Want vleugeldeuren, v12, 750 pk, veel carbon en fantastische lijnen.
Begint bijna elke Lamborghini zijn leven als een enigszins beschaafd en strakgelijnd model, je kunt er de donder op zeggen dat Lamborghini gaandeweg steeds meer spoilers én pk’s toevoegt. Hoewel sommige van die versies te ver doorschieten (denk aan de laatste run van Countach’s bijvoorbeeld), is deze Superveloce precies raak. Sowieso staan de magische letters SV als sinds de Miura garant voor vuurwerk.
In het geval van de Aventador LP 750-4 Superveloce zijn dat 50 pk extra, waarmee het totaal uitkomt op 750 pk. Elk van die 750 paardjes moet precies 2,03 kilo in beweging zien te brengen en dat staat garant voor spectaculaire prestaties. Denk aan 0-100 km/u in 2,8 seconden en een topsnelheid van meer dan 350 km/u. Ze moeten alleen nog iemand vinden die dat durft uit te testen…
Vergapen je je liever aan bewegend beeld dan aan deze plaatjes vanaf de beursvloer? De onthulling inclusief twaalf brullende cilinders check je HIER.
ontopic: Gaaf! maar wel in het rood graag.
offtopic: jullie onvriendelijke vrienden van autoweek hebben besloten om ook maar een review te doen over de beursbabes, zal wel niet veel worden met die 2 in beeld maar toch…. hou de eer hoog autoblog!
@henkhupelschoten: Ja, zo’n Lambo is leuk, maar aan dergelijk belangrijk nieuws hebben we natuurlijk al lang al aandacht besteed: http://www.autoblog.nl/nieuws/vier-het-leven-met-de-beursbabes-uit-geneve-74985
;)
@dizono: sorry heb dat artikel nog niet eens gezien! bedankt!
@henkhupelschoten: Tijdens Geneve kost het ook een full-time baan om alle artikelen te lezen, foto’s en filmpjes te kijken. Daar hoor je mij trouwens niet over klagen hoor :P
@mrB: Dit is onze Kerst, heerlijk zo veel echt autonieuws.
Mijn nickname zou kunnen doen vermoeden dat ik al dat plastic fantastisch zou vinden.
Niks is echter minder waar, hij zien.er uit alsof hij door een cheap-ass tuner onderhanden genomen is.
Nee, mijn favoriete auto van de show heeft een Nederlands tintje,
is blauw en z’n 12 cilinder in het vooronder..
@tupperware: Voor die zeldzame keer dat ik het eens ben met je. Van de nieuwe auto’s is dat zeker de mooiste. Er is echter nog één auto die ik leuker vind. Het is rood en komt uit 1966.
@kapiteinaudi: *1969. Scuze.
@kapiteinaudi:
Het merkbeeld bestaat uit 4 witte letters in een blauwe ovaal en de cijfers in de type aanduiding staan voor de hoogte in inches..?
Hij had ook uit 66 kunnen stammen.
Persoonlijk heb ik ook een zwak voor de Borgward Isabella, stukje jeugdsentiment. Hier reed een rijschool (Toxopeus) vroeger met zo’n ding.
@tupperware: Yep dat is hem zeker. Naast de GT40 en Isabella staat er nog wat ander leuk oud spul.
http://driving.ca/auto-shows/geneva-motor-show/gallery-the-hidden-gems-at-the-2015-geneva-motor-show
Er zijn er zoveel eigenlijk eindelijk; een gloednieuwe Koenigsegg, een 7.0L v12 Aston Vulcan, de gloednieuwe P1 GTR en 675, deze Lambo Aventador SV en ja ook een gloednieuwe R8 is voor mij kandidaat om ster van Geneve te zijn.
Die velgen… Damn!
@sr20det: jaaaa, fappen
Ik ga me alvast even afzonderen voor een fap-momentje.
Hoe graag ik ook wil dat dit de ster van de show is gaat de eer volgens mij naar de Regera want nieuwe hypercar baas.
Nee joh, een sneller modelletje van een paar jaar oud model kan nooit de ster Vd show zijn. De Regera of de Vulcan of zelfs de LaFord al branden de Italianen de tent af als ze dat doen…
De scg 003 zou het wat mij betreft ook mogen worden… SUPRISE MOTHERF****RS!
Geniaal ding, mijn ster van de show is de Bentley EXP10 Speed 6!
Zeker niet de stee van de show
Ik vind dit zeker niet de ster van de show.
Nee. Mooier en sneller…jazeker. Voor mij toch de Koenigsegg Regera en de Bentley EXP10 Speed 6. Verrassend en vernieuwend.
1 van de vele sterren!
Mwoa vind hem toch best tegenvallen. Vind hem minder mooi dan de Murcie en de specs zijn wel goed, maar niet indrukwekkend. Denk dat je met een 675 LT of 488 GTB zeker een kans maakt tegen deze. Terwijl die toch een klasse hoger opereert.
Is de vraag stellen ‘m beantwoorden?
De SV variant van de dikste Lambo zou de ster van de show moeten zijn of in ieder geval op een shortlist staan met heel weinig andere auto’s…maar dat is nou niet zo.
Ik blame het toch op de Audificatie van het merk. Tuurlijk het zijn nog steeds wel dikke wagens maar er zit iets van ‘dit hebben we nou wel gezien’ bij.
Als antwoord op de vraag in de titel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Betteridge's_law_of_headlines
@Vincegail: En wat is dan wel de ster van de show? De Koenigsegg Regera. Fenomenaal wat CvK in zijn zweedse schuur in elkaar weet te schroeven. Diep respect.
Staat m goed dat geel
Hmm, veel zwart kunststof? Back the eighties, zeg maar…
Gruwelijk vette wagen. Echt geniaal over the top weer!
De ster? Nee. De ster van de show is de Koenigsegg Regera imho. De nieuwe standaard in hypercarland. Deze Lambo mag de veters van de Regera niet eens strikken