• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Miura Nuovo Concept

Auteur: autoblogger, gepost 9 maart 2010 om 17:35 – 57 Reacties

Lamborghini Miura Nuovo
Marco van Overbeeke, een Nederlandse design-student, is van mening dat er een nieuwe Miura moet komen. Hij maakte alvast een voorzetje; de Lamborghini Miura Nuovo!

In 2006 toonde Lamborghini zelf een Miura concept, maar daar is weinig meer van vernomen. Het retro-apparaat uit 2006 hadden ze net zo goed niet kunnen maken, om met de woorden van CEO Stefan Winkelmann te spreken: “This Miura was a celebration of our history, but Lamborghini is about the future. Retro design is not what we are here for. So we won’t do the Miura.”

Marco was het daar mee eens en wil géén gedateerd retro design of regelrechte kopie, maar wél een hedendaagse interpretatie van dat klassieke archetype. Dat is het doel van zijn Miura Nuovo. Een ode aan het verleden, gericht op de toekomst. De auto is een concept voor 2012 en heeft een lange neus, laag gewicht, MR-layout en een tweepersoons cabin. Het vermogen is afkomstig uit een V12 en die zou zowel in de lengte als dwars kunnen worden geplaatst, tevens zou het monteren van twee afzonderlijke motoren een alternatief zijn… De afmetingen van de auto zijn vergelijkbaar aan die van de Lamborghini Reventón, ze delen hetzelfde platform.

De diverse schetsen, dankzij wekenlang ontwerpen, zijn verwerkt in een 1:5 klei-model. Er zijn twee verschillende karakters geïmplementeerd in dat model, wat te zien is aan de verschillen tussen de linker-en rechterzijde van het asymmetrische model. Check het portfolio van Marco hier of bekijk meer afbeeldingen in onderstaande gallery.

Ook interessant!

  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lamborghini, marco-van-overbeeke, miura, Schetsen

Vorig bericht: « Badges voor je Spyker-Saab
Volgend bericht: Crash-video: Ken Block kan niet rallyrijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. carpicture555 zegt

    9 maart 2010 om 17:36

    nee hoeft niet!

    Login om te reageren
  2. tkoote zegt

    9 maart 2010 om 17:36

    waarom krijgen de minst mooie ontwerpen hier altijd de meeste aandacht…

    Login om te reageren
  3. The360box zegt

    9 maart 2010 om 17:37

    Ikvind die Muira Conept wel de topper als je toch al iets nieuws wil uitbrengen, of breng hem gewoon helemaal niet uit.

    Login om te reageren
  4. saba zegt

    9 maart 2010 om 17:41

    ik vind alleen de schetsen wel “ok”…

    Login om te reageren
  5. wimpie zegt

    9 maart 2010 om 17:42

    het gaat

    Login om te reageren
  6. spul zegt

    9 maart 2010 om 17:45

    ik vind het echt een vet ontwerp, toffe photoshops ook!
    laat maar komen, vooral de achterkant

    Login om te reageren
  7. Jedo zegt

    9 maart 2010 om 17:45

    nee bedankt

    Login om te reageren
  8. spul zegt

    9 maart 2010 om 17:45

    ik vind het echt een vet ontwerp, toffe photoshops ook!
    laat maar komen, vooral de achterkant, voorkant zaten beter varianten in de voorkant studie, bvb de 2 fijne vertical lijntjes

    Login om te reageren
  9. EPI zegt

    9 maart 2010 om 17:46

    Ja!Ik ben een groot Fan van de Miura,
    Van mij mag hij zelfs ook een hoog retro gehalte hebben.
    Een supercar in zijn algemeen wel trouwens. Zoveel moois van vroeger is vergeten en ik weet zeker dat er markt voor is!
    @Marco van Overbeeke: nice work, dat klei model!

    Login om te reageren
  10. DD zegt

    9 maart 2010 om 17:49

    Persoonlijk vind ik de miura concept van lambo een van de mooiste auto’s die ik ooit gezien heb

    Login om te reageren
  11. PantheraLeo205 zegt

    9 maart 2010 om 17:55

    Zoals op die comboposter met ‘make your dreams come true’ is ‘ie erg sterk

    Login om te reageren
  12. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 maart 2010 om 17:56

    Knap hoor!
    Leuk om te zien hoe zoiets ontstaat…

    Ook het asymetrische design mag je wel wat vaker zien vind ik. Ik rij ook met een andere set velgen links en rechts. Ik parkeer hem voor ’t huis net wat voor bui ik heb…
    ;)

    Login om te reageren
  13. Johan-SV zegt

    9 maart 2010 om 18:01

    mooi hoor
    ben benieuwd als lamborghini weer een soort gelijk model op tafel legt
    ze kunnen beter het nieuwe ‘murciélago’ platform gebruiken die is van aluminium en niet van staal

    Login om te reageren
  14. Damoss zegt

    9 maart 2010 om 18:02

    Het lijkt een beetje op een italiaanse corvette met een gedeukte motorkap …

    Login om te reageren
  15. Tomaaas zegt

    9 maart 2010 om 18:07

    In de 5e foto is de zesde voorkant wel het lekkerst

    Login om te reageren
  16. AMG Powerrr zegt

    9 maart 2010 om 18:07

    Doe mij de concept Miura van Lamborghini zelf maar aub.

    Login om te reageren
  17. gschoots zegt

    9 maart 2010 om 18:14

    Ik wil niet moeilijk doen maar dit ontwerp heeft precies hetzelfde probleem als de Miura concept namelijk dat deze qua ontwerp duidelijk is gebaseerd op zijn beroemde voorganger, kortom leuk bedacht maar doel niet bereikt.

    Neemt niet weg dat men de Miura concept gewoon moet bouwen…

    Login om te reageren
  18. muazam zegt

    9 maart 2010 om 18:21

    liever toch niet

    Login om te reageren
  19. Stender zegt

    9 maart 2010 om 18:22

    Wat een blije auto

    Login om te reageren
  20. Sprite zegt

    9 maart 2010 om 18:24

    Ik vind dat Marco iets is vergeten; als je bij de originele Miura de deuren openzet worden het horens van een stier. Dat heeft dit concept niet.

    Voor de rest; het ontwerp ziet er oké uit maar ik vind ‘m lang niet zo mooi als het concept van Lamborghini.

    Login om te reageren
  21. Sprite zegt

    9 maart 2010 om 18:25

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 maart 2010 om 18:38

      @Sprite: betoverende foto .. had ik nog niet gezien .. thanks ..

      Login om te reageren
  22. Edge zegt

    9 maart 2010 om 18:29

    Mooi concept, al weet ik nog niet zeker welke kant ik mooier vind. En overigens is deze niet zo mooi als Lambo’s eigen Miura Concept.

    Login om te reageren
  23. 750i zegt

    9 maart 2010 om 18:31

    Vind het er zeker geslaagd uitzien maar als ik toch moet kiezen ga ik voor de “oude” Miura. Één van mijn absolute droomwagens.

    Login om te reageren
  24. Riick zegt

    9 maart 2010 om 18:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  25. 911gt2 zegt

    9 maart 2010 om 18:46

    Euh dat kan mijn dochter van 1 nog beter… dit zijn gewoon een stel hoekige lijnen… een concept is het zeker niet, sterker nog, voor een concept doet het erg gedateerd aan.

    Ik denk dat deze student eerst nog een paar extra stages moet lopen.

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    9 maart 2010 om 18:58

    Origineel kan niets aan tippen, maar deze al helemaal niet. Niets gaat boven het origineel, en in het geval van een Miura revival geldt wat mij betreft hetzelfde, niets gaat boven het ontwerp waar Lambo mee kwam.

    Login om te reageren
  27. Gio zegt

    9 maart 2010 om 19:10

    ‘make your dreams come true’ foto is heel heel deftig! Mijn complimenten. Hier zie je duidelijk de lijnen die bewaard zijn gebleven. Hem mooier maken met behoud van de originele waarden zal niet simpel zijn. Gasten hier die direct een antwoord formuleren van “lelijk” en andere rotzooi, bestudeer EERST het ontwerp van die gasten eens vooraleer dwaze commentaar te geven. Als je zegt t’is lelijk, argumenteer dan wat meer de grond.

    Login om te reageren
  28. Die Bruine zegt

    9 maart 2010 om 19:11

    Wat een schijtbak zeg. Nee dit vind ik echt nix… Doe mij inderdaad maar die Concept of het origineel!

    Login om te reageren
  29. ChryslerFan zegt

    9 maart 2010 om 19:21

    Lelijk en veelste plat. nee hoeft niet…

    Login om te reageren
  30. laulau zegt

    9 maart 2010 om 19:22

    Nee ik vind hem niks

    Login om te reageren
  31. porsche911turbo2 zegt

    9 maart 2010 om 19:28

    nee niets voor mij

    Login om te reageren
  32. Bakpouwww zegt

    9 maart 2010 om 19:40

    mooie concept
    alleen die kop lampen en dat ie een beetje te kaal is vind ik erg lelijk .

    Login om te reageren
  33. jdm  zegt

    9 maart 2010 om 19:49

    Plak er een lamborghini naamplaatje of embleempje op en iedereen vind het gelijk mooi!

    Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    9 maart 2010 om 19:50

    Die jongen heeft er wel zijn werk van gemaakt.., maar ik zie toch liever die concept van 2006…

    Login om te reageren
  35. PCCB zegt

    9 maart 2010 om 19:52

    Deze, maar dan een beetje minder cartoonesk, zou de betere keuze zijn:

    Het design is voor mij tijdloos, dus veel moet je er niet aan wijzigen. Beetje als de Ford GT.

    Login om te reageren
  36. Canguro zegt

    9 maart 2010 om 19:55

    Heel mooi, maar een Lambo mag natuurlijk nooooit retro zijn.

    Login om te reageren
  37. PCCB zegt

    9 maart 2010 om 19:58

    @Canguro: Je hebt gelijk. Afvoeren, die NewGen Miura!

    Login om te reageren
  38. Hanico zegt

    9 maart 2010 om 20:00

    Opzicht vind ik hem best gaan maar de voorkant is te gefoceerd, vooral dat die neus teveel overeenkomt met de huidige lambo’s. Jammer.

    Login om te reageren
  39. BananaFlip zegt

    9 maart 2010 om 20:13

    Clean, vooral erg clean. Wel mooi. Lamborghini’s ontwerpen moeten ook niet te ingewikkeld zijn. Vooral hoekig, een strak. Wat dat betreft zou deze designstudie zeker voldoen.

    Login om te reageren
  40. Nagel zegt

    9 maart 2010 om 20:14

    Het straalt niks uit die bak. Over het geheel had dit ontwerp meer aggressie moeten uitstralen. Zo’n echte Lambo smoel. En dat heeft deze niet.

    Login om te reageren
  41. transam73 zegt

    9 maart 2010 om 20:51

    T/m plaatje 3 is het vet en een mooie balans tussen klassiek en nieuw. Bij de koplampen-aktie op 5 raakt hij het spoor al bijster en vanaf plaatje 7 gaat het echt definitief helemaal mis en wordt het anonieme hedendaagse Lambo-worst, wat mij betreft. Daarna is de Reventon/Estoque saus allesoverheersend en gaat, wat nog erger is, de balans in de proporties ook plotseling overboord: de anonieme lampen staan te ver uit elkaar, waardoor de platte neus NOG vormlozer wordt, de voorruit staat te rechtop en te ver naar achter, smoelwerk en kont verliezen al het Miura karakter… moet ik doorgaan?

    Desalniettemin dapper geprobeerd. Stug volhouden dan komt die gast er nog wel. Jammer dat hij meteen zo hoog geschoten heeft en een onverbeterbaar ontwerp wil gaan ‘moderniseren’.

    Login om te reageren
  42. vincent996 zegt

    9 maart 2010 om 20:53

    De originele Miura concept is veel mooier. Dit vindt ik niet zo mooi.

    Login om te reageren
  43. Max zegt

    9 maart 2010 om 20:56

    Nou, vind het een erg mooie impressie met al die PS enzo. Beetje groot vlak aan de achterkant en de inham op de ‘motorkap’ is erg diep. Maar verder echt vet!

    Login om te reageren
  44. PeugeotGTI zegt

    9 maart 2010 om 20:59

    Die van PCCB is veel vetter
    Deze Nuovo lijkt doormidden gebroken bij de voorruit ofzo
    Nee dank u
    Mag u houden

    Login om te reageren
  45. Hupke zegt

    9 maart 2010 om 21:01

    Leuk spul veel minder haatbaar (voetballer, asso, lottowinaar,… auto) dan de Gallardo en Murcielago reeks.

    Login om te reageren
  46. JH zegt

    9 maart 2010 om 21:01

    Het makkelijkste is commentaar leveren; als je weet hoe moeilijk het is een klei model te maken dan lever je wel een ander commentaar; een auto ontwerpen heeft ook veel met ervaring te maken en alleen door veel zulke modellen te maken krijg je de 3D ervaring die je nodig hebt. Voor een eerste poging ok maar de commentaren van sprite (stier) en transam73 (smalle lampen maken motorkap nog platter) zijn goed met opbouwende kritiek.
    Een gave tekening maken kunnen veel mensen maar goed omzetten naar 3D maar weinige…

    Login om te reageren
  47. Heine zegt

    9 maart 2010 om 21:11

    Het is niet zo moeilijk: een geniaal, oud design pakken en daar wat moderne hoeken aan toevoegen. Hetzelfde wat er met die andere concept is gebeurd. Maar dan vond ik die nog mooier. Dit heeft echt helemaal niks.

    Login om te reageren
  48. stef zegt

    9 maart 2010 om 21:42

    hopelijk blijft hij student…wat een gedrocht!!!!!

    Login om te reageren
  49. ami zegt

    9 maart 2010 om 21:46

    ze waren zo goed bezig en kijk wat ze nu maken
    lijkt een beetje op een spyker

    Login om te reageren
  50. J. zegt

    9 maart 2010 om 22:16

    Hoeft voor mij niet. Van de Miura moet je afblijven!

    Login om te reageren
  51. HipHopHead zegt

    9 maart 2010 om 22:24

    Ik vind die geul aan de voorkant te groot net als bij de Estoque, voor de rest vind ik em dik maar, ik cind de Concept toch wat ingetogener.

    lekker whore!

    Login om te reageren
  52. Lash zegt

    9 maart 2010 om 22:45

    Leuk, een batmobiel

    Login om te reageren
  53. boxster zegt

    10 maart 2010 om 00:14

    De Miura vind ik een van de mooiste, zo niet de mooiste sportwagen ooit gebouwd. Maar deze creatie van Marco van Overbeeke heeft niets, maar dan ook niets van de schoonheid van de Miura. Nog maar een keer oefenen dus..

    Login om te reageren
  54. primramessar zegt

    10 maart 2010 om 16:26

    De Miura is een auto die wat ontwerp betreft moeilijk te kloppen is. Het is een ontwerp met een minimum aan lijnen.

    In dit ontwerp is de lijn die dwars over de motorkap loopt( ongetwijfeld voor de koeling van de radiateur) helaas niet in overeenstemming met de rest van het ontwerp. Ik zou het perssonlijk beter vinden om de lijn van de motorkap, vanaf de zijkant gezien, gewoon lekker te laten doorlopen en niet abrupt af te laten lopen naar beneden. Dan krijgt het ontwerp een iets aerodynamisch lijn. En mocht er toch iets wat van een opening in de motorkap moeten, waarom dan niet een paar strakke, scherpe lijnen die overeenkomen met de rest van het lijnenspel van het ontwerp, maar dan een grote opening in het midden van de motorkap( beetje lotus stijl zonder het middenstukje).

    Verder is het enorme gapende gat aan de voorkant iets teveel van het goede. Het moet gebroken worden. Die enorme gapende gat doet me wel een beetje herinneren aan de amerikaanse muscle car van rond 1970 (bijvoorbeeld camaro). Maar die hadden koplampen aan de zijkanten, embleems of een soort van een grille om de boel te breken. Misschien een idee om aan weerskanten wat mistlampen erin te zetten.

    Aan het model mis ik buitenspiegels. Het zou uitstekend zijn op die erop te zetten om de enorme lage lijn aan de voorkant wat te verhullen. En wat te denken aan twee enome ronde uitlaatpijpen aan de achterkant. Zo eentje waar je vuist in past.

    Om de boel wat aerodymischer te laten ogen misschien een idee om de daklijn te doorlopen tot aan de spoiler. En als laatste de luchtinlaat aan de onderkant/zijkant. Misschien een idee om een plaatje (15 cm, 1:1 schaal) in de vorm van een ‘L'(dwarsdoorsnede) aan het begin van de luchtinlaat (net achter het voorwiel) te plakken, zodat er een klein stukje op dezelfde hoogte ligt als van het voorspatbord, om die enorme lijn van de luchtinlaat te breken.

    Verder is het echt een enorm strak ontwerp. Mooi hoor. En mocht je mij wijsmaken dat het naast een lamborgini concept een opvolger voor de lancia stratos is, dan had ik je meteen geloofd.

    Login om te reageren
  55. schumi zegt

    10 maart 2010 om 18:14

    Heeft wat weg van een Amerikaan uit de jaren ’80
    Een knight-rider

    Login om te reageren
  56. Cantago zegt

    16 maart 2010 om 00:03

    Ietsje zachtere lijnen, of liever nog: het breekpunt bij de voorruit weg, de hangende kont weg en er kan wel eens iets heel moois uit komen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North