• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Urus Performante: waarom ook niet

Auteur: RubenPriest, gepost 11 november 2019 om 10:45 – 12 Reacties

Lamborghini Urus Performante: waarom ook niet


Laat de melk maar vloeien.

De marktlancering van de Urus was een meesterzet van Lamborghini. De Italiaanse autofabrikant kreeg het voor elkaar om zijn brute merk-imago te koppelen aan een praktisch model, in dit geval een SUV. Klanten zijn er gek op, want de Urus verkoopt als warme broodjes.

Natuurlijk blijft het niet bij één modelvariant. Op termijn komen er één of meer varianten om de boel fris te houden. Zo zit de industrie nu eenmaal in elkaar. De vraag is dan ook niet of, maar wanneer er een nog snellere Urus komt. Tuners hebben al meerdere malen laten zien dat het een peulenschil is om meer vermogen uit de geblazen 4.0 V8 te lepelen.

In een interview met Automobile Magazine stelt Lamborghini-topman Maurizio Reggiani niet uit te sluiten dat er een hetere variant van de Urus gaat komen. Voor het gemak noemen we het de Urus Performante. Denk aan een vermogen dat richting de 700 pk kruipt, actieve aerodynamica en het één en ander aan carbon. Lamborghini heeft met de Urus vooralsnog niet de ambitie gehad om een ‘Ring-record binnen te slepen, zoals ze dat wel deden met de Huracán Performante en Aventador SV(J). De eer voor de snelste SUV is momenteel in handen van de Audi RS Q8, die formeel nog gepresenteerd moet worden. Kijk er echter niet gek op dat als er een ‘Performante’ van de Urus gaat komen dat deze het ‘Ring-record van de Audi pakt om het marketingverhaal compleet te maken.

Beeld: X-Tomi Design

Ook interessant!

  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, Maurizio-Reggiani, urus

Vorig bericht: « ‘Deze winter mogelijk minder strooiauto’s op de weg’
Volgend bericht: Hoeveel vind jij een jaar tanken waard? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    11 november 2019 om 10:57

    Tja, in vergelijking met dit orgel is de nieuwe RS6 best wel ingetogen vorm gegeven… Maar aangezien het (lijkt) te verkopen kan ik Lamborghini geen ongelijk geven. De tijden van de Murciélago zijn definitief voorbij.

    Login om te reageren
    • tanzanitef30n zegt

      11 november 2019 om 11:29

      @dutchdriftking: nou geef mij die orgel maar every day any day.

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      11 november 2019 om 11:48

      @dutchdriftking: design is een lastig dingetje, wat eerst ordinair of vulgair of weet ik wat is kan zomaar de norm worden, waarbij grenzen totaal verschuiven. In mijn ogen is de designtaal van nieuwe RS6 de nieuwe norm. Vooral BMW zal daar veel moeite mee hebben vanwege het “nier” probleem, zal denk ik een soort abortus worden van de nier of potsierlijke variant a la 7 serie.

      Login om te reageren
      • lluq zegt

        11 november 2019 om 12:42

        @bitd: waarom zou BMW het zelfde moeten doen als Audi. Gewoon die nieren kleiner maken zoals voorheen en er is niks aan de hand lijkt me. Design a la F10 was niks mis mee. Waarom gaat het überhaupt over BMW/Audi staat toch Lambo jeep hierboven…

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          11 november 2019 om 12:48

          @lluq: een Jeep is een Jeep, wat een SUV kan zijn…

          BMW kan alles doen wat ze willen, maar ik denk dat de norm meer richting de Audi designtaal gaat en dat BMW specifiek daar een issue mee zal hebben om binnen de norm te vallen.

          OT: Lambo is altijd love it or hare it, scherpe hoeken. En coupe SUV blijft vaak zeer lomp, in mijn ogen gaat deze nog net in combo Q8. Rest vind ik bullebak auto’s.
          Wat vind je er zelf van?

          Login om te reageren
          • lluq zegt

            11 november 2019 om 14:44

            @bitd: ben er geen fan van, 2e type X6 vond ik nog wel aardig. Maar als ik het zelf moet kopen, dan zou ik toch altijd voor een Range Rover gaan als het een SUV moet zijn althans

            Login om te reageren
  2. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    11 november 2019 om 11:11

    Het houdt niet op, niet vanzelf…

    Login om te reageren
  3. emping zegt

    11 november 2019 om 11:38

    Zo die op de header foto is wel erg lekker zo.

    Login om te reageren
  4. monaco zegt

    11 november 2019 om 13:26

    Dat zou lekker zijn, het is toch een beetje een saai ding nu om te zien. Waarom geen SV versie, BMW en Mercedes plakken ook overal een M/AMG logo op.

    Login om te reageren
  5. pkgek zegt

    11 november 2019 om 15:15

    Waar blijft de V12 versie?

    Login om te reageren
  6. rollingstoned zegt

    11 november 2019 om 15:48

    Is dat om nog sneller door de PC Hooft te kunnen flaneren?

    Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    11 november 2019 om 17:02

    Waarschijnlijk krijgen we nu een grote hoeveelheid gebruikte/ingeruilde “gewone” Lambo Uri aanbod bij de dealers. Je zal hem maar helemaal volgestopt hebben met alle mogelijke dure opties.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North