• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leftover van Essen: Manhart M3 T V10

Auteur: Alwood, gepost 1 december 2009 om 18:30 – 31 Reacties

Afbeelding Leftover van Essen: Manhart M3 T V10Afbeelding Leftover van Essen: Manhart M3 T V10Afbeelding Leftover van Essen: Manhart M3 T V10Afbeelding Leftover van Essen: Manhart M3 T V10

JA, satijn-grijs... zo wil ik hem!
De M3 touring die BMW nooit gemaakt heeft, maar dan met V10! Natuurlijk kennen we hem al, maar in een nieuwe kleur én met meer vermogen laten we de TV10 graag nog een keer voorbij komen. Jammie!

Nieuwe kleur, nieuwe velgen en hij is weer helemaal up-to-date. De V10 produceert nu 560pk in plaats van 550pk (of 507 in de standaard M5). Dat vermogen hoeft slechts 1690kg op snelheid te brengen. De sprint naar 100km/u wordt dan ook in 4 seconden rond geklaard en de topsnelheid ligt op 324km/u. Die laatste is onlangs nog getest op Nardo.

Het motorblok is overigens niet het enige wat Manhart uit de BMW M5 geschroefd heeft. Ook de remmen op de vooras zijn overgezet, de 7-traps SMG is overgezet en het gesperde achterdifferentieel komt rechtstreeks uit een M5. Dan heb je dus bijna een M5 touring, maar dan eentje zonder 400pk-restrictie, die aanzienlijk lichter is en er wel heel mooi uit ziet. Ook de nieuwe fünfer heeft hier weinig tegenin te brengen.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, essen-2009, grijs, M3, manhart, mat, tuning, V10

Vorig bericht: « Rijtest & video: Nissan 370Z
Volgend bericht: Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. keun zegt

    1 december 2009 om 18:31

    dat bmw dit zelf niet maakt is een gemiste kans!

    Login om te reageren
  2. Jos zegt

    1 december 2009 om 18:35

    Eeuwig zonde dat BMW nooit een M3 Touring heeft geproduceerd. Er was ooit wel sprake van geloof ik, maar jammer genoeg nooit doorgezet.

    Login om te reageren
  3. T-Spark zegt

    1 december 2009 om 18:39

    Zeer fraai, BMW kan het wel (deze dan met hulp) Waarom moeten ze toch zo vaak de plank mis slaan?

    Login om te reageren
  4. Michel zegt

    1 december 2009 om 18:41

    waarom nou 33 foto’s van de voorkant en GEEN 1 van de achterkant….???
    Nice car

    Login om te reageren
  5. Duckie'RS zegt

    1 december 2009 om 18:42

    400pk-restrictie in een M5 touring? Sinds wanneer?

    Login om te reageren
    • Johan-SV zegt

      1 december 2009 om 19:07

      @Duckie’RS: nou elke bmw m5/m6 is een 400km/h begrensd tot 400pk behalve als je in de computer de instelling veranderd naar 500+ dan krijg je alle beschikbare pk’s of je drukt op het M-knopje dan worden alle instellingen naar sport + instelt waardoor alle instellingen naar een soort van race mode gaan

      Login om te reageren
      • mckroket zegt

        1 december 2009 om 20:18

        @Johan-SV: leer eens nederlands ??!

        Login om te reageren
  6. LJ zegt

    1 december 2009 om 19:01

    LEKKER!

    Login om te reageren
  7. peter zegt

    1 december 2009 om 19:03

    een m3 touring zou DE auto zijn voor mij. Maar ik vrees dat deze een heel stuk meer zou kosten als een potentiele M3 touring uit fabriek.

    Het is ook ergens stom dat ze het niet doen. waarom niet ? omdat het afdoet aan de M naam ? maar een X5/6 M kan dan wel ? Dat is het dus al niet

    Login om te reageren
  8. M3_lover zegt

    1 december 2009 om 19:07

    Briljante bak!

    Login om te reageren
  9. RickB zegt

    1 december 2009 om 19:10

    Je kon bij Hartge Nederland ook een tijdje terecht voor een M3 ombouw vooe je E46, touring compact, sedan etc.
    Zelfs een V8 konden ze erin leggen, maar denk te weinig animo :P

    Login om te reageren
  10. Steeneiland zegt

    1 december 2009 om 19:19

    heeeeeeeel nice

    Login om te reageren
  11. roadronner zegt

    1 december 2009 om 19:24

    De Hartge H50 was volgens mij de eerste Dreier met de V10 van de M5/M6 in het vooronder. En die is al jaren oud. Dus dit trucje is niet echt spannend meer.

    Login om te reageren
  12. Duckie zegt

    1 december 2009 om 19:31

    @Johan-SV: daar ben ‘k me wel degelijk van bewust, maar het is géén restrictie.
    Hooguit een standaard/opstart-modus…
    I know my Beemers.

    Login om te reageren
    • GeoBem007 zegt

      1 december 2009 om 19:46

      @Duckie: Bimmers dan toch zeker ;)

      Login om te reageren
  13. c63 zegt

    1 december 2009 om 19:32

    zeer geslaagt zeker in deze kleur

    Login om te reageren
  14. Quivis zegt

    1 december 2009 om 19:39

    Mooi lekker groot. Kan ik m’n hooi mooi en snel mee vervoeren.

    Login om te reageren
  15. cayman zegt

    1 december 2009 om 19:56

    Als de keuze zou bestaan, zou ik voor een M3 Touring gaan. Raar besluit trouwens, wel een sedan maar geen Touring in het gamma van BWM. Deze Manhart kan me niet bekoren.

    Login om te reageren
  16. tosti zegt

    1 december 2009 om 20:59

    fantastisch!
    als je de stickers er af haalt en normale velgen eronder zet heeft niemand het door

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    1 december 2009 om 21:16

    Netjes! Die wil ik wel hebben, haha;)

    Login om te reageren
  18. FelixF zegt

    1 december 2009 om 21:45

    Ik denk dat BMW M gewoon wat moeite heeft om touring versies net zo goed te krijgen als de sedan/coupes. Met de E39 M5 hadden ze problemen, en laatst vertelde mijn dealer toen we het over de mogelijkheid van een nieuwe M5 touring hadden dat daar toch wel veel problemen mee waren. Dus hij wist niet of dat wel zou gebeuren.

    Nou weten dealers gelukkig niet alles, maar het kan wel aangeven waarom BMW M niet zo graag met tourings speelt.

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      1 december 2009 om 23:36

      @FelixF: Het is simpelweg onmogelijk voor BMW om touring versies net zo goed te maken, omdat een touring ongeveer 100 kg zwaarder is, en dat extra gewicht vooral ver naar achteren en hoog boven de grond zit. En daarom richt M zich in eerste instantie vooral op sedans en coupes, maar er is geloof ik ook iets als een X5M.

      Login om te reageren
  19. G. Bert zegt

    1 december 2009 om 22:31

    @FelixF: zoiets stond ook bij die pics van die E39 M5 Touring die ze voor die BMW bobo’s in elkaar hadden geschroefd. Te hoog zwaartepunt en niet de wegligging van een M5 sedan.

    Login om te reageren
  20. sebastianchubasco zegt

    1 december 2009 om 23:45

    slappehap
    en de M3 klapdak cabrio dan?? raad eens hoeveel die weegt, en waar het zwaartepunt ligt als het dak naar beneden ligt…?!

    M staat gewoon voor Marketing, dat wisten we allang.

    Login om te reageren
  21. Windhoos zegt

    2 december 2009 om 04:56

    @slappehap,

    Zoals sebastianchubasco al zegt, dat is je reinste onzin. Behalve een M3 cabrio is er namelijk ook een M5 touring en dat is dan toch hetzelfde verhaal dan toch? En bovendien kan Audi het wel gewoon. Idd gewoon een kwestie van vraag en aanbod of marketing dus…..

    Login om te reageren
  22. Roaldus zegt

    2 december 2009 om 08:06

    Ik ben helemaal gek op een wolf in schaapskleren. En dit is wel een perfecte kandidaat.

    Login om te reageren
  23. dekleine14 zegt

    2 december 2009 om 09:02

    goed gedaan! het is duidelijk dat er met Bmw’s veel meer mogelijk is als dat wat Bmw er zelf uithaalt.. helaas want alles wat we zien is mooi, maar kan uitgebouwt worden en NÓG mooier gemaakt worden! de automarkt is op dit moment heel voorzichtig en durft niet al te veel risico te nemen. zoek op Google naar Bmw M1 en je ziet een concept van iemand (witte Bmw) wat natuurlijk ongelooflijk mooi is en zeker een hele goede concurrent zou zijn voor bijv. de Audi R8. stel dat bmw dat soort modellen zou gaan ontwerpen(dus met andere woorden risico nemen) dan zou iedereen Bmw eindeloos mooi vinden en zal het zijn naam helemaal terug hebben! maarja helaas gebeurd dat niet =(

    Login om te reageren
  24. Artijn zegt

    2 december 2009 om 09:39

    de HartgeH50 blijft voor mij de enige die dit geintje uit mag halen…
    http://www.youtube.com/watch?v=L0Azd_YWLDM

    Login om te reageren
  25. joxer zegt

    2 december 2009 om 12:20

    Manhart is de man die de V10 conversie voor Hartge doet!
    Maar dat weet iedereen toch…

    Login om te reageren
  26. AudiQuatro zegt

    2 december 2009 om 15:53

    als een rs4 station kan waarom dit dan niet he;)

    Login om te reageren
  27. Headhunterz zegt

    2 december 2009 om 17:16

    Hmm.. wat gek, ik kom net van Essen af en heb deze niet zien staan daar! :?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North