Lamborghini heeft remprobleem des doods? [recall]

Auteur: , 25 Reacties

Als thrillseeker kom je flink aan je trekken bij Lamborghini. Naast de rijbeleving zelf zorgt de angst voor een spontane fik voor samengeknepen billetjes, en alsof dit nog niet genoeg is mag je je elke keer bij het instappen afvragen of je remmen het wel doen. Hoge hartslag gegarandeerd!

Er zijn weinig Lamborghini’s die bereden worden zoals een gemiddelde Nissan Qashqai, en logish, want dat is juist de raison d’etre van een Lambo: de goede chauffeur met lef jaagt hem op het scherp van de snede al uitbrekend over bergpassen, de wat luiere, minder vaardige, oudere eigenaar rijdt 300+ over een leeg stuk Autobahn of vliegveld.

In beide gevallen is je remkracht essentieel: voor een haarspeldbocht om niet het ravijn in te duiken, en op de snelweg voor het geval zo’n godvergeten niet-spiegelende babyboomer met gele platen zijn Zafira met 110 naast een vrachtwagen kwakt. Want dat gebeurt vroeg of laat, ga daar maar van uit.

Ergo: je wilt het maximale uit die vier geperforeerde schijfjes rondom je dikbolide halen, logisch. Dan is het ietwat vervelend als die pizzabakkers in Sant’ Agatha Bolognese de schroeven van je remrotor niet helemaal koosjer hebben bevestigd. In Canada werden daarom vorige week 51 Gallardo’s en Murcielago’s, zowel open als dicht, van tussen 2006 en 2011 teruggeroepen naar de werkplaats. De dealers vervangen de schroefjes door exemplaren met een herzien design.

We hebben bij Lamborghini Nederland de vraag uitstaan of deze recall ook voor Nederland relevant is, hierover later meer. Aan de andere kant: je koopt een supercar toch voor de adrenalinerush? Nou, dat is precies wat je krijgt, dus eigenlijk moet je de schroefjes gewoon laten zitten. Living on the edge.

Met dank aan Highsider voor de tip!



25 reacties

Das ist ein skandal.
Ik geloof dat ik mijn woorden voor wat die bouwjaren moet terugnemen.
Deze Lambo’s zijn wel voor mannen met ballen….
@jrk68:
+ betreft ergens in zin 1.
Om met rem problemen achter het stuur van een lambo te zitten is toch angstaanjagend denk je
eindelijk heb een lambo moet je met veel zorgen achter een stuur gaan zitten en hopen dat je remmen het doet
@hippiespotter: Remproblemen.
En nu is het opeens een probleem.. Pussies..
Remrotor, is dat gewoon een remschijf?
@escort77: Google is je beste vriend!
@dadutchdude: duhhh, maar jij weet het dus ook niet…
@escort77: ja, is hetzelfde.
Merendeel rijd stapvoets door London, zie ’t probleem niet…
De oplossing is simpel, ipv telkens een wagen extreem te verlagen en dat downforce-gedoe , met 50 mm verhogen.
@willemseles: En wat lost dat op aan het defect aan de remmen?
@motoragent: betere koeling door rijwind. Okee, ik overdreef wat, maar verlaagde wagens hebben gewoon eerder last van fading door te heet geworden remmen.
@willemseles: Dus al het onderzoek op het gebied van aerodynamica van de afgelopen decennia moeten sportwagenfabrikanten maar in de prullenbak gooien, omdat de remmen anders te heet worden? Beetje vreemde opmerking.
@willemseles: grootste onzin die ik in tijden heb gelezen.
Tevens ging het hier om schroefjes. Niet over fading.
@jeffreym3: Geen dank. Maar schroefjes ,laat me niet lachen. Expert.
Als Pon importeur was van Lamborghini, dan was er in ieder geval geen terugroepactie.
@danmar: PON is de importeur van Lamborghini in Nederland…?
@ot92: Inderdaad! Ik dacht Louwman, maar Pon dus ook. Vette pech voor degenen die hem via Pon hebben aangeschaft.
@danmar:
De importeur in deze bouwjaren was Hessing en die is niet meer. Na overname door Louwman zijn de VAG merken naar PON gegaan.
Vandaar geen terugroepactie maar een cover up.
@danmar: Mwa, PON is sinds kort al een iets coulanter hoor… Ik heb bijvoorbeeld in januari 4 nieuwe pompverstuivers gekregen, koste mij 0 euro.
@danmar: Een Lamborghini is wel wat anders dan een Polo’tje. Als je enkele tonnen achterlaat bij PON word je echt wel goed behandeld ;-)
Ach, ze hebben wel van meer dingen last, alleen daar hoor je ze niet over…

http://www.lambounfall.de
@pvs1: dit linkje wilde ik net posten. Staat al aardig wat jaar online. Indrukwekkend.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).