• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leclerc gooit nóg meer schaduw op Verstappen

Auteur: jaapiyo, gepost 25 april 2020 om 15:15 – 26 Reacties

Leclerc schaduw Verstappen

Leclerc kan niet ophouden met schaduw gooien op Verstappen.

Er wordt niet in het eggie geracet in de Formule 1, dus moeten de coureurs een andere uitlaatklep vinden voor hun competitieve gevoelens. Als we de winnaar moesten aanwijzen van deze raceluwe periode, dan gooit Charles Leclerc hoge ogen. De Monegask won twee van de drie officiële virtuele Grand Prices. In weer een andere simrace kwam hij aan de start in een bananenpak, waarvoor we alleen maar respect kunnen hebben. Daarnaast laat hij af en toe goede soundbytes los om zijn concurrenten te prikkelen.

Vorige week schreven we al dat Leclerc in een virtuele race Verstappen een tikkie onder water gaf. Inmiddels heeft CL16 daar nog een schepje bovenop gedaan. Door Sky Sports werd de Monegask gevraagd wat hij vond van zijn grote concurrenten Verstappen en Hamilton. Tegen wie van de twee vecht Charles het liefste? Charles had daar een genuanceerd antwoord op:

Als ik zeker wil weten dat ik de race uitrijd waarschijnlijk Lewis! Voor het plezier en het close racen kies ik waarschijnlijk Max, omdat ik weet dat het altijd spannend is om tegen Max te vechten.

Charles Leclerc, F1 coureur van Ferrari

De uitspraak past inmiddels in een traditie van uitspraken van Max’ concurrenten. Vorig jaar probeerden Hamilton en Vettel Verstappen ook al af te schilderen als een wildebras tijdens de Grand Prix van Mexico. Het zijn een beetje de frames die we kennen van de politiek. Leclerc wilde zijn inschatting nog wel wat meer toelichten. Over zijn gevechten met Verstappen zegt de Ferrari coureur dit:

Er wordt heel weinig ruimte weggegeven, maar dat is denk ik waar we allemaal van genieten in deze sport. Soms gaan we iets over de limiet en soms is het precies op de limiet. Maar in werkelijkheid hou ik ervan om tegen hem te racen.

Charles Leclerc, F1 coureur van Ferrari

Over Hamilton is de Monegask wat milder:

Lewis rijdt iets anders. Hij is extreem slim en ik leer altijd heel veel als ik met Lewis duelleer. Lewis weet door zijn ervaring altijd precies wat je volgende actie is, en dat maakt hem zo sterk in de duels op de baan. Hij is niet heel agressief, altijd heel correct, maar hij anticipeert altijd heel goed op wat jij gaat doen.

Charles Leclerc, F1 coureur van Ferrari

De conclusies trekken uit het contrast laat Leclerc over aan de toehoorder. Precies zoals het heurt bij goede schaduw. Maar ben jij het eens met Leclerc, of moet ‘ie zijn Monegaskische muil houden? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: Leclerc doet Verstappen na
  • Leclerc
    Video: Leclerc maakt het spannend voor Verstappen
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Autoblog advies: sportieve en luxe cabrio voor 35 mille
Volgend bericht: Mijn Auto: BMW 540i xDrive van Dennis »

Lees Interacties

Reacties

  1. retetikker zegt

    25 april 2020 om 15:26

    Duels in formule 1? Bestaan die nog?

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      25 april 2020 om 15:57

      @retetikker: bestaat de Formule 1 nog?

      Login om te reageren
      • c4seum zegt

        25 april 2020 om 18:17

        @christian85: bestaan wij nog?

        Login om te reageren
        • 114i210pk zegt

          25 april 2020 om 18:22

          @c4seum: Het bestaan.

          Login om te reageren
          • brammetjedeb zegt

            25 april 2020 om 18:38

            @114i210pk: korter!

            Login om te reageren
            • kazaluna zegt

              25 april 2020 om 20:47

              @brammetjedeb: mand!

              Login om te reageren
            • chrism zegt

              25 april 2020 om 20:54

              @brammetjedeb: Mand!!!

              Login om te reageren
  2. dawwg zegt

    25 april 2020 om 15:42

    Je zou ook tussen de regels door kunnen lezen dat Charles liever wat vaker met Max wheelbangt in de toekomst, dan maar saai optochtjes rijden en team-orders opvolgen …

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      25 april 2020 om 23:42

      @dawwg: Afgezien van een paar veteranen, lees Vettel/Raikonnen en in mindere mate Hamilton, is een ieder die de F1 volgt of er werkzaam is zo opgelucht dat Max Verstappen de zaak eens flink heeft doen wakker schudden en op verschillende manieren de spanning heeft terug gebracht. We waren seizoenen gewend waarin er vier jaar lang achterelkaar iemand wereldkampioen werd, met als seizoenshoogtepunt een boordradio met multi 12 en later Multi 21. Een inhaalactie bestond niet meer, men passeerde elkaar en wuifde nog net niet ‘na u” vanuit de cockpit. Een positie verdedigen kende men niet, Vettel zou er zo “blue flag” over de boordradio voor vragen als er iemand het in zijn hoofd haalde de Red Bull er niet vrijelijk door te laten. En het is dankzij Rosberg dat ze niet al de stekker uit het hele gebeuren getrokken hadden, want zijn capriolen met Hamilton waren de enige verademing gedurende de eerste seizoenen van het hybride tijdperk. De tijden van een gevecht zoals dat tussen Schumacher- Hill, Schumacher- Alonso, Alonso- Hamilton zijn eindelijk weer terug.

      Login om te reageren
  3. tiemegommer zegt

    25 april 2020 om 15:53

    Nou nou wat een uitspraak, echte schaduw dit.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      25 april 2020 om 16:32

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  4. ros00232 zegt

    25 april 2020 om 16:03

    Volgens mij zegt tie dat ie uiteindelijk liever tegen Max rijdt, mooi compliment voor Max!

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    25 april 2020 om 16:07

    Zo veel waardevolle informatie, dit artikel had best wat uitgediept kunnen worden en op zijn minst twee keer zo lang gekund.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 april 2020 om 17:10

      Hmm, ik neem het mee voor de volgende, dank!

      Login om te reageren
  6. Destroyer-GT zegt

    25 april 2020 om 16:19

    Jaapiyo gooit nóg meer clickbait op Autoblog

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    25 april 2020 om 16:33

    Er worden nóg meer zure reacties geplaatst op Autoblog!

    Login om te reageren
  8. awesome zegt

    25 april 2020 om 17:32

    Max hoor ik niet. Zou die gewoon wachten tot ze weer gaan racen en het op de baan laten zien?

    Login om te reageren
  9. barry355gtb zegt

    25 april 2020 om 17:52

    Leclerc zal echt geen rare dingen roepen over de 6-voudige wereldkampioen. Dat hij liefst met Max duels uitvecht is absoluut riskant, maar ook wel erg leuk zegt hij en dat geloof ik graag. Hij weet uit eigen ervaring dat het goed en dat het ook erg fout kan gaan.

    Login om te reageren
  10. emping zegt

    25 april 2020 om 17:55

    Die Leclerc moet zijn Monegaskische bakkes houden.

    Login om te reageren
  11. chrisvis zegt

    25 april 2020 om 18:20

    Als je het objectief bekijkt heeft hij gewoon een punt. Bij Max is het nog altijd veel te veel de dood of de gladiolen. Het siert hem maar zorgt eveneens voor veel-vooral nutteloos- puntenverlies. Zo word je geen wk, soms moet je genoegen durven nemen met een tweede plaats bv…

    Login om te reageren
    • supertjeduc zegt

      25 april 2020 om 19:00

      Jij hebt het laatste seizoen zeker niet gekeken , max heeft hem niet in de muur geparkeerd in Duitsland of zijn team maat gebangt

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 april 2020 om 20:11

      Dat was in de eerste 3,5 jaar van Max’ F1 carriere zeker het geval, tot op het haast roekeloze aan toe. Maar toen kwam Monaco 2018. Max reed zijn auto stuk, miste daardoor de kwalificatie en moest van achteraan starten, terwijl Daniel Ricciardo en Max al het hele weekend de topfavorieten voor de winst waren en Ricciardo dat luister bijzette door pole te pakken. Max werd vrij aardig nog negende, maar Ricciardo zette zijn pole ondanks problemen met de MGU-K om in winst. Ik weet niet wat er dat weekend in het hoofd van Verstappen is gebeurd, maar daarna heeft is hij veel volwassener gaan rijden en is hij veel zekerder in zijn acties geworden. Zo even uit mijn hoofd is hij daarna op Spa 2019 na ook niet meer op een fout te betrappen geweest.

      Login om te reageren
  12. brammetjedeb zegt

    25 april 2020 om 18:39

    Nee, met zijn teamgenoot rijdt hij de race uit…

    Login om te reageren
  13. arhanso zegt

    25 april 2020 om 20:58

    Er wordt gewoon keihard met schaduw gegooid! Dat zijn berichten…

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    26 april 2020 om 14:37

    Leclerc zegt dus dat hij gewoon in de schaduw van Hamilton staat. En blijkbaar Verstappen ook.

    Login om te reageren
  15. f14l1f3 zegt

    26 april 2020 om 19:55

    Leclerc gooit hoge ogen want hij won 2 van 3 officiële Sims….
    Ja geweldig, Max domineert Iracing
    Wat volgens experts gamers en coureurs veel realistischer is als sim…

    Dus wat nou Leclerc won 2x in f1 2019…het gesponsorde officiële arcadespel wat geen simulatie is maar een arcade racing game waar je opties hebt zoals automatisch afremmen voor bochten en de ideale racelijn tonen en waar de auto’s totaal niet realistisch reageren op aanpassingen van de auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North