• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KW herdefinieert de Dodge Challenger

Auteur: ricardo, gepost 26 juni 2009 om 19:52 – 16 Reacties

Dodge Challenger door KW
Als er één auto is die Fuck You Crisis zegt dan is het wel de Challenger uit de Dodge renstal. Want voor de prijs van een kale Scirocco hier koop je in Amerika een muscle car in de vorm van een Challenger. Ons Challenger-archief begint dan ook al aardig uit te puilen aangezien het een auto’s is die zich goed leent voor het betere performance werk. Zo heeft KW zich nu ook vergrepen aan deze Dodge.

Bij het horen van de naam KW denken de meeste aan de bekende verlagingstoestanden. Bij deze Dodge is dat ook uiteraard ook gebeurd. De Amerikaan heeft een onderstel gekregen uit de rvs Inox Line van KW, genaamd Variant 1. Dankzij de verbeterde ophanging kan de Challenger nu wél bochten nemen (dat zeggen wij niet, dat zeggen zij. Check het persbericht maar). De KW-set is naar keuze 10 tot 50 millimeter te verlagen.

Motorisch zit het natuurlijk al goed met de 6.1 Hemi V8 (als dat niet genoeg is kan je altijd nog langs bij RDP), desondanks heeft KW de in- en uitlaat aangepast. Onder de motorkap is het standaard luchtfilter vervangen door een exemplaar van K&N. Het standaard uitlaatsysteem heeft plaats moeten maken voor een sportpijp van KW. In samenwerking met HRE Wheels heeft de tuner een nieuw setje lichtmetaal ontwikkeld van 22″. Aan de voorkant zijn ze 10″ breed, achter nog een inch breder. Wie deze Dodge Challenger aanschaft doet er goed aan de deuren zo veel mogelijk dicht te houden. Anders sta je alsnog voor lul met je gevleugelde muscle car.

Fichtenberg – Only a few are left. The changed spirit of time and the crisis of the American car manufacturers diminish the number of classical muscle cars. The Dodge Challenger belongs to this minority. With its brawny shapes, the edged radiator grill and an engine with an enormous cubic capacity, the car is a real American. But this also applies for its road holding. The running gear specialist KW helps to improve the weaknesses in taking bends. With high-quality components, KW makes the Challenger unique and at the same time preserves the character of the American.

425 hp (313 kW) – that is the power behind the 6.1-litre SRT HEMI V8-engine. Thus, the road cruiser has enough propulsion. Therefore, KW has not concentrated on the engine performance apart from fitting a K&N sport air filter and a completely new exhaust system. But when it comes to its road holding characteristics in bends, KW has performed many changes. The running gear specialist from Fichtenberg in Germany fits its running gear Variant 1 in the stainless steel version inox line. The factory-made damping is optimally adjusted to the Challenger SRT8 and renders the perfect balance between sporty and tense adjustment and enough remaining comfort. The running gear is approved by the Technical Control Board and is equipped with an operating license and offers a lowering area from 10 to 50 millimetres on both axles. The stainless steel casing guarantees that the components inside remain continuously flexible even when they are strained more in winter.

In order to make the ideal use out of the new running gear and its perfected road holding, KW co-operated with the high-class manufactory HRE Wheels. The manufacturer equips the Challenger with forged light-alloy wheels HRE 995R in brushed aluminium which shine in a satin black rim well. With their three-part construction, the wheels not only impress with their striking appearance, but also with their premium manufacture. They are available in the dimensions 10×22 inches at the front- and 11×22 inches at the back axle. The applied high-performance wheels Dunlop SP Sport Maxx in 265/35 ZR 22 at the front and 295/30 ZR 22 at the back render the best possible grip.

The exhaust system by Magnaflow renders the right sound for the sporty appearance. The 18-inch prime pipe branches into a two-pipe system and powerfully roars at the back with four polished 3.5-inch end pipes.

But running gear, wheels and sound were not enough for kW. Therefore, the doors of the refined Dodge Challenger can be opened upwards thanks to LSD-hinges. The adjustable Guided Roller System (GRS) renders safety and precision when opening and closing the doors. Moreover, the LSD-hinges have proved in side crash tests that they offer the same safety as the original doors. The gull-wing doors add the finishing touches to the American car and complete the unique refinement.

It was not an easy task for KW to remodel the Dodge Challenger. The aim was to perfect a classic car of the American Way of Life without reducing the myth of the muscle car. This balance has been perfectly accomplished by the running gear manufacturer.

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, tuning

Vorig bericht: « MINI John Cooper Works World Championship 50: 51.995 euro.
Volgend bericht: Video: Toyota F1 van dichtbij en in de regen »

Lees Interacties

Reacties

  1. micheloo0 zegt

    26 juni 2009 om 19:58

    Geef mij maar een gewone srt-8

    Login om te reageren
  2. Ronhetkanon zegt

    26 juni 2009 om 20:13

    Heftige auto XD zo mooi

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    26 juni 2009 om 20:52

    OMG! Vleugeldeuren… :roll:
    Zooooo jammer.
    Verder erg lelijke velgen. Bovendien is deze auto is alleen maar mooi/geaccepteerd op een ander continent dan het onze (wat ik dan stiekem wel weer jammer vindt).

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    26 juni 2009 om 20:53

    1x ‘is’ te veel…

    Login om te reageren
  5. Lan_Evo zegt

    26 juni 2009 om 21:25

    Vleugeldeuren op een muscle car? :roll:

    Login om te reageren
  6. cardesigner@USA zegt

    26 juni 2009 om 23:29

    Michael Jackson!

    Login om te reageren
  7. C6_R zegt

    26 juni 2009 om 23:30

    Vleugeldeuren op een muscle car? Bochten nemen met een muscle car? What’s next? Hybride en Traction Control die niet uit kan? :roll:

    Login om te reageren
  8. benzinepomp zegt

    26 juni 2009 om 23:50

    hele stoere mooie wagen,en ja vleugeldeuren op een musclecar is def. a no no

    Login om te reageren
  9. six-trey zegt

    27 juni 2009 om 01:32

    @C6_R
    bochten nemen met een muscle car is toch niet zo moeilijk? het is wel leuk om aan te zien
    http://www.youtube.com/watch?v=oSQ0YrJnVac

    Login om te reageren
  10. Iceman zegt

    27 juni 2009 om 02:22

    @six-trey

    haha wtf het scheelt centimers dat hij langs die auto’s scheert, vraag me af bij de hoeveelste keer het fout is gegaan :)

    Login om te reageren
  11. jip_pino zegt

    27 juni 2009 om 12:21

    @Iceman

    Ik ben een ervaren drifter, ik wist wat ik deed.

    Login om te reageren
  12. bakkerst zegt

    27 juni 2009 om 13:30

    @ Iceman,

    dit lijkt me opgenomen terwijl de film ‘dukes of hazard the movie’ geschoten is. daar driften de beide knulletjes duke een paar keer een rotonde rond zich afvragend wat het nut is van een weg die maar rond blijft gaan..

    als je interesse hebt in een IQ verlaging, check die film!!

    Login om te reageren
  13. six-trey zegt

    27 juni 2009 om 14:01

    @bakkerst
    the duke’s of hazzard is een goede film :P het moet niet altijd een ingewikkelde film zijn waar je 1.5 uur aandachtig moet zitten en zitten denken ;) gewoon 2 rednecks die illegale drank vervroeren met hun opgevoerde muscle car die ook op alcohol rijd… de ingredienten voor een geniale film

    @Ice Man
    Die charger was uitgerust met schijfremmen en een stijvere ophanging om zo veel mogelijk risico’s te vermijden.

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    27 juni 2009 om 14:24

    Uhh.. gewoon een lekkere, stoere en bovendien mooie musclecar. In mijn ogen is hij met dit pakket gewoon af..

    @Six trey

    Heerlijk the Duke’s of hazzard, gewoon 2 gasten die de politie er lachend uitrijden + natuurlijk die bloedmooie Charger (en de bloedmooie vrouwen niet te vergeten..) ;)

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    27 juni 2009 om 17:04

    Waarom moeten die velgen zo groot zijn en zo diep liggen? Ik zou het niet hoeven. Net zo min als die vleugeldeuren natuurlijk.

    Login om te reageren
  16. Turbogek zegt

    28 juni 2009 om 17:30

    In de USA sta je met geen enkele auto voor lul, zeker niet als het Amerikaans is. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North