• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini melkt de Gallardo uit tot de laatste druppel

Auteur: ricardo, gepost 27 september 2012 om 00:34 – 36 Reacties

Nova Gallardo LP560-4

Het rollatormodel van Lamborghini heeft vanavond een allerlaatste fles zuurstof gekregen om nog even in leven te blijven. Over een opvolger is nog geen sprake. No way dat we die in 2013 al bij de dealers zien. U, als nieuwbakken miljonair, zult het gewoon nog even met deze opgefriste Gallardo moeten doen.

CEO Stephan Winkelmann kan tijdens de presentatie wel 100 keer over een ‘new model’ spreken, het enige nieuwe is de voor- en achterbumper. Onderhuids en op interieurgebied vinden er geen wijzigingen plaats. Oké, vooruit, die 19-inch lichtmetalen Apollo-wielen zijn dan wel weer vers.

Met deze facelift heet de Gallardo LP560-4 voortaan Nova Gallardo LP560-4. Nog steeds 560 pk die over vier wielen uitgestrooid worden. Hieronder zie je hem stralen in al zijn geelheid.

De ‘nieuwe’ toevoeging aan de line-up is de Lamborghini LP570-4 Edizione Tecnica, te verkrijgen als Superleggera of Spyder Performante. Je herkent ze onder meer aan de vaste achterspoiler en koolstof-keramische remmerij. Livefoto’s daarvan moeten we je nog schuldig blijven, dus hieronder de perspics. Hij is te bestellen in de kleuren Nero Nemesis (zwart) met oranje details. Omgekeerd kan ook. Een andere combo is Bianco Canopus (matwit) met oranje accenten.

Gallardo, going strong since 2003…

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, gallardo, geel, Lamborghini, lp560-4, lp570-4, new-gallardo, parijs, parijs-2012, superleggera

Vorig bericht: « Audi A3 Sportback staat er rood bij
Volgend bericht: Trekt deze nieuwe Leon Seat weer uit het slop? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MartijnGizmo zegt

    27 september 2012 om 00:38

    Geen DSG zoals bij de R8-facelift?

    Login om te reageren
  2. anakiet zegt

    27 september 2012 om 00:39

    The horror.

    Vind de “driehoeken” niet bij het design passen. Beetje jammer deze facelift. Zal vast ook een DSG bak in liggen, zoals de “nieuwe” R8, zo niet is et helemaal een half tamme faceift…

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    27 september 2012 om 00:51

    Winkelman? Klinkt niet echt Italiaans.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 september 2012 om 07:22

      Het is een Italiaans-Duitse hybride :)

      Login om te reageren
  4. Reinbergen zegt

    27 september 2012 om 00:53

    Wow! De achterkant is echt F.U.G.L.Y!

    Login om te reageren
  5. Bart_V zegt

    27 september 2012 om 00:57

    zelfs Tuners kunnen hem minder lelijk maken

    Login om te reageren
  6. Bart_V zegt

    27 september 2012 om 01:02

    mijn gedachte over de Gallardo toen ik hem voor het eerst zag in generaties:

    gen 1: oke leuk model mooier dan de Murcielago van toen der tijd

    gen 2: heaven!!! mooiste auto ooit van VAG mooier dan de R8 wat ik toen een plaatje vond

    gen 3: welke idioot heeft nu weer een een of andere replica van de Gallardo gemaakt?
    oh het is lamborghini zelf

    Login om te reageren
  7. straatpiraat zegt

    27 september 2012 om 01:13

    Dit ziet er gewoon niet uit. Voorbumper gaat dan nog wel, maar de achterkant kan echt echt niet vind ik. Dit soort rare fratsen was ik nog niet gewend van Lamborghini.. Jammer…

    Login om te reageren
  8. michelyman zegt

    27 september 2012 om 01:16

    Die technica is echt mooi. Dat andere \”ding\” is een schande. Dat niemand bij lambo denkt: Omg waar zijn er mee bezig.

    Login om te reageren
  9. Pordon zegt

    27 september 2012 om 02:19

    Dus is het nou LP560-4 of is het LP570-4 en het LP met hoofdletters of met kleine letters? Slordigheidjes in dit topic. Auto valt weinig over te zeggen. Net als de Iphone 4s naar 5 is er eigenlijk niks boeiends gebeurt, gewoon een kleine upgrade.

    Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    27 september 2012 om 02:58

    Lambo heeft nu ook zijn eigen model 911

    Login om te reageren
  11. spellingscontrole zegt

    27 september 2012 om 07:26

    Blijft gewoon een kekke wagen, ondanks dat hij net zoveel facelifts heeft gehad als Marijke Helwegen.

    Login om te reageren
  12. stefanos zegt

    27 september 2012 om 07:36

    Net als de iphone 5

    Login om te reageren
    • reventon zegt

      27 september 2012 om 16:13

      @stefanos: je bedoeld net als een aston martin.

      Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    27 september 2012 om 07:37

    Lijkt wel een brainfart van falende designstudent. Echt niet over nagedacht deze tuning-bumperts.

    Login om te reageren
  14. spotterfozz zegt

    27 september 2012 om 07:44

    Ze hebben hem hierdoor echt om zeep geholpen! Ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  15. jrmpower24 zegt

    27 september 2012 om 07:44

    Waar zijn ze me bezig?!

    Hij is zwaar verkloot. achterkant EN voorkant.

    Dacht dat het ook een speciale editie was maar een facelift….

    Login om te reageren
  16. Ruudje zegt

    27 september 2012 om 07:59

    Ziet er niet meer uit :P WTF doe dan gewoon weer een SE…

    Login om te reageren
  17. brabo zegt

    27 september 2012 om 08:07

    Ik heb vernomen dat deze Gallardo door de heren van Chop Shop geproduceerd zal worden.

    Login om te reageren
    • Barnato zegt

      27 september 2012 om 08:13

      @brabo: Nee dat laat bernie niet toe die is druk bezig met klassiekers restaureren. En zelfs Leepu vindt de vorige styling beter :)

      Login om te reageren
  18. moondustfocus zegt

    27 september 2012 om 08:16

    Als je nu een nieuwe Seat hebt kan je wel zeggen dat ie Gallardo design heeft. Dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  19. RuVi zegt

    27 september 2012 om 09:26

    Driewerf bah!

    De gallardo was juist zo mooi omdat ie zo weinig designfratsen had. Gewoon een sterk en strak ontwerp, nu is het kudt!

    Login om te reageren
  20. Habing zegt

    27 september 2012 om 09:36

    Ze hebben nog tijd nodig voor de opvolger, dus tot die tijd dit “zoethoudertje”…

    Login om te reageren
    • spotterfozz zegt

      27 september 2012 om 11:06

      @Habing: zoethoudertje? Ik krijg er spontaan brandend maagzuur van!

      Login om te reageren
  21. EB zegt

    27 september 2012 om 10:16

    Wauw!!!!
    Ik wist niet dat ze zo’n mooie auto Zo lelijk kunnen maken
    Gefeliciteerd Lamborghini het is jullie gelukt!

    Login om te reageren
  22. HDM zegt

    27 september 2012 om 10:16

    Leuk hoor, bumpertjes onnodig moeilijk vormgeven, te veel drukte, en verder ook geen ruk uitvoeren aan de rest van de panelen zodat het gewoon niet bij elkaar lijkt te horen.

    Login om te reageren
  23. kiwi4life4fun zegt

    27 september 2012 om 11:07

    De achterkant ziet eruit als een \”bottomfeeder\” vis… Ugh wat een schande!

    Login om te reageren
  24. arthur zegt

    27 september 2012 om 12:17

    Ik ben fan van Lamborghini, maar laat in dit geval het design ook maar over aan de Duitsers. Wat een prutswerk.

    Login om te reageren
  25. dubhead zegt

    27 september 2012 om 12:23

    Gezien de R8 net veel mechanische updates kreeg onlangs, zoals een DSG bak die evengoed in de Gallardo zou passen, alsook een heftige gewichtbesparing, zou ik met deze milde update vd Gallardo net vermoeden dat de opvolger zich wel al in een gevorderd stadium van ontwikkeling bevind. En de lijntjes op die gele kar zijn waarschijnlijk al een knipoog naar de stijl ervan.
    Ik herken er de chassis tre-angluaties (nieuw woord) van het sesto elemento concept in.

    Het woord “uitmelken” is al een beetje uitgemolken hier op autoblog.nl. Wil je dan dat ze niet verkopen? Dat ze niets eraan veranderen? Dat ze altijd iets veranderen? Dat ze altijd alles veranderen voor iedere indivudiele auto? Wanneer Bugatti iedere Veyron speciaal aankleed is het uitmelken – wanneer Ferrari +1200 identieke F40s op de straat zet – zelf een uitgemolken 288 GTO – die op zijn beurt lijkt op een ordinaire 328 GTB – dan moet zo’n identieke F40 25jaar later minstens om de twee weken op de autoblog pagina staan.
    Hoeveel rooie 458ten zal Ferrari verkocht hebben? En ik dacht gelezen te hebben dat de 2WD Gallardo die voorbijsteekt – of is dat ook uitmelken – als u model van de vorige generatie nog steeds de concurrentie inhaalt?

    Is het uitmelken als BMW een coupé versie maakt vd 3serie of is het uitmelken als ze enkel een 4deurs verkopen? Is het uitmelken dat de 1serie eigenlijk een licht gekrompen 3serie is? Is het uitmelken dat ze allemaal dezelfde aandrijflijn hebben of is het uitmelken dat ze allemaal tientallen configuraties aanbieden? Ik denk dat daar vooral de fout zit qua “uitmelkings” theorieën. Maak je speciale versies dan is het uitmelken – doe je het niet dan is het uitmelken – verkoop je veel dan is het uitmelken – verkoop je eentje (zoals de speciale Veyrons) dan is het uitmelken – heb je geen opties is het uitmelken – heb je teveel opties dan is het uitmelken -… MAW – alles in de wereld van een auto verkopen is uitmelken.

    Zet liever een disclaimer van “Alles wat VAG doet is fout en omdat ik eigenlijk niet kan bedenken waarom – relatief aan de merken waarvan ik fanboy ben – zal ik alles wat ze doen uitmelken noemen. En dat zal ik jaren aan één stuk blijven uitmelken.” Je zal de verzorgsters in het bejaarden tehuis de verkeerde indruk geven als je onophoudelijk “melken melken melken” blijft zeveren door uw tandloze kwijlmuil.

    Login om te reageren
  26. xilver zegt

    27 september 2012 om 12:50

    Nee bedankt… ziet er gatlelijk uit… Mocht ik dit zien voorbij rijden dan zou ik onmiddellijk denken dat het gaat om een Corolla omgebouwd tot wannabe-Gallardo…

    Login om te reageren
  27. pier zegt

    27 september 2012 om 13:31

    Jammer dit, 1ste was heul behoorlijk, 2de gewoon zeer mooi en dit is om de huilen.

    Login om te reageren
  28. pier zegt

    27 september 2012 om 13:31

    Jammer dit, 1ste was heul behoorlijk, 2de gewoon zeer mooi en dit is om de huilen.

    Login om te reageren
  29. Blitz zegt

    27 september 2012 om 15:16

    I don’t always barf when I see a Gallardo, but when I do its the 3rd generation facelift Gallardo.

    Login om te reageren
  30. featherlight zegt

    27 september 2012 om 16:32

    Login om te reageren
  31. kickass zegt

    27 september 2012 om 17:03

    De vorige generatie vond ik mooier. Maar zo erg is dit toch ook weer niet?

    Login om te reageren
  32. tiswat zegt

    13 oktober 2012 om 18:57

    Ik vind deze facelift juist super vet, fuck me, right?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North