• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model X: 70D wordt 75D + terugroepactie

Auteur: Author, gepost 13 april 2016 om 09:20 – 39 Reacties

Tesla Model X: 70D wordt 75D + terugroepactie


Mooi werk, Musk. Lekker die newsflow gaande houden.

Je leest het goed! De instapversie van de fluisterstille SUV krijgt een geëlektrificeerde boobjob. De 70D-versie gaat er namelijk uit, ten faveure van een 75D met, inderdaad, 5 kWh meer accucapaciteit. De range zou daarmee moeten groeien van 354 kilometer naar 381 stuks.

Aan de prestatiecijfers verandert verder weinig. 0-96 km/u duurt zes tellen en de top van deze flinke auto bedraagt bijna 210 km/u. De prijs gaat uiteraard wel omhoog. In Amerika mag je 3.000 USD bij de vanafprijs optellen, om uit te komen op een totaal van $ 84.200.

Terugroepactie

Overigens is dat niet het enige Model X-nieuws van de dag. 2.700 exemplaren worden teruggeroepen in verband met probleempjes met de derde zitrij. De achterste stoelen zouden in geval een een ongeluk naar voren kunnen klappen en dat wil je je kroost natuurlijk niet aandoen. Des te beter dus dat Tesla er op tijd bij is. Het gaat enkel om modellen die voor 26 maart zijn geproduceerd.

Wijzen we je nog even op de Model S-facelift en de nu al immens populaire Model 3, en de Tesla-fan kan weer even vooruit.

Ook interessant!

  • Duitse autoriteiten eisen terugroepactie Tesla Model X
  • Bijna half miljoen Tesla's teruggeroepen
  • terugroepactie Tesla
    Tesla moet wéér terugroepactie houden
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-x, SUV, terugroepactie, Tesla

Vorig bericht: « Tip vd dag: sjoemel met spitsmijden en verdien geld
Volgend bericht: Lamborghini trollt McLaren bij introductie 675LT Spider »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrariman zegt

    13 april 2016 om 09:23

    De X is toch de minste van de drie

    Login om te reageren
    • edftw zegt

      13 april 2016 om 09:27

      @ferrariman: maar falcon-doors!!!11!1!!1!

      Login om te reageren
  2. whoppie zegt

    13 april 2016 om 09:23

    Klikte alleen maar op het artikel om te hopen dat de autoblog logo’s weg gingen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 april 2016 om 09:34

      @whoppie: geeneens een linkje naar de NSFW versie…..

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      13 april 2016 om 09:35

      @whoppie: Hahah ja de rechter zit binnen 6 tellen op iets heel anders had je gehoopt!

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        13 april 2016 om 09:37

        @fmgarcia: En de 381 zal ze ook wel aantikken..

        Login om te reageren
        • amnesia zegt

          13 april 2016 om 09:56

          @fmgarcia: hartslag

          Login om te reageren
    • kilum zegt

      13 april 2016 om 09:45

      @whoppie: http://www.lace-lingerie.nl/shared/2/2e413f98112ddfa2eede793a7cdb3b16_hw600_width_5997769b.jpg

      Astu

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 april 2016 om 09:58

        @kilum: Nou, wat NSFW zeg!

        /sarcasm

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          13 april 2016 om 10:03

          @e1000bmw523i: Ik zoek dan ook alleen het originele plaatje er bij. Ik heb niet bepaald de photoshop skills om even haar hele BH weg te shoppen.

          Login om te reageren
          • hummer95 zegt

            13 april 2016 om 10:43

            @kilum: is er toevallig ook een naam beschikbaar. Natuurljk alleen voor research…

            Login om te reageren
            • kilum zegt

              13 april 2016 om 11:49

              @hummer95: Geen idee echt. Je kunt tegenwoordig met je rechtermuisknop op een plaatje klikken – zoeken in google – en dan komen originele afbeeldingen op google in beeld. Deze komt van een website waar ze die BH verkopen. Er staat geen naam van het model bij.

              Login om te reageren
            • kilum zegt

              13 april 2016 om 11:51

              @hummer95: Daarnaast zit ik op mijn werk momenteel. ;-) Dus echt uitgebreid research doen is misschien niet geheel gepast. ;-)

              Login om te reageren
        • BartJ zegt

          13 april 2016 om 14:44

          @e1000bmw523i: Voor mij als priester is dit echt wel NSFW.

          Login om te reageren
          • vonklausenburg zegt

            13 april 2016 om 15:21

            @BartJ: voor mij als diaken ook.

            Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            13 april 2016 om 15:21

            @BartJ: Sorry, volgende keer een klein koorknaapje voor jou, dan. ;)

            Login om te reageren
  3. volvologisch zegt

    13 april 2016 om 09:27

    Niks gelezen,….. Plaatjes zeggen meer dan woorden!

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    13 april 2016 om 09:34

    Dit wordt zonder meer het meest bekeken artikel over Tesla.

    Login om te reageren
    • terminator zegt

      13 april 2016 om 12:47

      @pomoek: nou weet ik niet zeker of het nou het artikel is dat bekeken wordt….

      Login om te reageren
  5. schreute01 zegt

    13 april 2016 om 09:37

    Tesla heeft toch geen problemen met de airbags mag ik hopen?

    Login om te reageren
  6. ralfast zegt

    13 april 2016 om 09:57

    De geme deler tussen Tesla en 75D: silicon (valley)

    Login om te reageren
  7. wimco zegt

    13 april 2016 om 10:22

    Mogen we een naam weten?

    Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      13 april 2016 om 11:22

      @wimco: Tesla Model X, leer eens lezen.

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      13 april 2016 om 12:23

      @wimco: misschien op 9gag de captian roepen??

      Login om te reageren
  8. fijnkonijn zegt

    13 april 2016 om 10:35

    “De achterste stoelen zouden in geval een een ongeluk naar voren kunnen klappen”

    Er is bij welgeteld één (1) auto een probleem waargenomen. En in true tesla Style, wordt dan de gehele vloot teruggeroepen. Net als bij die Gordel in de Model S destijds (was ook 1 auto met een fabrieks-oeps).

    Velen vinden dit soort akties overdreven (iets met zucht en scheet etc. ) maar gezien de fucked-up-claim-cultuur in de USA niet vreemd dat Tesla zo reageert.

    Login om te reageren
    • hummer95 zegt

      13 april 2016 om 10:44

      @fijnkonijn: maar als het er bij 1 gebeurd kan het toch vaker gebeuren ? Waarom zou je wachten tot het vaker fout gaatZzz

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      13 april 2016 om 10:47

      @fijnkonijn: is 1 niet al te veel?

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      13 april 2016 om 11:00

      @fijnkonijn: Dat doen bijna alle merken zo, omdat voorkomen goedkoper is dan genezen.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 april 2016 om 14:48

        @robert110: Daar dachten Chevrolet en Ford met respectievelijk de Corvair en de Pinto destijds anders over…

        Misschien dat daar de wortels van de huidige claimcultuur liggen…

        Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      13 april 2016 om 11:17

      @fijnkonijn: Dat is niet true Tesla style, dat is traceability. Binnen de automotive zorgen partijen (zowel OEMs als suppliers) ervoor dat je in geval van een (mogelijk) issue de totale hoeveelheid “besmette” gevallen kunt indammen tot de absoluut noodzakelijke gevallen. Daarom zie je normaliter dus ook dat alleen auto’s uit een bepaalde productieperiode worden teruggeroepen.

      Als je de hele vloot terugroept betekent dat dus niet dat je zo lekker klantvriendelijk bezig bent, maar juist dat je je traceability niet goed (genoeg) voor elkaar hebt (óf dat je ingeschat hebt dat een totale recall goedkoper is).

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        13 april 2016 om 13:22

        @stalensnuitje: hmmm ben het slechts deels met je eens.
        Bij dat Gordel verhaal ging het om een moer die niet met het juiste draaimoment was aangedraait door een onoplettende lijn-medewerker.

        Dat kan hier ook het geval zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat Tesla heel precies weet wat er in mijn auto zit.
        Maar of autofabrikanten altijd weten met hoeveel NM iets aangedraaid is, kan alleen als ze een automatische “aandraai-dinges-whateveritiscalled” gebruiken want die registreren met hoeveel NM ze gewerkt hebben en koppelen dat aan het VIN.
        Maar niet elke bout/moer wordt met zo’n ding aangedraaid. Soms wurmen ze nog met een klassieke steeksleutel ergens tussen om iets vast te draaien.

        Bij de Toyota Yaris van mijn ouders (was een paar jaar gelee) hebben ze ook een hele serie teruggehaald vanwege een moer aan een draagarm. Bijna alle auto’s waren in orde. Ze wisten dus niet precies met hoeveel NM die ene moer was aangedraait etc.

        Login om te reageren
    • scaglietti612 zegt

      13 april 2016 om 12:43

      @fijnkonijn: Elk merk roept een hele vloot auto’s terug voor herstellingen van foutjes. Mijn Rio werd eens teruggeroepen omwille van dat het motortje die mijn ramen op en neer laten gaan wel eens een lastig geluidje kon maken. Resultaat heel de productie van die dat bewust type motortje hadden werden teruggeroepen naar de garage. Probleem was zo snel opgelost met de nodige service en klantvriendelijkheid. Rolls Royce deed ook eens een recall in de Murica-land. Zij moesten toen welgeteld 1 auto binnenroepen voor mogelijke problemen aan de airbags in de deuren. Elk merk doet dit soort zaken en kost je als klant niets.

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        13 april 2016 om 13:12

        @scaglietti612: is helemaal waar.
        Toch was dat vroegah wel anders. Ik denk dat deze ommezwaai mede komt door dat klanten mondiger geworden zijn. Ze hebben ook andere middelen tot hun beschikking gekregen. Naming and shaming via social media is heel normaal.
        Vroeger kon je nog wel eens iets onder de pet houden. Tegenwoordig kun je dat glad vergeten.

        Login om te reageren
  9. bmwalpina zegt

    13 april 2016 om 11:02

    Sex sells..

    Login om te reageren
  10. stfu zegt

    13 april 2016 om 12:05

    Vraag me altijd af waarom AB altijd de Amerikaanse site van Tesla gebruikt, terwijl er ook gewoon een Nederlandse is. Kan je gewoon 6,2 s naar de 100 zeggen ipv 6 tot 96 km/u ;)

    Login om te reageren
  11. burninrubber zegt

    13 april 2016 om 13:47

    Dat is geen 75D hoor, eerder 75F

    Login om te reageren
  12. dolledries zegt

    13 april 2016 om 17:37

    Kijk, dat is een pas een model

    Login om te reageren
  13. blondebolide zegt

    13 april 2016 om 20:39

    Goh, leuk behatje!

    Login om te reageren
  14. kempenaer zegt

    13 april 2016 om 21:36

    Steriel versus organisch. Goed gevonden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North