Dit is de snelste (en gaafste) motor op Marktplaats

Auteur: , 92 Reacties

En de op één na duurste ook trouwens.

Slechts een ridicule Harley Davidson-chopper, waar men 65 mille voor durft te vragen, is duurder dan deze Ducati. Het is dan ook niet zomaar een Duc, maar een heuse Desmosedici RR. Dat is niets meer of minder dan een MotoGP-racer met lampen en een kenteken. Een beetje alsof Ferrari opeens een straatlegale versie van de SF16-H zou bouwen.

Onder de uiterst bevallige kappen gaat een 998cc V4 schuil. Uiteraard met desmodromisch bediende kleppen, zestien (sedici) in totaal. In racespecificatie goed voor ruim 230 pk, maar ook in deze straatlegale fiets nog altijd goed voor 200 pk. Dat is overigens gemeten aan de krukas, de achterband moet uiteindelijk zo’n 170 paarden zien te beteugelen. De motor weegt trouwens 171 kilo en dus is dit de Koenigsegg One:1 onder de motorfietsen. Alleen telt het gewicht van de bestuurder iets zwaarder mee op 170 kilo dan op de 1360 kilo van het koningsei…

Over acceleratietijden praten motorfabrikanten zelden, aangezien dit meer dan bij een auto afhankelijk is van de kunde, formaat en gewicht van de berijder. Mocht je over het talent en postuur van Valentino Rossi beschikken, dan moet het mogelijk zijn om binnen de drie seconden de honderd aan te tikken. Pas bij 301 km/u is de koek op en komt de acceleratie tot een einde.

Net als met supercars, wordt er blijkbaar ook met ‘superbikes’ (alhoewel die term binnen de motorwereld voor een andere raceklasse wordt gebruikt) weinig gereden. Deze Duc heeft sinds 2008 namelijk maar 8000 kilometer gereden. Je moet dan ook wel stalen ballen en het nodige talent hebben om een dergelijk snelle en listige motor plat door de bocht te gooien. En flink wat geld; de vraagprijs is met 51.500 euro niet mals en ligt niet eens heel ver onder de toenmalige nieuwprijs van de Desmosedici RR.



92 reacties

Heuh motoblog is online ?
@josxkrs: #haatjeleven -.-‘
@edjedonnie: laat ik liever aan jou over Edje!
@edjedonnie: een hekkie??
Yes! Meer van dit graag! Ook al is het een autoblog dan is dit wel eens een fijne afwisseling..
@sneakerfreak: nee hoor. Straks komen ze ook nog met vrachtwagens, trekkers (zoals die ene Porsche), scooters en E-bikes.
@roppp: In dat geval kun je er altijd voor kiezen om het niet aan te klikken en gewoon door te scrollen.. You’re in control of wist je dat niet?
@roppp: dat zien idd ook te weinig. Af en toe is een dikke vrachtwagen kan helemaal geen kwaad.
@vondick: elke vrachtwagen is er één teveel, dik of niet. Als je vrachtwagens mooi vindt kan je vast wel naar een truckersblog.
@erwh: Daar verschillen we dan van mening. Ik noem dat kokervisie
@vondick: eerlijk gezegd snap ik niet wat dat met kokervisie te maken heeft. Waar jij blij van wordt hoef ik niet interessant te vinden en andersom is het precies hetzelfde.
Deze machine werd jaren geleden geïntroduceerd als een kopie van de motogp machine van casey stoner. T geluid echt geweldig, en op 16,5 inch banden zelfde als de motogp toen. Sinds dit jaar is men naar 17 inch overgestapt.

Maar als je nu een BMW s1000rr of een zx10r koopt van Kawasaki ben je deze motor makkelijk de baas in sturen, electronica en acceleratie/topsnelheid.

Tip voor de autoblogger, 0 naar 100 is de sportauto van nu bijna altijd sneller, van 0 naar 200 zit je rond de 7 a 7,5 sec en pak je elke hypercar:)
@napo: Nee niet van Casey Stoner maar van Loris Capirossi. Dit ding was nog gebaseerd op eem 990cc GP machine.
@terrorizer: Honda heeft in 2015 hetzelfde geflikt met de RC213V-S.
http://www.motor.nl/nieuws/eindelijk-de-honda-rc213v-s/
@terrorizer: je hebt inderdaad gelijk, gp6 machine 2006 van capi en sete gibernau…

Jahoor, dit wordt hem.

Stiekem ben ik zelf al op zoek naar een vervanger voor mijn motorfiets. Maar ik denk dat de kans groter is dat het weer een r6 wordt.

Maar echt heel gaaf, zo’n duc!
@koeckenbacker: hoewel ik zelf ook wel een Yamaha-man ben, trekt een Honda VT1000 SP mij ook wel… Niks voor jou?
@Dizono: nee sorry, het moet janken bij mij. Ik heb al wel nagedacht over een yamaha fz1 naked, omdat vrouw ook meewilt. Maar ik wil het gevoel en de beleving van snelheid. Dat een 1000 sneller is, weegt niet op tegen het geluid van de 600.

Sinds ik toen ik 16 was voor het eerst een blauwe r6 zag, wist ik het, en eigenlijk is dat nooit veranderd dat ik een r6 wilde.
@koeckenbacker: ikzelf heb een ’07 R6 gehad. En inderdaad…het geluid is fenomenaal als je richting de 17500 rpm gaat. Sturen ook fantastisch. Veel fijner dan een R1.
@koeckenbacker: Heb zelf een S1000RR, met 14.200 tpm ook geen watje qua gillen… ;). Wellicht ook het overwegen waard.
@racerx: absoluut, een van de, zoniet de gaafste motorfiets in mijn ogen. Maar ik ben bang het budget even niet toereikend is.
@koeckenbacker: mijn net ingereden ’13 was bij aanschaf dit jaar inderdaad nog best aan de prijs. Een ’10er met meer ervaring is significant goedkoper. Ze kunnen het hebben, duurtestrapporten van 50.000km gezien waarbij zelfs de koppeling nog prima was, ondanks de quickshifter.
@racerx: ze beginnen een beetje bij 10.000 eckermannen zie ik. Dat vind ik inderdaad wel meevallen.
@koeckenbacker: gewoon doen, lekker toegankelijke 1000 om de overstap te maken van een 600.
@koeckenbacker: ik heb de 1000 en de 600 gehad maar de grootste kick kreeg ik toch van de 1000. Alleen vond ik de 600 wel een betere wegligging hebben
@Dizono: Sp1 vindt ik nog altijd een van de mooiste motoren op de markt , maar hij rijdt wel erg nukkig . Vergis u er niet in …
@cossie300: ik weet het, niemand minder dan Joey Dunlop vond er zijn waterloo op…
@Dizono: Hoe nukkig ook was op de VTR1000SP, Joey Dunlop vond er niet zijn Waterloo op. Dat gebeurde op een 250cc racer, ook van Honda

https://www.youtube.com/watch?v=y1gvPaV4t-Y
@luittinke: *Hoe nukkig de VTR1000SP ook was

Het is al laat blijkbaar
@luittinke: Je hebt helemaal gelijk. Ik ben een beetje in de war gebracht door zijn standbeeld denk ik..
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Statue-tt-races-snaefell.jpg
@Dizono: Inderdaad. Afgelopen juni voor het eerst naar de IoM TT geweest. ook nog even bij het standbeeld gekeken. Heb niet gauw kippevel, maar toen had ik het toch.

En over die nukken van een SP1/2, tja, dat is juist wat het zo’n gave motor maakt. Zelf ben ik meer van de 60graden V-twin (rij een 2001 Aprilia RSV Mille), loopt net iets soepeler.
@cossie300: De SP-2 schijnt veel minder nukkig te zijn. Maat had er 1, helaas al gecrashed voordat ik de fiets kon proberen… LoL
@cossie300: powercommander en een goede afstelling kunnen al veel helpen.
@koeckenbacker: Maak je er foto’s van als je hem neemt? Mensen die motors niks vinden moet je gewoon negeren :)
Inmiddels is hier in Oostenrijk het motor seizoen ook weer begonnen, en daarbij ook genoeg ducati’s! Maar ik kan niet wennen aan het geluid.. elke keer weer!
via iPhone app
@derek306: de bekende bak spijkers. De nieuwere hebben helaas geen droge koppeling meer
@apriliarsv: die droge koppeling van de Ducs waren ook niet het sterkste punt. Ik ben er wel blij mee dat ze er vanaf gestapt zijn. Al verliest het wel wat van z’n karakter.
Lekker hoor!
Voor zulke bedragen moet je wel een motorliefhebber in hart en nieren zijn. Het is een bloedmooie machine met de nodige krachten en zou ‘m ook absoluut willen hebben, maar ik zou nooit zoveel geld aan een motor uitgeven vrees ik.
@ariif: spijtig genoeg zijn dit ook investeringen geworden waar bijna niet mee gereden wordt. Dus voor de mensen die door kopen is geld geen probleem
Snelste? Zou kunnen, betwijfel het.
Ik denk dat die Hayabusa met turbo (380 pk) die op marktplaats te vinden is ook wel die titel zou kunnen dragen. Mits niet begrensd natuurlijk.
@rikus: ja, dat hangt natuurlijk af van je definitie van snel. In rechte lijn of op een circuit. Daar ben je namelijk kansloos met je verlengde achterbrug…
@Dizono: Heb je gelijk in, vandaar dat ik het betwijfel.
Dat is afhankelijk van hoe je de motor gebruikt.

In het artikel word de 0-100 tijd genoemd plus topsnelheid.
Zou die Hayabusa daar voor onder doen denk je?

Zouden ze beide een rondje lappen op een circuit, dan word het een heel ander verhaal.
@Dizono: Op het circuit is dit ook niet meer de snelste motor van marktplaats, moderne supersports met alle elektronica ‘rijden rondjes’ om de Desmosedici.

Neemt niet weg dat het een zeer exotische machine is, laatst kwam er eentje op de snelweg voorbij en ik keek toch even twee keer.
@rikus: ja precies, die gaat sowiso gruwelijk hard, standaard gaan ze al 340(!) en met wat andere tandwiel verhoudingen zal die nog veel harder gaan gok ik
@wimbraber: plus- 400 in enkele gevallen ;)
@wimbraber: De eerste serie Hayabusa was niet te stoppen. Daarna werd alles begrensd, omdat stock motoren die bij een roadtest boven de 360 klokken, iets teveel van het goede waren.
Voor de helft koop je een Kawasaki H2(R).

Ook snel en je houd nog 25K over voor nieuwe achterbandjes :)
Zou wel leuk staan in m’n mancave, want rijden kan ik ze toch niet.
Heel vette motor, maar ook meteen je doodsvonnis lijkt mij
Lekker zo een Duc. Ik kan het weten want rij een Monster??
@b0z4: een monster en desmo kun je uitstekend vergelijken met elkaar ja ;)
@2wheeler: Allebei Ducati of ben je scheel?
@b0z4: ik weet hoe een One 77 rijdt, want ik heb een Cygnet ;)
@apriliarsv: Jij hoort hier duidelijk niet op autoblog. Totaal geen kennis van autos.
@b0z4: 33 mensen vinden van wel :)
@nasty: De meeste hier hebben niet eens een autorijbewijs laat staan verstand van motoren ;)
@b0z4: ;)
@b0z4: komt zelf met een vergelijking die als een pik op een drum slaat -> vraagt aan andere mensen of ze scheel zijn. Ok.

Ik weet hoe een s65 AMG rijdt, heb wel eens in een taxi gezeten.
@b0z4: Is dat een vraag?
300 km per uur op een motor. Dan heb je wel echt schijt aan jezelf.
@lolikbenbol: zo eng is dat helemaal niet als je op een goede weg rijdt.

Sneller dan dat je eigenlijk kunt door een serie bochten en daardoor net niet van de weg raken is angstiger. En geeft meer adrenaline.
Lekkert op de brommert… Houd het hier bij auto’s aub.
@str8six: zit niet zo te miepen op dat ene motorartikel per maand

Aub.
@str8six: Je weet dat je ook gewoon door kan scrollen hè?
Staat mooi naast een 159
Heerlijk, hier wil ik mijn huidige Italiaanse éénpitter wel voor inruilen. Zo’n Duc staat ook mooi naast de Alfa. ;)
@trustmeiamanengineer: ik mijn Japanse 1pitter ook! Maar door het jeugdsentiment dat ik heb bij de 999 gaat dat hem eerder worden denk ik. En het feit dat die tienduizenden eypo’s goedkoper is, is ook mooi meegenomen.
via iPhone app
@2wheeler: wel eentje uit de tweede serie kopen, mooie dingen, erg ondergewaardeerd
Zou hem wel willen… maar dan word het wel een hele dure begrafenis. Nee dan zou ik hem in de mancave zetten. Ik ga dan gewoon voor een enduro. Veel mooier. Rij ik me niet dood op. Hooguit zwaargewond
@ronaldddvos: zwaargewond is soms erger dan dood.
@rolov: soms wel.
via iPhone app
Aan de schaamrand op de achterband te zien is de huidige eigenaar geen bochtenridder
Ik heb helemaal niets met tweewielers, maar deze maakt mij hebberig.
Altijd lekker een Ducati.
Ik vind 125kmh al heel erg snel op een motor. In een auto heb ik veel minder problemen met snelheid. Dit is wel een heel erg mooie motorfiets, dat dan weer wel.
Ducati…. Stuk gaat ie
Een Panigale Superleggera vind ik nóg mooier, maar de Desmo is ook zeker niet te versmaden! Wat ontzettend lekker!
Ducati club Nederland (DCN) was/is de grootste ducaticlub volgens mij, en die hadden zon fiets te huur voor de leden. Was toen de enige in nl.
@e39540itouring: er stond ook een Desmo bij Goedhart motoren in Bodegraven voor een behoorlijke tijd! Maar niet op kenteken inderdaad
@2wheeler: Nicky romero had er een gekocht om weg te zetten dacht ik. Hij heeft er een paar staan waar hij nooit op rijdt. Wel alleen ducatis .
voor dat geld kocht ik eerder een 1299 Panigale
Weinig verstand van motoren maar wat ik wel gaaf vindt is dat hij helemaal rood is. Niet te veel gekke strepen en vlammen. Mocht er ooit een motor komen dan zou het een cafe racer worden. Dat is zo gaaf!!
Onder de 3 seconden van 0-100 is voor een motorfiets niet extreem bijzonder hoor. Zelfs een Yamaha V-Max uit 2010 (een power cruiser) doet het onder ideale omstandigheden in 2,5 sec.
Het is vaak de coureur die het verschil maakt, maar dat geldt niet alleen in een rechte lijn, maar vooral in de bochten. Ik rijd zelf motor en ben niet heel goed of zo, maar ik kan op bochtige wegen sommige racers prima bijhouden op mijn allroadje omdat ze geen bochtentechniek hebben.
OT: mooie fiets, wel veel te duur voor wat je krijgt, tenzij je hem als investering koopt. Anders gewoon de helft in je zak steken en een leuke 1299 Panigale kopen. Gaat hard zat voor een amateur en dan kun je tenminste gewoon kilometers maken zonder je schuldig te voelen.
Voor dat geld heb je ook een nieuwe H2R, dan is mijn keuze wel heel snel gemaakt
@maxiparts: dit of een h2r… Hou maar je kawasaki…
Der zijn der hier maar weinig met ballen die dit oldtimmertje open trekken dat weet ik…. maar technisch toch al sterk verouderd Ducje. Leuk als beleggings project… voor jaar of 20 30
L’uomo cosa dice questo un dispositivo raccapricciante. La Desmosedici RR ha rubato il mio cuore. Molti di potenza con l’aspetto di una bestia. Perfetto
Met al die motors van tegenwoordig blijf ik de Ducati 918 en de 1098 het mooist vinden. Wat een prachtige motors zijn het. Heerlijk die koplampen en uitlaten achter.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).