
Lamborghini is niet voor het klootjesvolk en moet natuurlijk wel exclusief blijven. Over het feit dat Lamborghini vorig jaar 20 procent meer auto’s heeft verkocht, heeft topman Stephan Winkelman kennelijk een dubbel gevoel.
Ondanks de mooie prestaties van vorig jaar, heeft Winkelmann aangekondigd om het komende jaar even de rem te zetten op het aantal auto’s dat Lamborghini zal verkopen. Daarmee moet de mystiek van het merk worden beschermd. Bij de redactie van Autoblog.nl viel vandaag een brief op de mat dat de bestelling van de bedrijfs-LP640 om die reden helaas zal worden geannuleerd (via: autoexpress).
slimme kerel die topman,
hehe eindelijk nog eens een merk dat exclusief blijft, want wat is een porsche boxer of 911 nu nog?
maja wel zonde van jullie bedrijfswagen :-(
had er graag een rij-test van gezien ;-)
helemaal mee eens, dat labo populairder word dan ferrari is dan we terrecht en logisch, maar toch niet goed voor de exclusiviteit
Ik heb het verhaaltje ff niet gelezen…….sorry! Ik zit ff die foto te bewonderen. Wat een ongelofelijke GEILE auto is dat toch! Het is nog net geen Countach geilheid, maar het is wel verdomd geil! Dat hebben ze toch beter gedaan bij Lamborghini dan bij Ferrari!
Dat vind ik verdomd goed van die CEO! Het moet ook exclusief blijven! Maar goed, ook wel logisch dat ze dit doen. De Audi R8 komt immers uit en die moet toch wel alle ruimt gegund worden…………door Audi. Niet door mij! ;)
Daar zullen de aandeelhouders blij mee zijn. Of is lambo niet beursgenoteerd?
goed idee van die ceo,
exclusiever = duurder
Ze moeten toch maar oppassen. Als je exclusiever wil worden moet je niet alleen je prijs opvoeren, maar ook je product écht exclusiever maken. Je moet waar voor je geld blijven bieden, anders voelen klanten zich bekocht en haken ze af. Oók als je Lamborghini heet.
verdomme, door die gasten krijg ik morgen voor mn verjaardag me murcie niet… eikols
Dit is een droomwagen, dit verkoopt als zoete broodjes
minder verkopen => exclusiever
exclusiever => prijs opvoeren zonder extra kosten (productie, logistiek, kwaliteit, marketing, etc.) => hogere winsten => aandeelhouders meer tevreden
wie kan mij vertellen wat nou gewoon de snelste auto is…?
die gewoon te koop is dan he..?
# beno schrijft,
12 December 2006 om 0:03
wie kan mij vertellen wat nou gewoon de snelste auto is…?
die gewoon te koop is dan he..?
De Bugatti Veyron is officieel de snelste productie auto maar tegerlijkertijd ook een van de duurste.
elke auto fabrikant doet alles om zijn auto,s op de weg te zetten… dat is hun werk namelijk.. dit is een publieke stunt dus reclame….
kunnen ze nog meer jassen shirts petjes laptops en horloges verkopen…
daar word de echte winst gemaakt.
Zever, exclusieviteit!
Ik vind dat de gene die zich een lambo wilt kopen dat die dat gewoon doet, als em het geld heeft natuurlijk ;)
Die wagen zal altijd iets speciaal blijven, ongeacht hoeveel ervan rondrijden.
…gelijk heeft ie…da’s hier toch al haast een dertien per dozijn auto aan het worden…en als je dan ziet wat er gemiddeld zoal achter het stuur van zo’n ding zit…
greetingz from the OC (home of the chrystal cove meetings),
De liefhebbers van de VAG groep denken jullie nu echt dat lamborghini populairder is als Ferrari: Zit lamborghini in de F1, ik denk het niet. Volgens mij is dat dé plaats om populair te zijn. Trouwens je zou een in italië moeten gaan vragen: Lamborghini of ferrari? ik denk dat 80% van de italianen voor de ferrari kiezen! tis maar dat jullie het weten!
Elke keer als ik een foto van een Murcielago zie stokt mijn adem in mijn keel.
Onbeschrijfelijk mooi !
Ik weet niet of het een slimme zet is EN ik weet niet of deze zet eerlijk wordt uitgelegd. Ik denk dat Rick 2 wel eens gelijk kan hebben. Ruimte maken voor de R8. (Geslepen hoor Meneer dos !)
@Cool J.
Zou de Formule 1 echt de enige plaats zijn om populair te zijn ?!
Denk je dat heus ?
Waarom zou 80% van de Italianen voor Ferrari kiezen. Heb je dat ergens vandaan of is het giswerk ? Ik denk namelijk dat Lamborghini toch een stuk exclusiever is en ook zo ervaren wordt.
wat is dat een geweldige kleur zeg, onwijs…
zonde van jullie LP-640
ja, ik baal er ook van.
Applaus voor de CEO! Eindelijk iemand die het lijkt te snappen…
@JANUS
Het is een wererldwijde complot! Voor een totale wereldheerschappij! Duitsers en Italianen hebben we dat in het verleden niet eens een keer eerder meegemaakt?! ;) :)
vØlvØ frǽk: wa voor commentaar is da nu weer? gij kunt da wss zelf ni eens betale
@Rick dos.
Rustig Rick rustig. Af jongen. Ga eb !
Nog even en dan ga je beweren dat Herr Winkelmann in een 4-deurs cabrio Mercedes rondgereden gaat worden ;-)
het is goed dat het exculsief blijft maar ze hadden ook zoiets als porsche of ferrari kunnen doen: enkele “goedkopere” en minder exculsieve auto’s en dan om de zoveel jaar een speciaal geval op de markt brengen. (zie de carrera GT, ferrari ENZO, F40 en F50)
Tja, als je mtv cribs bekijkt heeft elke teen star een lambo of aston onder zijn kont…
@Klassiekerrally
Als je morgen de lotto wint, en je moet 3 jaar lang op je LP640 wachten, piep je wel anders!
Dat stukje zo over/voor die luchthapper achter het voorportier : machtig detail vind ik, en dan vooral hoe het naar achter toe zo opengesneden is (dat stukje dan). Echt een onvoorstelbaar brute bak deze LP640. Ergens is deze LP640 voor mij hetzelfde tegenover de ‘gewone’ Murci als wat de 5000QV van ’88 was tegenover de gewone Countach. Lekker :)
Op zich geen slecht idee, maarreuh, hebben ze daar niet zelf voor gezorgd met de Gallardo?
En wat met Porsche koopt stuk VW, VW is eigenaar van Audi, Audi is eigenaar van Lambo en Lambo is concurrent van Porsche met de Gallardo…?
Van complotten gesproken. Benieuwd hoe lang die R8 nog blijft rondrijden.
@ JLJ: nee hoor, dan koop ik een zeer exclusieve Miura ;)
@ KVK: maar de 5000QV klinkt minder lekker dan de ‘gewone’ 24 klepper ;)
prachtig idee, en dan moeten ze ook meteen uitzoeken wie er wel lamborghini’s mogen kopen. (zie de lp640 een paar posts terug, die dus niet) :-)
verder vind ik dat ze de niet-roadster gallardo nog steeds met scissor-doors moeten uitrusten, maar das een ander punt :-P
Mischien ligt het aan mij, maar heeft deze auto nu verschillende velgen voor en achter, ik zag het laatst ook al, maar toen was de foto niet duidelijk.
Ik heb ook even gekeken op mobile.de en daar hebben de meeste LP 640’s dit ook, maar is dit dus standaard?
ze hebben wel gelijk ze willen geen eenheids worst worden zoals ferrari dat wel is een ietwat te hoog fiat gehalte
@Knilles: hier staan meer foto’s:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/17/lamborghini-lp640-op-een-vliegdekschip
http://www.classicdriver.com/de/magazine/3200.asp?id=3497
@JANUS
The truth is out there, MAN! The truth is out there! ;)
Ook ik heb hier een dubbel gevoel over. Enerzijds is het goed dat ze exclusief blijven, anderzijds is het heel jammer dat we ze niet veel vaker op de weg zullen tegenkomen. :(
@ janus
als je een italianen gaat vragen zegt 80%lambo geloof me :)
Een witte ziet er ook heel strak uit, vooral met rode bekleding :)
http://www.mobile.de/SIDGhKjigcb2.fmXOF7SyhFzA-t-vaN%E3Dex%E9DlCsCsK~BmSB11NdisplayAddPics%81M-t-vCaMkMoPESekW~BCDA1B14E14600%5EMurcielago%FF%A0LP%FF%A0640%FF%A0E-Gear%FF%A0%2C2007F277420CCarC426J1165935186%81M-t-vCaMkMoPESekW~BCDA1B14E14600%5EMurcielago%FF%A0LP%FF%A0640%FF%A0E-Gear%FF%A0%2C2007F277420CCarC426A1D1100CCar/cgi-bin/displayAddPics.pl?bereich=pkw&Picture=0&DatasetNumber=11111111230495789&sr_qual=GN&
@Cool J
Renault zit ook in F1. Zouden ze in Italie dan ook liever een twingo hebben?
Bij de redactie van Autoblog.nl viel vandaag een brief op de mat dat de bestelling van de bedrijfs-LP640 om die reden helaas zal worden geannuleerd
hahahaha alsof jullie zoveel binnenhalen met deze site dat jullie een bedrijfs-LP640 hebben besteld. hahaha hij is wel leuk verzonnen
In het tempo waarmee die dingen om bomen of lantaarnpalen worden gevouwen blijven ze weer exclusief…
hele mooie auto
lambo is het gewoon
Ciao
Willen alle tractorliefhebbers (Janus, Fubar, MiuRa) hier even hun mond houden… Manfred Fitzgerald, director brand & design bij Lamborghini aan het woord:
What importance does lamborghini have in its home country of italy?
“I know this might sound strange, but actually we’re more popular abroad than in italy. we’re currently working on shedding our image as little league players and trying to achieve some social acceptance among people. currently, we see it as one of our main goals to define the car as a kind of consumer good in italy.”
Kom nou jongens, natuurlijk is Ferrari veel populairder dan Lamborghini… En niet alleen in Italië hoor, maar over de hele wereld!!
gelukkig geen lambo als bedrijfs auto gelukkig geen lp640,
spyker is tha bom !
ja, ze hebben wel gelijk;)
Lambo is wel de maks de laatste tijd
logisch dat er zoveel verkocht worden wie staat nou niet kwijlend bij een lambo
ja ze kunnen wel exclusief blijven maar hier in winterswijk rijden wel 4 lambo’s rond… waarvan 1 espada en 3 countache’s..
dus zo exclusief is lamborghini niet meer in winterswijk…
Gr..
@ &zo
Weetje hoe het komt dat Ferrari veel bekender is omdat elke onbenul die niks van auto’s af weet (en dat zijn er meer dan je denkt) voor een Ferrari kiest omdat ze die auto is hebben gezien (dat komt omdat de productie tig keer hoger ligt bij Ferrari) en omdat elke debiel wel is een Formule 1 race heeft gezien in de goede tijd van schumacher en heeft gezien dat Ferrari altijd wint.
Als je hier een poll gaat houden welke auto beter/mooier/sneller/exclusiever is zegt 80% Lamborghini dat je het weet ;)
@&zo
Ferrari maakt dure sportauto’s. Lamborghini wil mooiere/betere/exclusievere auto’s maken dan Ferrari.
Niet méér auto’s.
Het gaat er niet echt om hoeveel je verkoopt, het gaat erom dat er niet teveel in een bepaald gebied worden verkocht, zoals C’rl al schreef. Als er zeg 12 lambo’s in Nederland zijn, en er is er in elke provincie een, dan is het geen probleem, dan blijf je exclusief. als je ze alle 12 in het gooi zet, dan zijn ze daar niet meer exclusief.