McLaren 675LT Spider: verlies je haar in 8.1 seconden

Auteur: , 27 Reacties

De Spider die je wist die zou komen. McLaren toont het nieuwe Long Tail-speeltje eindelijk aan de wereld.

De lichtvoetige Brit levert net als zijn dichte broertje 675 pk en 700 Nm aan koppel. Dankzij de Long Tail-afslankkuur weegt de cabrio slechts 1270 kg. En dit zie je terug in prestaties, want deze zijn om je vingers bij af te likken. Van deze Spider worden, net als de coupé, slechts 500 exemplaren gebouwd.

De 675LT Spider knalt in 2.9 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 326 km/u. Een 0-200 neemt slechts 8.1 seconden in beslag. Daarmee is de Spider 0,3 seconden langzamer dan de coupé. Ook is deze variant 40 kilo zwaarder. Het dak is te openen en te sluiten tot een snelheid van maximaal 30 km/u. De dakconstructie is vergelijkbaar met die van de 650S Spider.

De overige specs en goodies komen overeen met dichte variant. McLaren geeft de 675LT Spider een prijskaartje van 285.450 Britse ponden. De eerste leveringen aan klanten zullen in de zomer van 2016 gaan plaatsvinden. Na de P1 GTR, 570S, 540C en de 675LT is dit het vijfde model die McLaren dit jaar weet te lanceren. Bewegend beeld van de nieuwe machine check je HIER.



27 reacties

Begin die McLaren’s toch steeds meer te waarderen. Zeker na al die filmpjes van Shmee150 met z’n LT. Toch zou ik er nog steeds geen Ferrari voor laten staan.
@trustmeiamanengineer: zal mclaren ook wel fijn vinden ;)
@trustmeiamanengineer: daarom heeft Shmee ze allebei 😉
@trustmeiamanengineer: Ik begin ze langzaamaan ook meer te waarderen, maar voor mij geldt hetzelfde. Ik zou de 488 kiezen. Wel even langs Akrapovic.
@trustmeiamanengineer: Clarkson heeft gelijk, een McLaren koop je voor de techniek, een Ferrari voor de passie. Oftewel je kiest de McLaren met je hersenen en de Ferrari met je hart. Als het om auto’s gaat volg ik liever mijn hart.
Daar gaat het idee van een snelle uitvoering van een sportwagen, ze maken hem weer langzamer, zwaarder en een mindere stijfheid.

Raar
@agera: @agera: niks raar. Dit bedrijf wil zoals ieder bedrijf zo veel mogelijk geld verdienen…kennelijk is hier vraag naar en kunnen ze er zodoende meer verkopen.

Maar ben het met je eens dat zo’n afgezaagd dak idd niks toevoegt..behalve extra gewicht. Zou altijd de coupe pakken.
@agera: die mindere stijfheid is tegenwoordig niet echt meer van toepassing door gebruik van een carbon tub.
De dichte versie is perfect, de naam long tail komt daar veel beter in uit. De open versie oogt op de foto’s niet perfect in mijn ogen. De kleur op de foto’s ziet er ook oud bollig uit! Wellicht dat dit in het echt mooier overkomt.

Ik ga voor de dichte versie
Ziet er mooi uit.
@quadturbocuore: Premium is een marketingterm om te suggereren dat een product een hogere kwaliteit, afwerking of betere eigenschappen heeft dan andere merken…

Niets meer of minder dan een labeltje, dat producten die echt tot de topklasse behoren niet nodig hebben omdat het product zelf overtuigend genoeg is.

Iedere fabrikant kan het label premium gebruiken. Net als dat iedere fabrikant van levensmiddelen een term als versbereid op de verpakking kan zetten. Of ambachtelijk, terwijl het gewoon aan de lopende band in de fabriek wordt gemaakt.
@moveyourmind: Ik weet niet hoe mijn reactie hier komt, is antwoord op je vraag in het vorige topic…
@moveyourmind: bedankt voor je uitleg t is nu iig een stuk duidelijker.
@quadturbocuore: Als de fabrikant hem heel duur maakt dan is het premium ;-)
Afschuwelijke kleur en idd gewoon de coupe.
Vind het een beetje raar dat ze de 675 LT neerzetten als “ultieme ultra extra limited edition 650S” (hence the name, LT) en dan er een spyder van maken alsof het een “normale” McLaren is.
Zoals elke McLaren zijn ze mooier in gesloten vorm.
Doe mij der maar een!
Hee weer het zelfde model.
Vind die foto’s ruk maar wat is ie toch mooi kwijl!
Altijd open rijden!
Beleving is zoveel groter.

Merk je ook in cabrios met hardtop; is geen **** aan.

Je koopt een auto voor de beleving.
Niet de cijfers
McLaren heeft ondertussen zo’n tien verschillende modellen, maar sinds dat nieuwe front op de 12C en het hele circus begon is alleen de P1 afwijkend.
Waarom is deze in dat lelijke BMW M4 mosterd geel?
@mashell: Mustard is the new black.
Deze LT wil je sowieso als het om het moderne uitlerlijk gaat van alle varianten op de MP4 12-C en dan ook nog in Spider vorm. Lekker hoor met dit kleurtje!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).