• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KTM X-Bow GT4 track car

Auteur: autoblogger, gepost 26 maart 2008 om 21:18 – 15 Reacties

KTm X-bow GT4 racing...


De KTM X-Bow is natuurlijk een leuk speeltje voor op het circuit, het is dan ook geen verrassing dat er een race-versie van deze lichtgewicht meedoet aan het FIA GT4 Licht Kampioenschap. De mannen van Reiter Engineering hebben twee X-Bow’s aangemeld voor de 2008 GT4 European CupOpening race op Silverstone (20 April).

Op die dag zal de nieuwe X-Bow debuteren, evenals de Donkervoort D8GT. Auto’s die meedoen aan het GT4 Light kampioenschap hebben een minimumgewicht van 750 kilo en hoeft er geen minimum aantal exemplaren gebouwd te zijn.

De KTM GT4 versie krijgt slechts een paar kleine modificaties voor op het circuit: een stalen rollover (ipv aluminium), extra zylon fibers ivm agressief rijgedrag, aangepaste wielen met extra veiligheid tussen de voor- en achetrwielen en een Sparco integrated impact-absorbing head restraint system.

The changes made to the GT4 racing X-Bow (compared with the series production model) are predominantly related to additional safety equipment demanded by the FIA regulations. In the racing KTM X-Bow for example, the rollover bars are made of steel instead of aluminium; additional layers of zylon fibre are fastened to the flanks of the monocoque to prevent the penetration of sharp objects; the exhaust system has a racing silencer; the wheel covers are extended; there is added protection between the front and rear wheels; and the chassis is tuned to the specific requirements of racing.

These modifications are so minor that they highlight the fundamentally sporting design of the KTM X-Bow, confirming that even the road car has the soul of a racing car. Its unique carbon fibre monocoque, double-wishbone suspension system and sophisticated pushrod damping system on the front axle, are all design features inspired by the highest classes of motor sports. Even in the series production version, the aerodynamics achieve top marks for downforce, while the car’s low centre of gravity and chassis design permit lateral acceleration values (G forces) which go far beyond the usual limits achieved by road-legal homologated cars. The KTM X-Bow doesn’t just look fast – it is fast, and is now setting out to prove it.

Ook interessant!

  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

gt4, ktm, Lichtgewicht, Racing, reiter

Vorig bericht: « Nissan GT-R dubbel dynotest
Volgend bericht: A-Team movie is coming! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klaas zegt

    26 maart 2008 om 21:33

    Een minimumgewicht van 750 kilo? Waar komt dat gewicht vandaan? Zit er lood in het chassis?

    Login om te reageren
  2. Stephan zegt

    26 maart 2008 om 21:34

    Die nemen extra gewicht mee ja.

    Login om te reageren
  3. Stef_4 zegt

    26 maart 2008 om 22:09

    wat dachten we van het blok..zo iets moet vooruitkomen en weegt dus automatisch veel en ophanging, chassis enz..

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    26 maart 2008 om 22:24

    wat dacht je van staal, ook veel zwaarder(en zwaarder) dan aluminium natuurlijk. lekker kilootjes erbij en racen maar.

    Login om te reageren
  5. JH zegt

    26 maart 2008 om 23:09

    @autoblogger: kan je niet eens een cursus engels volgen want de vertaling is echt slecht:extra zylon fibers ivm agressief rijgedrag? je zal bedoelen extra zylons vezels zijn in de zijkanten van de monocoque verwerkt om het doordringen van scherpe objecten tegen te gaan. aangepaste wielen met extra veiligheid tussen de voor- en achetrwielen? Zeg maar langere spatborden en extra bescherming tussen voor- en achterwielen (door de “sideskirts”)… of is dit de google vertaling ;)

    Login om te reageren
  6. Davidov zegt

    26 maart 2008 om 23:11

    Wat nou als je ermee crasht? :|

    Login om te reageren
  7. Wat_een_gezeik zegt

    27 maart 2008 om 01:38

    wat een wagen, fantasties

    Login om te reageren
  8. Joost zegt

    27 maart 2008 om 08:23

    @wat een gezeik, je bedoelt zeker: fantastisch?

    Login om te reageren
  9. Thibaut zegt

    27 maart 2008 om 11:53

    750kg?
    als je weet dat een honda CRX 810 weegt..
    mijne weegt 800(wat gestript, andere motor,etc)
    maar dan nog, mijn auto is van 1991, en nergens zit magnesium ofzo in!

    Login om te reageren
  10. bleegh zegt

    27 maart 2008 om 12:30

    vlgns mij is het maximum gewicht in de gt4 klasse 750 kg, niet het minimum

    Login om te reageren
  11. bleegh zegt

    27 maart 2008 om 12:31

    nope toch het maximum… sorry

    Login om te reageren
  12. bleegh zegt

    27 maart 2008 om 12:31

    nope toch het minimum… sorry

    Login om te reageren
  13. Blitz zegt

    27 maart 2008 om 14:38

    Beter dan Ariel Atom???

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    27 maart 2008 om 16:34

    Wat zijn “zylon fibers” ?

    Login om te reageren
  15. JH zegt

    27 maart 2008 om 17:14

    http://www.toyobo.co.jp/e/seihin/kc/pbo/menu/fra_menu_en.htm
    soort kevlar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North