• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!

Auteur: Dennis, gepost 1 december 2009 om 19:48 – 30 Reacties

Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!Afbeelding Wimmer RS verwent de Golf VI GTI met bijna 400 pk!

Volkswagen Golf VI GTI Wimmer RS
Wimmer RS verwent de Volkswagen Golf VI GTI met bijna 400 pk! Liefst 386 pk om precies te zijn…, ehm ja…, op de voorwielen dus. Dat wordt een burnout bij ieder stoplicht, want hoe krijg je zoveel vermogen fatsoenlijk op het asfalt via de voorwielen?

Het antwoord op die vraag blijft de Duitse tuner ons schuldig, dus of je echt heel blij wordt van deze verwennerij, dat vraag ik mij af? Standaard heeft de Golf VI GTI 210 pk en 280 Nm koppel. Na de ingreep waarbij het vermogen bijna verdubbelde, stijgt het koppel naar 455 Nm en de topsnelheid naar 267 km/u (van 240). Hoeveel sneller de naald vanuit stilstand de 100 km/u aanwijst, verklapt Wimmer RS niet. Standaard duurt dit 6,9 seconden.

De aanpassingen gingen wat verder dan enkel een update van het motormanagement. Naast wijzigingen in de ECU werden de turbo, de luchtinlaat, uitlaat, versnellingsbak, brandstofpomp en vering aangepast. De lijst van zaken die niet werden aangepast is in ieder geval een stuk korter. Absoluut erg leuk dat het kan, maar het nut van zulke ingrepen ontgaat mij eerlijk gezegd een beetje. Neem van mij aan dat dit soort geintjes niet goedkoop zijn en bovendien vraag ik me af of het erg prettig rijdt. De upgrade wordt afgemaakt met sloffen desgewenst in maatje 18, 19 of 20 inch, met high-performance rubber. (via: carscoop)

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, tuning, Volkswagen, wimmer

Vorig bericht: « Leftover van Essen: Manhart M3 T V10
Volgend bericht: Afgelopen maand weer behoorlijk minder files »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jarno zegt

    1 december 2009 om 19:50

    Wel dik, maar doe mij maar een achterwielaandrijver.

    Login om te reageren
  2. cayman zegt

    1 december 2009 om 19:50

    Hmm..lekker achterwege laten die velgen. Heeft wel wat..bijna 400 pk in een standaard ogende GTI. Aandelen in een rubber boer lijkt me niet geheel overbodig trouwens.

    Login om te reageren
  3. Martijn zegt

    1 december 2009 om 19:51

    Waarom hebben ze niet de Golf R aangepakt? Lijkt me veel beter met zo veel vermogen, 4wd etc.

    Login om te reageren
  4. AMG Powerrr zegt

    1 december 2009 om 20:05

    Even in compunerd style:

    Mijn Golf Mk6 GTI uit Forza 3 had wel over de 700pk! Op de voorwielen :D

    Login om te reageren
  5. KaCh1ng zegt

    1 december 2009 om 20:29

    mooi , maar 400pk is te veel op de voorwielen

    Login om te reageren
  6. Gideon zegt

    1 december 2009 om 20:30

    Is dit de recordhouder “Meeste vermogen uit 2.0TFSI van VAG”?

    Login om te reageren
  7. ex-tuned zegt

    1 december 2009 om 20:30

    WOW! ik hoop dat ie ook voor de sw komt, beter dan die lelijke golf die we nu krijgen :P

    Login om te reageren
  8. ex-tuned zegt

    1 december 2009 om 20:31

    * golf variant 2009, sorry voor de slechte zinnnen :P

    Login om te reageren
  9. Duidelijk zegt

    1 december 2009 om 20:31

    @AMGpowerr: Ja want als je in een spel 700pk op je voorwielen kunt hebben, dan moet dat in werkelijkheid zeker kunnen!

    400pk op de voorwielen… dan is er 1 woord waar ik direct aan denk: UNDERSTEER!! Maar als je doet zoals in de link, dan kun je die wel wegwerken zeker?
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/06/wat-dacht-je-van-900pk-op-de-voorwielen-video

    Login om te reageren
  10. Thijsj zegt

    1 december 2009 om 20:38

    Heb je in ieder geval leuke specs van je Golf voor bij de koffieautomaat in je pauze (A)

    Login om te reageren
  11. NLBUURMAN zegt

    1 december 2009 om 20:47

    0-100 in 1 tiende meer dan standaard :P
    die banden die blijven roken in 1,2 en misschien ook wel in 3 :)

    Login om te reageren
  12. Lan_Evo zegt

    1 december 2009 om 20:57

    Vraag me eigenlijk ook af waarom ze dit niet met de Golf R gedaan hebben met AWD. Heel toevallig geven ze ook de 0-100 tijd niet op. :roll:

    Login om te reageren
  13. Alain zegt

    1 december 2009 om 21:13

    Doe mij maar de Golf R standaard, ongewijzigd.
    Door de R uit te rusten met een electro-hydrolische pomp die de kracht al naar gelang de rijsituatie nagenoeg volledig op de achterwielen kan overbrengen en een ESP die “opzettelijk” iets te laat ingrijpt, denk ik dat dit dé drift-Golf aller tijden is (tot nog toe …).
    Ik wacht nog steeds vol spanning op de eerste Roadtest van die R. En videobeelden uiteraard !

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    1 december 2009 om 21:17

    Heeft dit nut? Nee… Gaat dit wel lekker werken? Nee… Dus wil ik hem? Nee!

    Login om te reageren
  15. Makkie zegt

    1 december 2009 om 21:54

    hahaha Iedereen JD engineering al weer vergeten? 500+ pk en 650nm op alleen de voorwielen zonder al te grote problemen. Check dit filmpje voor 500+pk actie.
    http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_query=%22jeroen+dik%22&search_sort=video_date_uploaded
    En deze voor een rondje over de ring met 376pk.
    http://www.youtube.com/watch?v=07YmL9i6Rgw

    Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    1 december 2009 om 22:39

    Is er niet zoiets als een anti-slip diff voor de vooras i.v.m. voorwielaangedreven auto’s?

    Login om te reageren
  17. Ralph zegt

    1 december 2009 om 22:59

    Ja gewoon gedoseerd gas geven…
    400pk die komen er ook in 1x los heh?

    Lollig die amateur kentekenplaathouder… bij de foto met dé diffuser!

    @Gideon.: Ja! Met neme de grootste Turbo die erop kan.

    Login om te reageren
  18. maferick74 zegt

    1 december 2009 om 23:23

    Koop een Nissan 350z, dan heb je maar 300 pk nodig om 264 km/p u te gaan rijden. En de betrouwbaarheid is echt fantastisch.

    Login om te reageren
  19. Tiger zegt

    2 december 2009 om 00:28

    Ennuh wat gaat dit grapje kosten?

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    2 december 2009 om 08:43

    Eindelijk een beetje een NORMALE tuning…! Mooie kar overigens

    Login om te reageren
  21. Treff zegt

    2 december 2009 om 09:04

    je laat wel overal je bandenstrepen achter, dus binnen een aantal dagen ben je beroemd op de Nederlandse wegen, haha

    Login om te reageren
  22. VAG-LOVER zegt

    2 december 2009 om 09:13

    PRACHTIG!!

    Login om te reageren
  23. Timmie zegt

    2 december 2009 om 09:15

    Het nut van zulke creaties. Volledig te wijten aan de tunnelvisie van die omhooggevallen tuners. Meer vermogen is zeker niet altijd beter…

    Login om te reageren
  24. Stefaan zegt

    2 december 2009 om 11:40

    Al die tune dingen vindt ik maar niks. Zoveel pk komt het blok ook niet ten goede. Die zijn voor zoveel pk’s niet gemaakt. Denken jullie nu echt dat wnn een golf gti 210pk meekrijgt uit de firma deze voor meer bedoeld is? De renault megane RS 250 heeft 250pk. Dat kan ook meer zijn, maar de fabrikant wikt en weegt op de voor en nadelen die meer pk’s met zich meebrengen. En meer pk’s is niet altijd sneller.

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      2 december 2009 om 14:06

      @Stefaan: Leuke is dat een motor standaard al bijna het dubbele vermogen aankan (gemiddeld) voordat het echt supersnel begint te slijten, en de meeste zieke vermogens worden bereikt door gewoon het hele blok aan te passen.

      WANT! Precies voldoende pk’s om me rekening in 1 dag leeg te slurpen

      Login om te reageren
  25. vin diesel zegt

    2 december 2009 om 12:09

    wimmer heeft heel goed gedaan deze golf 6 is snel wie een 350 Z kan bezitten moet maar kopen wie snelheid wil moet een golf 6 gti kopen 400ps

    Login om te reageren
  26. AudiQuatro zegt

    2 december 2009 om 15:50

    400pk op voorwieltjes is optrekken in ze 3:P maar die top moet toch wel hoger kunnnen??

    Login om te reageren
  27. Bamiesoep zegt

    6 december 2009 om 10:24

    Als je goed kan rijden hoeft dit geen probleem te zijn.
    Mooi voorbeeld is het filmpje van JD Engineering.

    Login om te reageren
  28. BMW 135i performance zegt

    5 januari 2010 om 20:24

    400 pk op voorwielen is helemaal geen probleem.. we zijn intussen in het jaar 2010 he ;) zouden jullie toch al moeten weten.. en hij zal toch onder de 5 sec flirten volgens mij van nul tot honderd :)

    Login om te reageren
  29. nathann zegt

    26 februari 2010 om 17:45

    it’s a dream come true , ik wil zoeentje haha

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North