• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KTM en Red Bull volgend jaar in MotoGP met deze RC16

Auteur: Dizono, gepost 13 augustus 2016 om 14:57 – 106 Reacties

Afbeelding KTM en Red Bull volgend jaar in MotoGP met deze RC16Afbeelding KTM en Red Bull volgend jaar in MotoGP met deze RC16Afbeelding KTM en Red Bull volgend jaar in MotoGP met deze RC16Afbeelding KTM en Red Bull volgend jaar in MotoGP met deze RC16Afbeelding KTM en Red Bull volgend jaar in MotoGP met deze RC16

KTM RC16
De gevestigde orde krijgt fikse concurrentie.

Terwijl de koningsklasse van de autosport met zomerreces is, wordt er in de koningsklasse van de motorsport nog gewoon geracet. Dit weekend strijkt het circus neer in Oostenrijk, thuisbasis van zowel Red Bull en KTM. Het is dan ook niet toevallig dat deze twee bedrijven dit weekend kozen als het moment om de KTM RC16 te presenteren.

Red Bull is al sponsor van de MotoGP, maar was vooralsnog geen hoofdsponsor van een van de deelnemende teams. Daar komt per volgend jaar verandering in, want dan staat ook KTM aan de start. De laatste jaren reden steeds dezelfde merken mee: Honda, Suzuki, Yamaha, Ducati en Aprilia. KTM is al wel enige jaren actief in de opstapklasse Moto3, maar maakt nu dus ook de stap naar het hoofdtoneel. Pol Espargaro en Bradleu Smith zijn aangetrokken als coureurs van het nieuwe fabrieksteam.

Net als Honda, Ducati en Aprilia kiest ook KTM voor een viercilinder in V-vorm. De cilinderinhoud bedraagt uiteraard net geen 1000 cc, terwijl de twee cilinderparen onder een hoek van 90 graden staan. Door die blokhoek is een balansas niet nodig, al neemt het blok wel iets meer ruimte in dan de compactere motor van bijvoorbeeld Aprilia. Het maximale vermogen wordt rond de 16.000 toeren per minuut afgegeven en bedraagt zo’n 240 tot 245 pk, al doet KTM daar logischerwijs geen officiële uitspraken over.

Hoewel het team pas volgend jaar haar officiële debuut zal maken, hebben ze een wildcard gekregen voor de laatste race van dit seizoen. Je kunt de RC16 dus op 13 november voor het eerst in actie gaan zien -en dankzij Akrapovic ook horen- op het circuit van Valencia.

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje
  • Video: de nieuwe Pit Wall van Red Bull Racing

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

ktm, motogp, motoren, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Autoblog advies: 45.000 euro voor opvolger sjoemeldiesel
Volgend bericht: Geen hogere bijtelling door nieuwe all-in prijzen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    13 augustus 2016 om 15:07

    “welkom op motorblog.nl” in 1, 2, 3…

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      13 augustus 2016 om 15:56

      @mercedesclk350: ben een beetje laat, maar daar komt ie dan! ..welkom op motorblok.

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        13 augustus 2016 om 15:56

        @mars: damn autocorrect..

        Login om te reageren
      • Dizono zegt

        13 augustus 2016 om 15:57

        @MARS: zelfs je smartphone vind het grapje zo afgezaagd dat hij ingrijpt.

        Login om te reageren
        • MARS zegt

          13 augustus 2016 om 16:01

          @Dizono: inderdaad, misschien dan nu echt tijd voor een edit knop!!

          -edit: die is er al, maar niet voor jou ;)-

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            13 augustus 2016 om 16:25

            @mars: @Dinozo: +1 voor de edit ;)

            Login om te reageren
        • MARS zegt

          13 augustus 2016 om 19:58

          @Dizono: hahaha…. Kutjoch!

          Login om te reageren
        • roppp zegt

          14 augustus 2016 om 00:54

          @Dizono: vind???????

          Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      13 augustus 2016 om 17:04

      @mercedesclk350: jankbal

      Login om te reageren
    • mick0210 zegt

      13 augustus 2016 om 22:49

      @mercedesclk350: wordt eerder zeurblog met zulke onoriginele reacties.

      Login om te reageren
  2. peshuis zegt

    13 augustus 2016 om 15:12

    Hier gaat Bo straks ook mee rijden ?

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      13 augustus 2016 om 15:13

      @peshuis: nee hij blijft nog wel even hangen in de moto3

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    13 augustus 2016 om 15:14

    Weet iemand toevallig waar dat beugeltje voor dient aan het stuur? Mooie motor, beste specs ook.

    Login om te reageren
    • M3rcury zegt

      13 augustus 2016 om 15:20

      @E34M5Touring: De beugel zorgt ervoor dat de rem niet ingedrukt wordt als ze tegen elkaar aan komen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 augustus 2016 om 15:23

        @M3rcury: Ok, Thanks! Wist ik niet.

        Login om te reageren
        • rossi46audi zegt

          13 augustus 2016 om 16:53

          @E34M5Touring: is al een paar keer voorgekomen.. maak je een rare stoppie bij 300+

          Login om te reageren
      • mrwheely zegt

        14 augustus 2016 om 06:04

        @M3rcury: en om te voorkomen dat je rem op koplingshendle afbreekt bij een val…. beetje dezelfde funktie als die beugels van bij de supermotards

        Login om te reageren
        • kapitein187 zegt

          14 augustus 2016 om 12:24

          @mrwheely: bij de koppeling zit ie juist niet.

          Login om te reageren
  4. vtechlover zegt

    13 augustus 2016 om 15:15

    Prachtige machine! Ben ook erg benieuwd hoe ze het gaan doen, als ze maar niet met B rijders komen..

    Login om te reageren
    • CRX zegt

      13 augustus 2016 om 17:00

      @vtechlover: Als Red Bull ergens in stapt doen ze dat altijd met het doel zo snel mogelijk op het podium te komen. Zal hier niet anders zijn.

      Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      13 augustus 2016 om 17:34

      @vtechlover: Bradley Smith en Pol Espargaro. Best aardig, maar daar ga je geen kampioen mee worden. Maar goed, zoiets moet groeien

      Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    13 augustus 2016 om 15:16

    Je bent toch knettergek als je daar het gas helemaal van open durft te trekken. Toch zou ik het wel eens willen doen

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 augustus 2016 om 19:02

      @mrrallycross: probeer eens een moderne superbike als een BMW S1000RR of 2015+ R1. Komt al enigszins in de buurt. De Aprilia RSV4 RF met performance pack schopt het zelfs al tot 230pk. Een Kawasaki H2R met 326pk is niet straatlegaal, ook niet echt een lightweight superbike, maar wel te koop voor stervelingen (met een volle knip…). En haalt in rechte lijn 400 (google Kenan Sofuoglu H2R).

      Login om te reageren
      • mrwheely zegt

        14 augustus 2016 om 06:07

        @racerx: werkelijk totaal niet met elkaar te vergelijken ????
        Kijk alleen al naar toeren per minuut en koppel….

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          14 augustus 2016 om 07:50

          @mrwheely: op rijdynamisch vlak misschien niet, maar qua snelheidssensatie kun je toch een beetje proeven van de ervaring.

          Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    13 augustus 2016 om 15:16

    Stalen chassis en alluminium achtervork,… concurrentie…

    Heeft KTM al een seamless shift gearbox?

    We zullen nog wel zien.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      13 augustus 2016 om 15:25

      @Hupke: ze hebben een seamless gearbox. gaan geruchten rond dat het blok 270pk kan leveren, mannen daar in Oostenrijk zijn niet dom, in de offroad zijn de motoren al 10jaar onverslaanbaar.

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        13 augustus 2016 om 18:49

        @vtechlover: als ze heel blijven, blijven onbetrouwbare motoren die ktm’s

        Login om te reageren
        • av_diver zegt

          13 augustus 2016 om 19:03

          @thefmanl: al heeeeeel lang niet meer…. Net als dat renaults niet meer roesten

          Login om te reageren
          • redneckdarian zegt

            13 augustus 2016 om 19:16

            @av_diver: Wel belachelijk korte onderhoudsintervallen.

            Login om te reageren
            • roppp zegt

              14 augustus 2016 om 00:57

              @redneckdarian: ach, alsof een F1-wagen onderhoudsloos 60.000km kan rijden.

              Login om te reageren
            • racerx zegt

              14 augustus 2016 om 08:15

              @redneckdarian: volgens mij heeft een RC8 gewoon een 10.000km interval bij normaal gebruik, zelfde als mijn S1000RR. Misschien is het voor offroads anders.

              Login om te reageren
              • mmarzzz zegt

                14 augustus 2016 om 10:48

                @racerx: dat lijkt mij bijzonder netjes. Wel elke 500 je ketting smeren hè

              • redneckdarian zegt

                14 augustus 2016 om 11:29

                @racerx: Ik doelde meer op de offroads idd. Daar worden onderhoudsintervallen uitgedrukt in uren! Dat zegt al genoeg lijkt me.

              • vtechlover zegt

                14 augustus 2016 om 11:49

                @redneckdarian: nee, alle crossmotoren worden in uren uitgedrukt, en de ktm’s maken de meeste toeren + plus uren zonder dat er iets stuk gaat.. Japanners lopen nog steeds achter in de offroad!

        • mrwheely zegt

          14 augustus 2016 om 06:08

          @thefmanl: ik rij er al mee vanaf 1976 nooit geen probleem gehad ???????

          Login om te reageren
  7. f40racer zegt

    13 augustus 2016 om 15:19

    Straight from the 90’s! Ik vind helemaal mooi.

    Login om te reageren
  8. gerjan zegt

    13 augustus 2016 om 15:22

    Geen verstand van motoren. Maar ik vind deze niet mooi om te zien. Oranje zwart van ktm met red Bull kleuren. Ktm was toch altijd van de crossmotoren.?

    Login om te reageren
    • av_diver zegt

      13 augustus 2016 om 19:04

      @gerjan: ze zijn erg groot geworden in de cross, maar doen al heel lang aan wegracen

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    13 augustus 2016 om 15:24

    Wel echt heel dik!

    Login om te reageren
  10. arii zegt

    13 augustus 2016 om 15:28

    Stoppen ze dan met het sponsoren van Honda?

    Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      13 augustus 2016 om 17:05

      @arii: daar is repsol de hoofdsponsor niet red bull

      Login om te reageren
  11. apriliarsv zegt

    13 augustus 2016 om 15:37

    Mooi is anders, maar dat geldt voor hun straatmotoren ook.

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      14 augustus 2016 om 23:07

      @apriliarsv: persoonlijke voorkeur

      Login om te reageren
  12. KEV9 zegt

    13 augustus 2016 om 15:40

    pfff wat een vermogens uit een atmosferisch blok van 1L, diep respect voor de ontwikkelaars van dit moois.

    Login om te reageren
  13. sracert zegt

    13 augustus 2016 om 15:41

    Gaan ze de gevestigde Japanse orde overhoop gooien in de Koningsklasse?, ik denk het niet. Er zijn in verleden veel niet Japanse fabrikanten die het tevergeefs hebben geprobeerd. Het blijft Honda, Yamaha aan de top. de rest mag volgen en afhaken. Ja er waren ooit uitzonderingen : 2x: K. Swans maniak op de Suzuki en C. Stoner op de Ducati. Die waren/zijn van buitenaards talent en klasse. ( fast Freddie Spencer, de meester op de Honda)

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      13 augustus 2016 om 22:07

      @sracert: vergeet Kawasaki niet…

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        14 augustus 2016 om 16:33

        @tvr1974: Kawasaki hebben nog nooit een WM in de koningsklasse gehaald, ook geen enkele grand prix geloof ik.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          15 augustus 2016 om 12:42

          @sracert: wat bedoel je met WM?

          Kawasaki rijdt (momenteel) niet mee omdat ze het momenteel te duur vinden.. http://nl.motorsport.com/motogp/news/kawasaki-motogp-is-te-duur/
          Daarom zijn ze zich volledig gaan richten op de WK-superbikes.. En dat was natuurlijk niet onverdienstelijk.

          Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die machines tov elkaar doen.. de verschillen tussen de MOTOGP en SUPERBIKES is tegenwoordig zo klein..(ik begrijp onder de sec..)
          http://www.speedzilla.com/forums/street-track/92330-gap-officially-bridged-wsb-vs-moto-gp-lap-times.html

          Ik begrijp KAWA hierin dus… Waarom nog mee doen aan MOTOGP terwijl de superbikes (die verreweg het meest lijken op de straatversies) vrijwel net zo snel zijn..

          Voorlopig blijf ik lekker op mijn Blade rondrijden. Ben geen echte fan van de KTM’s. De aprillia daarentegen… En de BMW mogen we natuurlijk ook niet vergeten..

          Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      13 augustus 2016 om 23:50

      @sracert: giacomo agostini op de mv augusta meervoudig wk (15x) )meerdere motoren weliswaar

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        14 augustus 2016 om 16:34

        @rossi46audi: klopt zeker, mijn vader was fan van Gilera en MV, daarna kwamen de Japanners naar Europa om mee te doen met racen. de rest is geschiedenis.

        Login om te reageren
  14. sracert zegt

    13 augustus 2016 om 15:46

    Ik vind het trouwens belachelijk dat er nu in de GP geracet moet worden met vaste software van dubieuze afkomst MM en dat de fabrikanten dit niet meer zelf mogen ontwikkelen. Kinderachtig, onsportief en angst voor de Japanse fabrikanten. Ik geloof dat Ducati ook met meer cc mocht starten in het vorige seizoen?: Belachelijke competitie vervalsing, typisch onsportief gedrag uit Italie als je het mij vraagt?.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      13 augustus 2016 om 15:58

      @sracert: Uit Italië? Is het niet uiteindelijk de FIM die de beslissende stem heeft wat reglementswijzigingen betreft?

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        13 augustus 2016 om 16:09

        @Edge: Ja, en die zijn nogal op Europa en minder op Japan. Japan heeft zo vaak in de racerij aanpassingen moeten doen omdat de concurrentie niet van ze kon winnen en de regelementen maar weer eens werden/worden aangepast.

        Login om te reageren
    • MARS zegt

      13 augustus 2016 om 15:59

      @sracert: ducati heeft dan ook een 2 pieter, en mag dus met iets meer inhoud racen..

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        13 augustus 2016 om 16:07

        @MARS: Belachelijk: gelijke monniken gelijke kappen CC’s!. dan maken ze toch ook een 4 cilinder.

        Login om te reageren
      • apriliarsv zegt

        13 augustus 2016 om 16:10

        @mars: dat is de superbike, daar mogen zij met meer cc rijden omdat het een tweecilinder is.

        In de MotoGP mochten ze meer motorblokken gebruiken omdat ze al jaren geen overwinning hebben behaald.

        Login om te reageren
      • rossi46audi zegt

        13 augustus 2016 om 23:51

        @mars: de GP16 duc is gewoon een v4 zoals alle andere teams gewoon een 4 cilinder

        Login om te reageren
        • sracert zegt

          14 augustus 2016 om 16:36

          @rossi46audi: thanks!

          Login om te reageren
  15. sracert zegt

    13 augustus 2016 om 15:49

    Als ik de motor zo bekijk lijkt het een aardige kopie v/d Honda. Zoals ik het buizenframe nu aan de buitenkant kan zien op de foto zou een bezoek aan Nico Bakker geen kwaad kunnen!. (Nico Bakkers Grizzly street bike, check it out)

    Login om te reageren
    • mrwheely zegt

      14 augustus 2016 om 06:11

      @sracert: ktm heeft al altijd een chroommolibdeen frame gehad dus dit is niks nieuws….

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        14 augustus 2016 om 16:39

        @mrwheely: Het gaat ook niet om het “nieuwe” maar hoe en op welke manier je het materiaal toepast en gebruikt. Honda heeft daar in de 1ste jaren van de 500 cc GP niet voor niets de frames laten ontwikkelen om ervaring op te doen. En hoe!.

        Login om te reageren
  16. janmetdelangeachternaam zegt

    13 augustus 2016 om 16:44

    Heeft best veel weg van een 90’s racer.
    Even off-topic, weet iemand of je nog ergens die oude 2 takt racers van weleer kan kopen

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      13 augustus 2016 om 16:54

      @janmetdelangeachternaam: dat kan, maar je moet heel, heel veel geld mee brengen. Tweetakten zijn razend populair en de echte racers kosten een godsvermogen.

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        13 augustus 2016 om 17:07

        @Dizono: er zijn toch ook straatversies van de tweetakt racers gemaakt? Of zijn deze ook zo duur?

        Login om te reageren
        • Tuono zegt

          13 augustus 2016 om 17:17

          @janmetdelangeachternaam: ligt eraan wat je wilt. Een aprilia rs125 is goed te betalen. Een aprilia rs250 of suzuki rgv250 al wat minder. Wil je een 500 2takt dan moet je echt wel wat meer geld meenemen, maar ten opzichte van auto’s vallen de prijzen goed mee.

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            13 augustus 2016 om 22:11

            @Tuono: en dan de onderhoudskosten er nog bij optellen.. Zeker 3 cilinders tweetakt(500cc) best prijzig continu nieuwe zuigers enz enz..

            Login om te reageren
            • Tuono zegt

              14 augustus 2016 om 04:18

              @tvr1974: tsja..afhankelijk van je eigen sleutelkunde. Als je het echt wilt is het allemaal betaalbaarder dan een sportwagen voor erbij :)

              Login om te reageren
        • sracert zegt

          14 augustus 2016 om 16:42

          @janmetdelangeachternaam: Suzuki Gamma’s en de Honda 3 cilinders, erg zeldzaam en duur!. gevaarlijk en bloedsnel om te rijden. Ik heb zelf ooit een Gamma met Bakker uitlaat en tuning op straat mogen rijden.

          Login om te reageren
          • sracert zegt

            14 augustus 2016 om 16:43

            @sracert: 250cc tweetakt

            Login om te reageren
      • racerx zegt

        13 augustus 2016 om 19:06

        @Dizono: Suter heeft nog met een 500 tweetakt aan de Manx TT 2016 meegedaan. Nostalgie ten top, heerlijk! Hoewel de Honda RCV 213v-S straatversie, weer verbouwd tot racebike, bereden door Bruce Anstey ook heerlijk klonk.

        Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      13 augustus 2016 om 17:24

      @janmetdelangeachternaam: op marktplaats staat soms een RD500 of iets dergelijks. Of bedoel je echte GP motoren?

      Login om te reageren
  17. bjorn997 zegt

    13 augustus 2016 om 16:48

    De moto gp Ducati heeft 290pk! Ook niet gek

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 augustus 2016 om 19:08

      @bjorn997: lijkt me aan de optimistische kant, heb je een bron? Ze zijn motorisch wel achterlijk sterk, zeker op de lange straight van Mugello (zelfs met die drag creërende wings).

      Login om te reageren
      • bjorn997 zegt

        13 augustus 2016 om 19:45

        @racerx: tijdens de kwalificatie vandaag had die van den Goorbergh het over 290pk in de duc.. Liegt hij, dan ik ook?

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          13 augustus 2016 om 20:32

          @bjorn997: wellicht een krukas/achteras verhaal. 290pk aan de krukas zou kunnen, vertaalt zich ongeveer naar 250 aan het achterwiel.

          Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      13 augustus 2016 om 23:53

      @bjorn997: ducati zelf geeft 270pk op. En een top van meer dan 340kmp

      Login om te reageren
  18. napo zegt

    13 augustus 2016 om 17:30

    De pk’s die hier vermeld worden zijn achterwiel pk’s, krukas is niet zo intressant. Ducati race’t in de motoGP met een V4 blok en in de superbike is 1299cc 2 cilinder met een restrictor op de inlaat (omdat ze anders teveel pk’s kunnen persen.

    240 pk is niet superveel, de oude 990cc blokken uit 2004 tot 2007 hadden rond de 300 pk alleen dit werd door de electronica per versnelling en per toerental en per bocht (op basis van GPS gegevens) terug getuned omdat 300pk niet rijdbaar is (op de exit van de bocht).

    2015 had ducati nog in de open klasse meer motor blokken en een zachtere band beschikbaar. anno 2016 heeft elk team gelijke electronica en gelijke bandenkeus (medium of hard). ook GPS georienteerde vermogensafgifte en wheelie control (en tractioncontrol) is afgeschaft, je hebt tractioncontrol instelbaar maar uit eindelijk moet de coureur het met de rechterhand doen en niet meer een GPS signaal > dus het playstation verhaal is een beetje over.

    Daarnaast heeft met voor het eerst dit jaar Michelin banden, waarbij in het begin van het seizoen veel problemen waren met de voorbanden. Deze hadden namelijk minder grip als achter met als gevolg op corner entry dat de grippie achterband de voorband de bocht uit duwde (onderstuur) en dus een hoop valpartijen. Nu we halverwege het seizoen zijn zie je dat de voorbanden beter worden en minder crashes zijn als in begin 2016.

    Ontopic, ik denk dat KTM de eerste 2 a 3 geen kans maakt. de motor is te nieuw en ze hebben we goede rijders maar geen toppers. verder als een tiende plaats zie ik ze niet komen in 2017. Dat ze goed frames kunnen bouwen hebben ze bewezen door in de MOTO3 klasse competitief te zijn met brad binder. MotoGP is toch net ff een tandje anders…dus we zullen zien.

    ik heb twaalf jaar lang intensief circuit gereden met als laatste een volledig geprepareerde bmw s1000rr met 200pk op t achterwiel. En ja ik kan t benutten en t accelereert harder als menig sport auto….ik kan t iedereen aanraden, t is verslavend :) (hard een bocht uit op t circuit is dan weer heel anders als hard rechtdoor op de snelweg.

    evengoed,…top dat KTM de uitdaging aangaat, hoe meer zielen hoe leuker de MotoGP.

    @autoblog, top dat ze ook af en toe motornieuws posten! :)

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 augustus 2016 om 19:12

      @napo: gekapt met circuitrijden? Ik kom heel af en toe op het circuit maar rijd voornamelijk op straat, heb een licht verbouwde S1000RR uit 2013. Ruitje, pijp, hendels etc… De standaard zaken.

      Login om te reageren
    • kars zegt

      13 augustus 2016 om 21:51

      @napo: Welkom op AB! (op MF kennen we je al ;)

      Login om te reageren
      • napo zegt

        13 augustus 2016 om 22:14

        :):) @kars:

        Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        14 augustus 2016 om 06:00

        @kars: wat is MF?

        Login om te reageren
        • papa zegt

          14 augustus 2016 om 07:59

          @pinut187: Massey-Ferguson, prima trekkers…

          Login om te reageren
        • napo zegt

          14 augustus 2016 om 09:33

          @pinut187: mf= motor-forum. http://Www.motor-forum.nl

          Login om te reageren
  19. maxximum zegt

    13 augustus 2016 om 17:58

    Geweldig dat KTM meedoet aan de MotoGP. Een onafhankelijke fabrikant die zich weet te evenaren met de grote jongens. Zo gefascineerd door dit merk dat er nu een 1290R SE in de garage staat. Geweldig spul.

    Login om te reageren
    • Tuono zegt

      14 augustus 2016 om 04:17

      @maxximum: want honda, suzuki en yamaha zijn geen onafhankelijke fabrikanten?

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        14 augustus 2016 om 08:42

        @Tuono: de meeste, zo niet alle, grote Japanse merken zijn onderdeel van multidisciplinaire technologieconcerns, wellicht wordt dat bedoeld.

        Login om te reageren
        • maxximum zegt

          14 augustus 2016 om 11:05

          @racerx: bedankt voor de beredenatie!

          Login om te reageren
        • sracert zegt

          14 augustus 2016 om 16:45

          @racerx: Honda is altijd een private onderneming geweest zonder enige staat hulp/subsidie. dit in tegenstelling tot de andere fabrikanten uit Japan.

          Login om te reageren
          • maxximum zegt

            14 augustus 2016 om 19:53

            @sracert: moet eerlijk zeggen dat Honda niet het charisma heeft zoals KTM. Voordat de 1290 SE was gekocht werd er gereden op een CBR1000RR, ook niet mis. Maar zo’n SuperDukeR kan een poeslieve motor zijn in comfort-mode maar, in street-mode is het echt een bizarre creatie. Wheelie-killer moet er altijd aan te pas komen.

            Login om te reageren
            • sracert zegt

              14 augustus 2016 om 20:47

              @maxximum: Honda heeft voor mij nog steeds het meeste charisma. Het is denk ik persoonlijk. Merken die nauwelijks iets in de racerij hebben gewonnen zeggen en doen mij weinig. Dat komt door het racen van Honda en het winnen daarvan, in nagenoeg alle klassen waarin ze meedoen. Ik heb in begin jaren ’80 Honda terug de F1 zien komen op Zandvoort met het Spirit chassis, Fantastisch was dat met al die druk doende Japanse monteurs de pits uitrennen en sleutelen aan de V6-twinturbo. Sindsdien ben ik verkocht.

              Login om te reageren
              • maxximum zegt

                14 augustus 2016 om 21:27

                @sracert: wat je zegt is helemaal waar. Ik ben nog redelijk aan de jonge kant maar ik weet wel dat Honda veel meer faam heeft dan KTM. Op een of andere wijze ben ik ineens een freak er van geworden. Ze zijn zo anders dan de rest, snap je?

              • sracert zegt

                15 augustus 2016 om 00:11

                @maxximum: ja ze zijn bij Honda anders, dat was helemaal het geval toen mr. Soichiro Honda nog leefde. Zijn filosofie was: Als je raced (en wint natuurlijk), worden je producten het beste ontwikkeld. Net zoals Enzo Ferrari en ook Colin Chapman, die hadden deze filosofie eveneens.

              • sracert zegt

                15 augustus 2016 om 00:11

                @sracert: ontwikkelt

            • sracert zegt

              14 augustus 2016 om 20:50

              @maxximum: En natuurlijk heb ik Fast Freddie Spencer op de Honda’s 250 & 500 cc op 1 dag beide races in Assen zien winnen. machtige machines waren de tweetakten.

              Login om te reageren
  20. racerx zegt

    13 augustus 2016 om 19:13

    Ben benieuwd wat KTM gaat doen. Heb er nooit op of mee gereden, maar op de een of andere manier wekt het merk sympathie op. Ik hoop alleen dat het vakwerk frame een beetje competitief is, motorisch geloof ik het wel.

    Login om te reageren
    • maxximum zegt

      14 augustus 2016 om 11:08

      @racerx: ga eens na een demo-dag van KTM en stap eens op een Superduke 1290 of een Adventure. Ik denk dat je niet anders meer wilt aangezien er echt kwaliteitsproducten worden toegevoegd, WP shocks voor en achter, een heerlijke versnellingsbak en ga zo maar door. Zat eerst in de twijfel om er 20k op stuk te slaan maar het is ’t dubbel en dwars waard geweest.

      Login om te reageren
  21. autokenner zegt

    13 augustus 2016 om 20:18

    Dat is geen auto

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 augustus 2016 om 20:34

      @autokenner: moet je inderdaad wel een autokenner voor zijn om dat op te merken…

      Login om te reageren
  22. pesu zegt

    13 augustus 2016 om 20:30

    Vind de uitlaten wel interessant. Doorgaans zijn gelijke pijpenlengtes beter voor de prestaties. Iets wat deze motor volgens mij niet heeft.

    Verder een bruut ding. KTM motards blijven heerlijk, supersports ken ik niet van ze.

    Login om te reageren
    • kars zegt

      13 augustus 2016 om 21:54

      @pesu: Inderdaad, gelijke lengte is beter en dat heeft deze motor wel degelijk.
      Het is namelijk een V4, met de voorste 2 cilinders naar het onderste dempertje (bocht via voorkant) en de achterste 2 cilinders naar het bovenste dempertje (bocht langs achterkant/zijkant).

      Login om te reageren
  23. pinut187 zegt

    14 augustus 2016 om 06:01

    Altijd goed als er nieuwe teams komen. KTM en Redbull, dat komt wel goed.

    Login om te reageren
  24. mrwheely zegt

    14 augustus 2016 om 06:16

    Voor filmpjes van de racer die ik 2 jaar geleden al heb zien rijden in de test fase kijk op youtube

    Login om te reageren
  25. jordy14 zegt

    14 augustus 2016 om 10:50

    Ik ben benieuwd of ze potten kunnen breken!:)

    Login om te reageren
  26. biohazardracer zegt

    14 augustus 2016 om 21:24

    Vet!! Ben heel benieuwd of ze mee gaan komen volgend seizoen

    Login om te reageren
  27. rob636 zegt

    14 augustus 2016 om 23:11

    Leuk om te zien hoe alle motor-mensen hun interesse delen op zo’n artikel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North