• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini verkoopt 23% meer, opent showroom Parijs

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 januari 2012 om 18:36 – 107 Reacties

Lamborghini LP570-4 Super Trofeo


Het een-na-snelste paard van de VW-stal is tevens de laatste om zijn verkoopcijfers te deponeren (Bugatti doet niet aan verkoopcijfers), maar wel de op-een-na hardste stijger binnen het concern (na Bentley, die 37% pluste). Vorig jaar zette Lamborghini 1.602 auto’s af, tegenover 1.302 het jaar er voor. Dit is goed voor 0,0196 % van de totale VW-afzet.

En daarmee is en blijft Lamborghini een behoorlijk exclusief merk. Ferrari doet ongeveer 6.500 auto’s per jaar, Bentley deed er 7.003 in 2011, en zelfs Rolls-Royce stak er met 3.538 verkopen royaal bovenuit. Eigenlijk kan van de wereldspelers geen fabrikant zich meten met Lamborghini als je de exclusiviteit aan de verkoopaantallen zou afmeten, want ook Aston Martin doet zo’n 5.500 auto’s per jaar. De VS blijft de belangrijkste markt voor Lamborghini, gevolgd door China.

Het ligt in de lijn der verwachting dat deze verkoopcijfers in 2012 sowieso geëvenaard gaan worden. De verkoop van de Aventador komt eigenlijk net op gang, en ook de Gallardo zal nog wel even doorverkopen. Is het niet omdat de auto nog steeds erg bij de tijd is, dan is het wel om alle speciale edities die het merk steeds weer weet te lanceren. Maar CEO Winkelmann, die ook in Parijs zijn goed geconserveerde gezicht liet zien, is op zijn hoede. Het streven dit jaar is om 2011 te evenaren, maar over een mogelijke groei laat hij zich niet uit.

Stephan Winkelmann met Eric Neubauer

De showroom in Paris Ouest (het oosten westen (!) van Parijs dus) is de vijfde in Frankrijk, en de tweede in Parijs. In totaal heeft Lamborghini nu ruim 120 dealers in 45 landen.

Ook interessant!

  • Porsche, Lamborghini en Bentley Rotterdam opent deuren
    Porsche, Lamborghini en Bentley Rotterdam opent deuren
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Lamborghini, stephan-winkelmann

Vorig bericht: « Louwman Exclusive: het nieuwe Hessing
Volgend bericht: Beursfappers opgepakt tijdens Salon Brussel »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    20 januari 2012 om 18:39

    Aventador zal wel goed lopen, prachtige wagen, en mooi dat Lamborghini wel wat exclusiever blijft.

    even off-topic: als je een auto tuned waardoor hij te snel is om nog fatsoenlijk te besturen, wat kun je dan afstellen om rijgedrag te verbeteren ? denk aan vering strakker of losser, banden spanning hoog of laag.. dat soort aanpassingen.. hopelijk kan iemand me dat vertellen!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      20 januari 2012 om 18:42

      @dennisr: Heb je weer een te snelle auto gebouwd bij Forza ;)
      Of staat er een Ponycar te shinen voor de deur?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 januari 2012 om 19:06

        @E34M5Touring: het eerste :( BMW E46 die meedoet met de Lemans auto’s :P

        dat tweede was wel leuk geweest..

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          20 januari 2012 om 19:20

          @dennisr: achter spoiler erop doen en dan wat met downforce kloten moet je voor de grap een keer een renault 5 kopen en dan megane rs blok er in en dan met volle downforce over lemans and see what happens

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            20 januari 2012 om 19:25

            @nicktexel: Boven de 180 begint de pret, wel lastig met sturen..

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            20 januari 2012 om 19:27

            @nicktexel: Ben nog bezig met mijn E46 M3 GTR, geweldig apparaat.. en spoiler lijkt niet mooi joh :P gewoon plat op de weg en gaan xD moet maar even zien hoe ik dit het beste doe, remmen heb ik op de volle 200 procent staan, lekker laat remmen :) zal na dit project eens kijken voor de Renault 5 :) geweldige optie ook motor ombouwen, mooi bedacht dit spel :D

            Login om te reageren
            • nicktexel zegt

              21 januari 2012 om 11:01

              @dennisr: haha ja motor ombouwen is wel grappig idd ik heb nu een cl65 met 6.3 liter motor(ja echt 6.3 en niet 6.2:P)

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                21 januari 2012 om 11:42

                @nicktexel: is zo’n Mercedes een beetje stabiel na het tunen? BMW is een echte overstuur bak.. heb hem op R3 735.. in de bochten breekt ie snel uit en bij de start amper weg te komen :lol: maar zal bij Mercedes niet anders zijn, begin nu aan een Audi S5 met quattro dus kan nooit minder worden..

          • E34M5Touring zegt

            20 januari 2012 om 19:27

            @nicktexel: 10 mile Wheelie :)

            Login om te reageren
            • nicktexel zegt

              21 januari 2012 om 10:52

              @E34M5Touring: ben nog steed aan het uitvogelen hoe je uit stilstand een wheelie kan doen:P

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                21 januari 2012 om 12:40

                @nicktexel: Eerste keer dat me het gebeurde echt met open mond naar m’n scherm zitten kijken fakking gruwelijk. Helemaal als je even iets gas loslaat en dan er weer opgooit, je ziet hem even duiken en weer omhoog komen. Echt super vet.

        • E34M5Touring zegt

          20 januari 2012 om 19:26

          @dennisr: Welke baan
          Le mans Old kun je makkelijk winnen door de gearing langer te zetten en puur op top zover weg te trekken dat ze er niet meer bij komen. anders heb je geen kans zelfs met spoilers etc. heeft gewoon niet genoeg bochtensnelheid om dat te doen.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            20 januari 2012 om 19:29

            @E34M5Touring: nee heb nog niet tegen ze gereden, maar hij zit in dezelfde klasse nu :D veel te leuk om anderen op een rondje te zetten dus ben oneerlijke races aan het doen :P makkelijk geld binnen harken om leuke projectjes te doen :D had de E46 M3 GTR gekregen door mijn race level.. prachtige wagen!

            Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      20 januari 2012 om 19:17

      @dennisr: Haha, ik ken het probleem, jammer genoeg zit er niks anders op dan gewoon het vermogen wat te verminderen. Want het probleem zit hem meestal gewoon in te weinig grip en de remmen die het niet aan kunnen, en natuurlijk de nervositeit van de auto. Hierbij moet ik wel zeggen, dat dat bij FM3 was, niet bij 4.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 januari 2012 om 19:25

        @gerard1710: oh ik heb ook 3, zat gratis bij de Xbox en blijkt best een leuk spel te zijn :lol: ik zit nog niet eens op het volle vermogen, kan nog andere zuigers enzo erin doen, even volledig upgraden en dan maar zien wat ik weg doe :P wel jammer.. ongelofelijk snel al :lol:

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          20 januari 2012 om 19:28

          @dennisr: Dan verspil je wel echt geld hoor, zuigers en turbo’s en dergelijke zijn zo schreeuwend duur, en je hebt er weinig aan, ik doe altijd alleen Gewichtsbesparing, remmen, uitlaat en versnellingsbak..

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            20 januari 2012 om 19:31

            @gerard1710: ooh wat geld betreft doe ik het waardeloos, ik heb in het begin 2 ton verloren op een GT500.. die Amerikanen zijn niet geweldig om te racen.. helaas, toen een gewone E46 M3 gekocht en met een ton verlies verkocht, 50k op een Viper verloren.. ga zo maar door.. ik ben die auto’s te snel zat :P deze M3 GTR is een blijvertje :D ben helemaal niet bezig om de beste te worden.. dikke lol met deze wagens :D

            Login om te reageren
            • faalhaas zegt

              20 januari 2012 om 19:44

              @dennisr:

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              20 januari 2012 om 19:49

              @dennisr: hahaha same here Big spender

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                20 januari 2012 om 19:55

                @E34M5Touring: hehe :D gewoon alles in 1 auto pompen en dan verkopen en weer nieuwe project, heb er een Audi S5 bij gekocht die is hierna aan de beurt :D nog iets van 50.000 aan de E46 uitgeven en dan is die klaar.. overstuur in elke bocht en 5 seconden tijd verlies bij het starten vanwege het glijden.. maar geweldig.. :lol:

              • E34M5Touring zegt

                20 januari 2012 om 21:50

                @dennisr: Ik heb dankzij de onderdelen bonussen een hele garage vol ben de level 50 ook al gepasseerd. helaas is mijn 360 kapot. Ik ga vd week maar is voor een nieuwe op pad mis em toch wel. heb ook alle Car packs nog tegoed dus kan niet wachten.

            • The360box zegt

              20 januari 2012 om 19:54

              @dennisr: Ik mag hopen dat je de “Ultimate Collection” hebt en er nog 3 maanden Gold bij gekregen hebt?

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                20 januari 2012 om 19:56

                @The360box: Ultimate collection? zegt me niks.. die 3 maand Gold heb ik wel.. heb de Xbox met 250GB, 2 controllers en 2 spelletjes gekocht.. meer had ik niet nodig :lol:

              • The360box zegt

                20 januari 2012 om 22:40

                @dennisr: Zoiets dus:
                Dacht eigenlijk dat ze alleen nog deze in die bundels deden. Anyway, ik stuur je wel een PM.

              • nicktexel zegt

                21 januari 2012 om 10:54

                @The360box: hahah ik was ook hard genaait ik alle carpacks gekocht komt deze uit:P

                ik speel trouwens fm4 nu geen 3 meer:P

              • The360box zegt

                21 januari 2012 om 18:23

                @nicktexel: Ik wa fanatiek en had de LE van FM3, niet zo speciaal, maar kocht ook alle carpacks voor toendertijd 400MS, later waren ze ook in de sale 200MS maar lach er nooit echt van wakker. Games worden altijd goedkoper, en nu met de Season Pass is het wel aantrekkelijk en leuker alhowel een Circuit-pack ook wel mag

          • reinier73 zegt

            20 januari 2012 om 19:55

            @gerard1710: heb ook forza 4 (en 3), zeer goede game. Alleen ik moet eerlijk zeggen dat het wel echt makkelijk is als je het eenmaal doorhebt. Zelfs als ik alles uit heb staan (abs,stability, esp, traction, schakelen) is het nog makkelijk te doen tot R2 klasse. R1 klasse heb ik nog niet veel gespeeld dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.

            Maar wat je zegt met upgraden; gewichtsbesparing,wegligging, banden, schakelbak. Dat is zeker de beste manier. Heb nou ongeveer 30 uur gereden. heb 170 auto’s (ook veel goedkope natuurlijk ;) ) en ongeveer 6 miljoen aan cash.

            Wat ook een leuk project is, is de Deloraen.
            Zwaar goed wegligging, t/m klasse A win je makkelijk

            Login om te reageren
            • reinier73 zegt

              20 januari 2012 om 19:56

              @reinier73: schakelen aan natuurlijk*

              Login om te reageren
            • dennisr zegt

              20 januari 2012 om 19:59

              @reinier73: doe je netjes, ik heb geen idee hoeveel speeluren ik heb maar zit met 7 auto’s en 23k cash :lol: wel een E46 helemaal getuned :mrgreen: had wel 1 miljoen kunnen hebben maar verlies maken is veel leuker :D en ik ben beetje dom geweest door alle auto;s die ik gratis kreeg te verkopen voor 10 credits per stuk :P geen idee waarom maar gebruikte ze toch niet.. de honda van 900.000 heb ik wel bewaard :) kan slecht met geld omgaan :P auto’s die nu binnen komen bewaar ik gewoon :)

              Login om te reageren
              • reinier73 zegt

                20 januari 2012 om 20:09

                @dennisr: Beter houd je ze ja, op een gegeven moment kan krijg je geen auto’s meer cadeau, dan krijg je ongeveer een ton aan geld ipv auto, en dat bedrag stijgt.

              • reinier73 zegt

                20 januari 2012 om 20:09

                @reinier73: -kan*

              • dennisr zegt

                20 januari 2012 om 20:19

                @reinier73: ooh dat is wel mooi, kan ik heel wat projecten mee doen :D

              • The360box zegt

                20 januari 2012 om 22:42

                @reinier73: Dat is Forza 3, daar is level 50 the limit..

              • nicktexel zegt

                22 januari 2012 om 19:46

                @reinier73: idd tot en met 50 krijg je autos en daarna geld zag ergens op youtube dat als je 150 bent je geloof ik 99.999.999 krijgt oftewel 100 miljoen:P

            • The360box zegt

              21 januari 2012 om 18:37

              @reinier73: Vind R2 zonder traction of esp, 1 v/d 2 niet te doen, vooral de Agera is onmogelijk. Wat me opvalt t.o.v. Fm3 is dat er veel veranderd is, de handling is totaal anders en ook het remmen met een stuur lijkt op niks.

              Login om te reageren
    • smotsholle zegt

      20 januari 2012 om 20:19

      @dennisr: Kspeel ook FM4, beetje erg vuul. Maar ik rijd ook wel veel met een e46 m3 online. Tippetje voor een snelle tune-up:

      Laag, voor en achter. Voor -1,2 en achter -0,1 graad camber. de “toe” voor en achter -0,5.
      Caster gewoon op 5 blijven. Verder de achterveren, zachter (bound, rebound), voor een beetje strakker. Rollbars ook wat strakker.

      Verder heb ik de volgende upgrades:
      ZO licht mogelijk, sportieve banden, aller breedst. Voor en achter spoiler, op vol downforce. Sportieve bak, flink op accel zetten, met een top van 265. (max haalbaar met vol downforce). vul de rest aan met vermogen (geen turbo, gewoon een screamende 6in lijn!) heb iets van 300kw.

      Hiermee win ik redelijk veel races, op hochenheim, Nordscheife, road atlanta etc, dat soort banen!

      Hopelijk kan je er wat mee!

      (gamertag is iSmitske, als je wat hulp wilt! :P)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 januari 2012 om 21:17

        @smotsholle: Gamertag genoteerd, mocht het nodig zijn! en zeer bedankt, ik ga het bijstellen en dan proberen, maar dat word later vanavond.. had net nog een dragrace maar stond nog te spinnen bij de start had de ander al gewonnen :lol:

        en de voorbumper en spoiler twijfel ik over, omdat ik hem uiterlijk nu op zn mooist heb :P ben wel beetje mode pop op het circuit :lol: als het echt moet gaan ze erop maar eerst even proberen met bijstellen..

        heb voornamelijk problemen door het spinnen bij de start en heel snel overstuur als hij in de bocht in zn 2 komt, probeer hem zoveel mogelijk in de 3 te houden :) hij trekt wel erg lang door in de 3 doordat ik hem heb afgesteld, hoop dat het overstuur wat minder word door camber enzo bij te stellen :) dank u zeer!

        Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 januari 2012 om 21:18

        @smotsholle: ik heb trouwens wel FM3 he :o zal niet veel verschil maken denk ik, misschien dat 4 er komt maar deze had ik ook maar gratis :P heb er veel lol mee :D

        Login om te reageren
        • smotsholle zegt

          21 januari 2012 om 12:25

          @dennisr: FM3/FM4 zit niet veel verschil in met afstellen van je bak! Met een splitter kan je wel mooi strak insturen! liever overstuur dan onderstuur!

          Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        22 januari 2012 om 19:47

        @smotsholle: ik ga je toevoegen;)

        Login om te reageren
  2. xilver zegt

    20 januari 2012 om 18:42

    Vind het bizar dat Ferrari zo veel meer verkoopt als Lamborghini, maar dat zal wel te maken hebben met het iets breder gamma?

    Login om te reageren
  3. dakloosinmx5 zegt

    20 januari 2012 om 18:50

    1600 lambo’s over 120 filialen. Dat is 1,3 per maand per filiaal..
    Hoe bizar groot is die marge dat je de boel draaiende kunt houden??

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      20 januari 2012 om 18:54

      @dakloosinmx5: Vergeet niet de used markt en wellicht een bonussysteem bij behaalde targets, dat kan namelijk aardig oplopen.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      20 januari 2012 om 18:57

      @dakloosinmx5: Je geeft zelf het antwoord: bizar grote marges!
      ik zou er niet van schrikken als je €30.000 boven de bouwprijs betaald van een Gallardo.

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        20 januari 2012 om 19:49

        @vale46: €30.000 Hahaha jij bent grappig. Ik heb een keer of twee voor Porsche gewerkt en hoorde toen dat de winstmarge op een turbo in Nederland bijna €41.000 waren. En dat zijn auto’s die in veel grotere oplage worden geproduceerd. Ik ga er van uit dat een Aventador een winstmarge heeft van minimaal €100.000

        Login om te reageren
        • The360box zegt

          20 januari 2012 om 19:57

          @burninrubber: Wat dacht je van BPM en BTW? Dit loopt bij hoge bedragen soms op tot de helft van de ‘verkoopwaarde’. Daarom zullen ze de prijs zo laag mogelijk moeten houden per verkochte eenheid om nog winst te draaien.

          Login om te reageren
        • vale46 zegt

          22 januari 2012 om 20:37

          @burninrubber: Waarom lach je me nu eigenlijk uit? Omdat ik er 11.000 van zat? :P
          €100.000, nu niet overdrijven hé. Ze moeten nog een beetje denken aan mogelijke concurrenten. Bij Auto’s als Pagani zou dat best nog wel kunnen. Maar bij een normale uitvoering van een Lambo echt niet!

          Kweek maar eens een beetje realiteitszin jij!

          Login om te reageren
    • fernie zegt

      20 januari 2012 om 19:04

      @dakloosinmx5: Onderhoud, onderhoud, onderhoud (ow en reparaties)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      20 januari 2012 om 19:08

      @dakloosinmx5: en dealers verkopen vaak meerdere merken. Kijk bijvoorbeeld maar naar Hessing. Die verkochten 5 merken.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        20 januari 2012 om 19:39

        @robbie: Ze verkopen misschien ook, Skoda,Audi,VW,Seat,Bentley en daar verdienen ze hun knaaken.

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          20 januari 2012 om 22:58

          @norge: haha skoda en seat in je lambo dealer?

          Login om te reageren
          • norge zegt

            21 januari 2012 om 00:11

            @meneersander: Makkelijk met een kleine delen voorraad, alles past op alles ;)

            Login om te reageren
  4. FelixF zegt

    20 januari 2012 om 18:52

    Damn die rooie is geil :D

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    20 januari 2012 om 18:54

    Ik hoop dat Lamborghini zo exclusief blijft als het nu is. Ferrari is al te gewoon aan het worden.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      20 januari 2012 om 19:00

      @vale46: Ja precies, €250.000 is tegenwoordig gewoon hè?

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        20 januari 2012 om 19:50

        @The360box: inflatie is een bitch.

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        20 januari 2012 om 20:52

        @The360box: Als ik een dagje in Knokke rondloop dan kom ik er meerdere per dag tegen. Kan je niet echt meer super-exclusief noemen hé.
        Alles is relatief natuurlijk…

        Login om te reageren
        • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

          22 januari 2012 om 20:11

          @vale46: Een maserati is nog exclusiever :lol:

          Ik geef je wel gelijk natuurlijk

          Login om te reageren
  6. The360box zegt

    20 januari 2012 om 18:57

    Dat is dus gemiddeld 11 per showroom, en daar zitten dan showrooms al Hessing tussen die meerdere merken hebben maar (gemiddeld) zal het dan saai zijn om zo’n toko te runnen joh!

    Login om te reageren
  7. laurensl zegt

    20 januari 2012 om 19:03

    IS dit een showroom beheert door Lamborghini zelf of is dit zoals Kroymans?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      20 januari 2012 om 19:09

      @laurensl: volgens mij heeft Lamborghini geen eigen showrooms, het zijn allemaal franchises.

      Login om te reageren
  8. ts46 zegt

    20 januari 2012 om 19:10

    Als je uitgaat van de normale marketinggedachte is een 2e showroom in 1 stad erg onlogisch.

    een Lambo is een specialty good, waar de koper graag afstanden voor aflegt en bereid is om meer voor te betalen vanwege de eclusiviteit. Zo gauw de Lambo op meer punten te zien is en dus minder exclusief wordt, verlies je klanten.

    Login om te reageren
    • Nv zegt

      21 januari 2012 om 01:25

      @ts46: Het werkt wel in London.

      Login om te reageren
  9. raikkonen88 zegt

    20 januari 2012 om 19:14

    ik stel me toch ook wel vragen hoe een merk met zo weinig verkochte auto’s kan rendabel blijven? zelf al maken ze nog 150k winst op één wagen..

    Login om te reageren
    • laurensl zegt

      20 januari 2012 om 19:24

      @raikkonen88: Ze zijn van Audi. En ik denk niet dat Audi ze snel gaat afsoten. Kunnen ze geen R8 meer maken.

      Login om te reageren
  10. TheMaster zegt

    20 januari 2012 om 19:18

    Verdienen ook niet veel op verkoop, het onderhouden (garage) is waar de winst zit

    Login om te reageren
  11. Rik3 zegt

    20 januari 2012 om 19:19

    Het lijkt me sterk dat een showroom in Paris Ouest in het oosten ligt, want ouest betekent west.

    Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      20 januari 2012 om 21:45

      @Rik3:
      Scherp gezien! :)

      (La banlieue ouest: de westelijke voorstad)

      Gemiddeld 1,1 nieuwe auto per dealer per maand. Nog best goed, vergeleken met Bugatti..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 januari 2012 om 17:43

      @Rik3: Tjeh, ‘Ollanders en Frans…

      Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    20 januari 2012 om 19:34

    Holy crap die rode is gaaf

    Login om te reageren
  13. rechercheur zegt

    20 januari 2012 om 19:36

    Sinds de overname door Audi AG in 1998 is het alleen maar beter gegaan met Lamborghini, anders was het merk waarschijnlijk geëindigd als DeTomaso …..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      20 januari 2012 om 19:41

      Volkswagen in trainingspak zeg ik…….

      Login om te reageren
    • aallex zegt

      20 januari 2012 om 19:56

      @rechercheur: Ja hoor frikandel, dat is dus echt een van de domste dingen die ik jou heb zien zeggen. De dagen dat lamborghini een ECHT topmerk was VER voor 1998 in de dagon van de diablo’s en de countach en de miura’s dat waren de golden days voor lambo. Tegenwoordig maken ze nog steeds prachtige mooi/exlusieve auto’s maar de overname heeft ze echt niet “gered” hoor….

      Login om te reageren
      • aallex zegt

        20 januari 2012 om 19:58

        @aallex: wat ik dus bedoelde :”Tegenwoordig maken ze nog steeds prachtige mooi/exlusieve auto’s maar de echte top lamborghini’s waren van vroeger. En die overname heeft ze echt niet zogenaamd gered want ze zouden het prima gered hebben zonder die commerciele injectie die VAG heet

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          20 januari 2012 om 21:00

          @aallex: En hoe ben je aan deze wijsheden gekomen? :)

          Login om te reageren
          • aallex zegt

            20 januari 2012 om 21:48

            @baasbas: Dat is toch algemene bekendheid :P
            Maar Wat rechercheur zegt is dat VAG lambo gered heeft. En dat vind ik dus gewoon kwats :P

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              20 januari 2012 om 23:26

              @aallex: Ah, het is dus een mening. Leuk hoe meningen en feiten uit elkaar kunnen lopen hè

              Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          20 januari 2012 om 22:55

          @aallex:

          Gelukkig is jouw opmerking ‘ook’ niet bijster intelligent te noemen …

          Voor de overname door Audi AG verkocht Lamborghini zo’n 200 auto’s per jaar, en werd er verlies gemaakt. Dat was ook de reden dat Chrysler er maar al te snel vanaf wilde; ze hadden ingezet op 2.000 auto’s per jaar, dat werden er zo’n 200. Dus wat is precies je punt !? ….

          Login om te reageren
          • aallex zegt

            21 januari 2012 om 01:24

            @rechercheur: Nou ik heb nooit gezegd dat ze niet in financiele moeilijkheden zaten maar het feit dat VAG ze gered heeft is gewoon niet waar want toen in 1997 Vittorio de Capua aangesteld werd als ceo ging het de goede kant op met lamborghini waarin ze voor het eerst geen verlies maakte.
            En dit zou waarschijnlijk gewoon het begin zijn van een stijgende lijn. Piech zag deze stijging in 97′ en besloot toen in 98′ een gooi te doen naar lambo. Dus ze zijn niet overgenomen om gered te worden maar piech zag hier een hoop winst in.

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              21 januari 2012 om 09:24

              @aallex:

              Beetje onsamenhangend verhaal;
              eerst begin je over de “golden days” als in Diablo’s, Countach’s, ver voor 1998. En nu zou in 1997 Vittorio di Capua de redding zijn geweest (was trouwens 1996, by the way) …..

              Als Di Capua zo goed zou zijn, waarom is hij al binnen drie jaar vervangen door Giuseppe Greco !?

              Login om te reageren
  14. raphael zegt

    20 januari 2012 om 20:11

    Haha de strekking van het stuk is verkeerd. Lamborghini is exclusief is de boodschap. De werkelijke boodschap is, Lamborghini wil maar niet groeien.
    De lage verkoopcijfers zijn absoluut geen keuze van VW. Je zag het goed in tijden van crisis. 2008 en 2009 waren rampjaren voor Lamborghine, terwijl Ferrari de verkopen op pijl wist te houden. Daar zie je waar de echte waarde zit. Lamborghini hersteld nu een beetje van een hele beroerde tijd, dat kan je dan wel exclusief noemen maar het is geen exclusiviteit bij keuze!

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      20 januari 2012 om 23:08

      @raphael:

      Even de feiten checken voordat je begint te blaten;
      in 2008 verkocht Audi AG namelijk zo’n 2.430 Lamborghini’s. Het op een na beste jaar ooit van Lamborghini (2007 = 2.580 exemplaren). Wat is daar een ‘ramp’ aan ?

      De pijn bij Lamborghini zit ‘m met name in 2010, daar komt Ferrari met de 458 en voert Lamborghini de Gallardo ondertussen alweer zeven jaar. Terwijl Ferrari het jaar daarvoor (2009) ook minus 5% in verkochte aantallen ging …..

      Login om te reageren
      • tritone zegt

        20 januari 2012 om 23:25

        @rechercheur: Leuk die feiten van je, maar ik zie terugloop.
        Na 2007 lopen de verkopen alleen maar af, binnenkort wil VAG er ook vanaf.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          20 januari 2012 om 23:33

          @tritone:

          Heb je de kop boven dit artikel soms niet gelezen …. ?

          Bij Ferrari gingen de cijfers weer in de plus bij de start verkoop van de 458. Als Lamborghini met een opvolger voor de Gallardo komt (2013) gaan ze ook weer plussen. Dat snap jij ook, dus doe jezelf niet zo dom voor aub.

          Login om te reageren
          • tritone zegt

            20 januari 2012 om 23:50

            @rechercheur: Plussen lijkt met niet zo moeilijk met maar 1602 verkochte auto’s, Ferrari is toch van een andere orde met 6500 auto,s per jaar.
            2013 dat is misschien te laat!

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              21 januari 2012 om 00:21

              @tritone:

              Oogkleppen af, en weer twee voetjes op de grond.

              Als Audi AG wil wachten tot 2013, dan wachten ze tot 2013. Audi heeft in 2010 zo’n 1,14 mljn auto’s verkocht, dan liggen ze echt niet wakker van twee minder goede jaartjes bij Lamborghini.

              Als er eenmaal een opvolger is van de Gallardo, dan gaan ze zo weer ruim 30% de plus in. Los van de voordelen die ze met Lamborghini in huis hebben gehaald voor o.a. het R8-gamma. Van de R8 verkopen ze ook nog eens 4.000 stuks per jaar …

              Login om te reageren
      • raphael zegt

        21 januari 2012 om 14:17

        @rechercheur: Het verschil zit hem in het feit dat Ferrari de keuze heeft om de hoeveelheid auto’s te bepalen die ze verkopen. 2% in de plus of min op 6500 auto’s is niets. 20% inleveren op 2000 is een stuk erger. Lamborghini moet het inderdaad hebben van nieuwe modellen etc. Ferrari veel minder, die zijn veel constanter aangezien hun brand value het hondervoudige is van Lamborghini.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          21 januari 2012 om 15:06

          @raphael:

          En nu eens proberen buiten de standaard kadertjes te denken, dan besef je wellicht dat Lamborghini het luxe merk van Audi is, en zeer beperkte invloed heeft op de algemene bedrijfsresultaten van Audi AG.

          Lamborghini voert gemiddeld maar twee model-lijnen, omdat ze niet mogen conflicteren met o.a. Porsche, Audi (R8), Bugatti. Ferrari heeft minder ‘beperkingen’ vanuit de moedermaatschappij, en voert een volwaardig gamma van de California tot aan de 599 GTO.

          Login om te reageren
  15. autogekk zegt

    20 januari 2012 om 20:34

    Ouest = west….. Zal volgende maand eens kijken of ik hem kan vinden!

    Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    20 januari 2012 om 20:37

    komt omdat lambo’s gewoon niet mooi zijn.

    Login om te reageren
  17. ytrewq zegt

    20 januari 2012 om 21:02

    Haha
    ,,dit is goed voor 0,0196 van de totale VAG afzet”

    van mij mogen lamborghini’s best wat minder exclusief hoor, dan is de kans dat ik er nog een zie tenminste groter. Zo exclusief als porsche hoeft dan ook weer niet…

    Login om te reageren
  18. theblackdude zegt

    20 januari 2012 om 21:20

    en bij ferrari willen ze zo graag exclusief terwijl ze bij lamborghini exclusiever zijn pff.

    Login om te reageren
  19. vroommm zegt

    20 januari 2012 om 21:21

    Paris ouest, wil zeggen in het westen van Parijs! Om precies te zijn voor de liefhebbers: de showroom ligt in het 17e arrondissement ten zuiden van porte maillot.

    Login om te reageren
  20. vroommm zegt

    20 januari 2012 om 21:23

    Sorry ten noorden van porte maillot: boulevard gouvion saint cyr

    Login om te reageren
  21. tritone zegt

    20 januari 2012 om 23:43

    Lamborghini is voor VAG aleen een vorm van prestige, ik geloof niet dat er veel winst wordt gemaakt.
    Iemand met heel veel knaken en emotie kiest voor een Ferrari, ik denk diegene die nu een nieuwe Lambo koopt geen emotie zoekt maar degelijkheid.
    Ferrari is emotie, Lamborghini niet!

    Login om te reageren
    • cheetacars zegt

      21 januari 2012 om 01:11

      @tritone: Als je emotie in een auto zoekt, dan moet je een echte klassieker nemen. Eentje die wat meegemaakt heeft in de jaren. De huidige productieauto’s zijn 99% commerciële bakken waarbij het puur om geld gaat, deze auto’s moeten zichzelf over de jaren nog bewijzen. De emotie bij een auto zijn de gevoelens die je er bij krijgt, die gevoelens zijn deels gebaseerd op jouw herinneringen aan of bij de auto.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        21 januari 2012 om 14:20

        @cheetacars: Ja, en de auto’s die vroeger werden gemaakt waren niet commercieel en kreeg je zomaar gratis. Vroeger ging het namelijk niet om geld maar om bloemetjes en vrede op aarde. Doe niet zo achterlijk en quasi romantisch over het verleden.

        Login om te reageren
        • cheetacars zegt

          21 januari 2012 om 16:04

          @raphael: Lees even wat ik zeg. Het gaat om de sfeer om de auto, niet per se de auto zelf. ;)

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            21 januari 2012 om 16:52

            @cheetacars: Ik lees wat je zegt, en dat is het volgende: ‘De huidige productieauto’s zijn 99% commerciële bakken waarbij het puur om geld gaat’
            Daarmee suggereer je dat het vroeger niet om commercie en geld ging. Oh en ik zal je wat zeggen, niet 99% is commercieel tegenwoordig, nee 100%. Net zoals in de jaren 30, of jaren 50.

            Login om te reageren
            • cheetacars zegt

              21 januari 2012 om 19:58

              @raphael: Als je iets leest, moet het helemaal lezen. Ik geef helemaal nergens aan dat ze dat in de jaren ’30 of ’50 niet commercieel waren. Wat ik in mijn bericht zeg is dat een klassieke auto wat meegemaakt heeft, dat brengt emotie bij de auto. Een moderne auto moet dat nog doormaken. Het zijn, zoals ik zei, de herinneringen en de sfeer die je krijgt bij een auto wat hem ‘emotie’ geeft.
              En 99% commercieel omdat er ergens in the middle of nowhere nog een paar schuurtjes staan met mensen die het niet per se voor het geld doen.

              Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        22 januari 2012 om 20:13

        @cheetacars: Een nieuwe Maserati heeft wel degelijke emotie, maar dat zal mijn mening zijn.

        Login om te reageren
        • cheetacars zegt

          23 januari 2012 om 18:12

          @bmwmaaktrijdengeweldig: Kun je die mening ook onderbouwen? :)

          Login om te reageren
          • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

            26 januari 2012 om 10:54

            @cheetacars: Nee sorry, maar dan is het een feit en dat is het ook niet :lol:

            Login om te reageren
            • cheetacars zegt

              29 januari 2012 om 19:55

              @bmwmaaktrijdengeweldig: Een mening moet je ook kunnen onderbouwen. Daar kun je wel weer feiten voor gebruiken. ;)

              Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      21 januari 2012 om 09:39

      @tritone:

      Als je emotie zoekt, dan zet je een Miura SV, 250 GT Berlinetta SWB, 911 Carrera RS (1973) in de garage …. maar zeker geen nieuwe Ferrari California, die is voor je vrouwtje, om boodschappen te doen!

      Login om te reageren
  22. kickass zegt

    21 januari 2012 om 12:33

    Ouest betekent oost. ;)

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      21 januari 2012 om 12:33

      Ik bedoelde west natuurlijk…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North