• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Reventón blaast motor op

Auteur: robbie, gepost 12 mei 2009 om 21:02 – 73 Reacties

Lamborghini Reventón blaast motor op
Blijkbaar zuigen Lamborghini’s net zo hard als Ferrari’s.

Deze Reventón werd gister gespot langs de kant van een Engelse snelweg. En er achter lag een spoor van olie en bits of engine, zoals Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen. Blijkbaar is dit staaltje Duits-Italiaanse techniek niet gemaakt om ook daadwerkelijk gebruikt te worden?

Het is wel te hopen voor de eigenaar dat er nog garantie op zijn peperdure speeltje zit! En plotseling begrijp ik ook dat iedereen uit alle macht zijn Reventón probeert te verkopen.(via: pistonheads.com)

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Urus
    Koop een Lamborghini Urus en ga 9 jaar de bak in
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, Reventon

Vorig bericht: « Video: Audi R8 V10 op bezoek in Maranello…
Volgend bericht: Aston Martin komt met V12 Vantage Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    12 mei 2009 om 21:03

    Man man man…Wat is dat tegenwoordig met dat Ferrari bashen?Niveau hoor…

    Login om te reageren
  2. wotevajjjj zegt

    12 mei 2009 om 21:03

    daarom verkoopt iedereen zyn reventon ook ze rijden wel 360km/h , ze doen het alleen maar 1 keer

    Login om te reageren
  3. Alessio zegt

    12 mei 2009 om 21:04

    Tja.. Krijg je als je denkt met dat ding de lucht in te kunnen..
    overenthousiast

    Login om te reageren
  4. jaudi zegt

    12 mei 2009 om 21:07

    en zij denken dat ze die reventon op die oplegger krijgen…

    Login om te reageren
  5. Willem zegt

    12 mei 2009 om 21:09

    gewoon niet kunnen rijden, verkeerd schakelen, weet ik veel (hij is toch niet auto he!?) kan er ook al veel aan doen … zoiets kan toch gebeuren met iedere auto? he autoblog, gaje nu iedere m3 posten die ook een technisch defect heeft?

    Login om te reageren
  6. lambo zegt

    12 mei 2009 om 21:10

    Kom nu, elke motor krijg je wel kapot hoor, als het geen automaatje is.

    Waarschijnlijk net iets te veel aan het genieten van de sound en even niet naar de RPM-meter aan het kijken :-)

    Login om te reageren
  7. Benz.. zegt

    12 mei 2009 om 21:10

    Nou, moet je hier nou echt een topic aan besteden…

    Login om te reageren
  8. Benz.. zegt

    12 mei 2009 om 21:12

    Er zijn dagelijks tig auto’s die het begeven.. en ook een lambo van ruim een miljoen euri’s is kapot te krijg, neem dat maar van mij aan! ;)

    Login om te reageren
  9. Dan zegt

    12 mei 2009 om 21:15

    @ Robbie
    Waarom zeur je zo over dat merken zuigen, als ze voor jou ‘negatief in de pers zijn?’ Elke auto kan tenslotte wat krijgen. WAT EEN NIVEAU WEER, ik ga wel over naar AUTOKAMPIOEN of iemand anders

    Login om te reageren
  10. Janneman zegt

    12 mei 2009 om 21:15

    Wat een droge 1e zin. Wel zonde met zo’n zeldzame auto.

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    12 mei 2009 om 21:15

    komt meestal omdat ze hem niet goed inrijden of niet eerst het blok rustig warm laten worden. ook koeling kan een probleem zijn geweest dat is voor heel veel auto’s met de motor achterin een achilleshiel.

    Login om te reageren
  12. Jez zegt

    12 mei 2009 om 21:17

    @SimonMc en Dan: Ga eens ergens anders mierenneuken. Die eerste zin speelt gewoon in op een actueel topic op AB, niet eens door robbie geschreven.
    Get a life.

    Login om te reageren
  13. Torino zegt

    12 mei 2009 om 21:22

    Wat een gezeik :P (ook al hebben ze wel gelijk. Ferrari is cool :D)

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    12 mei 2009 om 21:22

    oja dit is een blog, dus probeert autoblog (in dit geval robbie) een discussie te crieeren. ook linkt ie met bepaalde zin spelingen naar andere vergelijkbare onderwerpen. zo zie je weer iets terug dat je misschien vergeten bent of nog niet gelezen hebt. daar ga je eventueel weer heen om op te reageren of gewoon door te lezen. zo houden ze ons bezig. oftewel ze doen hun werk goed.

    Login om te reageren
  15. W115 zegt

    12 mei 2009 om 21:23

    Ferrari-powerr!! ja, iedere motor gaat kapot, maar voor de beste motoren moet je bij BMW zijn ;)

    Login om te reageren
  16. Zoepie zegt

    12 mei 2009 om 21:24

    Ze mogen hem zo in die staat op mijn oprit leveren, dan kan ik de buren alsnog de ogen uitsteken :p

    Login om te reageren
  17. Dirk zegt

    12 mei 2009 om 21:24

    Er blaast 1 lamborghini motor op en meteen zijn alle lamborghini’s slecht?

    Login om te reageren
  18. Mikeee zegt

    12 mei 2009 om 21:26

    wat denken we van gewoon geen olie meer

    waarschijnlijk heb de eigenaar toch meer auto’s dus heeft die nog nooit olie gepeild
    en is die gewoon in elkaar gelopen of geen water meer

    Login om te reageren
  19. DIPSHIT zegt

    12 mei 2009 om 21:26

    tja Italianen blinken nu eenmaal alleen maar uit in mode en design, van mechaniek hebben ze nooit kaas gegeten ;-)

    Login om te reageren
  20. b0z4 zegt

    12 mei 2009 om 21:27

    Elke auto gaat wel eens kapot ;)

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    12 mei 2009 om 21:28

    @Jez: weet ook wel dat het een referentie is naar een actueel top is ( alhoewel dat “ferrari zuigt” allesbehalve actueel is, maar dat terzijde…), maar dan kan je evengoed Lamborghini gaan bashen, want dat is hedendaags gewoon volkswagen…

    En Ferrari die nog op eigen poten staat en geen motoren gaat lenen bij het moedermerk wordt gebashed?
    Dus conclusie is hier dat merken die succesvol zijn op eigen benen, zuigen?Pffff

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    12 mei 2009 om 21:30

    @Dan, toedels! We zullen je missen (not!)

    Login om te reageren
  23. Henk zegt

    12 mei 2009 om 21:32

    geen wonder dat t engeland is al een keertje of 2 veyron kapot gereden een lp640 etc.

    Login om te reageren
  24. C6_R zegt

    12 mei 2009 om 21:35

    Hij haalt Mach drie!

    …maar nu ff nie!

    Tsja, blijft Italiaans hè!

    Stukje emotie: “gvd khut zooi, blijf nou eens heel!”

    Login om te reageren
  25. Ferrari_430 zegt

    12 mei 2009 om 21:40

    het niveau blijft hier maar dalen op autoblog

    Login om te reageren
  26. slk zegt

    12 mei 2009 om 21:42

    Die mensen zijn nog geen fiat 5oo waard.Stelletje slopers.

    Login om te reageren
  27. r3fl3x zegt

    12 mei 2009 om 21:43

    Een Reventon is toch altijd (semi)automatisch? Ook een automaat kan je slopen: oververhitting, scheurtjes in het materiaal. Misschien te snel te hard, zonder eerst op te warmen. Je weet het niet. Motoren met zo veel vermogen zijn kwetsbaar.

    Login om te reageren
  28. WieAndersDasAuto zegt

    12 mei 2009 om 21:45

    Sommige mensen snappen de sarcasme van robbie niet… Ik vind het juist grappig geformuleerd! En die man in de Lambo kan waarschijnlijk niet rijden of hij heeft gewoon een ongelukje gehad, kan iedereen overkomen…

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    12 mei 2009 om 21:47

    ha ha ha .. dat is helemaal geen Ferrari .. want hij is niet rood ..

    Login om te reageren
  30. SupercarFan zegt

    12 mei 2009 om 21:53

    ferrari’s zijn niet altijd rood ehhh slimbo…

    Login om te reageren
  31. r3fl3x zegt

    12 mei 2009 om 21:59

    @SupercarFan

    Uitspraken zijn niet altijd serieus bedoeld ehhh nou je snapt het zelf wel… ;-)

    Login om te reageren
  32. Johan zegt

    12 mei 2009 om 22:07

    “komt meestal omdat ze hem niet goed inrijden of niet eerst het blok rustig warm laten worden. ook koeling kan een probleem zijn geweest dat is voor heel veel auto’s met de motor achterin een achilleshiel.”

    Inderdaad is dat vaak het geval. Mensen met meer geld dan verstand van techniek en maar lekker patsen door te revven met koude motor. In mijn sympathie voor de techniek kan ik er bij koude motor niet eens van genieten.

    Jay Leno heeft ook een Lamborghini. Een Countach en die heeft al 50.000 mijl gereden zonder probelemen, puur omdat hij bekend is met het probleem dat je de motor hem eerst goed warm moet rijden omdat door het interne ontwerp van de motor de olie niet overal goed bij kan als de motor koud is. Als echte liefhebber doet hij dat, anders had hij er al wel een paar revisies opzitten inmiddels.

    Inrij voorschriften worden ook vaak genegeerd, vooral door yuppen in M3’s. BMW stelt heel duidelijk tot hoeveel toeren er gegaan mag worden de eerste duizenden kilometers.

    Login om te reageren
  33. Benno zegt

    12 mei 2009 om 22:22

    Robbie, ik vraag mij af wat voor mobiel jij rijdt, zuigt vast nog wat harder.

    Laat me raden doorgewinterde Brabus-fan of niet!

    Login om te reageren
  34. Matt zegt

    12 mei 2009 om 22:24

    Tsjonge, het gaat wel bergaf hier. Ik zie symptomen van beginnende seniliteit.

    Login om te reageren
  35. Vanquish zegt

    12 mei 2009 om 22:49

    Duitse auto’s zuigen meer dan de Italianen, begin daar eerst maar eens mee. De Amerikaanse en Chinese(!) daargelaten…

    Login om te reageren
  36. Gnermo zegt

    12 mei 2009 om 23:04

    Het niveau van reaguurders (zo zal ik jullie maar eventjes noemen voor het gemak) om een welgeplaatst stukje sarcasme te herkennen is zeer zeer laag..

    Login om te reageren
  37. W1ck3D-78 zegt

    12 mei 2009 om 23:24

    @ Johan: dank voor de toelichting, dat van die olie wist ik niet.

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    12 mei 2009 om 23:39

    Zonde van de auto’s dat de yuppen (zie verhaal Johan) ze slopen, maar het werkt ook de andere kant op. Fabrikanten profiteren toch mooi van de verkopen, en juist op de duurdere yuppenbakken zitten leuke marges. Mogen ze nog eens terugkomen voor reparaties ook! Leuk toch. Voor Lambo.

    Login om te reageren
  39. Johan zegt

    12 mei 2009 om 23:51

    @ Citrofiel:

    Het probleem is dat zo’n auto ook nog een 2e 3e en 4e eigenaar krijgt. Meestal is dat iemand die minder te besteden heeft (dûh) maar wél een echte liefhebber is en zijn auto netjes behandeld. Dat is echter wel degene die met die hoge(re) onderhoudskosten komt te zitten.

    Een mooie auto is een bezit waar je een tijd voor mag zorgen waarna hij overgaat naar een ander. Zelf zou je er ook niet graag achterkomen (door dure reparaties) dat de eerste eigenaar er niet zuinig op was.

    Login om te reageren
  40. Midasracer zegt

    13 mei 2009 om 00:08

    Misschien niet goed warmgereden of misgeschakeld? Kan van alles zijn. Niet meteen de techniek de fout geven.

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    13 mei 2009 om 00:12

    Hmm, Johan, daar heb je toch mooi een punt. De yuppen verkloten het voor de liefhebbers, en als liefhebbers zal ik dan toch maar negatief gaan staan tegenover autoslopende yuppen… :P

    Login om te reageren
  42. Ikke zegt

    13 mei 2009 om 01:27

    alles kan kapot als je het overdraagd aan een incapabele idioot

    Login om te reageren
  43. Mikeee zegt

    13 mei 2009 om 05:03

    Oh the irony!
    Het verbaast me dat nog niemand het woord “reventón” heeft ge-googled of in een woordenboek opgezocht.

    Ondanks dat de Lambo italiaans is, is dat woord toch echt spaans en betekent zoiets als “explosie” of “ontploffing”. (Spaans is m’n moedertaal)

    Login om te reageren
  44. lazy zegt

    13 mei 2009 om 07:48

    Premiumonwaardig.

    Login om te reageren
  45. florisw zegt

    13 mei 2009 om 08:12

    Topiconwaardig

    Login om te reageren
  46. jk zegt

    13 mei 2009 om 08:51

    er blaast een lambo haar motor op en meteen alles over een kant scheren..
    wat triest..

    Login om te reageren
  47. ferrari zegt

    13 mei 2009 om 09:17

    zal wel het resultaat zijn van in de verkeerde versnelling terug schakelen met te veel toeren. elke auto die dit overkomt gooit zijn ingewande er vroeg of laat dan ook wel eruit. ook een 6,5liter V12 kan geen 10000tpm aan als hij gebouwd is voor maximaal 8500tpm. dan gaat het wel kapot. ik vraag me alleen af, hoe heeft hij dat gedaan? een Reventon heeft toch een e-Gear versnellingsbak en een maximaal toerenbegrenzer? e-Gear is ook elektronisch beschermd tegen te hoge toeren maken en laat je gewoon niet toe om terug te schakelen als je te veel toeren maakt. of is er iets anders aan de hand. afgebroken drijfstang of kleppen die niet “op tijd” staan? wie zal het zeggen. zal de garantie dit dekken?

    Login om te reageren
  48. Baztrd zegt

    13 mei 2009 om 09:30

    Dus auto’s die je door slecht te rijden kapot kan maken zuigen…
    En een paar topics verder lees ik dat je een ban krijgt als je taalfouten maakt…

    Dan gaat het niet lang meer duren met autoblog, aangezien alle auto’s zuigen en alle bloggers gebanned gaan worden, wordt een beetje saai dan.

    Login om te reageren
  49. Merry zegt

    13 mei 2009 om 09:37

    @ SimonMc
    ferrari is toch echt een onderdeel van fiat.

    Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 10:59

    Ik wil graag EERST weten waarom deze aan de kant stond, en WAT de bestuurder er mee uitgevoerd heeft, want je kan mij niet wijs maken dat de UBER-Lambo, die extreem veel geld kost, extreem mooi is en ongelooflijk snel, dat dat een stuk schroot is?

    Dus iedereen die het troep noemt, dan geef hem maar aan mij(A) Ik waardeer zo’n auto wel;)

    En denk is ff GOED na, bits of engine? Dat zie je als je langs rijdt op de snelweg? Kan ook makkelijk een ander onderdeel zijn dat het begeven heeft door lomp rijden!

    En voor iedereen die goed kan kijken, ziet dat dit gewoon een LP-640 is, en geen Reventón!

    Login om te reageren
  51. Kieprich zegt

    13 mei 2009 om 11:04

    Beetje jammer allemaal commentaar hebben als er een keer een Ferrari of een Lambo kapot gaat!!! (Jaloezie?) Dus de meesten van jullie zullen NOOIT een Ferrari of Lambo willen hebben? (yeah right) Ik ben al blij als ik er 1 zie

    Login om te reageren
  52. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 11:05

    Owja, Reventón is spaans voor “barstdruk” volgens google translate, maar dit is geen officieel Nederlands woord.

    Autoblog: redtificatie plaatsen dat het om een LP640 gaat? Of dit eerst controleren?

    Login om te reageren
  53. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 11:09

    Juist Kieprich! Als ik een Lambo zie dan gaan de rillingen over mijn rug! Geweldige auto’s, echt… En als je dan de motor start, wow…

    Login om te reageren
  54. Jez zegt

    13 mei 2009 om 12:01

    Cantago; Hoe kom je erbij dat het ineens een LP640 zou zijn? Toegegeven, er is weinig verschil te zien op deze afstand, maar die velgen en scherpe neus zijn wel erg duidelijk. (Oh, en de 50 andere comments die ook zien dat het een Reventon is)

    Login om te reageren
  55. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 12:09

    Als je voor het achterwiel kijkt naar de luchtinlaat voor de oliekoeler, dan zie je dat die bijna dicht is, net als bij een LP640. Een Reventón heeft die opening veel verder open… Zo zijn er nog een paar kleine dingetjes, zoals de achterkant, die loopt bij een Reventón met een soort bolling omhoog, terwijl deze hier recht lijkt.

    Maar ik geef eerlijk toe: het is erg moeilijk te zien en ik twijfel ook wel, maar op het forum waar dit vandaan komt neigen ze ook eerder naar een LP640…

    Ik zou even op het officiële bericht wachten.

    Login om te reageren
  56. SjonnieKroket zegt

    13 mei 2009 om 12:14

    Tja dat krijg je he als je die prutsers van VW aan een lambo laat knooien

    Login om te reageren
  57. Jez zegt

    13 mei 2009 om 12:17

    @Cantago: Ik ben het toch absoluut niet met je eens. Aan de bovenkant van die luchtinlaat zit een hoek bij de Reventon (ook te zien op de foto) terwijl het bij de LP640 een rechte lijn is.

    Marreuh, weddenschap? Kratje bier of zo? :P

    Login om te reageren
  58. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 12:19

    Daar heb je idd een punt… Het is echt moeilijk te zien, ik durf er geen krat bier op in te zetten… :P

    Login om te reageren
  59. VolvoXCseries zegt

    13 mei 2009 om 12:41

    Audi bewijst maar weer eens een erg betrouwbare wagen te zijn :P

    Login om te reageren
  60. Feer22 zegt

    13 mei 2009 om 12:48

    @Dipshit:

    Het was volgens mij geen italiaan maar een engelsman :S en die zijn volgens mij niet op de hoogte van mode

    Login om te reageren
  61. Lan_Evo zegt

    13 mei 2009 om 13:16

    Waren dat de Skoda onderdelen die het lieten afweten? :)

    Login om te reageren
  62. dekster zegt

    13 mei 2009 om 13:24

    Lambo zuigt niet, lambo blaast ;)

    Login om te reageren
  63. Dan zegt

    13 mei 2009 om 16:32

    @ Robbie
    je begon zelf met het uitlokken van reacties op jouw domme stukje, dan moet he niet zeuren als ik daar wat van zeg. Dit vonden trouwens meer mensen op autoblog

    Login om te reageren
  64. GOD zegt

    13 mei 2009 om 16:37

    @ Cantago

    open windows vergrootglas zet hem op 3x en zie duidelijk dat het een Reventon is.

    Login om te reageren
  65. Mao zegt

    13 mei 2009 om 17:51

    Hier is dat gat voor het achterwiel ook dicht.

    Login om te reageren
  66. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 17:57

    De foto is te onduidelijk om met het vergrootglas bv de tankdop oid te kunnen zien. Maar als ik de foto van Mao zie, dan denk ik dat het inderdaad vertekend is doordat de foto een waardeloze resolutue heeft, en dan is het waarschijnlijk wel een Reventón. My bad, sorry.

    Login om te reageren
  67. BananaFlip zegt

    13 mei 2009 om 18:43

    Dat is toch knap.
    Twaalf cilinders opblazen, dan ben je wel even bezig :lol: .

    Login om te reageren
  68. BananaFlip zegt

    13 mei 2009 om 18:44

    Lol @ dekster!

    Login om te reageren
  69. SimonMc zegt

    13 mei 2009 om 19:43

    @GOD: gaat toch veel makkelijker joh, gewoon naar de foto gaan en dan control ( ctrl ) ingedrukt houden en met je muisscrol naar boven scrollen.

    Achteraf wel terug scrollen natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  70. DragonDriver zegt

    18 mei 2009 om 17:09

    @ god, kan je niet een normale naam gebruiken…
    er zijn hier ook mensen die het liever niet hebben.

    is het de zelfde?
    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364821022009211307

    Login om te reageren
  71. Cantago zegt

    18 mei 2009 om 17:21

    @ DragonDriver, als hij zich zo wil noemen dan is hij daar vrij in, en als je er niet tegen kan dan ga je maar ergens anders heen. Het is een normale naam, zelfs een erg vaak gebruikte! Dus niet van jouw probleem een probleem voor hem maken graag…
    Want zo kunnen we alle namen wel gaan verbieden omdat iemand het er niet mee eens is!

    Login om te reageren
  72. Thomazzz zegt

    12 juni 2009 om 16:08

    Wat is dat de laatste tijd met het bekritiseren van automerken zoals ferrari, lamborghini,… doe es allemaal ni zo kinderachtig. moest je zelf een ferrari/lamborghini KUNNEN betalen, zou je zo’n auto nooit slecht noemen..

    Login om te reageren
  73. michael zegt

    17 december 2009 om 17:31

    Wedden dat ik hetzelfde kan doen met een porsche op een dag?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North