• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van Porsche

Auteur: jaapiyo, gepost 26 juli 2018 om 13:56 – 35 Reacties

Afbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van PorscheAfbeelding Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van Porsche

SVJ
Pak aan, Dr. Ing. h.c. F. Porsche.

Het zat er al aan te komen, maar het is nu officieel: de Lamborghini Aventador SVJ die binnen afzienbare tijd losgelaten wordt uit de stallen van Sant’Agata Bologese, heeft een rondje ‘Ring gedaan in 6:44.97. Dat is nét wat rapper dan de 6:47.3 die de Porsche 911 GT2 RS nog niet heel lang geleden neerzette (video). VAG doet het dus handig: de Lambo mag zich nu de snelste straatauto op de ‘Ring noemen en tegelijkertijd kunnen ze binnenkort nog een keer naar de ‘Ring met een snelle Chiron ofzo die twee seconden harder kan voor het volgende PR-momentje. Grande!

Achter het stuur van de SVJ nam Lamborghini coureur Marco Mapelli plaats. De 30-jarige Italiaan komt normaal gesproken in de Blancpain GT serie uit met een Lamborghini Huracan. Sprekende over de Huracan: in 2016 pakte Lambo’s kleinere model in Performante-trim (rijtest) nog het record met een 6:52.01. Destijds ontstond er echter wat geroezemoes omtrent de prestatie. Sommigen vermoedden dat Lambo gesjoemeld had. Wellicht daarom benadrukt Lambo nu dat alles vastgelegd is met GPS-magie van VBOX-Racelogic. We zullen er dus maar vanuit gaan dat de tijd legit is.

De SVJ heeft een pk-gewichtsverdeling van 1,95 kilo per pk en maakt net als de Huracan Performante gebruik van Lamborghini’s Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) goodies om de auto lekker veel downforce te geven. Het is dus een serieus apparaat. Wat dat betreft is het wel bizar om je te bedenken dat de Porsche 919 een rondje deed in 5:19.54 (video). Maar goed, dat is (helaas) geen straatauto.

Hoe lang de SVJ van het record zal kunnen genieten is de vraag met auto’s als de Aston Martin Valkyrie, Mercedes Project One en Bugatti Divo in de pijplijn, maar voor nu kan Lambo een feestje bouwen. We wachten alleen nog wel op de onvermijdelijke video…

UPDATE: de beelden van de ronde check je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Porsche, Lamborghini en Bentley Rotterdam opent deuren
    Porsche, Lamborghini en Bentley Rotterdam opent deuren
  • Porsche Bentley Lamborghini Rotterdam
    Porsche, Bentley en Lamborghini Rotterdam staat er nu zo voor
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos wordt directeur van Porsche Rotterdam
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, circuit, Lamborghini, nurburgring, record

Vorig bericht: « Genesis is meer premium dan Porsche, BMW en Merc
Volgend bericht: Helmut Marko’s liefde voor Sebastian Vettel sterft nooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. donvincenzo zegt

    26 juli 2018 om 13:59

    Een rondje op de Ring… is dat dan een ringetje?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      26 juli 2018 om 14:12

      @donvincenzo: nee, dat is een dingetje. Hoe sneller ie om de ring gaat hoe nuttelozer hij is voor de normale weg. Een paar jaar terug was ’t marketingtechnisch mss nog interessant, maar betwijfel of dat nu nog ’t geval is.

      Login om te reageren
  2. Jantje_555 zegt

    26 juli 2018 om 14:02

    nee eerder een RING want is +20km lang!

    Login om te reageren
    • lacker zegt

      26 juli 2018 om 15:08

      @jantje_555: De Ring Groningen is ook precies 20 km. Ik zie een nieuwe standaard!

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        26 juli 2018 om 15:22

        @lacker: filmpje, rondje Ring Groningen in 2:25.0 :-) https://youtu.be/UlDBuSZMGkM

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          26 juli 2018 om 17:08

          @lacker: staat niet op mijn bucketlist maar ze rijden lekker door daar. Stoplichten duren ook korter.

          Login om te reageren
        • peug206 zegt

          26 juli 2018 om 18:45

          @lacker: pff ik zat echt te wachten op een gek met een motor. Dan zou het zelfs bijna mogelijk zijn, want het is bijna allemaal rechtdoor en plankgas als je ballen hebt.

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            27 juli 2018 om 12:24

            @peug206: rechtdoor op een ringweg, dan moet je nog steeds ballen hebben hoor :p

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              27 juli 2018 om 17:09

              @gulli: je snapt me wel ;-)

              Login om te reageren
          • lacker zegt

            27 juli 2018 om 20:38

            @peug206: (gniffel) het filmpje duurt 2 min 25. Zo snel lukt het niemand hoor, 20 km in 145 is 496 km/u :-)

            Login om te reageren
        • allesmetturbo zegt

          26 juli 2018 om 20:04

          @lacker: best leuk als ze de ring een x afzetten om daar te racen!

          Login om te reageren
      • kle500 zegt

        26 juli 2018 om 18:55

        @lacker: en de ring Amsterdam? Zlatan schijnt daar in zijn bio nog een leuke anekdote over te hebben staan..

        Login om te reageren
        • lacker zegt

          27 juli 2018 om 20:31

          @kle500: Dat wilde ik eerst ook zeggen, maar daarover lezen we hier al zo vaak :-). De A10 is 32 km. Officieel is de Nurnburgring overigens 5.148 km meer (Wiki), vroeger was hij 22,8 km.

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            29 augustus 2018 om 10:55

            @lacker: Nurbrugring is wat anders dan de Nordschleife. De Nurburgring ligt binnen de nordschleife en is daar soms ook deel van… Bij een rondje “ring” wordt gesproken over de Nordschleife..

            Login om te reageren
  3. porschepdk zegt

    26 juli 2018 om 14:04

    Doe mij maar die GT2.

    Login om te reageren
  4. peugpower1000cc zegt

    26 juli 2018 om 14:09

    Doe mij maar… Mag ik alstublieft;)

    Login om te reageren
  5. roquez zegt

    26 juli 2018 om 14:14

    Ja logisch, met die Pirelli stickers heeft ie ook een stuk meer grip.

    Login om te reageren
  6. ukbob zegt

    26 juli 2018 om 14:23

    Dit keer een filmpje waar alles aan klopt? Vorige keer (Huracan) was volgens kenner knip-en plakwerk…

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      26 juli 2018 om 17:32

      @ukbob: is nadien toch wel door betrouwbare bronnen ontkracht en de tijd is nu als echt en correct aanvaard. Veel betere banden en een snellere baan zeker?

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      26 juli 2018 om 21:37

      @ukbob: Is allang ontkracht. Jammer joh

      Login om te reageren
  7. Jochen zegt

    26 juli 2018 om 15:10

    Toch aardig bizar wrapje

    Login om te reageren
    • fiattotal zegt

      26 juli 2018 om 17:12

      @jochen: nou inderdaad, maakt t er niet fraaier op

      Login om te reageren
  8. snuif zegt

    26 juli 2018 om 15:42

    Filmpje or it didn’t happen!

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      26 juli 2018 om 19:25

      @snuif: die moeten ze nog even monteren….

      Login om te reageren
  9. larsyboy1997 zegt

    26 juli 2018 om 16:46

    Als de SVJ net zo zwaar is als de SV, heeft hij een vermogen van 780pk. Niet slecht!

    Login om te reageren
  10. Sir_Vmax zegt

    26 juli 2018 om 18:23

    Naar mijn idee is een aventador nog altijd eerder een lomp zwaar ding dan dat t een rast echte raceauto is.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 juli 2018 om 19:58

      @srthellcat:

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 juli 2018 om 19:58

      Voor die paar PR seconden heb ik ook liever een meer vierkante auto als de Huracan.

      Login om te reageren
      • broerkonijn zegt

        27 juli 2018 om 02:50

        @phaeton: dan*

        Login om te reageren
  11. Sir_Vmax zegt

    26 juli 2018 om 18:50

    Raar… naar mijn idee is een aventador (svj of niet) nog altijd eerder een lomp zwaar ding om de blits mee uit te hangen, dan dat t een ras echt circuitmonster is. T voelt enorm tegenstrijdig om een gigantische v12 lambo met een gerobotiseerde handbak het te zien winnen van een lichtgewicht gt2 rs porsche.

    Login om te reageren
    • huracan zegt

      26 juli 2018 om 19:32

      @srthellcat: een “normale” Aventador weegt maar iets van 1600 kg

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        26 juli 2018 om 21:27

        @huracan: een gt2 rs is al zo’n 200kg lichter

        Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 juli 2018 om 19:59

      @srthellcat: En in de basis heb je natuurlijk gelijk. Moet je nagaan hoe goed zo’n SVJ is.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      26 juli 2018 om 22:32

      @srthellcat: Dit circuit is natuurlijk een slechte referentie voor een “ras echt circuitmonster”.

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        26 juli 2018 om 22:52

        @bassx: want? Dit circuit is zo ongeveer t beroemste die dr is. En als een svj sneller is dan een 918, p1, laf, gt2 of gt3 rs vind ik t denk ik best een circuitmonster.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North