het laatste wat een overheid wenst. Het ‘systeem’ moet wel in stand gehouden worden.

    Login om te reageren
  123. lambo4all zegt

    23 april 2010 om 12:45

    Korpschef wil snelheidsbegrenzer in alle auto’s

    meneer de korpschef is geschift

    Login om te reageren
  124. Ed zegt

    23 april 2010 om 12:46

    Socialistische bolwerken USA & EU drijven op hun laatste krachten, de boel staat op ploffen. Azie/Afrika/Midden-Amerika is waar de toekomst ligt.

    Login om te reageren
  125. HyperTeHK zegt

    23 april 2010 om 14:04

    Maak er 160 van en ik vind het goed, harder rij ik toch niet in Nederland.

    Login om te reageren
  126. HyperTeHK zegt

    23 april 2010 om 14:06

    Alhoewel een verhoging van de maximumsnelheid op veel wegen lijkt me toch een beter idee en dan begrensen op +40 van de hoogste maximum snelheid (af fabriek geen overheidsgeklooi aan mijn auto).

    Login om te reageren
  127. HyperTeHK zegt

    23 april 2010 om 14:07

    Ik wil natuurlijk wel in Duitsland harder kunnen dus die begrenser moet alleen in Nederland actief zijn

    Login om te reageren
  128. vtec zegt

    23 april 2010 om 14:33

    ” Socialistische bolwerken USA & EU drijven op hun laatste krachten, de boel staat op ploffen. Azie/Afrika/Midden-Amerika is waar de toekomst ligt.”

    Helemaal mee eens. Ze weten zelf ook heeeeel goed dat ’t afgelopen is met ze. IK wil dit kut landje over 10 jaar wel zien. Kijken of ze dan nog zulke idiote uitspraken doen.

    Login om te reageren
  129. ikke zegt

    23 april 2010 om 14:40

    hoezo boven aan de lijst willen staan met de minste verkeersdoden?

    Login om te reageren
  130. Dog zegt

    23 april 2010 om 19:02

    @Ed & vtec: Zwets niet van die politieke onzin mensen; ten 1ste is het een auto-site en dus off-topic en ten 2e staat het (onzin uitkramen) gewoon erg dom !

    Login om te reageren
  131. Mr. Dj M. zegt

    24 april 2010 om 22:31

    Is sowieso geen oplossing, de meeste ongelukken gebeuren niet door mensen die te hard rijden op de snelweg!! :|
    Althans niet echt te hard. Wel in situaties als met sneeuw e.d. waar mensen gewoon hun snelheid niet aanpassen….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North