• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover komt met de Range_e (ja, een hybride)

Auteur: ricardo, gepost 11 mei 2010 om 22:20 – 25 Reacties

Range_e - want hippe namen scoren goed
Ze zijn bij Land Rover al een tijdje aan het stoeien met een aantal hybride-ideeën. Eén daarvan is de milieuloving-versie van de Range Rover Sport. Vandaag hebben ze de eerste beelden onthuld van dit project.

Eerder werd er bij JLR nog vol optimisme verkondigd dat de eerste hybride-Range Rovers in 2012 de showrooms aandoen. Het is inmiddels een jaartje uitgesteld. 2013 is nu het jaar geworden van de onthulling. In de Range_e (MSN-naam alert) wordt een dieselblok gekoppeld aan een elektrisch motortje die de achteras aandrijft. Land Rover wil hiervoor de oliestokende 3.0 V6 gaan gebruiken. Later komt er waarschijnlijk ook een benzine-variant op de optielijst te staan.

In 2015 moet er een plug-in Range_e op de markt komen. Deze SUV-met-stekker wordt gekoppeld aan een 8-traps automaatbak. De gewone hybrideversie zal zo’n 100 gram CO2 per kilometer de lucht in spuwen. Hoeveel de plug-in gaat uitstoten is nog niet bekend. De actieradius op alleen accu-power zal zo’n 50 kilometer bedragen.

Na de onthulling van de Range_e zal het niet lang meer duren voordat ook zijn grote broer en de Discovery voor hybridetechiek zullen zwichten. (bron: Carmagazine)

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hybride, Land Rover, plug-in, range-rover-sport, SUV

Vorig bericht: « Video: Ken Block en zijn navigator a.k.a Super Mario
Volgend bericht: Peugeot wint 1000 km Spa-Francorchamps, maar domineert (nog) niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bruno zegt

    11 mei 2010 om 22:21

    Tja, goede keuze…

    Login om te reageren
  2. AMV8Bart zegt

    11 mei 2010 om 22:30

    Zat er aan te komen.
    Nu maar hopen dat de gekoppelde kracht nog wat word.
    Dit gaat een hit worden voor de shoppende vrouw,
    let op mijn woorden!

    Login om te reageren
  3. floryn zegt

    11 mei 2010 om 22:30

    Grappig om te zien hoe de wielmaat op de computertekening heftig overdreven is. Zouden ze bij Land Rover echt allemaal van die voetballersfantasieën hebben?

    Wat betreft de hybride. Misschien is het wel handig in het terrein zo’n motor die vanaf 0 toeren al volledig koppel heeft.

    Login om te reageren
  4. Uiteraard zegt

    11 mei 2010 om 22:31

    Is dit niet de geweldige PSA blok, dat met andere ECU-settings een héél ander karakter krijgt?

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    11 mei 2010 om 22:49

    Maak het ding dan wat kleiner… maar dat drop in door de weg hybride systeem is wel handig voor de verbruikstests…

    Login om te reageren
  6. Autogek zegt

    11 mei 2010 om 22:50

    :) :) :) Eindelijk :) :) :)

    Eindelijk mijn lievelingsmerk op naar de hybrides en plug-ins. Nu graag snel de andere modellen van Land Rover in hybridevorm. Op zijn zachts gezegd ben niet zo weg van de “Sport”.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      11 mei 2010 om 22:55

      -edit: speel eens niet zo op de man-

      Login om te reageren
  7. midi zegt

    11 mei 2010 om 23:09

    Haha 100 gram CO2 per km, met een 2.5 ton zware suv. Ik ben gekke henkie niet. Het wordt tijd dat de Europese verbruik en uitstoot tests anders en vooral dichter bij de werkelijkheid komen te liggen. Ik ben fan van de normale Range Rover en zeker niet tegen hybride aandrijving maar dit slaat nergens meer op. Ik weet dat het allemaal marketing is maar kom op zeg, wie houden we nu eigenlijk voor de gek, onszelf toch zeker!

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      12 mei 2010 om 08:26

      @midi: Met een plug-in bepaal je grotendeels zelf de CO2 uitstoot. Als je niet meer dan 50km per dag rijdt en elke dag met schone stroom oplaad dan zou je uitstoot dus 0 gr CO2 kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd eigenlijk als je dit zou doen hoe je verbrandingsmotor dat zou vinden. Dus denk wel dat je deze af en toe toch zou moeten laten draaien. Maar dat kan je dan op 80km wegen doen. Dan ben je nog redelijk zuinig en schoon.

      Als de Hybride versie maar echt wat veranderd aan het verbruik zoals bij de LexusRX450H.

      Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    12 mei 2010 om 07:43

    Mja ik denk dat we dit nieuws van ongeveer elke autofabrikant gaan mogen horen….
    Ze kunnen niet anders… zeker hier… De Eu begint normen op te leggen om het brandstofverbruik te drukken… dusja dan is dit het logische gevolg…

    Login om te reageren
  9. Timon zegt

    12 mei 2010 om 08:55

    Het is grandioze onzin om in dit soort kleine vrachtauto’s accu’s te gaan plaatsen.

    Wees dan echt innovatief en doe iets aan het gewicht.

    Login om te reageren
  10. De Fiets zegt

    12 mei 2010 om 10:04

    Oh geweldig. Straks een dikke Range Rover zonder bijtelling en wegenbelasting :-) kikke!

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      12 mei 2010 om 10:39

      @De Fiets: grapjas :-)

      Op de “man”: stroom is CO2. 400 gram/kWh gemiddeld. Groene stroom is marketing.

      OT: die diesel gaat het ook in Amerika goed doen.

      Login om te reageren
  11. sven2 zegt

    12 mei 2010 om 13:05

    Ze zullen wel moeten, hé… Porsche komt met een hybride Cayenne, VW met een hybride Touaereg, dus waarschijlijk komt binnenkort dan ook een hybride Q7… dat zijn al 3 wagens uit 1 en hetzelfde segment van de Range…

    Login om te reageren
  12. Albert, koning der Belgen zegt

    12 mei 2010 om 14:11

    Zolang de hybride geen 250 km acrtieradius heeft, vergeet het maar.
    Zolang de hybride niet ’s nachts kan opladen via de kabel aan nachttarief, vergeet het maar.
    Zolang die hybride geen zonnecellen heeft op zijn dak (motorkap) om op te laden terwijl hij stilstaat, vergeet het maar.
    Zolang ze geen deftige batterijen hebben die razendsnel opladen, vergeet het maar.
    Zolang alle openbare parkings geen laadstations zijn, vergeet het maar.
    Zolang ge uw spul niet kunt opladen op uw werk, aan de cinema, aan een restaurant, terwijl ge eet, vergeet het maar.
    Dus, wacht nog even voor ge U laat kloten.
    Weet dat de BMW diesel MINDER verbruikt dan de Toyota hybride.

    Maar

    Eens alle bovenstaande opgelost is, 4 wielen, in elk wiel 1 motor, geen boite, geen diff, geen torsen, geen detroit, wel de perfecte permanente 4×4

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    12 mei 2010 om 15:12

    Weer zo’n stomme onzinbak… Wanneer houdt de terreur eens op???

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    13 mei 2010 om 12:01

    Jammer.. Mijns inziens hoor een Range Rover te “zuipen” en niet op z’n laatste restje stroom te “kruipen”.

    Jammer dat sommigen hier te dom zijn om te bevatten dat de hybride nog helemaal niet rendabel genoeg is.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      14 mei 2010 om 20:00

      @Benz..: Zou toch even onderzoek doen en vergelijkingen bekijken voor je andere mensen “dom” noemt. :)

      BV: Lexus RX 350 heeft een uistoot van 250gr/km CO2 en de RX 450H heeft een uitstoot van 149gr/km CO2.

      BV: Auris 1.3 heeft een uitstoot van 135gr/km CO2 de 1.6 doet 152gr/km en de hybride doet maar 89gr/km CO2.

      Login om te reageren
  15. Benz.. zegt

    14 mei 2010 om 20:22

    @Autogek: Ik had het toch meer over de onkosten die je maakt en bijv. de max. haalbare actieradius.

    En mocht ik je gekwetst hebben: M’n excuses. Ik heb niet de instelling om reaguurder af te kraken o.i.d. :)

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      14 mei 2010 om 20:34

      @Benz..: Met hybrides blijft de actieradius gewoon goed. Inderdaad is de actieradius van electrische auto’s een stuk minder. Maar voor de gemiddelde gebruiker zou deze nog steeds goed genoeg zijn voor dagelijks gebruik. Ik heb ook ergens gelezen dat ze nu een electrische auto aan het ontwikkelen waren met een actieradius van 300km dat is dan weer een goede zaak. Inderdaad worden electrische duurder in aanschaf door het accupakket. Maar het gebruik en onderhoud is daarin tegen wel weer veel goedkoper. En des te meer ze gaan produceren, des te goedkoper zal de techniek gaan worden verwacht ik. ;)

      Ben niet zo heel snel gekwetst, maar sommige weten het wel heel erg bont te maken.

      Toch bedankt voor je nette reactie.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        14 mei 2010 om 21:53

        @Autogek: ROFLOL. Durf je wel in de spiegel te kijken, ’s ochtends? Wat een trol ben je toch :-)

        Login om te reageren
  16. Laurens zegt

    14 mei 2010 om 21:54

    Oei, op de man? Al kan dat strikt genomen niet…

    Login om te reageren
  17. Benz.. zegt

    16 mei 2010 om 20:26

    @Laurens: Spuit 11 is wakker?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      17 mei 2010 om 15:23

      @Benz..: je bedoelt een mercedes spuit? Leef je uit, gezellig…

      Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    16 mei 2010 om 20:27

    @Autogek: Graag gedaan.. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North