• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Nieuwe Lamborghini Aventador krijgt hybride V12”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 20 december 2018 om 14:03 – 18 Reacties


Het zal toch niet…

Al een tijdlang horen we geruchten dat Lamborghini van plan is om zich meer te richten op het elektrificeren van zijn auto’s. Naar verluidt is 2020 het jaar waarin het allemaal moet gaan gebeuren. Tot op heden hebben we nog weinig bevestiging gekregen over welke modellen Lamborghini precies voor ogen heeft, maar deze week is dat veranderd.

Uit een bericht van het Britse Autocar blijkt dat de Italiaanse sportwagenfabrikant het een en ander uit de doeken heeft gedaan over de toekomst. Naar verluidt moet de geheimzinnige LB48H, waarover we in het verleden al eens schreven, een voorbode worden van de productieversie van de nieuwe Aventador. Het toeval wil dat Lamborghini deze superauto, die in een gelimiteerde oplage van ongeveer 60 stuks moet worden gemaakt, een pikante, hybride aandrijflijn zal geven. Hoe deze eruit komt te zien is uiteraard nog niet bekend, maar hij zal zonder meer een flink vermogen produceren. Aangezien de V12 in de SVJ al 770 pk levert, zal hij met enige elektrische input nog veel meer kunnen presteren.

Hoewel dit extra vermogen er op papier stoer uit zal zien, is de technische baas van Lamborghini, Maurizio Reggiani, niet zozeer blij met het feit dat ook Lamborghini zijn auto’s zal moeten elektrificeren. Alle systemen die hierbij komen kijken, wegen namelijk bijzonder veel. Zelfs wanneer de techneuten alles op alles zetten om het gewicht te drukken, zal het resultaat van hun beste prestaties alsnog een toename van 150 tot 200 kg betekenen.

Als gevolg zal de wegligging en de bochtensnelheid van de Aventador eronder lijden. Volgens Reggiani zal het in de toekomst lastiger worden om, bijvoorbeeld, ‘Ringrecords te verbeteren. Dat gezegd hebbende bestaan er wel oplossingen. Zo overweegt Lamborghini om volledige torque vectoring toe te passen op de voorste as, en is het eveneens een optie om de versnellingsbak voorin de auto te plaatsen – zoals BMW dat bijvoorbeeld deed bij de deels elektrische i8.

Beeld: Lamborghini Aventador mule, door @michavdk

Ook interessant!

  • Gespot - Heerlijke plaatjes van een Aventador SVJ
  • Atmosferische Lamborghini V12
    Atmosferische Lamborghini V12 keert officieel terug
  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, aventador-svj, Elektrisch, Hybride, Lamborghini, Maurizio-Reggiani, svj

Vorig bericht: « Dit is hoeveel de Audi SQ2 kost
Volgend bericht: McLaren herdenkt Ayrton Senna met… de P1 GTR? »

Lees Interacties

Reacties

  1. El-Loco zegt

    20 december 2018 om 14:16

    Torque vectoring = Audi RS3 systeem incl. remkwaaltjes toch?

    Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      20 december 2018 om 14:55

      @el-loco: met twee carbon plaatjes is dat probleem opgelost

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        20 december 2018 om 18:28

        @larsyboy1997: tell me more

        Login om te reageren
    • harrie zegt

      20 december 2018 om 16:04

      @el-loco:
      Ja poor man’s torque vectoring middels de remschijven, super premium is dat ofzo.

      Login om te reageren
  2. nopetrolnofun zegt

    20 december 2018 om 14:26

    Blijft inderdaad jammer, maar als beter dan downsizing!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    20 december 2018 om 14:29

    Tja, als we op die manier wel de atmosferische V12 behouden…..

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      20 december 2018 om 14:54

      @dutchdriftking: nee wordt een V6 uit de Rs4 en Panamera

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        20 december 2018 om 18:34

        @porschepdk: dat zou een lambo onbegeerlijk maken, zeg.

        Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    20 december 2018 om 14:55

    On the flipside, dit wordt wel echt een gestoord ding dat richting de 1000+pk gaat. 10 jaar geleden was 650pk in murcielago al gestoord

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      20 december 2018 om 16:19

      @janmetdelangeachternaam: 10 jaar terug waren ze ook 200kg lichter zonder alle elektronica die er nu in zit. Of 400kg vergeleken met straks. Dus de pk/gewichtsverhouding blijft ongeveer gelijk…

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        20 december 2018 om 16:28

        @peug206: 10 jaar terug, de Murcielago dus, is een stuk zwaarder dan de Aventador.

        Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    20 december 2018 om 15:13

    Hier valt het nog mee, maar ik vind die negatieve reacties van online autoliefhebbers altijd zo frappant als het gaat om hybride techniek of downsizing.
    Er wordt dan net gedaan alsof ze die auto geen blik waardig vinden. Maar volgens mij staan ze stiekem toch wel te kwijlen als ze een dergelijke auto ‘in het wild’ zien :)

    Login om te reageren
    • milieumeneertje zegt

      20 december 2018 om 15:49

      @granlusso: Dat valt mij ook altijd op. Alle verandering is eng.

      Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      20 december 2018 om 18:36

      @granlusso: Het (de discussie) gaat om rij-eigenschappen, niet om uitstraling van de auto.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        20 december 2018 om 18:57

        @theblazerunner: Dan gaat wat mij betreft hetzelfde op. Het gros van de mensen rijdt haast nooit met zulke auto’s, dus ik kan me niet voorstellen dat zo iemand dan een stukje rijdt, uitstapt en vervolgens zegt: ‘Nee, dit was he-le-maal niks.’

        Login om te reageren
  6. ikleesookoverautos zegt

    20 december 2018 om 15:53

    Zolang die V12 er in blijft is het goed zo.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    20 december 2018 om 21:12

    Beter dan geluiddempende turbo’s

    Login om te reageren
  8. Alfarobert zegt

    21 december 2018 om 09:49

    Alles voor een lage BPM he. Kan 30m electrisch dus 10.000 euro goedkoper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North