• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Le Mans 2007, de uitslag

Auteur: robbie, gepost 17 juni 2007 om 15:31 – 129 Reacties

Audi R10 TDI


En het zit er weer op, helaas heeft Peugeot niet voor een verrassing kunnen zorgen met de 908 HDi FAP en zoals de meeste mensen al dachten is Audi wederom met de eer gaan strijken. Voor ons Nederlanders is er helaas weinig reden tot juichen.

Even de uitslag per klasse op een rijtje.

LMP1
1 Audi Sport North America LMP1
2 Team Peugeot Total LMP1
3 Pescarolo Sport LMP1
—
9 Racing For Holland LMP1

LMP2
1 Binnie Motorsports LMP2
2 Barazi Epsilon LMP2

De rest is uitgevallen

LMGT1
1 Aston Martin Racing LMGT1
2 Corvette Racing LMGT1
3 AMR Larbre Comp. LMGT1
—
4 Aston Martin Racing LMGT1 (met oa Peter Kox)

LMGT2
1 Imsa Performance LMGT2 (Porsche 911 GT3 RSR)
2 Risi Competizione LMGT2 (Ferrari F430)
3 Autorlando Sport LMGT2 (Porsche 911 GT3 RSR)
4 AF Corse LMGT2 (Ferrari F430, met oa Adrian Newey achter het stuur)
—
Beide Spykers hebben helaas de finish niet gehaald en vielen voortijdig uit.

Le Mans start

Audi R10 TDI

Lamborghini Murcielago

Panoz

Peugeot 908 HDi FAP

Racing for Holland

Spyker C8 GT2R Spyder 85

Spyker C8 GT2R Spyder 85

Spyker C8 GT2R Spyder 86

Spyker pitlane

Spyker pitlane

De volledige uitslag kan je HIER vinden.

Foto’s door PressPix/Mike Philippens.

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

908, 911, 997, Aston Martin, Audi, Ferrari, GT3, le-mans, panoz, Peugeot, r10, Racing, rsr, Spyker

Vorig bericht: « Budget Jaguar XK ook voor Nederland
Volgend bericht: Zo he, dat is een snelle kart »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gideon zegt

    17 juni 2007 om 15:32

    ‘T was te verwachten dat Audi won.

    Login om te reageren
  2. Quattro zegt

    17 juni 2007 om 15:39

    Olee Audi :D

    Login om te reageren
  3. Rimmert zegt

    17 juni 2007 om 15:40

    Wat een maffe fransozen ook helemaal aan het einde met het stil zetten van de Peugeot. Ik snap nog steeds niet helemaal waar het goed voor was. De RTL presentator trouwens ook niet trouwens. Blijkbaar publiciteits stunt, of er waren wel echte problemen met dat ding en wouden ze zeker weten dat ze de finish gingen halen.

    Login om te reageren
  4. henk zegt

    17 juni 2007 om 15:41

    vorsprung durch technik!

    Login om te reageren
  5. Quattro zegt

    17 juni 2007 om 15:42

    @ Rimmert:

    Heb kon ook mss zijn dat ze dit deden om tesamen over de finish te gaan? Ik heb het niet live gevolgd, dus weet het niet precies.. We zullen er wel nog iets van horen

    Login om te reageren
  6. audi racer zegt

    17 juni 2007 om 15:45

    Audi the best alhoewel ik in het begin dacht dat peugeot dit jaar ging winnen,
    maar audi blijft audi, en we weten allemaal wat audi is. :p
    –edit: dank voor je bijdrage, laat het de volgende keer maar achterwege–

    Login om te reageren
  7. P@ zegt

    17 juni 2007 om 15:46

    Beetje wazig actie op t laatst van de Peugeot ‘FAPFAP’ editie… tsja t blijven Fransen :/

    Login om te reageren
  8. Rimmert zegt

    17 juni 2007 om 15:52

    @Quattro
    Het leek er idd eerst op dat ze tesamen over de finish wouden gaan rijden. Maar dan was het wel slecht getimed op het laatst, want er zaten vervolgens nog stuk of 3-4 auto’s tussen. Misschien wouden ze wel extra benadrukken dat Audi de betere was ;)

    Login om te reageren
  9. Davidov zegt

    17 juni 2007 om 15:53

    Audi gefeliciteerd, evenals Aston Martin =)

    Login om te reageren
  10. erik zegt

    17 juni 2007 om 15:54

    Dit gaat echt nergens meer over, geef mij maar de 24uur van de Nurburgring. 230 auto’s aan de start op het meest indrukwekkende circuit van de wereld.

    Login om te reageren
  11. Stef zegt

    17 juni 2007 om 15:55

    Als Nederlander / GeenStijl lezer kon je de FAP toch ook niet serieus nemen?

    Login om te reageren
  12. Collin zegt

    17 juni 2007 om 15:58

    Ik denk dat ze zeker wouden weten dat ze de finish gingen halen en er waren toch zo´n ernstige problemen geweest dat ze bang waren dat als ze door bleven rijden dat ze dan in het laatste rondje stil zouden blijven staan en dus niet zouden finishen vandaar het stilstaan.

    Ik vind het trouwens vreemd dat een organisatie het toelaat dat een team op die manier tijdens de race op de baan stil staat, ik bedoel het gaat hier toch om het racen en daarmee het halen van de 24h van Le Mans. Zo ken ik nog wel een paar trucjes op de finish te halen alleen eerste worden is dan vrij kansloos.

    Maar in ieder geval hulde aan Audi, zeer goede race gereden, en jammer dat ze niet een 1ste en 2de plek hebben kunnen bemachtigen.

    Login om te reageren
  13. Patrick zegt

    17 juni 2007 om 15:59

    Zo zie je maar weer, vorsprung durch technik!
    en die franse rommel kan daar niet aan tippen.

    er ging toch 1 peugeot technisch kappot?
    en 2 audi’s crasten op de baan?

    Login om te reageren
  14. Oly zegt

    17 juni 2007 om 16:00

    A het mooie was dat audi eindelijk ook een beetje concurentie had van Peugeot en van Prescarolo. En wat spyker betreft late we het daar maar niet over hebben. volges mij moeten ze toch is naar die moter kijken die ze van audi kopen.

    Login om te reageren
  15. Poekie Lauda zegt

    17 juni 2007 om 16:02

    @ Stef, nee kan je ook niet ;)

    Was trouwens wel een mooie race, en die actie van Peugeot op het einde :P

    Login om te reageren
  16. Shelby GT500 zegt

    17 juni 2007 om 16:03

    @Patrick

    jep klopt mooi verhaaltje trouwens van audi ja het ligt niet aan de monteur dat het wiel der afvliegd na 44 rondes. grappe makers.

    Login om te reageren
  17. Quattro zegt

    17 juni 2007 om 16:07

    @ Patrick:

    Inderdaad, bij Audi #3 was hij van de baan gevlogen door een stuurfout als ik mij niet vergis. Bij de Audi #2 was het de fout van de pitlane. De wagen hadden ze al laten zakken nog voor dat het wiel vast hing, endus werd het beschadigd. Zo is het zijn wiel kwijt geraakt en moeten opgeven.

    Bij Peugeot was het technische schade voor zover ik weet, en dit was er niet bij Audi (technische schade). ;)

    Login om te reageren
  18. GuZ zegt

    17 juni 2007 om 16:21

    vorsprung durch technik?

    Haha het was weer typische Audi service, volgende keer controleer ik persoonlijk de banden voor ik weer in een Audi stap.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    17 juni 2007 om 16:24

    Eerlijk is eerlijk, het is idd voorsprong door techniek. Techniek die Xerox heet……..

    Login om te reageren
  20. RScosworth zegt

    17 juni 2007 om 16:31

    @ Patrick
    “en die Franse rommel”

    Heerlijk bekrompen uitspraak weer. Die ‘Franse rommel’ heeft in allerlei takken van de autosport al heel wat zegens op zijn naam staan.

    OT: het was echt een heerlijke race heb zitten genieten. Peugeot heeft veel mensen doen verbazen om zolang met twee auto’s in de race achter audi te blijven ookal mocht dit niet baten.
    Audi gefeliciteerd.

    Login om te reageren
  21. RScosworth zegt

    17 juni 2007 om 16:34

    @ Rick Dos
    “Techniek die Xerox heet”
    ik voel, ik voel,
    ik voel een licht spanningsveld ontstaan tussen audi fans en bmw/mercedes fans die onlangs een soortgelijke discussie wilden voeren over ‘afkijkwerk’ :)

    Login om te reageren
  22. huub Vanderlubbe zegt

    17 juni 2007 om 16:35

    -edit: iets meer nuance mag ook wel!-

    Login om te reageren
  23. Jonas zegt

    17 juni 2007 om 16:38

    Jammer van spyker, zeer mooie auto’s.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    17 juni 2007 om 16:40

    @huub…. dit soort taalgebruik is volkomen belachelijk en wat mij betreft mag deze reactie dus gelijk de schredder in. Je klinkt als een gefrustreerde ex-stagiar van Spyker….. grow up!

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    17 juni 2007 om 16:44

    @RScosworth

    Als iedereen gewoon accepteert dat het zo is, dan hoeft er geen spanningsveld te zijn. ;) :D :P

    Nee hoor, congrats aan de mannen van Audi al zet ik er zo mijn kanttekeningen bij bij de overwinning.

    @huub Vanderlubbe

    Volgens mij wil je ons iets duidelijk maken……….kan alleen niet mijn vinger er opleggen wat dat “iets” is. Kun je wat specifieker zijn?

    Login om te reageren
  26. Ricavant-1.8T zegt

    17 juni 2007 om 16:45

    dat is weer een mooie prestatie van Audi!!
    erg leuke race om te kijken..

    Login om te reageren
  27. John zegt

    17 juni 2007 om 16:45

    Huubje heb jij je pilletje wel ingenomen vandaag…?

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    17 juni 2007 om 16:49

    Als beide merken volgend jaar meedoen, dan wordt het pas een serieuze vergelijking van techniek. Nu maakten de rijders van Peugeot een overwinning onmogelijk…. als je zoveel tijd verspeeld met het inhalen van langzame auto’s dan maakt het nauwelijks uit hoe snel je auto kan rijden. Wat de auto kan is nog altijd iets anders dan wat een rijder ermee doet. En laten we eerlijk wezen…. welk nieuw team wint er zijn eerste race op LeMans?

    De technishe problemen vielen in feite ook bij Peugeot behoorlijk mee. De Audi die won kwam vaker in de pits, maar heeft geen enkel serieus defect gehad…. dat is knap, maar ook wel een gevolg van 8 jaar dezelfde auto doorontwikkelen en een beetje geluk. Dat de Peugeot het tempo redelijk kon volgen belooft wat voor volgend jaar. Als Audi dan nog mee durft te doen ;)

    Login om te reageren
  29. RScosworth zegt

    17 juni 2007 om 16:50

    @ John
    Pas op pas op. Spotten met ziekten als Gilles de la Tourette is niet netjes ;)

    Login om te reageren
  30. Der Deutscher zegt

    17 juni 2007 om 16:51

    Goh, alwéér een AUDI gewonnen???? Whahahahaaaa……..

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    17 juni 2007 om 16:56

    Zou me niets verbazen als er in de toekomst (wellicht nog niet volgend jaar) meer automerken mee gaan doen zodat men hun diesel technieken in de etalage kunnen zetten. Aangezien diesel tegenwoordig zo´n hot item is.

    Login om te reageren
  32. Armada zegt

    17 juni 2007 om 16:59

    Jammer van Racing for Holland. Ik vind dat ze het nog aardig hebben gedaan. Ze kenden aardig wat problemen met de auto dit jaar.

    Login om te reageren
  33. m5 zegt

    17 juni 2007 om 17:02

    netjes van audi
    heeft Spyker de 24 uur wel eens uitgereden ??

    Login om te reageren
  34. John zegt

    17 juni 2007 om 17:04

    @RScosworth; zo te zien kan Huubje wel een paardemiddel gebruiken voor z’n afwijking, geen echte spykerfan in ieder geval heb ik het gevoel.

    Maar waarom winnen die Audi’s nou, is dat vawege meer vermogen omdat ze een turbo(‘s) mogen gebruiken of omdat ze zuiniger zijn?
    De benzine’s zullen wel ongenadig hard terugslaan denk ik hoor, genoeg mooie techniek op de markt alleen met het budget van Audi is winnen ook niet zo moeilijk.

    Login om te reageren
  35. Jochen zegt

    17 juni 2007 om 17:06

    Heb grote gedeelten van de race gekeken.
    Mijn complimenten gaan uit naar Peugeot, prima prestatie … leuk al dat gediesel.

    Jammer van Spyker, had ze eindelijk weer eens een boost gegeven als ze de finish gehaald hadden. Verwacht eigenlijk niet dat ze volgend jaar weer meedoen, ik heb het vermoeden dat Spyker dan niet meer bestaat in zijn huidige hoedanigheid.

    Login om te reageren
  36. Quattro zegt

    17 juni 2007 om 17:21

    @ John:

    De Peugeots hadden zelfs méér pk’s en Nm’s. Iets van in de 700 pk, en 1100 Nm. ;)

    De Audi’s hadden iets van 650 pk? en 1000 Nm ;)

    Login om te reageren
  37. Rossi zegt

    17 juni 2007 om 17:31

    Weet zkr dat audi veel gaat ontwikkelen in een nog sterkere en snellere auto voor volgend jaar. Netjes van peugeot, hulde aan AUDI!
    Geniaal merk, met de mooiste en betrouwbaarste auto’s :D

    Login om te reageren
  38. dekster zegt

    17 juni 2007 om 17:35

    Ik hoop dat porsche eens terugkomt met een benzine om orde op zaken te stellen :D

    @Robbie
    geen goede dag voor NL? shell heeft total verslagen ;)

    het was pas een slechte dag voor belgië in de corvette :(

    Login om te reageren
  39. Aston Martin Rapide zegt

    17 juni 2007 om 17:38

    Gefeliciteerd Audi…dat was zeker te verwachten. Het was zeker een hele mooie race en ik heb er met volle teugen van genoten. Verder ben ik ook erg happy dat Aston Martin, na de vorige verloren le mans edities, eindelijk de 1e plaats heeft veroverd in de GT1 klasse. De Corvettes waren vorige jaar en de jaar daarvoor de sterksten, dit jaar heeft Aston dus bewezen dat ze er ook wat van kunnen. Mijn complimenten. Het zijn echt prachtwagens ook!

    Login om te reageren
  40. Tommy zegt

    17 juni 2007 om 17:47

    waarom doet porsche niet mee in de gt1klasse met hun gt2 en de lmp1 met hun rs spyder? allebei toch prima wagens lijkt me.

    Login om te reageren
  41. audi racer zegt

    17 juni 2007 om 17:50

    @ Rossi
    je hebt helemaal gelijk

    @ Quattro
    het is inderdaad 650 pk en 1100 NM (geen 1000 NM)

    Login om te reageren
  42. carfreak zegt

    17 juni 2007 om 18:30

    eerst in de f1 al en dan vallen ze in Le Mans ook nog uit die spykers.

    @ tommy, kun je niet beter een hrdtop dan een spyder doen?

    Login om te reageren
  43. Marco zegt

    17 juni 2007 om 18:31

    Err, uitslag van GT2 klopt niet, AF Corse is 4de geeindigd, en Autorlando is toch echt als 3de gefinishd….tjek http://www.lemans.org...

    Maar het was een geweldige race, super veel actie, laat 2008 maar komen :-)

    Login om te reageren
  44. carfreak zegt

    17 juni 2007 om 18:32

    @ tommy -edit- srry foutje, dacht aan 911

    Login om te reageren
  45. MurcieBoy zegt

    17 juni 2007 om 18:32

    dat is toch niet leuk meer de hoeveelste overwinning is dit? de 8e geloof ik toch? ik zou het doodsaai vinden ;)

    Login om te reageren
  46. carfreak zegt

    17 juni 2007 om 18:45

    waarom gebruikt Aston Martin de DBRS9 niet, toch ook wel leuk
    http://images.google.com/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=SUNA,SUNA:2006-43,SUNA:en&q=dbrs9&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

    Login om te reageren
  47. Quattro zegt

    17 juni 2007 om 18:53

    @ audi racer:

    Aah dus de Audi’s reden ook rond met 1100 Nm? Thx ;)

    Login om te reageren
  48. smoke zegt

    17 juni 2007 om 19:00

    @Marco

    Thanks! Het is aangepast.

    Login om te reageren
  49. Bramzel zegt

    17 juni 2007 om 19:19

    Carfreak, dat is het kleine broertje van de DBR9, die is niet snel genoeg.

    Mooie race, flink slagveld weer in alle klasses behalve GT1. Mooie winst voor Audi, Peugeot hoeft niet met hangende pootjes naar huis want die hebben een hoop geleerd voor volgend jaar. Een ‘gesettled’ team als Audi verslaan wat al jaren aan de weg timmert en volledig op elkaar is ingespeeld doe je niet zomaar.

    In GT1 eindelijk een overwinning voor de Aston, mocht ook wel een keertje :) Jammer dat het Kox niet was. Onverwachte opgave voor de Corvette, zelfs die dingen kunnen kapot dus. Saleens vielen me tegen, die gingen echt niet hard genoeg terwijl ze in het LMS toch zeker niet verkeerd meedoen.

    LMP2 was een blamage, maar 2 auto’s aan de finish.

    GT2 viel wat dat betreft ook tegen, normaal is dit toch een solide klasse maar ook hier weer erg veel uitvallers. Toch netjes gedaan van Newey en zijn co-amateurs, een 4e plek is niet verkeerd voor zo’n onervaren team.

    Helaas dit jaar van de bank moeten kijken, maar volgend jaar ga ik er gewoon weer bij zijn! :D

    Login om te reageren
  50. S3rvo zegt

    17 juni 2007 om 19:37

    Was echt spannend! Zag het nog gebeuren dat Audi het uit handen ging geven, heb em zo goed als helemaal live gevolgd… Wel grappig dat Peugeot zelf dacht dat ze het maar een aantal ronden gingen volhouden en slechts droomden van een podiumplek(voor degene die em niet live gevolgd hebben; de coureurs die in de pitlane waren zeiden dat zelf). Heel erg jammer van dat wiel, die klap was toch fataal, denk eerst gescheurd voordat ie eraf kwam. Anders waren ze zeker 1e en 2e geweest! Hulde aan Audi 7e keer op rij meen ik?

    Login om te reageren
  51. MarcO zegt

    17 juni 2007 om 19:43

    Wat een hoop negatieve reacties op de prestatie van Peugeot. Dat Audi wint, is niet meer dan te verwachten na zoveel jaren doorontwikkeling. Maar als rookie 2e worden is een prestatie van formaat. En voor alle benzine-fanaten…. deze overmacht van dieseltechniek hoef ik toch niet nog verder in jullie gezichten uit te smeren he.

    Login om te reageren
  52. RScosworth zegt

    17 juni 2007 om 19:45

    Ja heel leuk die LeMans. Ben nu f1 aan het kijken maar is ineens stukke minder leuk geworden nadat ik vanacht en vanmorgen lm heb gevolgd. Ik sla het dan maar een keer over ditmaal.

    Login om te reageren
  53. Dink zegt

    17 juni 2007 om 19:50

    Top die Astons, de Spykers zijn ook fraai. Zouden ze best roadlegal versies van kunnen maken. Dat chique hoeft van mij niet zo . . .

    Login om te reageren
  54. Brammetje zegt

    17 juni 2007 om 20:07

    @ audi racer

    jaa wij weten allemaal wat audi is.

    als u duwen interesseert

    maar dat gaat voor de audi auto’s van le mans niet op. petje af

    Login om te reageren
  55. Mls zegt

    17 juni 2007 om 20:07

    forza audi!

    Login om te reageren
  56. carfreak zegt

    17 juni 2007 om 20:13

    @ Bramzel, dan doe je toch gwn het uiterlijk van de dbrs9 met de motor, vering etc. erop.

    Login om te reageren
  57. carfreak zegt

    17 juni 2007 om 20:15

    trouwens ook een leuk detail aan de race: Een Aston Martin dbr9 met als nummer 007

    Login om te reageren
  58. erik zegt

    17 juni 2007 om 20:38

    Voor volgend jaar gaat Audi z’n R10 chiptunen verwacht ik, heb het zelf ook net gedaan en gaat nu als de brandweer. Dit hoeft Audi nog geen €400 te kosten en kunnen ze Le Mans weer winnen.

    Login om te reageren
  59. rick zegt

    17 juni 2007 om 20:40

    aston martin rulez!! jmmr van peugeot.. weer audi :(

    Login om te reageren
  60. Bramzel zegt

    17 juni 2007 om 20:52

    @ carfreak: Hoe bedoel je? Die DBR9 en DBS9 zien er bijna hetzelfde uit, alleen is die DBR9 nog iets dikker.

    Login om te reageren
  61. Bramzel zegt

    17 juni 2007 om 20:53

    @ MarcO: Overmacht van dieseltechniek is ook vrij makkelijk als de benzine-wagens zoveel benadeeld worden… Hopelijk stellen ze voor volgend jaar de reglementen weer wat bij zodat de benzine-wagens ook daadwerkelijk een kans hebben.

    Login om te reageren
  62. Josje zegt

    17 juni 2007 om 21:15

    audi was het “team to beat” maar met 2 van de 3 wagens uitgevallen, denk ik dat audi zelf niet 100% te vreden is met het gehaalde resultaat. de Audi 3 die hard de vangrail inging… jammer voor de jonge boys, hier heeft maar 1 coureur gereden.

    en de audi 2, waar eerst alles gewoon goed ging, wordt de race weggegooit door een fout die in de pits wordt gemaakt (als je gekeken had, zag je dat het achterwiel nog niet op zn plek zat toen ze de auto lieten zakken… ging de auto weer omhoog, zette ze de wielmoer erop. Had dan eerst gecontroleerd of er niet iets beschadigd was! beetje dom)

    een woordvoerder van Audi gaf wel aan dat ze Peugeot sterk vonden

    Login om te reageren
  63. Josje zegt

    17 juni 2007 om 21:17

    @ Erik

    chiptunen? ik ben niet erg hiervan op de hoogte, heb er trouwens ook nergens iets over gelezen. Maar puur logisch redenerend… denk je dat audi nu niet al alles uit hun wagens probeerd te halen? als er met chiptunen iets te halen valt, hadden ze dat allang gedaan als dat mogelijk is, denk ik!

    Login om te reageren
  64. Peugeot908 zegt

    17 juni 2007 om 21:29

    Ik vind het een super prestatie van Peugeot, voor minder als een jaar geleden bestond deze auto nog niet. En dan gewoon op pole starten, gewoon een goede presatie. En audi is met drie auto’s gestart en dan met 1 auto finischen.En peugeot had nog geen 24 uurs simulatie gedaan, en zo finischen is gewoon top. Laat de leeuw maar brullen.

    Login om te reageren
  65. DeAutogids.nl zegt

    17 juni 2007 om 21:30

    Over Spyker: Die haalde in de F1 de beste prestatie dit jaar, dit door Sutil. Hij reed Albers er finaal uit met 70 sec. verschil.

    Login om te reageren
  66. Bramzel zegt

    17 juni 2007 om 21:31

    @ Josje; dat van dat chiptunen was een geintje ;)

    In de #3 had Luhr al een stint gereden, het was Rockenfeller die hem toen in de muur zette.

    Login om te reageren
  67. Rafael Seidl zegt

    17 juni 2007 om 21:32

    @ Bramzel –

    de diesels hadden reeds dit jaar 10% minder brandstofvolume in hun tank dan hun concurrenten op benzine. Diesel heeft ~10% meer energieinhoud per liter. Dus het grootste voordeel werd reeds dit jaar door een wijziging in het reglement teniet gedaan.

    Audi en Peugeot zijn gewoon grote bedrijven die erg veel hebben geinvesteerd in LeMans. Petje af trouwens voor Peugeot, een tweede plaats bij je eerste poging is niet mis, vooral omdat met Bentley en Audi de VW AG reeds meerdere jaren in Le Mans domineert.

    Vanaf volgend jaar zullen auto’s met super-schone diesels (Tier 2 Bin 5/ LEV II) in de VS worden verkocht. Diesel heeft daar echter nog een groot imago-probleem. Het zou me dus niks verbazen indien in de komende jaren nog meer autofabrikanten besluiten hun dieselexpertise in de ALMS ten tonele te voeren – en wellicht ook in Le Mans zelf. Mogelijke kandidaten: Mercedes, Honda en zelfs General Motors, dat vandaag een 4.5L V8 met Tier 2 Bin 5 uitlaatsysteem heeft aangekondigd.

    Login om te reageren
  68. GOD zegt

    17 juni 2007 om 21:33

    vorsprung durch technick mein ass
    audi vs. peugeot en dat was het dan wel weer
    Le-Mans is niet meer wat het was jammer

    Login om te reageren
  69. DeAutogids.nl zegt

    17 juni 2007 om 21:37

    “Vorsprung durch Technik” is overgenomen van NSU, maar dat terzijde.

    @Rafael Seidl: Je bericht verbaaste me, voornamelijk dat Tier2. Ik meen namelijk dat we naar Tier4 gingen…

    Login om te reageren
  70. DeAutogids.nl zegt

    17 juni 2007 om 21:44

    Is dat ULEV, TLEF, SULEV?

    Login om te reageren
  71. Arie Nap zegt

    17 juni 2007 om 21:46

    Wat is nu trouwens het regelement van de dieselauto’s t.o.v. de bezineauto’s, het lijkt mij dat de diesels sterk in het voordeel zijn omdat die turbo’s mogen gebruiken ?

    Login om te reageren
  72. Der Deutscher zegt

    17 juni 2007 om 21:47

    @ Brammetje [17 June 2007 om 20:07] schrijft: “@ audi racer jaa wij weten allemaal wat audi is; als u duwen interesseert. Maar dat gaat voor de audi auto’s van le mans niet op. petje af.”

    Ook gaat dit verhaal niet op voor de gemiddelde Audi op de openbare weg. Sorry Brammetje!

    Login om te reageren
  73. DeAutogids.nl zegt

    17 juni 2007 om 21:49

    @Rafael Seidl:
    http://www.encyclopedia.com/doc/1G1-132801189.html

    http://www.deere.com/en_US/rg/emissionsinfo/tier4/index.html

    vandaar mijn verwarring

    Login om te reageren
  74. Bramzel zegt

    17 juni 2007 om 21:50

    @ Rafael; Dat is het verbruik ja. Maar dan hebben we ook nog de restrictors. En daarmee werden de Benzine wagens aardig geknepen. Alleen het feit al dat de diesels ongeveer 12km/h harder liepen op de rechte stukken zegt een hoop.

    Login om te reageren
  75. mashell zegt

    17 juni 2007 om 21:54

    “Voor volgend jaar gaat Audi z’n R10 chiptunen verwacht ik”
    Waarom zou Audi dat doen? Chiptunen is het vervangen van kenveld waarden voor de inspuiting. Audi hoeft niets te vervangen want ze kunnen zelf de motoren calibreren (=chiptunen door de fabrikant) want ehh ze zijn de fabrikant.

    Maar ehh met Peugeot erbij en uitval bij Audi was LeMans dit jaar veel spannender dan vorig jaar. Volgend jaar Peugeot weer een stukje beter en dan wordt het misschien wel echt spannend.

    Login om te reageren
  76. GOD zegt

    17 juni 2007 om 21:58

    chiptunen? die wagens hebben een motormanagement systeem
    en progameren dat ding met een laptoppie

    Login om te reageren
  77. Nick zegt

    17 juni 2007 om 22:16

    Ze moeten eens overwegen om Racing for Holland, Spyker en Audi Sport te fuseren in een paar raceteams.
    Iets in de geest van Audi Sport-Spyker Squadron.

    Qua balans, techniek en betrouwbaarheid (op de Spyker transmissie na) zou de Spyker beter moeten zijn als de Corvette C6R en C5R moeten zijn.
    Helaas blijkt dat niet te zijn, en daar moeten ze aan gaan werken!

    Dat zou financieel zeer aantrekkelijk zijn voor alle bedrijven, vooral de publiciteit zou er ook kwantitatief beter van worden.

    @DeAutogids: Maar Audi is Auto-Union Deutschland Ingolstadt, en niet de originele Audi die door August Horch werd opgericht. ;)
    En aangezien NSU van Auto-Union was, is het nu een discontinued company onder de Audi-vaandel.

    Wat Audi misschien zou kunnen doen, is KTM opkopen en samen met NSU kunnen fuseren.

    Login om te reageren
  78. Classic red zegt

    17 juni 2007 om 23:33

    @Arie Nap

    Veel leesplezier.

    http://www.lemans.org/sport/sport/reglements/pages/i_24hauto2007_gb.html

    Login om te reageren
  79. Rob USA zegt

    17 juni 2007 om 23:35

    Prima prestatie van de Corvette !!!

    Login om te reageren
  80. DeAutogids.nl zegt

    17 juni 2007 om 23:55

    @Nick: Auto Union was Horch, Audi, DKW en Wanderer. NSU is overgenomen, dus discontinued dat wel.

    Login om te reageren
  81. Ultimora zegt

    18 juni 2007 om 02:22

    Ik kom net terug. t was echt een schitterend feest! wel vandaag een giga kater, en door t slechte weer gelijk na de race maar in de auto gestapt.

    foto’s volgen op de autojunk!

    Login om te reageren
  82. Romeo zegt

    18 juni 2007 om 03:59

    Is men zo snel vergeten dat Peugeot begin jaren 90 (92 en 93) Le Mans heeft gewonnen, waarbij men alle plekken op het podium bezette ?
    En waar was Audi toen? Druk bezig om de DTM te winnen? Kan me niet eens herinneren dat Audi die ooit gewoon heeft…Geloof dat zelfs Opel eens het DTM gewonnen heeft. En we weten dat het DTM veel hoger aangeschreven staat op elk gebied.

    Dus conclusie: Vorsprung durch Technik? Nou, volgend jaar in Le Mans waarschijnlijk niet meer en in het DTM al helemaal niet…en F1? Ach laat het…

    O ja, iemand had het over betrouwbaarhheid. We weten allemaal dat je geen Audi, of Mercedes of BMW koopt omdat ie betrouwbaar is. Denk dat je dan beter af bent met een tweedehandse Suzuki Swift.

    Terug naar jou, nitwit.

    Login om te reageren
  83. de sjonnies zegt

    18 juni 2007 om 09:32

    Peugeot’s resultaat is prachtig, zeker voor een Diesel debutant, Audi had 3 auto’s in de wedstrijd en had er eentje als haas kunnen laten fungeren.

    Wat mij tegenviel bij de Joest Audi’s (want dat zijn het) is dat ze blijkbaar op de een of andere manier toch niet met de druk van Peugeot kunnen omgaan, misschien wel omdat ze het gewoon niet meer gewend zijn!
    Nu hopen dat Porsche, Mercedes, Alfa de handschoen willen oppakken, dat de regels zo veranderd worden dat er inderdaad meer fabrikanten brood in zien want ik zelf vind dit nog altijd de mooiste vorm van racen met die dikke dingen !

    Login om te reageren
  84. Smokin zegt

    18 juni 2007 om 09:35

    Audi is een beetje het Chelsea van de 24 uur van Le Mans.
    Geld speelt geen rol, en als je er maar oneindig veel inpompt komen er vanzelf resultaten. Desalniettemin een knappe prestatie van Audi.

    Die Peugeot stopte trouwens inderdaad omdat hij niet nog een rondje wou rijden. MotorsTV had het wel in de gaten, alhoewel het wel even duurde voordat dat kwartje viel.

    Login om te reageren
  85. Bramzel zegt

    18 juni 2007 om 10:42

    @ Romeo, Audi heeft toen wel het DTM gewonnen, met die dikke V8’s. Verder doen ze het ook in het DTM nog prima momenteel, en ook volgend jaar zal Peugeot weer van verdomd goede huize moeten komen om Audi de baas te kunnen. Ik zal niet ingaan op de marketinguitingen, maar ze zitten er wel gewoon goed bij.

    @ Rob USA: Prima prestatie van Corvette? Ze zijn voor het eerst met 1 auto uitgevallen en de andere kon ondanks een probleemloze wedstrijd de Aston niet voorbij komen. Ook ik had graag een Corvette zien winnen, maar daarin zijn ze helaas toch echt gefaald, een 2e plek en een DNF zie ik niet als prima prestatie voor Corvette. Dat kunnen ze veel beter.

    Login om te reageren
  86. Emmanuel zegt

    18 juni 2007 om 13:20

    Wordt tijd dat ze de regels es terug wat eerlijker maken..

    Nu mag een diesel een liter meer cilinderinhoud en een bar meer turbodruk hebben dan een benzine. Door de regels aan te passen kan de organisatie dus bij wijze van spreken kiezen wie ze wil laten winnen.

    Dus die overwinning van Diesel is helemaal niet zo spectaculair als ze lijkt. Ik kan prima de regels zo herschrijven dat volgend jaar een Prius de 24u van Le Mans wint :p

    Login om te reageren
  87. hoppa zegt

    18 juni 2007 om 13:59

    hmmmm als audi werkelijk zulke goede auto’s maakt….. waarom doen ze dan niet mee aan de F1 of het WRC…… de Fransen doen tenminste overal aan mee en scoren overal hoog.

    audi is een beetje net als lance armstrong. concentreren op 1 ding omdat je anders niet meer mee kunt komen……

    Login om te reageren
  88. Jan zegt

    18 juni 2007 om 14:20

    @hoppa: Maar de Duitsers doen overal aan mee en scoren hoog, F1: Mercedes-Benz, BMW, WRC: Audi…

    Want was Peugeot succesvol in de F1? Nee, je bedoelt Renault…

    Login om te reageren
  89. Jan zegt

    18 juni 2007 om 14:23

    Overigens, met WRC en Audi bedoel ik dus de Quattro van een aantal jaren terug. Volgens mij was dat ook het Wereldkampioenschap Rally.

    Login om te reageren
  90. carfreak zegt

    18 juni 2007 om 14:41

    @ deautogids Audi is latijn voor Horch. Tis maar dat je het weet

    Login om te reageren
  91. Bramzel zegt

    18 juni 2007 om 15:56

    @ hoppa: wat is dat voor onzin? Audi focust zich op LeMans en DTM. BMW op F1 en WTCC. Renault alleen maar op F1 en ze leveren nog wat cup-materiaal. Mercedes F1 en DTM. Toyota alleen maar F1. Geen enkele fabrikant rijd in meer dan 2 of 3 kampioenschappen omdat dat stomweg te duur is.

    En fransen scoren overal hoog? Peugeot was alleen maar met rally bezig, en nu alleen maar met LeMans. Citroen is alleen maar met rally bezig. Renault alleen maar met F1 (hun merkencups niet meegeteld). Precies wat je Audi verwijt met je Lance Armstrong verhaal dus, dus je praat jezelf tegen.

    Login om te reageren
  92. Rudeboy zegt

    18 juni 2007 om 17:25

    Het was weer een spektakel om te zien! Ben na 18 jaar maar weer eens wezen kijken. Wat is dat evenement groot geworden zeg en het stikt er van de Denen.
    Vooral leuk was het commentaar van één van de Engelse verslaggevers van radio Le Mans ter plaatste dat de Hollandse fans weer bedankt werden voor hun aanwezigheid in het oranje met de rook en confetti!!! Voor volgend jaar gaan we weer. Tsja . . . Audi maar moet wel toegeven dat die Peugeots akelig stil waren qua motor geluid, ook niet verkeerd. Tijdperk van de benzine auto is hier voorbij, de eerste benzine auto die wat in de melk te brokkelen had reed in het begin op plaats 5, alle auto’s daarvoor . . . diesels, wie had dat ooit voor mogelijk gehouden!?

    Login om te reageren
  93. mark zegt

    18 juni 2007 om 17:57

    @hoppa

    Audi focust zich op 1 ding en is de beste

    Renault focust zich op 100 dingen en is de slechtste

    Geef mij maar de beste

    Login om te reageren
  94. parisi zegt

    18 juni 2007 om 19:49

    @ mark

    jij houd niet van renault ? dat is ook het eerste wat we daar van horen.

    Login om te reageren
  95. DeAutogids.nl zegt

    18 juni 2007 om 19:51

    @carfreak: Wat wil je daarmee zeggen? Horch en Audi zijn 2 merken die door meneer Horch zijn opgericht. ’t Is maar dat je het weet…

    Login om te reageren
  96. Peugeot908 zegt

    18 juni 2007 om 19:51

    Gewoon een super prestatie van PEUGEOT, gelijk in de eerste race met een diesel die tractorren van audi van pole af houden prachtig. Voor een jaar bestond de 908 nog niet eens en dan gewoon 2e worden. Dat audi laatste jaren gewonnen heeft licht aan de concurrentie. Ach en Peugeot heeft al in zoveel auto sporten gewonnen.

    Login om te reageren
  97. DeAutogids.nl zegt

    18 juni 2007 om 19:56

    @Peugeot908: Opvallend was dat de Audi’s over het algemeen sneller waren in de race, dus ik denk zo dat Audi geen belang hechtte aan de pole. Het “licht” niet, maar “ligt” aan de concurrentie.

    Audi heeft ook al in zoveel “autosporten” gewonnen: Rally, DTM, BTCC…

    Login om te reageren
  98. Peugeot908 zegt

    18 juni 2007 om 20:01

    Peugeot heeft ook al zoveel gewonnen: rally, dakkar, tour wagens wrc, le mans wist audi nog niet dat het bestond, indy enz. En inderdaad ze komen nog snelheid tekort maar wacht maar dat komt best goed, trouwens het snelheid record op le mans staat op naam van PEUGEOT WM 405!!!

    Login om te reageren
  99. DeAutogids.nl zegt

    18 juni 2007 om 20:04

    @Peugeot908: Mijn punt is nou net dat wat je al zei ook van Audi gezegd kan worden. Dakar is met één k. Toerwagens of Touring cars. Audi wist toen al wel dat Le Mans bestond, wellicht ben je vergeten dat de Porsche 917 ook wel reclame had met Audi er op en dat ze ook wel als Porsche/Audi werden vermeld. Het snelheidsrecord staat op naam van de Sauber.

    Login om te reageren
  100. Peugeot908 zegt

    18 juni 2007 om 20:07

    Jammer dat ze dan porsche erbij moeten halen en niet op eigen kracht. Maar het sneillheids record staat wel zeker op naam van Peugeot en met een snelheid van 405km/h in 1988.

    Login om te reageren
  101. DeAutogids.nl zegt

    18 juni 2007 om 20:11

    Oh je bedoelt dat record waar men alle luchtgaten afdekte? Een auto die bijna niet te besturen was??

    “jammer dat ze dan porsche…” zucht, onverbeterlijk!

    Login om te reageren
  102. DeAutogids.nl zegt

    18 juni 2007 om 20:15

    + Peugeot won dan wel Le Mans, maar dat was meer omdat de fabrikanten eigenlijk niet/minder aanwezig waren. Precies datgene waar Audi van beticht wordt.

    Login om te reageren
  103. Peugeot908 zegt

    18 juni 2007 om 20:20

    Nou wat heeft audi de laatste jaren dan gehad. Was toch alleen maar een wassen neus zo. En met 3 auto’s starten en 1 finischen.

    Login om te reageren
  104. DeAutogids.nl zegt

    18 juni 2007 om 20:24

    @Peugeot 908: Weer onderstreep je mijn punt. Peugeot deed het niet veel beter hoor, waarbij Audi’s uitvielen door rijdersfouten en Peugeot door mechanische problemen.

    Nee ben geen Audi fan, maar mens, dat gedoe met Peugeot heeft al zoveel gewonnen zegt niks, evenzomin als een topsnelheidsrecord waarna de auto zichzelf opblaast.

    Login om te reageren
  105. Bramzel zegt

    18 juni 2007 om 22:02

    @ Peugeot908, je bent je zelf continu aan het tegenspreken. Wat Audi de afgelopen jaren had met een gebrek aan competitie had Peugeot net zo erg aan het begin van de jaren ’90. Die situaties zijn volledig vergelijkbaar. Verder heeft Audi net zo’n rijke autosport historie als Peugeot, dus ook daar gaan de merken gelijk op. Dat je fan van Peugeot bent vind ik prima, maar blijf de dingen wel in perspectief zien.

    Login om te reageren
  106. mark zegt

    19 juni 2007 om 00:11

    @parisi

    Begin niet weer aub … , Als ik maar Renault uitspreek, dan zijn al die renaultfans op de tenen getrapt. Jongens wat is dat hier toch???

    Is mijn stelling juist of juist?

    Liever op 1 ding focusse en de beste zijn dan meedoen aan 100 wedstrijde en de laatse zijn

    Audi is gewonnen op Le Mans en dat schijnen de meesten hier niet te slikken. Dan hoor je van die reacties als:

    Wacht maar volgend jaar als Peugeot er terug staat …
    Audi is slecht bezig op dtm
    Men vergeet dat begin jaren 90 Peugeot winnaar was op le mans (wat intereseert mij nu de jaren 90????)
    Renault doet mee aan F1 en Audi niet
    Audi krijgt hulp van Porsche omdat ze het zelf niet aan kunnnen
    Audi is maar Audi

    Wie van die reacties lost bewijst hiermee hoe sportief hij wel is.
    kijk, Rick Dos is anti Audi (anti VAG voor precies te zijn) en toch feliciteert hij de mensen van Audi en dat vind ik sportief aan hem. Waar anderen het niet kunnen slikken en komen met die kinderachtige reacties waarop ik niet reageer (weet wel beter). Mocht ik zulk reacties zaaien op renaultblog, dan krijg je tegengas van Laguna lovers

    Audi kwam met lager vermogen dan peugeot en blijft tittelverdediger en zal zo blijven en weet je waarom?
    Voorsprong door techniek.

    hoppa schrijft,

    18 June 2007 om 13:59
    hmmmm als audi werkelijk zulke goede auto’s maakt….. waarom doen ze dan niet mee aan de F1 of het WRC…… de Fransen doen tenminste overal aan mee en scoren overal hoog.

    audi is een beetje net als lance armstrong. concentreren op 1 ding omdat je anders niet meer mee kunt komen……

    Wat voor een kinderachtige reactie is dit nu???

    Login om te reageren
  107. The winner zegt

    19 juni 2007 om 08:21

    Audi voorsprong door techniek laat me niet lache: is het niet zo dat er met die tdi gestopt wordt?? Een HDI is een veel soepelere motor zet die maar eens naast een tdi, dan lijkt zo’n tdi net een tractor motor. En wie had als personen automerk als eerste standaard een roetfilter. Nee die pluimende tdi’s voor sprong door techniek?? De jaren 90 intresseerd jou niet? In de reclame spot van audi gaan terug naar de jaren 30, dat is nog veel langer geleden.

    Login om te reageren
  108. de sjonnies zegt

    19 juni 2007 om 08:57

    @Peugeot 908 – Audi werkt samen met Joest racing en als je de autosport geschiedenis van Peugeot naast die vanAudi legt zijn er parallellen, meer niet.
    Wie er beter is doet er toch niet toe ?
    Peugeot was roemrucht in de 60er jaren in de East African Safari met de 404, Audi in de tachtiger jaren met de Quattro S1,
    Peugeot zette in 92 of 93 een 1-2-3 tje neer met de 905 in Le Mans maar deze
    zege is min of meer met Audi’s zege’s vergelijkbaar door het gebrek aan serieuze competitie. Audi werkt nauw samen met Joest racing, de wagen is eigenlijk een Joest – Audi en de Peugeot is een Peugeot Dassault.
    Het was destijds in Le Mans zeer imponerend om de drie Peuzen voor de start ieder onder een grote Franse tricolore te zien staan en nog imponerender om ze in de eerste ronde, als drie jachtvliegtuigen in formatie, in de stromende regen als 1,2 en 3 ze door de esses te zien denderen maar dat was 1992 ! (of 93)
    Nu leven we in 2007 en er mag gerust gezegd worden dat Peugeot als Diesel debutant een mooie prestatie heeft geleverd.
    En nogmaals, ik hoop dat Mercedes en Alfa de handschoen oppakken, want Le Mans verdient dit ! (kunnen we in 2008 helemaaal een ”hete’ discussie hebben)

    Login om te reageren
  109. mark zegt

    19 juni 2007 om 10:45

    @ the winner

    Ook al is HDi volgens jou beter dan de TDi, de TDi is wel met de prijs naar huis

    Ja ja Audi is the best!

    Login om te reageren
  110. mark zegt

    19 juni 2007 om 10:57

    Peugeot heeft het zeker niet slecht gedaan, maar Audi heeft het nog beter gedaan en daarom moet je sportief zijn en beide merken feliciteren en niet afkomen met van die kinderachtige reacties, van laat me niet lachen, Audi en voorsprong door techniek, peugeot heeft de roetfilter of wat dan ook.

    Audi en Peugeot beiden proficiat! Maar Audi krijgt toch de gouden medaille omdat ze een voorsprong hadden en nogmaals door
    “voorsprong door techniek” daar waar Peugeot met mechanische problemen kampte

    En een tractor of niet, ik weet niet of je ooit in een Audi gezeten hebt, maar ik als trotse eigenaar van een Audi heb daar helemaal geen last van.

    Login om te reageren
  111. peugeot908 zegt

    19 juni 2007 om 13:07

    De beste heeft gewonnen en dat was audi, maar de 908 bestond voor een jaar geleden en dan op pole beginnen en als 2e eindigen is lijkt mij een goede prestatie. En in de le man series heeft de 908 al zeker 2 keer gewonnen.

    Audi: voorsprong door techniek dat zal dan wel maar de tdi techniek is alweer achterhaald, ze kunnen de milieu normen zodadelijk niet meer halen. Wat dat betreft gaat voorsprong door techniek meer op voor Peugeot met de hdi en roetfilter. Dat geldt ook voor toepassing van aluminium, het heeft met de productie 10x zoveel energie nodig, en dat wordt in een auto leven nooit terug verdiend.

    Marl indien hoop ik toch met roetfilter

    Login om te reageren
  112. DeAutogids.nl zegt

    19 juni 2007 om 13:13

    dat met milieunormen niet halen? Ik meen dat de huidige TDI een commonrail is…

    Login om te reageren
  113. Bertjan zegt

    19 juni 2007 om 13:46

    Ik vind het een bijzondere situatie dat de Peugeot 908 op het eind zo lang in de pitstraat heeft gestaan en de SafetyCar er in het laatste halfuur vrij lang uit was: het ronde rondeverschil tussen de Pescarolo op 3 en de 908 op 2 bedroeg bij de finish slechts 2 ronden… Als die safety car er niet was geweest, of in ieder geval korter, was de 908 op 3 terecht gekomen omdat de Pescarolo die 2 ronden gemakkelijk had goed gemaakt in dat kwartierje (met 3 a 4 minuten per rondje) waar de Safety Car er opeens was.

    Login om te reageren
  114. DeAutogids.nl zegt

    19 juni 2007 om 13:50

    Safety car werd door velen als een juiste beslissing gezien, aangezien het circuit vreselijk glad was.

    Wellicht had Pescarolo anders derde geworden, maar ik denk dat je hem er niet over hoort klagen.

    Login om te reageren
  115. peugeot908 zegt

    19 juni 2007 om 14:09

    Dan is dat nog niet zo lang, volgens mij begon peugeot al ongeveer 10 jaar geleden met commonrail dus wie heeft er voorsprong door techniek, geldt ook voor het roetfilter.

    Login om te reageren
  116. parisi zegt

    19 juni 2007 om 14:28

    @ mark

    tja als jij hier op een blog van peugot – audi,
    opeens begint te zeiken dat renault barre slecht is, verwacht je dan sportiviteit ?Verwacht niet van andere mensen wat je zelf niet kan waarmaken.
    Ik bezoek deze site 1 maal per dag, en ik post niet vaak. Alleen als er zo’n merkgoeroes zijn die het maar al te leuk vinden om een ander merk voledig af te breken. En dat dan in de honderd duizendste keer herhalen. Dat stoort dus enorm en dan rijd ik nog niet eens renault, of een of andere ‘franse rammelkar’.

    Login om te reageren
  117. mark zegt

    20 juni 2007 om 10:43

    -edit: we houden het hierbij, de stellingen zijn duidelijk-

    Login om te reageren
  118. vj zegt

    20 juni 2007 om 13:31

    is spyker uitgevallen?????????????????

    Login om te reageren
  119. DeAutogids.nl zegt

    20 juni 2007 om 13:33

    @vj: ja

    @peugeot908: Peugeot heeft inderdaad een geschiedenis in diesel en mag zich daar best mee profileren. De slagzin van Audi is overgenomen van NSU.

    Login om te reageren
  120. Pascal zegt

    20 juni 2007 om 16:19

    @ Peugeot 908:
    Jij bent wel heel trots op dat Franse merk of niet?

    Ten eerste wil ik zeggen: Audi is op de gewone weg niet eens te vergelijken, daar het heel andere type auto’s zijn (zal niet zeggen welke ik heb liefste heb). Audi A6 is de meest gewilde straatauto van het moment
    Ten tweede: Alle Audi’s voldeden 2 jaar geleden al aan de emissienorm die pas in 2011 in gaat dus denk toch niet dat ze in de problemen zullen komen.
    Ten derde wil ik gewoon zeggen dat je het verlies als een man moet dragen. De eerste keer dat Audi meedeed in 1999 deden ze het bijna niks minder dan de Peugeot dit jaar, dus dat euforische gelul over snelste ronde etc, koop je niks voor als je daarna idd je motor kapot draait
    Volgend jaar zien we wel weer.

    En dat gelul over TDI kut en HDI goed, onzin, zijn allebei doede diesels (beter dan zo’n TCDi van Ford of een Koreaan). Moge de beste volgend jaar winnen, ik hoop alleen dat het Audi is. Kan me alleen niet herinneren dat er op Le Mans de afgelopen jaren een Audi moest stoppen door motorische problemen. Ik zal alleen niet zielig doen als Peugeot wint. Laat die dan maar gaan bewijzen dat ze het de jaren erna daarna nog 6 keer kunnen.

    Login om te reageren
  121. Johan zegt

    23 juni 2007 om 18:06

    @ Mark

    Amen jonge, je hebt volledig gelijk. idd Audi is wat laat met commonrail, maar hebben nu wel een beest van een motor (met de A5 3,0 liter diesel).

    Ja, maar die heeft maar 240 pk en de 335d 286.

    Dan vind ik het pas voorsprong door techniek als je met 240 pk en 500 Nm in 5,9s van 0-100 sprint en dus sneller bent dan de 335d!

    En als je zelf in een A6 rijdt dan hoor je die diesel nauwelijks, waarom zou je betalen voor het comfort van diegene die welgeteld 3 seconde er last van zouden kunnen hebben.

    Login om te reageren
  122. Johan zegt

    23 juni 2007 om 18:08

    Oh ja,

    Ik vind het knap van Peugeot die tweede plaats, maar wel diep triest dat ze een poos hebben stilgestaan. Zelfs diegene die het zelf gemaakt hebben vertrouwen hun eigen producten niet!

    Login om te reageren
  123. robert zegt

    24 juni 2007 om 22:25

    Proficiaat Aston Martin als eerste straat auto en niet een prototypje !!!!

    Login om te reageren
  124. Jeroen zegt

    4 juli 2007 om 20:27

    Super prestatie van audi, en peugenot zal er volgend jaar ook weer niet tegenop kunnen. Audi maakt de beste auto’s, niet alleen op de gewone weg, maar ook de R10 beats everything :) Al 7 jaar lang met dezelfde auto winnen, dat vind ik wel een prestatie.

    Login om te reageren
  125. Jeroen zegt

    4 juli 2007 om 20:32

    Edit, ze hadden natuurlijk eerst niet de diesel…

    Login om te reageren
  126. michiel zegt

    18 augustus 2007 om 19:43

    doet er geen mclaren f1 in mee?
    dat verbaast me eigelijk
    maar ik ken eigelijk niets van le mans ik volg alleen formule 1 een beetje

    Login om te reageren
  127. Racer X zegt

    18 augustus 2007 om 19:52

    @ Michiel

    De F1 doet een hele tijd al niet meer mee in het GT circus.

    Login om te reageren
  128. michiel zegt

    18 augustus 2007 om 19:58

    waarom niet? schitterende auto trouwens dikke V12 van BMW en 392km/u :p

    Login om te reageren
  129. Jos J zegt

    27 september 2007 om 12:51

    i’m so proud! hele nette prestatie van audi, hoe lang kunnen ze deze reeks winsten volhouden op Le Mans?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North