• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘KTM X-Bow komt met vijfcilinder uit Audi RS3’

Auteur: ricardo, gepost 11 maart 2013 om 15:57 – 21 Reacties

Afbeelding ‘KTM X-Bow komt met vijfcilinder uit Audi RS3’Afbeelding ‘KTM X-Bow komt met vijfcilinder uit Audi RS3’Afbeelding ‘KTM X-Bow komt met vijfcilinder uit Audi RS3’

KTM X-Bow GT: nu met deuren en een voorruit
Een cilindertje extra voor de hardcore sportwagen!

De KTM X-Bow stond op de Autosalon van Genève vooral in het teken van extra deurtjes en een voorruit. Een leuke GT-toevoeging voor de pussyrijders die zich scheel betaalden aan tandenstokers en flosdraad na een ritje in hun KTM vierwieler. Maar er is meer nieuws. Nou ja, nieuws, het lag in de lijn de verwachting. KTM gaat de 2.5-liter TFSI uit de Audi TT-RS en RS3 gebruiken. Momenteel gebruiken ze aleen de 2.0 TFSI uit de Audi S3 nog.

KTM CEO Stefan Pierer deelde het goed nieuws met EVO:

“Audi is offering us the five-cylinder engine platform. In race usage we’ve already been thinking about a stronger engine. This one sounds good and performance-wise, you can get up to 480hp.”

Zo, eerst even een raceversie bouwen, en daarna de straat op met een KTM die nog meer vermogen levert dan de 300 pk sterke X-Bow R. Lieve help, waar kunnen we tekenen? Ze schijnen momenteel al te testen met een aantal prototypes, maar wanneer hij met 2.5 vijfcilinder op de markt komt is nog niet bekend. De straatversie zou tot slot een iets langere wielbasis krijgen en wellicht ook een bak met dubbele koppeling, want daar wordt ook mee getest.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ktm, RS3, tt-rs, x-bow

Vorig bericht: « We tanken met ons allen steeds minder
Volgend bericht: Volkswagen Golf R Cabriolet: Rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    11 maart 2013 om 16:00

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 maart 2013 om 16:00

      @MARS: Gewoon niet praten onder het kauwen..

      Login om te reageren
  2. toroloco zegt

    11 maart 2013 om 16:03

    voor mij een Donkervoort D8, is veel mooier.

    Login om te reageren
  3. kickass zegt

    11 maart 2013 om 16:05

    5-Cilinder of niet, de voorruit moet weg…

    Login om te reageren
    • tborre zegt

      11 maart 2013 om 16:19

      @kickass: ben het met je eens.. maar met die heerlijke 5 cylindertjes achter je moet het zeer leuk scheuren zijn ….

      Login om te reageren
    • sjon zegt

      11 maart 2013 om 16:32

      @kickass: waarschijnlijk naar klanten geluisterd

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    11 maart 2013 om 16:38

    rare vraag .. maar zit KTM niet allang en breed in de BMW group ??

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      11 maart 2013 om 17:19

      @lincoln: KTM heeft onlangs Husqvarna van BMW overgenomen is de link.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 maart 2013 om 17:37

        @bungabungastig:

        dank u vriendelijk ..

        Login om te reageren
  5. thomcarspotter zegt

    11 maart 2013 om 16:49

    Stom voorraampje… staat volgens mij net iets te recht omhoog.

    Login om te reageren
  6. rotjeknor zegt

    11 maart 2013 om 17:01

    Kunnen ze niet die V10 uit de R8 halen, en die erin lepelen? Als je dan toch al bij Audi bent.

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    11 maart 2013 om 17:02

    Vijfde cilinder, PDK: als laag gewicht je voornaamste verkooppunt is, zou ik er nog eens een nachtje over slapen.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      11 maart 2013 om 17:04

      @mout: Dat is ook de reden dat ze bij Donkervoort gewoon voor een handbak met 5 versnellingen hebben gekozen, zo’n dubbelkoppelingsbak is simpelweg veel te zwaar voor zo’n lichtgewicht racertje.

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        11 maart 2013 om 22:03

        @motoragent: bullshit man. 20kg meer en de 7 traps stronic is DE perfecte bak om te hebben bij het blok. Zoveel sneller en zoveel plezier geeft die bak. Iedereen die overstapt binnen ttrs wereld vindt het de beste keus

        Login om te reageren
  8. motoragent zegt

    11 maart 2013 om 17:03

    Ik ben benieuwd hoeveel pk’s ze er bij KTM uit weten te persen. Al denk ik niet dat dit aan de Donkervoort D8 GTO kan gaan tippen, die is toch een pak lichter…

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    11 maart 2013 om 17:35

    Lijkt wel of ze de ruit van een invalide wagentje gehaald hebben.Verder een grappig bakkie met foute motor.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      11 maart 2013 om 18:12

      @norge: Was een Hyundai koffiemolen beter geweest?

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 maart 2013 om 18:33

      @norge: Nee komt van een pausmobiel die Ratzinger heeft teruggegeven..

      Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    11 maart 2013 om 17:39

    ze hadden die ruit gewoon transparant moeten maken ..
    dan zou je er dwars doorheen kunnen kijken ..

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 maart 2013 om 18:42

      @lincoln: Heb jij ooit een transparante ruit gezien dan? Ik niet.

      Login om te reageren
  11. bartjuh zegt

    12 maart 2013 om 09:08

    Ben benieuwd wat het verschil in gewicht is. Maar ktm kennende komt dat wel goed. Ze doen er ook alles aan om hun motoren licht te houden. Meer vermogen is niet echt wat de x-bow nodig had vond ik toen ik er mee heb gereden, maar zou het graag een keer proberen met de nieuwe 5cilinder. Maar hoop datie dan wel zonder, of met afneembare ramen te leveren is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North