Zo weet je in elk geval dat je een goede tweedehands Lambo koopt.
Lamborghini is een prachtig merk met zeer brute auto’s. Het zijn echter ook supercars die aandacht vereisen. De Urus is wat dat betreft nog een jonkie, maar dat is anders bij een Murciélago, Gallardo of een vroege Aventador.
De versnellingsbakken kunnen een pain in the ass zijn, om maar een voorbeeld te noemen. Een Lambo voelt zich het beste thuis op lege wegen, maar zijn juist vaak in stedelijk gebied te vinden. Filerijden is nooit plezierig voor een auto. In dit geval een V10 of V12, gekoppeld aan een gerobotiseerde handbak vraagt kunde. Prijzige rekeningen van meer dan 10.000 euro voor revisies van bepaalde onderdelen zijn niet ondenkbaar.
Om toekomstige eigenaren van een Lambo-occasion gerust te stellen heeft Lamborghini het Selezione Lamborghini Certified Pre-Owned programma in leven geroepen. Dit is een keurmerk dat de Italiaanse autofabrikant verstrekt op occasions die voldoen aan bepaalde eisen. Het keurmerk vereist onder meer dat onderhoud aan de occasion is uitgevoerd door erkende specialisten, die enkel gebruik is gemaakt van Lamborghini-onderdelen en mogen de auto’s niet meer dan 70.000 kilometer gereden hebben. Voor de Urus is die drempel 100.000 kilometer.
Het kopen van een occasion met het keurmerk brengt ook voordelen met zich mee. Zo kun je rekenen op een garantie van 12 maanden. De garantie is tegen betaling te verlengen tot 24 maanden. Pechhulp is tevens onderdeel van een occasion met het keurmerk. Het Selezione Lamborghini Certified Pre-Owned zal vanaf deze maand uitgerold worden.
str8six zegt
“die enkel gebruik is gemaakt van Lamborghini-onderdelen” oftewel bij een Audi dealer zit je wel snor.
JamesBond007 zegt
@str8six: of om de vag pesters te voeden: Skoda onderdelen werken ook vast!
spykerboy zegt
@jamesbond007: of seat
Dutchdriftking zegt
@jamesbond007: toch fijn als je met je Gallardo in de drive staat en je ramen gaan gewoon open. Weet je meteen waarom er vleugeldeuren in een Diablo zitten.
loserboi932 zegt
@dutchdriftking: vergelijk een Diablo alsjeblieft niet met die uitwisselbare Audi’s. Een Diablo is een investeringsobject. Zie jij de R8 datzelfde truucje voor elkaar krijgen? Of die ene criminelen station van ze?
Ik niet in ieder geval.
Dutchdriftking zegt
@loserboi932: een R8 met handbak ís al een investeringsobject.
loserboi932 zegt
@str8six: op YouTube staan filmpjes van zo’n gast die een Gallardo repareerde. Het infotainment was letterlijk Audi’s MMI en de climate control bediening was ook precies hetzelfde. Toch jammer. Dacht dat een Gallardo toch wel wat meer uniek was.
str8six zegt
@loserboi932: klopt, maat van me had een nieuwe S3 10 jaar terug. 1-op-1 zelfde infotainment systeem als in een Gallardo.
allesopdefiets zegt
@str8six:
ghost zegt
Van Ferrari afgekeken?!
lincoln zegt
“Compleet met boekjes” ..
OK .. dan vertrouw ik het wel ..
stephane8200 zegt
@lincoln: instructieboekjes van een Bosch wasmachine. Altijd goed natuurlijk.
raoufff zegt
Alleen als er een brandblusser bij zit wil ik hem wel.
steelboy zegt
“He, ik heb nog een manier bedacht waarop we aan al verkochte auto’s nóg een keer kunnen verdienen”
lekkaah zegt
@steelboy: je eigen ‘reseller’ worden, zo doe je dat
tortuga zegt
70000km ? Dat is bitter weinig! Zeker voor de kleinere huracan en gallardo
Jochen zegt
@tortuga: keek net even op mobile24. Er staan 195 Huracans te koop, 0 daarvan hebben meer dan 70k gelopen. Van de 210 Gallardo’s hebben er 23 meer dan 70k op de klok staan. Ik denk dat we kunnen stellen dat 70.000 ruim hoog zat is, niet?
Silverarrow zegt
Handig, laten ze je die tienduizenden euro’s voor versnellingsbak revisies gewoont van tevoren afrekenen met de heilige belofte van garantie (met ongetwijfeld een waslijst aan voorwaarden ná aankoop). Hebben ze dat alvast in de pocket.