Lamborghini komt met keurmerk voor occasions

Auteur: , 18 Reacties

Zo weet je in elk geval dat je een goede tweedehands Lambo koopt.

Lamborghini komt met keurmerk voor occasions

Lamborghini is een prachtig merk met zeer brute auto’s. Het zijn echter ook supercars die aandacht vereisen. De Urus is wat dat betreft nog een jonkie, maar dat is anders bij een Murciélago, Gallardo of een vroege Aventador.

De versnellingsbakken kunnen een pain in the ass zijn, om maar een voorbeeld te noemen. Een Lambo voelt zich het beste thuis op lege wegen, maar zijn juist vaak in stedelijk gebied te vinden. Filerijden is nooit plezierig voor een auto. In dit geval een V10 of V12, gekoppeld aan een gerobotiseerde handbak vraagt kunde. Prijzige rekeningen van meer dan 10.000 euro voor revisies van bepaalde onderdelen zijn niet ondenkbaar.

Om toekomstige eigenaren van een Lambo-occasion gerust te stellen heeft Lamborghini het Selezione Lamborghini Certified Pre-Owned programma in leven geroepen. Dit is een keurmerk dat de Italiaanse autofabrikant verstrekt op occasions die voldoen aan bepaalde eisen. Het keurmerk vereist onder meer dat onderhoud aan de occasion is uitgevoerd door erkende specialisten, die enkel gebruik is gemaakt van Lamborghini-onderdelen en mogen de auto’s niet meer dan 70.000 kilometer gereden hebben. Voor de Urus is die drempel 100.000 kilometer.

Het kopen van een occasion met het keurmerk brengt ook voordelen met zich mee. Zo kun je rekenen op een garantie van 12 maanden. De garantie is tegen betaling te verlengen tot 24 maanden. Pechhulp is tevens onderdeel van een occasion met het keurmerk. Het Selezione Lamborghini Certified Pre-Owned zal vanaf deze maand uitgerold worden.

Fotocredit: @kuifje via Autojunk



18 reacties

“die enkel gebruik is gemaakt van Lamborghini-onderdelen” oftewel bij een Audi dealer zit je wel snor.
@str8six: of om de vag pesters te voeden: Skoda onderdelen werken ook vast!
@jamesbond007: of seat
@jamesbond007: toch fijn als je met je Gallardo in de drive staat en je ramen gaan gewoon open. Weet je meteen waarom er vleugeldeuren in een Diablo zitten.
@dutchdriftking: vergelijk een Diablo alsjeblieft niet met die uitwisselbare Audi’s. Een Diablo is een investeringsobject. Zie jij de R8 datzelfde truucje voor elkaar krijgen? Of die ene criminelen station van ze?
Ik niet in ieder geval.
@loserboi932: een R8 met handbak ís al een investeringsobject.
@str8six: op YouTube staan filmpjes van zo’n gast die een Gallardo repareerde. Het infotainment was letterlijk Audi’s MMI en de climate control bediening was ook precies hetzelfde. Toch jammer. Dacht dat een Gallardo toch wel wat meer uniek was.
@loserboi932: klopt, maat van me had een nieuwe S3 10 jaar terug. 1-op-1 zelfde infotainment systeem als in een Gallardo.
Van Ferrari afgekeken?!
“Compleet met boekjes” ..

OK .. dan vertrouw ik het wel ..
@lincoln: instructieboekjes van een Bosch wasmachine. Altijd goed natuurlijk.
Alleen als er een brandblusser bij zit wil ik hem wel.
“He, ik heb nog een manier bedacht waarop we aan al verkochte auto’s nóg een keer kunnen verdienen”
@steelboy: je eigen ‘reseller’ worden, zo doe je dat
70000km ? Dat is bitter weinig! Zeker voor de kleinere huracan en gallardo
@tortuga: keek net even op mobile24. Er staan 195 Huracans te koop, 0 daarvan hebben meer dan 70k gelopen. Van de 210 Gallardo’s hebben er 23 meer dan 70k op de klok staan. Ik denk dat we kunnen stellen dat 70.000 ruim hoog zat is, niet?
Handig, laten ze je die tienduizenden euro’s voor versnellingsbak revisies gewoont van tevoren afrekenen met de heilige belofte van garantie (met ongetwijfeld een waslijst aan voorwaarden ná aankoop). Hebben ze dat alvast in de pocket.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).