Lamborghini trollt McLaren bij introductie 675LT Spider

Auteur: , 35 Reacties

Afgelopen week ontving McLaren de pers in een fantastisch vijfsterrenhotel in Schotland. Autojournalisten van over de hele wereld kwamen naar het Cameron House en zagen er... Een parkeerplaats vol Lamborghini’s.

Nu is de 675LT Spider op z’n dak na misschien niet heel anders dan de coupé die al eerder op de markt verscheen, maar goed. Waarom het merk de Spider introduceert in een druilerig regenland als Schotland, snap je zodra je op een paar van de lokale wegen gereden hebt: er is vrijwel geen ander verkeer en door het kale landschap kun je kilometers vooruitkijken — handig om eventuele flitsers te spotten.

De schoonheid van de wegen is echter ook anderen dan McLaren opgevallen. Lamborghini, bijvoorbeeld. Het Italiaanse merk organiseerde een leuk (meerdaags) toerritje voor zijn Britse klanten. En zo kon het dat de parkeerplaats en de oprijlaan van het hotel voornamelijk gevuld waren met Lambo’s. McLaren had van de in gelimiteerde oplage gebouwde 675LT Spider namelijk ‘slechts’ vier exemplaren meegenomen.

Mocht je bij het zien van de foto’s denken dat het wel meeviel met het aantal Lamborghini’s, dan blijkt uit deze even verderop genomen foto dat het aantal daadwerkelijk gigantisch was:

Hallo daar!

Als bonus nog een sheet uit de presentatie van McLaren waaruit blijkt dat het merk niet van plan is om ooit ook maar íets SUV-achtigs te gaan bouwen. Woordvoerder Wayne Bruce: ‘Dat zijn niet de auto’s die we willen bouwen, we zijn een sportwagenfabrikant. En we hebben het ook niet nodig om het te doen. We maken al winst namelijk.’

GEEN SUV



35 reacties

Ludieke actie en goed getimed. Maar ik heb toch veel liever een in-house ontwikkelde, high-tech McLaren dan een opgedrikte Audi.
die rolls suv.. een rolls is van zichzelf al zo groot dat het gewoon op een station lijkt
@gladanus: Dat dacht ik ook toen ik het plaatje zag. Gewoon een Rolls met doorlopende daklijn! Zo hou je wel je huisstijl in tact.
@str8six: of is de R8 een downplayed Lamborghini?
@awesome: beiden zijn weinig soeps. R8 misschien alleen qua motor. Verder Audi techniek, zelfs de lay-out van de knoppen in de middenconsole zijn nagenoeg hetzelde, alleen andere vorm van de knoppen. Om nog maar niet te beginnen over de gelijkenissen van de vorige generatie Lambo’s en Audi’s. (Sturen, navi, knipperlichthendels etc)
@str8six: Ik vind persoonlijk de Lamborghini er wel wat beter uit zien… Maar dat verschilt natuurlijk wel per persoob
@hummer95: vind ik ook! Een R8 is in mijn ogen ook maar een Audi.
@str8six: die heerlijke V10 maakt mij toch wel aan het twijfelen…
Hahaha geniale actie van lamborghini duimpie
Kinderachtige actie.

Als fabrikant dien je ‘beter’ te zijn dan de ander. Een persconferentie een andere wending proberen te geven schaadt naar mijn idee alleen je eigen imago.
@autoporn: ik lees nergens dat het een bewuste actie van Lamborghini is, jij wel?
Het wordt in de titel wel geïnsinueerd, maar in het artikel lees ik nergens dat de stagiaire van de afdeling marketing bedacht heeft dat ze tegelijkertijd maar een ritje moesten houden in het gebied…
Ik kan hier ook wel om lachen. Leuk als automerken elkaar op zo’n manier proberen te treiteren. McLaren kan er krachtig op antwoorden door die 675 LT’s eens goed te sporen te geven. Ik denk dat ze die Lambo’s achter zich laten.
“Woordvoerder Wayne Bruce”. Gaat hij in de nachtelijke uren toevallig door het leven als Manbat?
@Edge: omg, +duizend miljoen aub
@Edge: bekt toch minder dan “i’m Batman”
@Edge: Hahaha, mijn +1 heb je!
@Edge: Zou wel de X1 verklaren…
@Edge: haha heerlijk en rijd daar bij in een
lamborghini?
Die woordvoerder heet gewoon echt Wayne Bruce? te ne ne ne ne ne Batman! alleen was dat Bruce Wayne… Jammer gemiste kans.
Wayne Bruce… Je zou denken dat hij zelf ook een voorkeur heeft voor Lambo’s :)
@racerx: McLaren X-1 is voor dat doel ook niet slecht ;-)
Goede marketingaktie van McLaren, kunnen al die Lambo eigenaren direct een bestelformulier tekenen en overstappen,
Vandaar ook de quote: “We maken al winst namelijk”.
Misschien zielig, misschien niet, ik kan er wel om lachen. Mede omdat je wel meteen een vergelijking met een van de concurenten kan maken.
Ik hoor en zie ook liever een parkeerplaats vol lamborghini’s dan mclaren’s
”Waarom het merk de Spider introduceert in een druilerig regenland als Schotland, snap je zodra je op een paar van de lokale wegen gereden hebt: er is vrijwel geen ander verkeer en door het kale landschap kun je kilometers vooruitkijken — handig om eventuele flitsers te spotten.”

Geschreven door iemand die nog nooit in Schotland is geweest? :’)
@raoulkroes: Bedankt voor je interesse, maar ik heb die foto’s natuurlijk niet achter m’n bureau gemaakt ;-)
Ik neem aan dat dit gewoon puur toeval is geweest. En het is voor journalisten. Die moeten een leuk stukje schrijven over de auto en het zijn geen klanten die je in de verleiding kan brengen toch te kiezen voor een Lamborghini (en de 675LT Spider is toch ook al uitverkocht). Hooguit dat ze een verwijzing maken naar de Lamborghini bijeenkomst tijdens de persdag(en) van McLaren,
Dit vind ik nou een leuk geintje!
Lijkt me perfect voor McLaren. De Britse Lambo rijders zijn natuurlijk precies hun doelgroep.
Zou niet graag in de schoenen van de perswoordvoerder van McLaren willen staan :) Al die journo’s weghalen bij de Lambo-parking
Hahaha wat een leuk toeval, het zal wel een vreemd gezicht zijn geweest voor de aanwezige journo’s!

Wat lijkt me autojournalist toch een leuk baantje! Lekker op kosten van McLaren / Porsche / Audi / WieDanOok in een luxe hotel en daarbij mag je ook nog eens hun nieuwste scheurijzers flink de sporen geven!

Dat kan ik ook he, ik tip namlijk fautloos Nederlanfs en. hep. ook, geen probleem; met! Interpunctie!11! Autoblig, zoeken jullie nog een eindreetraktor?
Professioneel trollen ftw!
Gelukkig stonden er Lambo’s. Die McLaren ligt niet lekker op het netvlies bij mij.
Geweldige ludieke actie!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).