• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker licht: Corvette Z06 Carbon Edition

Auteur: ricardo, gepost 10 maart 2010 om 20:02 – 31 Reacties

Chevrolet Corvette Z06 Carbon Edition
Goed nieuws voor de carbonfiber-fetisjisten onder u. Chevrolet heeft eens flink de kaasschaaf over de Z06 gehaald en gelijk wat elementen van haar grote broer -de ZR1– overgenomen. Om te vieren dat het merk 50 jaar geleden begon met rondjes rijden tijdens de 24h van Le Mans komen ze deze zomer met 500 exemplaren van dit trackmonster aanzetten.

Mocht je interesse hebben in het nieuwste powerhouse uit de Corvette-familie, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan ‘m te importeren vanuit de V.S. Alleen daar zal het straatbeeld (en menig circuit) opgeleukt worden met deze wannabee-ZR1. Want daar begint deze Limited Edition aardig op te lijken. Zo krijgt hij eenzelfde soort koolstofvezel motorkap mee als zijn grote broer, maar dan zonder dat gapende gat in het midden.

Voor het beter remwerk krijgt deze ‘Vette ook de remmen mee uit het topmodel: keramische Brembo-schijven met bijbehorende supersized remklauwen. Aan de voorkant worden 19″ zwartgelakte velgen gemonteerd, achter tellen ze één maatje groter. Omwikkeld in Michelin PilotSport2 rubber moet dit aardig aan het asfalt blijven kleven. De racebak wordt gespoten in twee kleuren met snelheid-insinuerende namen als Inferno Orange en Supersonic Blue. Doet ’t altijd goed in menig kroegje, zulke namen. Daarnaast zijn er diverse carbon delen terug te vinden rondom de auto zoals een lichtgewicht splitter aan de voorkant en een diffuser onder de achterbumper.

Overige cosmetische ingrepen zijn de zwart gespoten spiegelkappen en de donkere koplampen. Aan het vermogen van deze gelimiteerde Z06 is niets gewijzigd, maar dankzij de upgrades zou deze nu zo’n 3 seconden sneller zijn op circuits als Laguna Seca en Milford Road Course. En daar doe je het natuurlijk voor.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, carbon, Corvette, Supercars, z06

Vorig bericht: « Land Rover Defender 90 Soft Top Classic
Volgend bericht: Goed, er komt dus een Porsche 918 Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenf1lm zegt

    10 maart 2010 om 20:07

    het ziet er wel vet uit.

    Login om te reageren
  2. FeRaRi zegt

    10 maart 2010 om 20:10

    Supermooi :D

    Login om te reageren
  3. BaySideBlueBoy zegt

    10 maart 2010 om 20:12

    En dan nog deuk je zo de achterkant in. Tupperware alom, maar jah die spec’s zijn wel indrukwekkend. :D

    Login om te reageren
  4. BaySideBlueBoy zegt

    10 maart 2010 om 20:14

    Als de ZR-1 een C6 is met een supercharger, wat zal dan een Z06 doen met een supercharger…

    Ik vermoed moeder aarde sneller laten draaien! :D

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      10 maart 2010 om 20:30

      @BaySideBlueBoy: Nogal! Is al wel gedaan natuurlijk door menig tuner. Vooral Lingenfelter en dat soort Vette specialisten hebben al aardig wat monsters gecreerd.

      @ Wessee: hij is een kneus, want…..? Slecht geslapen, ofzo?

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        10 maart 2010 om 21:21

        @bozewolf: Omdat er weer begonnen wordt over dat indrukken van de achterbumper. Als zulke lui nu eerst eens onderzoeken waarom dat zo is, zonder JC of andere mensen na te lullen.

        Login om te reageren
    • six-trey zegt

      11 maart 2010 om 00:03

      @BaySideBlueBoy:
      als een ZR1 motor het zelfde is als een LS2 motor ben ik de paus

      Login om te reageren
  5. C6_R zegt

    10 maart 2010 om 20:20

    Por-no!

    Een Z06 met de betere banden, remmen, aero en de Magnetic Selective Ride Control van de ZR1. Bruut!

    Login om te reageren
  6. Wessee zegt

    10 maart 2010 om 20:25

    Heeeerlijk!
    @BaySideBlueBoy: kneus.

    Login om te reageren
  7. EJS zegt

    10 maart 2010 om 20:29

    Lekker, minder gewicht is altijd meegenomen! En het vermogen van de Zo6 is ruimschoots voldoende!

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    10 maart 2010 om 20:38

    Fijne upgrade, maar een beetje meer vermogen hoort daar eigenlijk toch ook bij?

    Login om te reageren
    • qauqi zegt

      11 maart 2010 om 06:54

      @BananaFlip: 500 te wenig?

      gaaf ding, maar ik heb toch liever de zr-1

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        11 maart 2010 om 16:48

        @qauqi: Nee, en dat veronderstel ik ook niet. Ik veronderstel echter wel dat bij zo’n upgrade een paar pk’s meer ook leuk zouden zijn geweest.

        Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    10 maart 2010 om 20:54

    echt zo’n hebbe hebbe hebbe -auto. niets mis mee lijkt mij, bring it on :)

    Login om te reageren
  10. AudiQuatro zegt

    10 maart 2010 om 21:40

    en wat weegt hij nu dan?

    Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    11 maart 2010 om 09:26

    Blijven toch mooie wagens die Corvette’s.
    Vindt alleen wel jammer dat er teveel versies beginnen te ontstaan waardoor het allemaal een beetje 1 pot nat wordt.

    Login om te reageren
  12. Wessee zegt

    11 maart 2010 om 10:39

    Nouja, deze Chevy heeft nu 3 uitvoeringen en die 3 uitvoeringen hebben verschillende packages (als je trouwens niet het geluk hebt om 1 van deze 500 Carbon Editions te scoren maar je wilt het wel, kun je je Z06 altijd opleuken met het Carbon package en het Z07 package). Dat vind ik niet veel. Veel is de 10(!) uitvoeringen van een bepaald model van een bepaald Duits sportwagen merk. Maar gek genoeg wordt dat altijd prachtig gevonden. ;)

    Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    11 maart 2010 om 11:08

    @Wessee,

    Ik denk dat de 911 in wel meer uitvoeringen verkrijgbaar is dan 10 ;)

    Login om te reageren
  14. corvettez06 zegt

    11 maart 2010 om 12:42

    heb er geen woorden voor wat mooi zeg , ben dr stil van die kleur ook wat is dat voor kleur , en de spec indrukwekkend .

    Login om te reageren
  15. Wessee zegt

    11 maart 2010 om 13:07

    Kleur heet Supersonic blue. Staat ook in het berichtje. ;)

    Login om te reageren
  16. Benz.. zegt

    11 maart 2010 om 13:14

    @Wessee: De concurrenten van de Z06 en zijn de Audi R8 V10 en de SLS AMG. Hoeveel versies zijn er van de Audi R8 MET V10 motor? Een dichte en open versie.. 2 dus.

    Hoeveel versies zijn er van de SLS AMG met haar 6.3 V8? Volgens mij maar eentje..

    Login om te reageren
  17. Benz.. zegt

    11 maart 2010 om 13:47

    Qua aantal soorten Porsches 911 zal je idd wel gelijk hebben. ;)

    Login om te reageren
  18. Wessee zegt

    11 maart 2010 om 14:32

    Die bedoelde ik ook. ;)
    Van de Z06 zijn ook maar 2 varianten, waarvan deze CE ook nog eens een gelimiteerde versie is.

    Login om te reageren
  19. Wessee zegt

    11 maart 2010 om 14:33

    Ik zie MB niet als sportwagen merk, maar meer als een luxemerk wat ook ontzettend goede sportwagens kan maken. Over Audi heb ik het maar niet.. :P

    Login om te reageren
  20. Daniel073 zegt

    11 maart 2010 om 15:47

    Ze beginnen echt op de Veyron te lijken met al die special editions haha :P

    Login om te reageren
  21. Wessee zegt

    11 maart 2010 om 16:00

    Ze hebben in totaal 2 special editions van de C6. Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt hoor.

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    11 maart 2010 om 21:25

    Deze ziet er echt dik uit..
    beter dan het standaard exemplaar ;)

    Login om te reageren
  23. Doekse zegt

    13 maart 2010 om 16:11

    @ Wessee.. wie is hier nu de kneus..

    Tis toch ook CRAP dat je de achterkant kan indrukken van die bak, come on…dikke vette troep is het!!!

    Gaat als de brandweer, maar nee, niet voor mij!!

    Login om te reageren
  24. corvettez06 zegt

    13 maart 2010 om 17:22

    @doekse dat je het kan indrukken wil niet zeggen dat het minder goed is maat. en daar bij heeft het een functie het gaat minder snel kapot bij een kleine aanrijding of een paaltje wat je per ongelijk kan raken ,dat is ook mijn eigen ervaring toen iemand tegen me achterkant aan zat met de gladheid , en wat as ik blij dat het kon inveren, wie wat de kneus niet ik maar diegene die me kont kuste .

    Login om te reageren
  25. C6_R zegt

    13 maart 2010 om 17:52

    Voordelen van fiberglas body parts:
    – Laag gewicht.
    – Roest niet.
    – Veert mee zodat je niet gelijk een deuk hebt.

    Nadelen van fiberglas body parts:
    – Je kan het indrukken…

    En of dat indrukken nou echt zo’n nadeel is? Ik hump nooit auto’s dus ik weet het niet…

    Login om te reageren
  26. Wessee zegt

    16 maart 2010 om 09:46

    Buiten dat is het verplicht omdat de Corvette geen uitstekende bumperdelen heeft. Dus om je vraag te beantwoorden, doekse: Jij, overduidelijk.

    De enige reden waarom euro-whores dit zo erg vinden is omdat ze JC het een keer hebben horen zeggen. Druk voor de gein de motorkap van een F430 eens in. En dat is niet eens fiberglass.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North