• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KTM komt met meer modellen

Auteur: Wouter, gepost 26 februari 2008 om 18:12 – 18 Reacties

KTM X-Bow
KTM mag niet klagen over aandacht voor de X-Bow. Er zijn al 200 orders genoteerd, maar dat is nog niet voldoende om winst te maken op het project. Zodoende komen er meer modellen op basis van hetzelfde chassis.

De standaard X-Bow heeft een 220 pk sterk 2.0 TFSI blok van VAG onder de motorkap. Met een gewicht van 700 kg betekent dat een sprinttijd onder de 4 seconden. Voor diegenen die nog meer snelheid wensen, komt KTM ook met een X-Bow met het motorblok van de Audi S3 op de proppen. Voor de X-Bow zal het S3-blok minimaal 300 pk leveren.

Voor de echte circuit ridders komt een GT4 Light-versie, die in het gelijknamige kampioenschap gaat racen. Verrassend genoeg komt er ook een Dakar versie. In eerste instantie lijkt de X-Bow daar niet echt voor geschikt, maar KTM heeft met motorfietsen al ruime ervaring opgedaan in deze woestijnrace. Voor de metrosexuele klanten komt er bovendien een variant met dak en deuren, zodat de zorgvuldig gestylede haartjes niet door de war gaan.

Ook interessant!

  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later
  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

ktm, Lichtgewicht, x-bow

Vorig bericht: « Column nu: Milieu Taliban
Volgend bericht: Eerste foto van Hermès Bugatti Veyron »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    26 februari 2008 om 18:14

    Eigen schuld, ze moesten dat ding maar niet zo achterlijk duur gemaakt hebben. Desnoods maken ze pakken minder winst per verkocht exemplaar maar dat konden ze dan terug goed maken door grotere aantallen te verkopen van het ding.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    26 februari 2008 om 18:17

    “Verrassend genoeg komt er ook een Dakar versie.”

    Excuse me? Say what?

    “In eerste instantie lijkt de X-Bow daar niet echt voor geschikt, maar KTM heeft met motorfietsen al ruime ervaring opgedaan in deze woestijnrace.”

    Ow! Oké! I still don’t get it…..

    Login om te reageren
  3. Josje zegt

    26 februari 2008 om 18:19

    @ vonstroke
    de prijs is blijkbaar niet het probleem voor de klanten? dat er nog geen winst is gemaakt is omdat blijkbaar productie en ontwikkelingskosten relatief hoog zijn

    Login om te reageren
  4. gilein brouwer zegt

    26 februari 2008 om 18:59

    300pk!!!!! nou lotus pak je boeltje maar in en ga maar lekker naar huis!!!! deze auto ruled zeker veel meer!!!

    Login om te reageren
  5. Arodin zegt

    26 februari 2008 om 19:03

    Een variant met deuren, een dak, kofferbak misschien? iets minder extreme styling…he, het is een sedan geworden … Why?

    Login om te reageren
  6. schnitzerken zegt

    26 februari 2008 om 19:03

    Dus na al deze uitleg, wil men van KTM, ook een supercar merk maken, die dus waarschijnlijk ook een volledige autoproductie zal hebben. Mooi bekeken van die mannen daar

    Login om te reageren
  7. martijn zegt

    26 februari 2008 om 19:16

    ze houden er al rekening mee dat dit ding vaak gesleept moet worden ( gelet op de witte en veel de duidelijke sleephaak in de “voorbumper”.

    Heb hem al in het echt gezien: MASTER!!!!
    Echt een gaaf ding………

    Login om te reageren
  8. Tephlon zegt

    26 februari 2008 om 19:44

    Ik denk dat de toevoeging van een dak en deuren de verkoop behoorlijk zal beïnvloeden. Ze hebben zojuist de hele noord europeese markt geopend… :-)

    @arodin: Waar haal je de kofferbak en “minder extreme styling” vandaan?

    Login om te reageren
  9. L-Fred zegt

    26 februari 2008 om 20:06

    Daker-versie, eentje met dak en deuren…. m’n fantasie gaat nu doordraaien, want stel: glazen dak, sedan, family-station, pick up?? SUV, SSUV.

    Wel nog een vraag: Waarom is KTM altijd in het oranje? Weet iemand dat?
    Of is het net als Ferrari-rood, Kawasaki groen, BMW blauw-wit, enz. Lijkt me een leuk itempje (of is die er ook al geweest…:-) )

    KTM staat voor:
    KTM : Kick Tien Minuten
    KTM : Kan Tegen Modder
    KTM : Known To Malfunction
    KTM : Krachtig Type Motor
    KTM : Kei Toffe Motor
    KTM : Kan Tegen Malloten

    of was het toch iets anders ;-)

    Login om te reageren
  10. jampa zegt

    26 februari 2008 om 20:10

    ik vind hem schitterend!!

    Login om te reageren
  11. L-Fred zegt

    26 februari 2008 om 20:11

    Conceptje met dichte deuren uit 2006.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/31/update-over-ktm-roadster

    De voorkant van de huidige X-bow moet je er voordenken.

    Login om te reageren
  12. ngear zegt

    26 februari 2008 om 20:22

    Dikke kar, jammer dat’ie zo duur is

    Login om te reageren
  13. bram zegt

    26 februari 2008 om 20:30

    Niet mooi en te zwaar, ik ga toch voor de caterham :)

    Login om te reageren
  14. Arodin zegt

    26 februari 2008 om 21:29

    @ tephlon don: Ik vind de X-bow een mooie uitwerking van het concept track day special. Daar hoort extremiteit en weinig comfort bij. Deuren en een dak zwakken dat af. En waar houdt het dan op? Eerst slurptax en nu CO2 belasting? Laten ze bij KTM nu gewoon extreme machines in een niche markt blijven maken. Geen compromissen. Je ziet Bram al klagen over het geicht, deuren en een dak helpen daar niet aan. Het zou leuk zijn dat er nog een paar fabrikanten zijn die schijt hebben aan conventies en praktische bruikbaarheid en gewoon iets met wielen en een stevige motor maken om te vermaken.

    Login om te reageren
  15. bram zegt

    26 februari 2008 om 21:48

    @ Arodin

    Je bedoeld caterham/lotus neem ik aan?

    Login om te reageren
  16. arodin zegt

    26 februari 2008 om 23:02

    @bram

    Of een Ariel Atom

    Login om te reageren
  17. a_buis zegt

    26 februari 2008 om 23:16

    @ L-Fred: Ja! KTM : Kap Toch Man !

    Login om te reageren
  18. Sangh zegt

    28 februari 2008 om 00:13

    ik vind dit echt een heele leuke auto heb zelf een KTM250 cc exc zo prachtig om op dat ding te rijden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North